A Potter sorozat Birodalom visszavágja: sötétség, halál, gyilkosság, titkok, feltámadó hullák és gonosz minden sarkon, de azért van idő becsípett Hermionéra, bimbódzó tiniszerelmekre, féltékenységi rohamokra és egy frenetikusan bolondos Jim Broadbentre is.
A Harry Potter sorozat nagy utat járt be azóta, hogy az émelyítően családbarát Chris Colombus rátette kezét az első két könyvre, és kisgyerekeknek szóló lagymatag felolvasóestet tartott belőlük. Utódjai, Alfonso Cuarón (máig az övé a széria legjobb darabja), Mike Newell és David Yates, már szerencsére tudták, hogy a Potter regények, bármit mondjanak is az antifanok, nem csak kölyköknek szólnak, hanem minden korosztálynak. És legkésőbb azóta, hogy a negyedik részben J. K. Rowling meglépte az addig elképzelhetetlent, és megölt egy roxforti diákot, tudtuk, hogy jönnek itt még sötét idők. Hát most itt vannak: a színészek komolyan vehető szintre cseperedtek (Emma Watson szépen ki is domborodott, vajsörös becsípését meg tovább is elnéztem volna), a napsütéses ovis környezetből jellegzetesen borongós, ködös-esős angliai vidék lett, a mellékszereplők hullani kezdtek, a kedves kis mese meg lassan inkább egy pszichothrillerre emlékeztet.
A Félvér Hercegben immár szinte minden a Sötét Nagyúr, Voldemort múltja és lehetséges jövője körül forog – méghozzá anélkül, hogy egy villanásnyi flashbacket leszámítva az őt alakító Ralph Fiennes egyáltalán felbukkanna benne. Dumbledore Harry segítségét kéri annak kifundálásában, hogy hogyan állhatják útját a hatalomra törő gonosz mágusnak, és ez persze veszélyes kalandok egész sorához vezet. Voldemort csatlósainak ugyanis megvan a maguk küldetése uruk győzelmének bebiztosításához, amiben nagy szerep jut a Harry örök ellenlábasának számító Dracónak is.
Az eddigi adaptációk közül a Félvér Herceg tér el leginkább az alapjául szolgáló könyvtől: az alkotók innen elvettek, oda hozzátettek, amott kicseréltek valamit, sok apróságot meg elhagytak. Ezek miatt a hardcore rajongók ugyan hőböröghetnek, hogy szentségtörés (borítékolható, hogy fognak is), de a kirohanások után is ott tartunk, hogy a lényeg, vagyis a cselekmény váza, és ami talán még fontosabb, az egész mű hangulati világa, stílusa érintetlen maradt, és korántsem biztos, hogy ez minden apróság belezsúfolásával is elmondható lett volna. Egyetlen, valóban megbocsáthatatlan módosítás történt: a nagy roxforti csata szőrén-szálán repült a történet végéről, így a mű egyébként roppant hatásos emocionális csúcspontja az azt körülölelő epikus összecsapás nélkül óhatatlanul veszít erejéből (az alkotók a csonkítást azzal indokolták, hogy a hetedik könyv végén hasonló csata folyik az iskolában, és nem akarták ismételni magukat – dacára annak, hogy Rowlingnál működött). Kicsit olyan ez, mintha A király visszatérben Aragorn, Gandalf és a többiek Minas Tirith fehér kőfalai mögött vakargatták volna az állukat, miközben Frodóék a Végzet Hegyén küszködtek.
Akadnak még kisebb-nagyobb aránytalanságok és sutaságok, részben mert akárcsak a könyvben, Harry barátai most először itt sem aktív részesei a cselekménynek, részben pedig mert az alkotók egy zsáknyi műfajjal bűvészkednek (a fantasy kap még egy kis drámai, tiniszerelmes, komikumi, sőt, horririsztikus mellékízt is), és az átmenet köztük nem mindig szerencsés, még ha önmagukban mind meg is állják a helyüket. Általában azért sikerül fenntartani az egyensúlyt, főleg mert annak legkényesebb eleme a romantikázás, abban pedig a Félvér Herceg csaknem hibátlan: a főszereplők amolyan kamaszosan kusza, túlkomplikált és felfújt nőügyei megmosolyogtató bájjal és finom humorral oldják feszültséget. Így a film a kevés akció ellenére is lendületes, a két és fél óra hamar elszáll, egyébként pedig a néző pontosan azt kapja, amit egy jó Harry Potter adaptációtól elvár: szokásosan színvonalas trükköket, elegánsan borongós, gyönyörű képi világot, varázslatos zenét (nemcsak Yates, de komponistája, Nicholas Hooper is összekapta magát az előző, igencsak semmilyenre sikerült felvonás óta), és remek brit színészek egész sorát.
A show-t, mint mindig, most is Alan Rickman lopja el, még oly kevés jelenetével is, a kedvére, ízléssel bolondozó Jim Broadbent (az új bájitaltanár, Horace Slughorn szerepében) pedig újabb kiváló adalék az illusztris gárdához. A fiatalok is egyre jobbak, Emma Watson és Rupert Grint már egész meggyőző, és bár Daniel Radcliff még mindig a leggyengébb láncszem, rajta is határozottan látszik a fejlődés. Érdemes viszont megemlíteni a kisgyerek (Hero Fiennes-Tiffin) és tizenéves Voldemortot alakító színészeket is, akik egészen hátborzongatóan játszanak, és a Sötét Nagyúrnak az egész filmet meghatározó, fenyegető jelenléte nem kis részben az ő érdemük (meg persze a kriptahangulatú flashbackeké, amikben szerepelnek). Harry Potter szekere 1997 óta robog, és bár könyves pályafutása után hamarosan a mozis is befejeződik, mágikus ereje még mindig töretlen. A hatodik rész nem egyszerűen csak jó szórakozás, de röhögve maga mögé utasítja a nyár többi blockbusterét. Az meg, hogy ez inkább a Félvér Herceget dicséri, vagy amazokat minősíti, már más kérdés.
Harry Potter és a Félvér Herceg
2009.07.23. 08:12 Rusznyák Csaba
68 komment · 1 trackback
Címkék: fantasy filmkritika 4csillagos
A bejegyzés trackback címe:
https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr101257002
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Herripotter meg Hermióne meg a béka 2009.07.21. 11:22:31
Monta a Herripotter a Hermiónénak, hogy ketyincsenek, utánna leintettek eggy ketyet, és a parkba fagylaltot varázsoltak eggymás kezébe, utánna Herripotter jó szőrösre csinálta a Hermióne mellét, és ezen nagyokat röhögtek, és hajigálták a kiskacsá...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gico 2009.07.20. 18:01:00
Sajnos Harry számomra túl nyavalyás és nem szimpatikus karakter...eddig mindet láttam, így ezt is meg fogom nézni, de a HP-ekre mindig keserű szájízzel ülök be:(
Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.07.20. 18:10:38
Egészen faszányos kis fantasy... ha a retkliff gyerek még szinészkedni is tudna, akkor lenne igazán jó.
K0k4n · http://kokan.blog.hu/ 2009.07.20. 18:12:40
Pont a korábbi részekben apró részleteknek tűnő dolgok teszik szerintem olyan jóvá az utolsó részt. Mit csinálnak a filmmel ? Egy hatásvadász különálló művet ? Nem is baj ez, csak az, hogy van aki a könyvvel azonosítja.
Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.07.20. 18:16:50
Jim Broadbent azóta a szívem csücske, amióta igen autentikusan eldanolta a Like a Virgint a Moulin Rouge-ban. Életem végéig tudnék vihogni rajta.
www.youtube.com/watch?v=hhBNKZqGbVw
www.youtube.com/watch?v=hhBNKZqGbVw
CruelAngel 2009.07.20. 18:29:46
Gyors kérdés: Igaz az információ, hogy nálunk is adni fogják IMAX verzióban is?
Angyalosi Ádám · http://aeonflux.blog.hu 2009.07.20. 19:21:17
bíztató sorok. van esetleg információtok arról, hogy lesz-e feliratos/angol imax vetítés?
yates számomra már az előző résszel kellemes meglepetést okozott: jellegzetes stílusa nem sok volt, de nagyon korrekt iparos rendezést - és ezzel az eddigi második legjobb epizódot - tette le az asztalra.
radcliffe-nek van már harmadik nézése, vagy továbbra is kettőt váltogat?
yates számomra már az előző résszel kellemes meglepetést okozott: jellegzetes stílusa nem sok volt, de nagyon korrekt iparos rendezést - és ezzel az eddigi második legjobb epizódot - tette le az asztalra.
radcliffe-nek van már harmadik nézése, vagy továbbra is kettőt váltogat?
rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.20. 20:42:02
Nekem nagyon nagy csalódás volt. Dublinban néztem, gyönyörű moziban múlt csütörtökön.
Sajnos kicsit unalmas, néhol alaposan leül a sztori, amolyan felvezető rész jellege van, hisz sok minden nem történik, s vélhetően a könyv olvasásának a hiánya miatt néhol zavaros.
Amúgy tényleg jó film, s tényleg az év talán egyik legjobb filmje. (talán azért, mert mindne más a Watchment és a Másnaposokat, valamint a Rockhajót kivéve elég nagy csalódás volt.
Sajnos kicsit unalmas, néhol alaposan leül a sztori, amolyan felvezető rész jellege van, hisz sok minden nem történik, s vélhetően a könyv olvasásának a hiánya miatt néhol zavaros.
Amúgy tényleg jó film, s tényleg az év talán egyik legjobb filmje. (talán azért, mert mindne más a Watchment és a Másnaposokat, valamint a Rockhajót kivéve elég nagy csalódás volt.
skaven 2009.07.21. 00:02:05
szerintem eleg unalmas lett. :-p
az a 20 perc 3D az elejen meg nem nagy szam, mire vege van a filmnek, el is felejti az ember, hogy volt benne ilyen, sokkal jobb lett volna egy nagy csata a vegen, amit szinten 3Dben csinalnak meg. osszesegeben csalodas, bar nem tudom hogy mit vartam tole. :D
el lehet rajta uldogelni, meg hat Alan Rickman tenyleg jo, var par szep effekt, meg mindenfele sotet jelenet, de ezeket meg mashol is lehet latni.
az a 20 perc 3D az elejen meg nem nagy szam, mire vege van a filmnek, el is felejti az ember, hogy volt benne ilyen, sokkal jobb lett volna egy nagy csata a vegen, amit szinten 3Dben csinalnak meg. osszesegeben csalodas, bar nem tudom hogy mit vartam tole. :D
el lehet rajta uldogelni, meg hat Alan Rickman tenyleg jo, var par szep effekt, meg mindenfele sotet jelenet, de ezeket meg mashol is lehet latni.
skaven 2009.07.21. 00:04:02
ja, persze azert IMAXben tenyleg szep. jo vegre egy "rendes" filmet megnezni azon a vasznon, szoval ha masert nem, mar ezert lehet orulni a HPnek.
jobb lett volna mondjuk a Dark Knightot ott nezni, de hat ez van.
jobb lett volna mondjuk a Dark Knightot ott nezni, de hat ez van.
RoFä 2009.07.21. 03:34:52
Reszemrol jobban orultem volna, ha meghagyjak Cuaront, de ezek szerint Yates kezd beletanulni. Hajra.
Gulandro 2009.07.21. 08:14:14
Sosem hittem volna, hogy egy HP film itt négycsillagos lesz egyszer. Bár még az is lehet.
Azt sokan elfelejtik a HPloverek közül, hogy a sorozat elég sok idősebb rajongót idegenített el, amikor erőltetni kezdte ezt a sötét hangulatot.
Én értettem, hogy kézzel lábbal tagadni kellett, hogy az egész a Worst witch regény és tévésorozat aktualizált változata, de szerintem ennyi darkosságot már nem viselt el az ifjúsági kalandregény műfaja.
A filmeket ezzel ellentétben sorba néztem amikor módom volt és különösebb bajom a főszereplő gyerekszínészek tehetségtelenségén kívül nem volt velük. Egy ilyen szerep után a jövőjük biztosítva van, lassan amúgy is ki kell engedni John Connort és Richie Richt az elvonóról, kell a hely az újabb "filmcsillagoknak". Más kérdés, hogy meszkalinnalsem ragyognak úgy mint a korábbiak.
Szóval erre a filmre is kíváncsi leszek és nem lesz módom aggodalmaskodni, hogy mit hogyan változtattak meg, mert már kötetekkel korábban elvesztett a sorozat mint olvasót.
Azt sokan elfelejtik a HPloverek közül, hogy a sorozat elég sok idősebb rajongót idegenített el, amikor erőltetni kezdte ezt a sötét hangulatot.
Én értettem, hogy kézzel lábbal tagadni kellett, hogy az egész a Worst witch regény és tévésorozat aktualizált változata, de szerintem ennyi darkosságot már nem viselt el az ifjúsági kalandregény műfaja.
A filmeket ezzel ellentétben sorba néztem amikor módom volt és különösebb bajom a főszereplő gyerekszínészek tehetségtelenségén kívül nem volt velük. Egy ilyen szerep után a jövőjük biztosítva van, lassan amúgy is ki kell engedni John Connort és Richie Richt az elvonóról, kell a hely az újabb "filmcsillagoknak". Más kérdés, hogy meszkalinnalsem ragyognak úgy mint a korábbiak.
Szóval erre a filmre is kíváncsi leszek és nem lesz módom aggodalmaskodni, hogy mit hogyan változtattak meg, mert már kötetekkel korábban elvesztett a sorozat mint olvasót.
Rusznyák Csaba 2009.07.21. 08:15:34
Az tény, hogy a 3D-nek nem sok értelme volt. Semmi olyasmi nem volt abban az első 12 percben, ami indokolttá tette volna. Cuarón meg persze, hogy jobb lett volna, de az a hajó már rég elment... Emlékszem, anno a hetedik részhez még szóba került Del Toro is, na, az is érdekes lett volna...
dancegirl26 2009.07.21. 09:19:53
Hát azért én a 6. meg a 7. könyv végén zajló csatát nem venném egy kalap alá..... Ilyen hülye indokkal kár volt kihagyni.
prof. Perselus Piton 2009.07.21. 09:19:57
Én vagyok a legjobb, mint mindig :-)))
A kis Potter gyerektől pedig nem értem, miért vár mindenki nagyobb színészi teljesítményt...nem kell neki,mert a karaktere pont ezt kívánja: nála nem a tudás az előrevivő tényező,hanem az ösztön és a vakszerencse... ő a könyvben is épp ilyen: nincs túljátszva,nincs túlbonyolítva...megéli és túléli a dolgokat,de nem csinálja...ehhez pedig nem kell agyonjátszás...ehhez épp a természetessége kell...
A kis Potter gyerektől pedig nem értem, miért vár mindenki nagyobb színészi teljesítményt...nem kell neki,mert a karaktere pont ezt kívánja: nála nem a tudás az előrevivő tényező,hanem az ösztön és a vakszerencse... ő a könyvben is épp ilyen: nincs túljátszva,nincs túlbonyolítva...megéli és túléli a dolgokat,de nem csinálja...ehhez pedig nem kell agyonjátszás...ehhez épp a természetessége kell...
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.07.21. 09:22:41
@Gman: Érdekes! Én a Gyűrűk Urával vagyok így! Mindig csak a látvány miatt ülök be rá!
dancegirl26 2009.07.21. 09:25:57
Piton rules :D
Shitting Bull 2009.07.21. 09:29:16
Mondjuk én nem vagyok hardcore rajongó, könyvben is csak most látom először, hogy megvettem az utolsó két részt (ráadásul eredetiben, angolul). De azért morcos leszek, ha tényleg ekkora eltérés van a könyv és a film között... :(
TD223 2009.07.21. 09:42:09
Valószínűleg lehetetlen egy ilyen hosszú könyvet 2 és negyed órában tökéletesen filmre vinni, de azért ez mégis szar volt. A könyv hangulatát átadja valamennyire, de attól még szar...
Spoiler:
Rendkívül fontos pont a történetben, hogy miért kell Harrynek otthon lennie nyáron. Erre itt a metróbüfében akar csajozni, WTF!!!
Képességei nem fejlődtek, töketlenebb, mint a 4. v 5. részben.
Mi értelme volt Malfoynak egész végig javítgatni a cuccot, ha aztán átjönnek a Death Eatherek és nem csinálnak semmit. Dumbledore is megadja magát. A nem létező, totál idióta extra harci jelenet költségvetését itt kellett volna elkölteni.
A 16-17 éves Voldemort egy töpszli, nyálas buzi.
...
Remélem 4 és fél órában már nem kezd el okoskodni a WBros. Yates egy balfék.
Spoiler:
Rendkívül fontos pont a történetben, hogy miért kell Harrynek otthon lennie nyáron. Erre itt a metróbüfében akar csajozni, WTF!!!
Képességei nem fejlődtek, töketlenebb, mint a 4. v 5. részben.
Mi értelme volt Malfoynak egész végig javítgatni a cuccot, ha aztán átjönnek a Death Eatherek és nem csinálnak semmit. Dumbledore is megadja magát. A nem létező, totál idióta extra harci jelenet költségvetését itt kellett volna elkölteni.
A 16-17 éves Voldemort egy töpszli, nyálas buzi.
...
Remélem 4 és fél órában már nem kezd el okoskodni a WBros. Yates egy balfék.
TheBerzerker 2009.07.21. 09:43:59
A filmeket én is szeretem, de a regényeket a világ minden kincséért sem olvasnám el. Nekem már a Books of Magic se tetszett pedig az Neil Gaiman. Érdekes ez a kapcsolat egyébként a Harry Potter és a Books of Magic között.
Maharet 2009.07.21. 09:52:35
daesu · aeonflux.freeblog.hu 2009.07.20. 19:21:17 :
nálunk nem lesz feliratos/angol imax, csak szinkronizált ;
hagyományos kópiából feliratos változat a Mom-ban lesz
nálunk nem lesz feliratos/angol imax, csak szinkronizált ;
hagyományos kópiából feliratos változat a Mom-ban lesz
freddyD 2009.07.21. 09:57:58
Kár, hogy a film végén elmaradt a csatajelenet, helyette kaptunk egy jelentéktelen, elkapkodott semmit
Kövi 2009.07.21. 10:01:32
@TheBerzerker: el sem tudod képzelni, mit veszítesz :) Az első könyv még abszolút gyerekkönyv, innentől a negyedikig "felnő". Én már csak azért is szeretem visszaolvasni, mert rengeteg olyan említés történik a regényekben, mely kötetekkel később is visszaköszönnek.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.21. 10:04:21
nekem nagyon tetszett az egész. És külön örültem annak, higy kimaradt a harcjelenet a végén. Borzasztóan tudom unni a csatajeleneteket, autós üldözéseket és egyéb baromságokat.
Két dolog volt jó a filmben a korábbiakhoz képest: ezúttal valamirevaló párbeszédek is voltak, nem csak a könyv erőteljesen zanzásított, összefüggéstelen tőmondatos kivonatai. És tetszett, hogy volt pár hozzáadott, váratlan részecske.
Viszont a Dumbledore-t alakító színész még mindig egy katasztrófa: a könyvben Dumbledore-nak szikrázó humora, csillogó szeme és kedélyes stílusa van, még a hatodik kötetben is, végig (pedig ugye tudjuk, hogy...) A filmben pedig egy megfáradt, humortalan, mogorva vénembert látunk. Ez mindig csalódás a második film óta :(((
Két dolog volt jó a filmben a korábbiakhoz képest: ezúttal valamirevaló párbeszédek is voltak, nem csak a könyv erőteljesen zanzásított, összefüggéstelen tőmondatos kivonatai. És tetszett, hogy volt pár hozzáadott, váratlan részecske.
Viszont a Dumbledore-t alakító színész még mindig egy katasztrófa: a könyvben Dumbledore-nak szikrázó humora, csillogó szeme és kedélyes stílusa van, még a hatodik kötetben is, végig (pedig ugye tudjuk, hogy...) A filmben pedig egy megfáradt, humortalan, mogorva vénembert látunk. Ez mindig csalódás a második film óta :(((
Valandil 2009.07.21. 10:21:37
@TheBerzerker: Hát igen: az a sok betű csak összezavarja az embert...
FallingStar 2009.07.21. 10:44:36
Hát nagyon vártam a filmet, de a kommenteket meg a cikket olvasva brühühüűű:( Nem értem, hogy lehet kihagyni a csatajelenetet, az a film egyik legfontosabb (izgalmasabb) része, hisz a Roxfort eddig egy státusz volt, a biztonság meg minden, de mostmár ez is elmúlik. Mindegy, azért megnézem mint mindig, de hát...
mestska · http://cities.blog.hu 2009.07.21. 10:50:14
A gyűrűk urás párhuzamhoz azért tegyük hozzá, hogy a filmekből ott is kimaradt a könyv vége, a megye megtisztítása, mondván, hogy nem akartak két emocionális csúcspontot egymás után.
t.o.d. 2009.07.21. 10:50:29
Kedves Mindenki!
A HP-t olvasni kell, nem nézni! Hollywood határozottan nem tesz neki jót! Szenzációs a könyv, a filmeket meg rendre nem bírom végignézni.
A HP-t olvasni kell, nem nézni! Hollywood határozottan nem tesz neki jót! Szenzációs a könyv, a filmeket meg rendre nem bírom végignézni.
Kormoran 2009.07.21. 10:59:42
T.O.D.
+1
+1
Rusznyák Csaba 2009.07.21. 11:00:27
@mestska: Ott nem az volt a baj, hanem az, hogy úgy érezték, a megye megtisztítása már csak óvodások civakodása a homokozóban a Mordor kapujánál vívott csata után. Vagyis ott kihagytak valamit, hogy a finálé kellően epikus legyen, itt meg kihagytak valamit... ehh, hogy ne legyen.
Szunyixx 2009.07.21. 11:17:22
Nem láttam még, de aki igen, légyszíves írja le, hogy jól értelmezem e...
Hogyan maradhat ki a film végéről a csatajelenet mikor abban van az epizód csúcsa a legfontosabb jelenet Dumbledore halála!? Ezt nem értem.... Netalán azt is kihagyták!? Vagy csak úgy csata nélkül megölték? Az elég nagy butaság lenne. :( Az egész hatodik könyv azt vezeti fel és a történetben egy elég meghatározó rész Harry mentorának a halála. Pláne annak módja.
Szóval most akkor hogy is van ez?
Hogyan maradhat ki a film végéről a csatajelenet mikor abban van az epizód csúcsa a legfontosabb jelenet Dumbledore halála!? Ezt nem értem.... Netalán azt is kihagyták!? Vagy csak úgy csata nélkül megölték? Az elég nagy butaság lenne. :( Az egész hatodik könyv azt vezeti fel és a történetben egy elég meghatározó rész Harry mentorának a halála. Pláne annak módja.
Szóval most akkor hogy is van ez?
Szunyixx 2009.07.21. 11:20:15
Egyébként meg azt tényleg nem tudom, hogy egy hibátlan harmadik és negyedik rész után miért kellett rendezőt váltani. :(
kompi · http://filmtrailer.hu 2009.07.21. 11:24:47
Olorin, te rossz Geekes vagy.
Teljesen érthető és normális az írásod, az egyszerű átlaghalandók számára is élvezetes.
pfuj.
:D
Teljesen érthető és normális az írásod, az egyszerű átlaghalandók számára is élvezetes.
pfuj.
:D
Levai Jutka 2009.07.21. 11:30:37
OFF
@mestska: "Két emocionális csúcspont"??? A GYU legalább négyszer ért véget, aztán amikor már mindenki állt volna fel, hogy végre hazamehet, ötödször is folytatódott. Ilyen erővel már nyugodtan befejezhették volna úgy, ahogy Tolkien megírta...
@mestska: "Két emocionális csúcspont"??? A GYU legalább négyszer ért véget, aztán amikor már mindenki állt volna fel, hogy végre hazamehet, ötödször is folytatódott. Ilyen erővel már nyugodtan befejezhették volna úgy, ahogy Tolkien megírta...
Rusznyák Csaba 2009.07.21. 11:47:43
@Szunyixx: dehogy hagyták azt ki... bár nem kéne ilyen spoilerekkel dobálózni.
@Levai Jutka: a film vége így is jelentősen le van rövidítve. a megtisztítás minimum még húsz, de inkább harminc perc lett volna.
@Levai Jutka: a film vége így is jelentősen le van rövidítve. a megtisztítás minimum még húsz, de inkább harminc perc lett volna.
The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2009.07.21. 12:34:17
Eddig a 3. részen kívül egy HP film sem tetszett, az 1-2 túl gyerekes volt az 5ig meg nagyon unalmas (mondjuk a könyveket csak a 4ig olvastam, szal lehet ez volt a hiba).
Nem sokára mi is elmegyünk megnézni, remélem ezt én is élvezni fogom (nem hű adaptációt várok, hanem jó filmet). Sajnálattal, halom viszont, hogy nem használták ki a 3D-t.
Nem sokára mi is elmegyünk megnézni, remélem ezt én is élvezni fogom (nem hű adaptációt várok, hanem jó filmet). Sajnálattal, halom viszont, hogy nem használták ki a 3D-t.
lamb79 2009.07.21. 12:39:59
jó film, jó kritika. Koszi!
kulon orom hogy valaki más is észrevette a gyerek voldemortot alakító színészt, elég jó volt a kissrác.
légyszi ne hasonlítsuk ossze a konyveket a filmmel. nem egy kaliber a ketto.
a csatajelenetet nem hiányoltam. a gonosz gonoszabb lehet ha váratlanul jon, nekem még jobban be is jott így mintha csinadrattával vonultak volna be, egy halom karaktert kinyírva.
kulon orom hogy valaki más is észrevette a gyerek voldemortot alakító színészt, elég jó volt a kissrác.
légyszi ne hasonlítsuk ossze a konyveket a filmmel. nem egy kaliber a ketto.
a csatajelenetet nem hiányoltam. a gonosz gonoszabb lehet ha váratlanul jon, nekem még jobban be is jott így mintha csinadrattával vonultak volna be, egy halom karaktert kinyírva.
Rusznyák Csaba 2009.07.21. 12:56:24
@lamb79: de azért az, hogy minden ellenállás nélkül kicsörtetnek, kicsit túlzás. Elvileg az iskola tele van aurorokkal, akik őrzik - nem is beszélve a tanárokról.
Yves Laurent 2009.07.21. 13:32:50
Nem láttam egyetlen Harry Potter filmet, és nem olvastam egyetlen Harry Potter könyvet sem. Az első kötetet elkezdtem olvasni - még évekkel ezelőtt - , de olyan vacaknak tartottam, hogy inkább lemondtam róla.
Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.07.21. 14:59:24
Rowling istentelen száraz (no pun intended), én is csak a harmadik könyvig jutottam, és akkor azt mondtam, hogy középszerűségből ennyi épp elég. A mágikus univerzum megteremtésének részletei kapcsán van pár jó ötlete, de ezek a kivételek. Gyerekeknek ha ez a cucc bejön, örülök neki, de felnőttként minőségibb írásstílusra van igényem, és ez nem sznobizmus, csak a legkevesebb elvárható.
TheBerzerker 2009.07.21. 15:31:23
@Valandil: Amit mondtam azzal arra utaltam, hogy nem érdekel annyira a téma, hogy elkezdjem olvasni a regényeket. Mint már említettem a Books of Magic se tetszett, amiből a Harry Potter regények számos dolgot kölcsönöztek ha finoman akarok fogalmazni. Ha durván akkor azt mondom nem érdekel annyira ez a lopott szar, hogy akár csak egy regényt is végigolvassak. A filmek szórakoztatóak de semmi több.
Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.07.21. 15:52:34
A harmadik film volt az egyetlen jó film a sorozatban, tele volt jó ötletekkel és egy olyan irányváltással, ami a családbarát moziból hirtelen dark fantasy-t csinált, és ez baromi jót tett neki. Az ezután következő részek gyakorlatilag mind Cuaron stílusát koppintják, több-kevesebb sikerrel.
Rusznyák Csaba 2009.07.21. 18:27:18
Rowling száraz? Valami iszonyú olvasmányosan, gördülékenyen ír. Elolvastam mind a hetet, és kicsit sem szégyellem:) (mondjuk az ötödik kibírhatatlanul szar volt, de a többi nagyon jó). Megfér az a Potter a Cormac McCarthyk, Kunderák, Dickek, ponyvák meg klasszikusok mellett minden gond nélkül.
elefes 2009.07.21. 18:49:21
Szerintem piszkosul jók a regények, a filmekből pedig a 3. volt az, amiben külön értékeltem, hogy Caurón még a roxforti környezetet is megváltoztatta a komorabb hangulat miatt.
A 4. részre mérges voltam, mert elsunyítottá Féregfark csonkolását - a regényben annál a résznél majd' összeszartam magam, mert azért egy heripotterben ilyesmire addig nem nagyon számítottam -, az 5. meg szimplán unalmas és érdektelen volt. (Mondjuk a regény is a sorozat leggyengébb darabja, egy nagy lufi az egész.) És külön utáltam, hogy kihagyták a Ronékat betámadó csápos agyakat...
Abban a filmben az egyetlen értékelhető rész az volt, mikor Dudley-t betámadják az alagútban a dementorok. Aztán ennyi.
Kár, hogy a stúdió már a biztosra megy és a remek, önálló ötletekkel és stílussal rendelkező rendezők helyett egy háziállatot választottak, aki egy valag szaftos cupákért megcsinálja, amit köll, meg ami kényelmes és tetszetős és biztonságos.
Szomorú leszek, amikor belegondolok, hogy anno még Jeunet és Del Toro neve is felmerült az utolsó részek kapcsán...
Meg néha belegondolok, milyen frankó lenne, ha John Williams távozása után nem ilyen sehonnai figurák gányolják össze a score-t. Vajon milyen lehet egy Danny Elfman-féle Potter-filmzene, a klasszikus főtéma feldolgozásával? Na, most beleborzongtam.
A 4. részre mérges voltam, mert elsunyítottá Féregfark csonkolását - a regényben annál a résznél majd' összeszartam magam, mert azért egy heripotterben ilyesmire addig nem nagyon számítottam -, az 5. meg szimplán unalmas és érdektelen volt. (Mondjuk a regény is a sorozat leggyengébb darabja, egy nagy lufi az egész.) És külön utáltam, hogy kihagyták a Ronékat betámadó csápos agyakat...
Abban a filmben az egyetlen értékelhető rész az volt, mikor Dudley-t betámadják az alagútban a dementorok. Aztán ennyi.
Kár, hogy a stúdió már a biztosra megy és a remek, önálló ötletekkel és stílussal rendelkező rendezők helyett egy háziállatot választottak, aki egy valag szaftos cupákért megcsinálja, amit köll, meg ami kényelmes és tetszetős és biztonságos.
Szomorú leszek, amikor belegondolok, hogy anno még Jeunet és Del Toro neve is felmerült az utolsó részek kapcsán...
Meg néha belegondolok, milyen frankó lenne, ha John Williams távozása után nem ilyen sehonnai figurák gányolják össze a score-t. Vajon milyen lehet egy Danny Elfman-féle Potter-filmzene, a klasszikus főtéma feldolgozásával? Na, most beleborzongtam.
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.07.21. 23:09:03
rowling egy zseni, ami a star wars volt a mozinak, az a HP az olvasásnak!
Rusznyák Csaba 2009.07.21. 23:11:13
@elefes: Azért Patrick Doyle-t talán nem kéne sehonnai gányolónak titulálni. Attól, hogy nincs úgy köztudatban, mint Williams vagy Elfman, még zseniális és elismert komponista már 20 éve. Egyébként meg a negyedik résszel lekörözte Williamst is (mondjuk nekem az első két film zenéje a főtémát leszámítva nem nagyon tetszik, a harmadikra kapta csak össze magát igazán).
Én abba a gondolatba borzongok bele, hogy ő szerzi majd a Thor adaptáció zenéjét. Ezért már megérte, hogy Kenneth Branagh rendezhesse meg, akinek ő szinte állandó komponistája.
Én abba a gondolatba borzongok bele, hogy ő szerzi majd a Thor adaptáció zenéjét. Ezért már megérte, hogy Kenneth Branagh rendezhesse meg, akinek ő szinte állandó komponistája.
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.07.21. 23:13:06
@Olorin: stimmel, az 5.re tett megjegyzés is...
úgy éreztem, ha mégvalami tragédia történik, kibaszom az ablakon azt a szaros könyvet! :-D
úgy éreztem, ha mégvalami tragédia történik, kibaszom az ablakon azt a szaros könyvet! :-D
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.07.21. 23:14:35
@Olorin: ez is stimm, Doyle nagyon jó, a Sok hűhó zenéje, az valami űberfasza...
Rusznyák Csaba 2009.07.21. 23:35:50
@ringsider: Igen, az is. Meg azért szeretnék én látni még pár zeneszerzőt, aki első mozis munkájához lerak az asztalra egy V. Henriket...
Az ötödik részben Rowling nagyon túlzásba vitte a borongást. Úgyhogy csak borong minden és mindenki vagy 750 oldalon át, és közben mocskosul nem történik semmi, ráadásul sokszor még a karaktereket is pocsékul írta benne.
Az ötödik részben Rowling nagyon túlzásba vitte a borongást. Úgyhogy csak borong minden és mindenki vagy 750 oldalon át, és közben mocskosul nem történik semmi, ráadásul sokszor még a karaktereket is pocsékul írta benne.
elefes 2009.07.22. 01:13:43
@Olorin: Bár önállóan is hallgattam néhányszor a negyedik rész zenéjét, annyira nem fogott meg. Newell nyilván hozta magával, de lehet,hogy ez nem Doyle világa. Mindegy, pótolni fogom.
Való igaz, hogy Williams a harmadik részre szedte össze magát, de az elsőben -a főtéma mellett természetesen - mondjuk a kviddicsmeccshez is elég pofás zenét komponált. És a végén, a sakkjátszmához.
Való igaz, hogy Williams a harmadik részre szedte össze magát, de az elsőben -a főtéma mellett természetesen - mondjuk a kviddicsmeccshez is elég pofás zenét komponált. És a végén, a sakkjátszmához.
exilis 2009.07.22. 12:07:55
Én is csak a harmadik könyvig bírtam. Azért a hibái ne bántsuk Rowlingot, ha másért nem azért mert újra divattá tette a gyerekek körében az olvasást. A legjobb lett volna ha egy darab film sem készül el a könyvekből, a lustábbja most már megnézi és kész.
igaz_ember 2009.07.22. 12:31:53
Én megpróbáltam elolvasni az első könyvet de nem ment. Angolul is nekiveselkedtem hátha...de így sem tetszett. A filmeket az unokaöccsik áldásos tevékenységének köszönhetően végigszenvedtem. De szinte semmire nem emlékszem belölük. Mozi után gyorsan delete gombot alkalmaztam agyi szinten. Azt hiszem azoknak akik jópár fantasy világot és irodalmi alkotást ismernek messze nem ez a legjobb alkotás. De el kell ismerni sokan Harry miatt kezdtek el olvasni. Remélem ezt a filmet nem kell muszájból sem látnom.:) Unokaöccsik nőnek hála az égnek: szal mostmár olvashatnak High vagy Dark-fantasy könyveket nyugodt szívvel.
yautya 2009.07.22. 12:34:40
Nem szeretem a Hp filmeket de tisztelem őket. Főleg azért ,mert a film készítőik nem erőszakolják meg a film alapjául szolgáló "mitológiát" a saját belátásuk szerint mint Bay tette a transformers filmekkel.
_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2009.07.22. 13:40:58
@Gulandro: Én kvázi együtt nőttem fel a főhőssel, mindegyik kötetet közel ugyanannyi idősen olvastam - nekem nagyon bejött a fokozatosság a hangulatot illetően, jelen film alapja pedig nálam abszolút kedvenc.
Redcap 2009.07.22. 14:03:50
Én afféle hardcore fannek számítok, de a harmadik film óta megtanultam, hogy ne idegesítsem magam minden hiányosságon. (kivéve talán egyet: MIÉRT NEM HORDANAK SOHA TALÁRT BAZDMEG????) A hétvégén elmegyek megtekintem ezt is, aztán meglátjuk, ha a hangulatot áthozza akkor már megéri. Meg Emma Watson is.
Santito · http://geekz.blog.hu 2009.07.24. 09:39:19
No tegnap este nekem is sikerült megnéznem és semmiképpen nem értékelném erős közepesnél többre: becsületes iparosmunka és a tudodki (nem, nem ő!) halálának sem volt semmi súlya számomra.
Várakozáson aluli teljesítmény, bár Emma Watsonból kétségkívül nagyon jó nő lesz (van).
Várakozáson aluli teljesítmény, bár Emma Watsonból kétségkívül nagyon jó nő lesz (van).
Beyonder 2009.07.24. 10:53:11
Emma Watson 19 éves, úgyhogy már nyugodtan gerjedhetsz rá. :) Csinosnak csinos, de egyébként elképesztően tehetségtelen.
Santito · http://geekz.blog.hu 2009.07.24. 11:13:16
@Beyonder:
nem hiszem, hogy ez a férfi (és női)magazinokat érdekelni fogja :)
nem hiszem, hogy ez a férfi (és női)magazinokat érdekelni fogja :)
_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2009.07.25. 03:10:20
@Beyonder: Manapság ez már nem is számít valami nagy villantásnak. Maximum a harmincas évek derekán.:)
Gico 2009.07.25. 08:45:34
Nos, megnéztem.
HP még mindig puhapöcs (ez szubjektív persze).A jelenetek össze-vissza pattognak, vszg fogta a könyvet a rendező, jelenetenként leforgatta és összetolta a végén. Ez így vállalhatatlan. Egyszerű humor (bár a moziban ülő 500 fő jelentős része nagyokat nyerített rajta); a szerelmi szálak egy tinifilm egyszerűségével versenyeznek. Hol fantasy ez? Basszus.
De igazából amit leginkább hiányoltam az a feszültség. SEMMI nem történik a filmben, a konfliktusok már az elején elfáradnak, a jelenetek kiszámíthatók. Az, hogy ki a herceg, tulajdonképpen mellékszál, Dumbledore halála körülbelül olyan jelentőségteljesen van ábrázolva mintha a szomszéd gyerek hörcsöge halt volna meg, végülis az új Miami Vice-on és a Sebezhetetlenen kívül ez a legunalmasabb film amit láttam.
HP még mindig puhapöcs (ez szubjektív persze).A jelenetek össze-vissza pattognak, vszg fogta a könyvet a rendező, jelenetenként leforgatta és összetolta a végén. Ez így vállalhatatlan. Egyszerű humor (bár a moziban ülő 500 fő jelentős része nagyokat nyerített rajta); a szerelmi szálak egy tinifilm egyszerűségével versenyeznek. Hol fantasy ez? Basszus.
De igazából amit leginkább hiányoltam az a feszültség. SEMMI nem történik a filmben, a konfliktusok már az elején elfáradnak, a jelenetek kiszámíthatók. Az, hogy ki a herceg, tulajdonképpen mellékszál, Dumbledore halála körülbelül olyan jelentőségteljesen van ábrázolva mintha a szomszéd gyerek hörcsöge halt volna meg, végülis az új Miami Vice-on és a Sebezhetetlenen kívül ez a legunalmasabb film amit láttam.
elefes 2009.07.25. 17:06:08
Hejj, nem is lett olyan rossz, egészen élvezhető. Bár a végét nagyon összegányolták, és amennyire nem foglalkoznak a címszereplő Félvér Herceg sztorijával, simán lehetne a címe akár Harry Potter és a tükörtojás vagy Harry Potter és a vonatablak is.
Ginny pedig a legjobb csaj az egész Roxfortban.
Ginny pedig a legjobb csaj az egész Roxfortban.
Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.07.25. 23:38:33
@Gman: kössz, hogy lelőtted a poént azoknak, akik nem olvasták a könyvet.
hmikey 2009.07.27. 18:07:06
És a Lunát játszó csaj? Nekem ő a kedvenc karakterem, igaz, hogy a könyvhöz képest eléggé háttérbe van szorulva szegény...
Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.07.28. 18:23:53
Fél éve nem láttam akkora baszomnagy szart, mint ez az izé.
birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2009.08.05. 14:31:08
----------SPOILER!!!!
és egy kicsit off is, de csak én érzem úgy, hogy a hetedik kötet egy összecsapott szar valami volt, ami talán jobban elfért volna kétszer ilyen terjedelemben? A horcruxok megtalálásának a tempoja siralmas (az eleje lassú, a végén mindegy már csak legyenek meg gyorsan), a végén annyira felgyorsul, hogy ellényegteleniti az egészet és azt kivánjuk na gyorsan már csapják össze őket aztán adjunk voldemortnak, holott a kötet lelke kellene hogy legyen. AZtán Ron "párszaszájúsága"... az ott kiverte a biztositékot. A végén pedig a bolondozás a pálcákkal és a tulajdonosi jogukkal, hát...... Siralmas, ennek ellenére a kings cross és a kis lény mint voldemort, az szép volt, ahogy dumbledore is kap lehetőséget egy végső megszólalásra. De NAGYON nagyon úgy érzem hogy összecsapta... egyedül vagyok ezzel?
SPOILER
és egy kicsit off is, de csak én érzem úgy, hogy a hetedik kötet egy összecsapott szar valami volt, ami talán jobban elfért volna kétszer ilyen terjedelemben? A horcruxok megtalálásának a tempoja siralmas (az eleje lassú, a végén mindegy már csak legyenek meg gyorsan), a végén annyira felgyorsul, hogy ellényegteleniti az egészet és azt kivánjuk na gyorsan már csapják össze őket aztán adjunk voldemortnak, holott a kötet lelke kellene hogy legyen. AZtán Ron "párszaszájúsága"... az ott kiverte a biztositékot. A végén pedig a bolondozás a pálcákkal és a tulajdonosi jogukkal, hát...... Siralmas, ennek ellenére a kings cross és a kis lény mint voldemort, az szép volt, ahogy dumbledore is kap lehetőséget egy végső megszólalásra. De NAGYON nagyon úgy érzem hogy összecsapta... egyedül vagyok ezzel?
SPOILER
Utolsó kommentek