Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Star Trek 2009

2009.05.07. 08:02 Forgács W. András

Nézzünk szembe a tényekkel: a Star Trek már nem menő. Mindenki, aki ennek ellenére rajongója e világnak, igyekszik ezt titkolni mindenki elől - főleg a világ ezen pontján, ahol nagyon sokan azt sem tudják, mi ez - hogy ne váljon nevetség tárgyává. A Star Trek franchise - köszönhetően az előző filmnek, a rossz emlékű Nemezisnek is - mára popkulturális viccé vált, senki által nem érthető káromkodásokkal és nevetséges kosztümökkel.

A lényeg, amely miatt milliók szerették meg Gene Rodenberry világát már senkit sem érdekel a különböző röhejes replikák készítőinek kivételével. A történetekből kiveszett az ember és átadta a helyét mindenféle elvont ideológiákról való filozofálgatásnak. Akár azt is mondhatjuk, hogy a helyzet kilátástalan Star Trek-ügyben - azonban szerencsére történt valami.

Az új film erősen kezd: a USS Kelvin csillaghajó egy különös jelenséget vizsgál, első tisztje a fiatal Samuel Kirk, akinek várandós felesége (Jennifer Morrison a Dr. House-ból) is a hajón van; ekkor azonban elszabadul a pokol. Egy hatalmas hajó támad rájuk, amely ellen semmi esélyük sincs: a támadó, a romulán Nero (Eric Bana, senki sem fogja felismerni) áthívja saját hajójára a USS Kelvin parancsnokát - Spockot keresi, aki ekkor még meg sem született... és elpusztítja a Föderációs hajót. Szerencsére az ifjú Kirk megmenti a legénység legnagyobb részét, feláldozva életét: mindeközben megszületik fia, James Tiberius Kirk.



Minthogy az eddigi idővonal megszakadt, James T. Kirk nem hasonlít (szerencsére) William Shatnerre: balhés fiatal srác, aki egy bárban megpróbálja felszedni Uhurát (Zoe Saldana, aki aranyos és érzékeny), majd az ezután kitört verekedést követően beáll a Flottához. Itt szembekerül a félig vulkáni, félig ember Spockkal (Zachary Quinto), akinek meg kell bírkóznia kettős természetével. Azonban nincs idejük egymás kóstolgatására, rögtön belecsöppennek a mély vízbe: a Földön állomásozó flottát riadóztatják, ugyanis valakik megtámadták a Vulkán bolygót...

Az elmúlt évek a legnépszerűbb filmsorozatok életében elhozták azt, amelyet szaknyelven reboot-nak neveznek; elérkezett az idő, amikor James Bond már nem volt elég cool, Batman pedig teljesen hülyét csinált magából, nosza rázzuk gatyába az egészet - elég a felemás Casino Royalera vagy a - szerintem - méltatlanul agyonsztárolt Batman: Kezdődikre gondolni. A Star Trek esetében még talán nehezebb volt a szülés: (suttogva) J. J. Abrams mint rendező...? Hát igen, akinek nem jött be az Alias, joggal gondolhatta, hogy amit a Star Trekkel művelni fog, az maga lesz a megtestesült blaszfémia. A két forgatókönyvíró - Roberto Orci és Alex Kurtzman - filmográfiája pedig (mielőtt megírták volna a Mission: Impossible III-at) Xéna - illetve Herkules epizódokkal kezdődött... Aztán megjött az első trailer, és felmerült bennem a kétely: mi van, ha J. J. Abrams Michael Bay ügyes klónja? Ajjaj... Csak ne legyen olyan, mint a Transformers, csak ne legyen olyan - mantráztam még a moziban is.



Jelentem, nem olyan: az elmúlt évtized kétórásra nyújtott tévéepizódjai után végre egy Star Trek kaland, ami filmszerű és nagyon jól néz ki: az Enterprise hídja olyan, mint egy tengeralattjáróé, a korábbi színpadiasság és műteremíz végre a múlté. Ellentétben a fentebb emlegetett Batman-filmmel, itt megtartották a sorozatra jellemző optimizmust, viszont sokkal valóságosabb lett a történet. A karakterek végre szabadon élnek és nem a forgatókönyv rémuralma alatt, akaratukkal homlokegyenest ellenkező dolgokat téve.

Zachary Quinto kiváló választás, a Leonard Nimoy mellett még a legortodoxabb Star Trek rajongókat is meggyőzheti erről - ugyanezeket tudom elmondani a stáb többi tagjáról, ahol vannak csemegék: Karl Urban (akiről kiderül, hogy szimpatikus is tud lenni, ha akar), Simon Pegg vagy éppen John Cho - igen, tudom, ő nem japán, mint George Takei, hanem koreai, de ez most nem számít. Beszerezték Hollywood Fancsikai Péterjét, Anton Yelchint is, aki eddig főleg a tévében aratott (nem számítva az Alpha Dogot), vele még fogunk találkozni a Terminator: Salvationben.

A Star Trek a róla az utóbbi időben kialakult gyermeteg űrmese képet alapjaiban rombolja le: Gene Rodenberry álma végre elérte a felnőttkort. Nem tökéletes újjáépítése a legendának, hiszen abból táplálkozik. Vannak benne jól ismert dolgok - mint például a Kobayashi Maru kiképzési gyakorlat, vagy Uhura hadnagy jellegzetes fülhallgatója, de ezek az elsőre cheezynek tűnő elemek is nagyon jól illeszkednek a filmbe. Minden esetleges hibája ellenére nyugodt szívvel adok rá öt csillagot, mert ennél jobb újraindítást nem is kaphatott volna a franchise. Hogy milyen lesz majd a folytatás két év múlva, arról nem akarnék spekulálni - benne van a lehetősége a bukásnak, de egy dolog biztos: már megrendeltem a kommunikátor replikát az e-bayen. 

71 komment

Címkék: scifi star trek filmkritika 5csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr731095248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hatodik 2009.04.30. 12:55:51

muszáj:

www.youtube.com/watch?v=Z1eFdUSnaQM

én a klasszikus, első szériát (1966-'69) kedvelem, akármennyire is elavult már.

A többi sorozatból/vadhajtásból viszont csak pár epizódot ismerek.

Thom Yerk 2009.04.30. 13:47:38

én semmit se ismerek egyik filmből sem, akkor érdemes megnézni ezt a filmet, érteni/élvezni fogom szerintetek?
köszi

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2009.04.30. 15:42:39

@Thom Yerk: Szerintem érdemes, nincs benne sok bennfenteskedés. Sőt.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.04.30. 16:27:39

Itt 5 csillag, az Aeon fluxon 4, ezek szerint érdemes megnéznem :-)
(Nem mellesleg reménykedek, hogy ez egy lopakodó pilot...)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.04.30. 16:28:15

@Gerusz: Mármint az AF-en 8, ami itt 4-nek felel meg

Hatodik 2009.04.30. 17:02:50

imdb-n 8.2 (bár a sok rajongói szavazat miatt egy pár tizedet le kell vonni)

megtekintésre érdemes!!

tomee · http://www.nba1.hu/ 2009.04.30. 19:05:57

Ilyen jó kritikák után aligha úszom meg, hogy megnézzem.

Terror Dzsoni 2009.05.01. 08:10:18

Hogy néz már ki ez a fiatal Spock? Tenyérbemászó képe van. Meg aztán minek kellett bojgatni a régi szereplőket? Idióta és ötlettelen háliwóódi írók monnyanak le!
Az eredeti sorozat én is kedvelem, a Voyagher is tetszett, de valahogy nagy filmen eddig nem nagyon működött a Star trek, eltekintve az elsőrésztől.

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2009.05.05. 11:52:16

Már nagyon várom, hogy itthon is kijöjjön. Nem szoktam gyakran moziba menni (torrent rulez) de ezt ott fogom megnézni...

A nép fia 2009.05.05. 14:45:17

Nekem is ez a kérdésem, mint Thom Yerk-nek. Soha nem láttam egy részt sem, csak rövid részleteket, de a film trailere nagyon megfogott.

Akkor, azt mondjátok, érdemes megnézni?

ghavin 2009.05.07. 09:52:33

Bob Saint-Clair: Karl Urban, mint McCoy tényleg jó, vagy csak nem jutott neki elég szerep ahhoz, hogy egyáltalán el tudja rontani? Nagyon érdekel, mert az eredeti szériából ő a kedvenc karakterem...

Fanyuvo 2009.05.07. 10:07:26

Nagyon jó film. Megnézem még egyszer.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.07. 10:12:10

baromság, hogy a ST ciki lenne és, hogy senkit nem érdekelne...

janikahhh (törölt) 2009.05.07. 10:13:06

A Voyagert egész sokáig néztem, asszem megkukkantom ezt is. Csak nehogy valaki az Űrszekereket elsüsse valahol, mert akkor felrobban a fejem...

lifelike 2009.05.07. 10:13:21

sylar kurvara nem jo a szerepre
tul puhany az arca

Kúrcsány Ferenc 2009.05.07. 10:30:08

Leszarom az összes sztártrekket

pipacsaripacspapucs 2009.05.07. 10:42:06

@Kúrcsány Ferenc: Akkor igencsak nagy lábon élsz... :o)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.05.07. 10:44:36

jaja, Star Treket nem ismerőknek is abszolút jó kalandos-viccelődős-lövöldözős-szörny elől menekülős-űrcsatázós space fantasy lesz!
Ami szerencsére nem a rétestésztaként nyúló, filozofálgatós tévéepizódokból vett át a legtöbbet, hanem abból az időszakból, amikor James T. "minden női Csillagflotta-kadétot megkúrok" Kirk gumiszörnyekkel verekedett a sziklabarlangokban, meg minden rész végén megdöntött valami dögös, egyenruhás bigét!
:)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.05.07. 10:46:11

Abrams amúgí simán rebootolhatná a Flash Gordont is, oda még jobban illene ez az "űrcsatázós-sugárpisztolyos, megmentem a nőt, de közben romba dől a fél galaxis" stílus!
;)

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.07. 10:48:56

Én csak azon akadozok kifele, hogy mióta megcsinálták a Csillagok Háborúja másodikként készült első három részét, azóta divat lett a sikeres mozisorozatokból előzmény filmeket gyártani...
Aztán (lásd Csillagok Háborúja) a sci-fi-kben az időben korábbi történetek technikája fejlettebb, mint a korábban elkészült, de időben később játszódó részeké. :D
(nem gyártás technológiára gondolok, hanem a filmben megjelenő különböző fegyverekre, járművekre, stb)

DArchAngel 2009.05.07. 10:53:51

Én a DS9-t néztem végig, a többi valahogy nem fogott meg, bár a hat Shatner-es film közül van pár jó (meg pár vállalhatatlan is).

Leonce 2009.05.07. 10:54:49

Ízlésficamod van erősen. Batman -Kezdődik jó,Star Trek gagyi.

W Joe 2009.05.07. 11:08:25

Kíváncsi vagyok mennyire tolják jól az új űrszekereket :)

Big-B 2009.05.07. 11:14:28

Imádom a Star Trek-et, a kedvenc sorozatom. És érdekes, mindig elalszom rajta, csak a szöveget hallgatom. Kép nélkül is megjelenik előttem a történet, amiben a legszuperebb filmes trükkök jelennek meg.
Már nagyon várom a XI-t.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.05.07. 11:16:47

@bécsi pszicho:

pedig a Star Wars esetében ezt rém könnyű kimagyarázni: a Birodalom költséghatékonysági okokból ráállt a szögletesebb űrhajókra. Semmi csiricsáré színes izé, mint a Naboo Fighterek, vagy a Jedi Starfighter.
Két sorozatgyártott napelemkollektor, meg egy gömb a pilótának (TIE Fighter), és ennyi. Ha a pilóta ügyes, túléli a csatát pajzs nélkül is, ha nem, besorozzuk egy másik leigázott bolygó teljes férfilakosságát is!
Ugyanez a csillagrombolóknál is: nem kell ide piros-fehér csíkos, összevissza szögű "proto-Star Destroyer", van egy böszmenagy egyenlő szárú háromszöged, telepakolva lézerütegekkel, meg egy T betű a tetején, hogy jól kilásson a kapitány, oszt' csókolom. A 3 szárnyú Space Shuttle-t, meg kocka alakú rohamosztagos csapatszállítót (istenem, mennyi iylet lőttem szét a Star Wars játékokban! :)) is könnyebb összerakni a gyártósoron, mint az "ugrókeretes", lángvörösre dukkózott Jedi hajókat volt.
;)

maydayray 2009.05.07. 11:43:53

Hát én rohadt nagy Star Trek rajongó vagyok, és nem tagadom soha sehol, desőt asszonypajtival is megnézettem múltkor az alvó tigrist :-), de a Batman beginst fikázni...

BoGyesz 2009.05.07. 11:46:26

@Hamlet: Nem soroznak, gyártják a klónokat! ;-)

Big-B 2009.05.07. 11:52:20

@bécsi pszicho: a technikai fejlődés azért a ST-nél nem igazán fedezhető fel, hisz nagyon jól felépített a történetet kezdve a különböző fajok nyelveitől az eszközök generációjáig.

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.05.07. 12:08:35

Nem a flame kedvéért, de szerintem távolról sem olyan gáz a Star Trek (persze, én rajongó vagyok), mint azt itt sokan tudni vélik. Miközben 2009-ben Magyarországon a házi készítésű sorozat (A sorozat) a Barátok Közt, és ezen felül még néhány mexikói remekműre gerjedünk, a 60-as évek amerikája a kornak megfelelő technológiával olyan világot alkotott, amely hatással volt a valós világra.
Az köztudott, hogy pl. az Enterprise űrsiklót (a valódit) a sorozatbeli párja után nevezték el. Kevésbé tudott, hogy az alapvetően az oroszokat szimbolizáló klingon faj a szokásosnál rokonszenvesebb bemutatása nagyon sokat változtatott az átlag amerikai külvilághoz való hozzáállásán. Ezen felül a Star Trek alakalmazott először viszonylag sok néger szereplőt, akik magas posztokat töltöttek be a hajókon, ezzel is egyre inkább elfogadtatva a feketéket. Szóval fikázhatjuk, hogy régi, meg ócska, csak ma se nagyon látok különbeket (tisztelet a kivételnek).

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.05.07. 12:39:17

@Bona: A klingonok az oroszokat szimbolizálnák? Akkor a vulkániak a japók? és mi van a többiekkel? Igaz, nagy a népek tengere...:D

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.05.07. 12:40:34

@Bona: pl. kíváncsi vagyok melyik Star Trek-karakter szimbolizálja mondjuk a nicaraguai kontrákat, illetve a magyarokat, természetesen. :D

Patkany 2009.05.07. 12:47:02

Tegnap sikerült megnéznem, és elképesztően jóra sikerült.
Nem vagyok hatalmas fan, régen néztem a soroztatot (nem tudom már melyik volt, de abban volt a szőke Borg csaj), ez a film viszont telitalálat.
A történet néha meg van kicsit csavarva, el kell rajta gondolkodni kicsit, de követhető. A látványvilág viszont az utóbbi idők scifi felhozatalából a legjobb, nagyon jó ötletekkel van tele.
Érdemes megnézni moziban!!

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.05.07. 12:50:20

@Hamlet: Jó a gondolatmenet, én is ezen gondolkodtam a Star Wars-al kapcsolatban. Pl.: A lázadók evidens, hogy majdnem roncsokkal száguldoztak a galaxisban, hiszen a hajógyárakat államosította a Birodalom. Kénytelenek voltak lezuhant, elhagyott hajók alkatrészeit felhasználva nagyjából szabványos vadászokat építeni. A technika fejlettsége pedig a sorozatos háborúk miatt is csorbát szenvedhetett. Élő példa, Jugoszláviát szinte a középkorig bombázta az USA 1999-ben.

A Star Trek nekem is kedvencem, viszont geek nem vok. Ott az Enterprise című sorozatban próbálkoztak egy majdnem tengeralattjáróra emlékeztető belsővel, ami engem meggyőzött arról, hogy ez még a kezdeti időszak a csillaghajózás történetében. + Amikor az első részben dokkolás előtt az űrkabinnal meghúzták az Enterprise hajótestét. Ennyi.

Novi bácsi 2009.05.07. 12:53:08

Senki nem említette a BSG-t. Mármint az újat. Etalon. Hogyan lehet valamit hihetetlenül izgalmasan és jól, új alapokra helyezve elmesélni, emberközelibbé tenni. Azért a Rotten Tomatoes 95% elég sokat elárul. A sok látatlanban fikázónak meg csak annyit: menj el, nézd meg, aztán siránkozzál itt.

szabiaki (törölt) 2009.05.07. 12:58:36

@efes: Régi sztori, hogy a Digital Reality jó pár éve egy Star Trek jaték elkészítésére kapott megbízást, amihez kitaláltak egy újfajt, és azt elfogadták, szóval bekerült volna a hivatalos star trek univerzumba, ha elkészül a játék, de sajnos nem lett belőle semmi. Szóval az új faj, Kocsord bolygón él, 3 féle van belőle, a Malvinád, Árpiád és Szalacsiád, fő tevékenységük, hogy a vízből oxigént vonnak ki. Na ők lehettek volna a magyarok.

A BSG az elején volt jó, meg a csatákban aztán a végén mikor egy főkaraktert úgy magyaráznak, hogy eltűnik, na az gáz volt.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.05.07. 13:04:45

@szabiaki: Szalacsiádok. :D BSG nekem egyértelműen a gagyi-lószar kategória. Kb háromszor álltam neki, de sosem gyakorolt rám olyan hatást, hogy mélyebben belemenjek. Inkább Stargate, vagy Atlantis. És Star Trek, bár abból is volt jónéhány epizód, amin vakartam az agyam... de főleg ásítoztam.

szabiaki (törölt) 2009.05.07. 13:07:00

@efes: azért az új BSG a botrányosan következetlen sztori ellenére sem gagyi, baromi jó látványt, designt találtak ki, az elején még a sztori is jó volt, aztán elkezdtek istenezni meg egyéb hülyeségeket.

nemecsek ernő áruló 2009.05.07. 13:31:43

Nade a legfontosabb! Elhangzik-e McCoy szajabol: "He's dead, Jim!" ??? :D

nemecsek ernő áruló 2009.05.07. 13:35:08

@Bona: Igen, jo pelda Uhura! Nichelle Nichols fekete nokent elso volt a televizio kepernyojen. :)

janikahhh (törölt) 2009.05.07. 13:36:40

@Hamlet: Halkan jegyzem meg, hogy ez már megtörtént... Van új sorozat, nekem pl tetszett, de az amcsiknak nem, úgyhogy a második széria sorsa bizonytalan. www.tv.com/flash-gordon/show/71778/summary.html?q=Flash%20Gordon&tag=search_results;title;1

nemecsek ernő áruló 2009.05.07. 13:38:14

@BoGyesz: De soroznak! Luka a Birodalmi Akademiara akart menni, hogy rohamosztagos legyen.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.07. 13:38:23

Egyetértek a poszttal. Annak ellenére, hogy én csak a kezdeti sorozatból láttam egynéhány részt, és lényegében fogalmam sincs, hogy a sorozatokban miféle népeket és konfliktusokat varázsoltak elő, ez a film ilyen szempontból teljesen érthető volt, nem igényelt annál nagyobb tájékozottságot, mint amennyivel én rendelkezem. Szóval a közönséges halandónak is érdemes megnéznie, meglepően jól megcsinált film. Tényleg nincs benne sorozat-féle tökölődés, és ez nem azt jelenti, hogy szünet nélkül lőnek. A sztori gerince egy kicsit túl csavaros volt ahhoz, hogy kapásból fogjam, de biztos csak én öregszem, és azért végül is nem volt az annyira követhetetlen.

A látvány teljesen rendben van, kényes az ízlésem, de nem volt benne semmi kikezdhető. A szereplők némelyike kimondottan jó választás, Spock szerintem pont az, amilyennek lennie kell, még Nimoyjal összehasnlítva is, Kirkben a film vége felé - ez feltehetően nem véletlen - tényleg felfedezhető hasonlóság a fiatal Shatnerhez, Uhura pedig jó kis nőci.

Thom Yerk, A nép fia, nézzétek csak meg, nincs semmi akadálya a film követhetőségének. Rossz fiú, jó fiú, mentsétek meg a Földet, végül is ez az örök sablon itt is működik. És mégsem unalmas.

Kicsit túlzás, mint mindig ilyenkor, hogy milyen hamar összejönnek a sorozat főszereplői, de ez mozi, és még csak nem is csinálták ügyetlenül. Tényleg hozza a film, a sok hasonlótól eltérően, azt az élményt, amit az erős beharangozás után várhatunk.

(Hamlet, én a mocskos lázadó horda gépeit irtottam bőszen, jó sokat. :-)))

nemecsek ernő áruló 2009.05.07. 13:39:09

@GerzSonka: Luka->Luke (a gyors gepeles rulz) :D

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.05.07. 13:39:58

@efes:

Itt még a "korai klingonokra" kell gondolni, akik nem a habszivacs arcú Worfra hasonlítottak, hanem mocskos arcú és szájú, szakadt, jellemzően vöröses színű egyenruhába bújt, fegyverrel hadonászó barbárok voltak. Na ők abszolút "a vörös ősellenség" voltak.

Aztán ugye kisebb diplomáciai bonyodalom támadt, hogy a nagy pángalaktikus békét hirdető Csillagflottában nincsenek szovjetek, pedig hát ugye Gagarin volt az első kozmonauta, nagymúltú űrhajósnép, meg minden. Ezért írták bele a sorozatba Chekovot.
(akinek amúgy nagyon jó a fiatal verziója az új filmben, és van néhány poén az orosza akcentusáról is, pl. SPOILER! annyira töri az angolt, hogy nem ismeri fel a hangutasításokat a fedélzeti kompjúter :)))

Az új Star Trekről még annyit: láttam szinkronosan és feliratosan is, és a szinkronos változat jobban tetszett, mert ott rendesen lefordítottak minden poént, a színészek jól játszottak a hangjukkal. Az eredeti verzió alatt végig azon mérgelődtem, hogy a fordító kétszavas tőmondatokat pakolt a film alá, a hangsáv meg olyan kibaszott hangos volt, hogy úgy kellett kimenni szólni, hogy gyerekek, ez azért már túlzás lesz. Oké, hogy a nyolcadik sor közepén minden dübbenő spec effekt egyenlő egy prosztatamasszázzsal, de a párbeszédek alatt is beremegett a pohár a kezemben - és nem azért, mert alkoholista vagyok :))

Fat Abbot 2009.05.07. 13:40:06

@szabiaki: istenezni lehet nyugodtan, sci-fi-ben is, csak nem unalomba fulladva, értelmetlenül, bután. Kb. a harmadik évad elejéig lehetett hinni abban, hogy követ valami logikát a sorozat, aztán belefojtották a hollywoodi misztikummal kevert családi dráma/románc kategóriába, + sablonra vágták a karaktereket. Űrcsata, valami biszbasz istenség, all along the watchtower, kúrás, még több robbanás, ennyi elég a parasztnak...
Monnyon le a BSG utolsó másfél évada.

tyberius 2009.05.07. 13:44:05

@efes: A magyarokat a DS9-beli bajoriakban tudtam felfedezni. Később kifejthetem, miért, ha érdekel valakit :D

Hattory Hanzo 2009.05.07. 13:44:26

Könyörgöm, a "menő" kifejezést ne használd máskor a poszt címében, már azt hittem, hogy Bede Márton a zene és a foci után elkezdett a filmhez is érteni, és ez nagyon rossz érzéssel töltött el.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.07. 13:55:52

@Hamlet: Engem Csekov akcentusa bosszantott a legjobban a filmben, de annyira nem beszélt sokat, hogy ne lehetett volna elviselni. Mindenki tisztán és akcentus nélkül beszél, csak az orosz gyerek nem? Az amerikaiaknak az orosz nyilván még mindig izgalmas egzotikum, de akkor sem kellene ennyire bolondulni érte. Viszont tény, hogy poént építettek rá, tehát magyarul is így kellett maradnia, és végül is nem egy tragédia. A szinkronhangok egyébként teljesen jók, semmi smirglisség-érzetet nem keltettek.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.05.07. 14:03:24

@GerzSonka: Szerencsétlen Luke pilóta akart lenni nem rohamosztagos. + Az sem biztos, hogy birodalmi színekben akart parádézni, hanem valamely, még független rendszerbe szeretett volna tanulni.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.05.07. 14:07:52

Az tény és való, hogy a ST sorozatok az idő haladtával egyre jobban sterilizálódtak, és minden legénység egyre nemesebb lett, de azért nem ciki, sőt pl. a ST Voyagernek vannak nagyon-nagyon-nagyon jó epizódjai. (Függetlenül attól, hogy a vagányság, az a kis mocsok, ami azért kell oda, már ebben a sorozatban sincs meg).
A Nemezis meg tényleg borzalmasan rossz volt, de az előtte lévő két mozifilm viszont zseniálisan jók voltak.

Chavez 2009.05.07. 14:59:52

@hasznavehetetlen régensherceg: Így igaz. De ettől függetlenül is sorozott a Birodalom.

Santito · http://geekz.blog.hu 2009.05.07. 15:05:14

muháhá, még nem láttam a filmet, de tetszik Abrams hozzáállása :)

Star Trek Director Advises "Purists" To Stay Home

While the new Star Trek movie is receiving mostly approving reviews from film critics, director J.J. Abrams is apparently bracing for an onslaught of criticism from those he calls "Star Trek purists." In an interview with Australia's AAP wire service, Abrams has this advice for them: "Don't waste your time." He indicated that he has already heard from some who were particularly critical of the fact that he did not find a slot for William Shatner, the original Capt. Kirk, in the movie. "For them I say, 'Don't see the movie. You'll just get angry. It is not Shatner playing Kirk, so I do apologize." And actor Chris Pine, who plays Kirk in the new film, indicated that he went out of his way to avoid watching Shatner movie and TV appearances. "I know how I work and by watching a lot of Mr Shatner's performances as Captain Kirk I knew by osmosis I would get on set and try and impersonate Mr Shatner," he said. "It was not my job. I didn't want people to start paying attention to whether I was doing a perfect William Shatner."

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.07. 16:08:19

Gondoljunk azokra is, akik egyelőre nem értenek angolul. A lényeg, hogy a rendező azt üzeni az ortodox trekkereknek (fordítsuk így), hogy ha nem akarnak mérgelődni, ne nézzék meg a filmet. Nem Shatnert akarta játszatni, sem megfiatalítva leutánozni, és ez a Pine gyerek valami mást mutatott, ami jó így, és passz. Végül is igaza van.

Zodear 2009.05.08. 10:17:14

Nos, talán egy "purist" lennék, de tegnap letoltam a filmet... :)

Összességében 1: Gene Roddenberry forog a sírjában...
Összességében 2: a film értéke 0 (azaz nulla) csillag...
Összességében 3: ez minden volt csak nem Star Trek... totális meggyalázása az eddigi star trek anyagoknak...

Santito · http://geekz.blog.hu 2009.05.08. 11:13:19

Szerintem meg igen kellemes sci-fi volt, de semmiképpen nem öt csillagos matériából gyúrták...

mindössze két negatív észrevétellel élnék:

1. a zene csapnivaló volt, amikor a kamera először körbejárja az Enterprise-t, katartikus vonósok helyett sablonos nyünyünyűt kapunk

2. ez a Star Trek már NEM az a Star Trek. ami azonban érthető: új franchise indult útnak, új rajongó bázis kialakítását célba véve...

Zodear 2009.05.08. 12:31:51

Santito, a "zene" megnevezés ide túl erős :P
Szerintem hangipari melléktermék volt hallható a film alatt (kezdve a "sabotage" nótával vegyített klasszikus-szimfónikus nokia mobilcsörgéssel - egy "star trek" filmben - naja).

Erről az egész borzalomról valahogy a Holló (1.) extra kiadásán lévő, alkotóval leforgatott interjú jut eszembe (sry, a nevét nem tudom). A csávó azt mondta, hogy hollywood olyan mint egy hatalmas fa, amit minden arrajáró ember lepisál :)))
(ez magyar verzióban kb annyit tesz, hogy: egy k., akit mindenki...)

Azügyben említette ezt, hogy annó musical-t akartak csinálni a képregényéből, jacko főszereplésével, mert az úgy majd jó lesz és dőlni fog a lé.
Erre mondta nekik (nem pontos idézet, de a lényeg, hogy) "figyeljetek, ha ennyire haza akrjátok vágni/megmásítani a dolgokat, akkor miért nem találtok ki ti valamit ti magatok, valami saját dolgot, miért kell elcseszni a meglévőket?"

Háát, valahol igaza van, de sajna az ST mögött ott van 40+ év, így igen vonzó a tőkének (de a tartalom már lemaradt,,, érthető és az általad is említett okok miatt, és így szabad utat adott ennek a Walt Disney - Star Trek szörnyűségnek).

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.05.08. 15:46:26

Szerintem az okoskodós, világbékés-technoblablás hangulatból éppen ideje volt visszatérni a lézerpisztolyos, "Kirk kapitány keménykedik" stílushoz. Gumiszörnyek helyett végre igazi spec.effektekkel megtámogatva!

Az éjféli premiervetítés előtt volt egy érdekes előadás-sorozat a Star Trekről, na ott levetítettek olyan részeket is, hogy Kirkből meg Uhurából ilyen Conan a barbár-szerű népség lettek, tiszta Flash Gordon volt! Na ilyet mozifilmben is szívesen látnék, de ezt már írtam fentebb is.

vilaghalo 2009.05.09. 04:24:03

nagyon jol megcsinalt, szorakoztato kis konnyu nyari scifi-light volt. a fogonosz lehetett volna egy picit karizmatikusabb.

nekem mukodott, hangulat remek, 9/10, megneznem ujra.

Leo Decimus 2009.05.11. 15:27:51

Habár az itt is nem kicsit jellemző előzetes polírtól némiképp elhomályosult tudattal ültem be a filmre, kb. a Vulkán gigantikus romulán fúrógéppel (!) történő elpusztításának idejére teljesen kijózanodtam. Ezutám már az ILM jegyezte szép, ám mégiscsak full plastic látványvilág sem tudta elfedni, hogy történet szempontjából ez magasan a valaha volt leggyengébb Star Trek mozifilm. Istenem, ha belegondolok, hogy az ST-t egykoron az fémjelezte számomra, hogyan társalog Newton, Einstein és Stephen Hawkings Dataval a kvantumfizikáról a holofedélzeten (stíusosan egy pókerparty közepette), vagy hogy Picard expediciója hogyan fedez fel egy új tipusú flare csillagot, és hogy mik a közös gyökerei a szókratészi és vulkáni filozófiának...
Ehhez képest a Lostos köcsögök kb. egy kevésbé ihletett konzolos akciójáték színvonalán hozták le ezt a részt. A tudományos-fantasztikumból itt csak az utóbbi maradt -sajnos az is csak az unalomig ismert, agyonhasznált holywoodi panelek recirkuláltatásávál. A jó öreg Willnek tulajdonképpen inkább hálásnak kellene lennie, hogy kihagyták ebből...

szomszédsrác 2009.05.12. 16:03:25

@Leo Decimus: tudom h a fizikaszakos hallgatóknak ez jelentette a sorozat csucsát , de gondolj már egy kicsit az átlagemberekre is :D egyébként meg pont azt felejtitek el h ez a rész a sorozat eredetijéhez nyult vissza , amihez képest a filozófiai vonal volt pont elhajlás .

Zodear 2009.05.13. 11:40:10

Öhöm, azért ha megnézzük a TOS magalkotásának körülményeit, akkor láthatjuk, hogy a sorozat csupán az akkori western filmsikerek miatt lett olyan amilyen. Köztudott, hogy Roddenberry csak így tudott pénz szerezni az egészre. Ennek ellenére megpróbált annyi "filozófiai vonalat" belecsempészni a sorozatba amennyit csak tudott. Gyakorlatilag ha figyelmesen megnézzük a TOS 1. évadját, láthatjuk, hogy ott lett minden alap lefektetve, ami "Star Trek" (okés, mínusz holoszoba). Ebből következik, hogy ha lehámozzuk a "swashbucklingot" a TOS-ról, akkor egy korai TNG-t kapunk az arcunkba, nem volt itt erős elhajlás.

Egyébként semmi zűr nem lenne, ha az új film a TOS hangulatát hozná, a probléma csupán az hogy nem hoz semmit, ami bármilyen alacsony szinten is de star trek lenne :)

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.05.13. 13:28:52

@efes: Magyar vonatkozás is van pl. a Deep Space 9 sorozatban Sisko kapitány kedvenc konyhája a magyar volt, többször főzött gulyást meg csirkepaprikást---> komolyan

www.youtube.com/watch?v=2V24ZODumNE

Chicken PAPRIKÁSSSSS

doktor.dikhed 2009.05.17. 17:47:45

A sztori nem nagy szám, de valahogy mégis szórakoztató. Egy könnyű kis tavaszi akció-sci-fi. Jó volt.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.05.29. 09:22:07

ez egyszerűen hihetetlen!
senkinek nem tűnik fel, hogy Abrams egyszerűen nem tud rendezni????
ő egy kurvajó forgatókönyvíró/showrunner/ötletember, de gyakorlatilag nulla rendező
az új startrek ennek ékes bizonyítéka! :-)
erős 3*, btw
süti beállítások módosítása