Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Filmelőzetes: DIARY OF THE DEAD (2008)

2008.01.13. 19:30 virtualdog

Romero visszatért! Hiszen, ahogy ő mondta, "amíg az emberek szeretnének zombikat látni a moziban, addig én csinálok nekik ilyen filmeket". Ámen! Itt az előzetes.Mire lehet számítani? Az már biztos, hogy a stílus (vagy inkább műfaj)teremtő rendező nem a Night-Dawn-Day-Land sorozat egyre inkább jövőbe rugaszkodó, az élőhalottak megelevenedését továbbgondoló tematikát folytatta, hanem - talán a tulajdonképpen máig az ő műveiből dolgozó "konkurenciához" és a nézői elvárásokhoz igazodva - egy realisztikusabb hangulatú filmet készített.

A manapság szinte "kötelező" kézikamera és a szintén kedvelt (ál)dokumentumfilmes jelleg (az eseményeket egy operatőr szemszögéből látjuk, aki pont egy zombifilm-forgatásról készít filmet) elsőre egy kicsit riasztóan hat, de reméljük, a mester kezében ezek az eszközök is jól sülnek majd el, már csak azért is, mert a "shaky-cam"-et láttuk már akcióban élőholtakat filmezve, és tud jól működni, a horrorfilm-forgatás kifelé kacsintgató motívumából pedig sok érdekes kisülhet még, ami nem feltétlenül megy majd a minőség rovására (gondoljunk csak arra, hogy már első zombifilmjében, Az élőhalottak éjszakájában is milyen bátor, önironikus poénokat engedett meg magának!).

Műfajmegújító alapvetés, mely évekre friss vérrel látja majd el a zombifilmeket (haha), vagy hatalmas öregkori blamázs? Nemsokára megtudjuk.

 

23 komment

Címkék: horror filmelőzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr30295934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

virtualdog 2008.01.13. 19:32:14

Ja és kösz a trailer-tippet, groundwalker. :)

groundwalker 2008.01.13. 19:43:51

Ja, amúgy az élőhalottak éjszakájában volt az első gyerekzombi?

Mert anno a Resident Evil mozifilmnél (ekkor még nem láttam az Night of...), azt mondtam hű ez igazán durva, kisgyerek zombik, ilyet se láttam még, milyen merész... :D

doktor.dikhed 2008.01.13. 20:43:38

Azért nem akkora újítás. Nem is örülök a kifejeztten utálatos kamerarázkódásnak. Félek, hogy megint arról van szó, hogy Romero nem tud már mit kitalálni, de tetszett neki a Blair Witch Project, így csinál egy hasonló zombifilmet.

Remélem igazatok lesz és visszatér Romero, de én annak idején a zseniális Dawn után nem gondoltam, hogy ilyen rossz lesz a Day. Persze reméltem, hogy a Day csak egy - nagyon mély - hullámvölgy, aztán jött Land... Így Romero zombis sorozatában van már két remek és két szar filmünk. Az új dönti el a meccset? :)

Chavez 2008.01.13. 20:48:18

Hűdevárommá! :P
Érdekes lesz ez a zombifilm forgatás dolog. Gondolom először majd nem ijednek meg a zombiktól, mert azt hiszik, hogy csak statiszták azok. :)
De az is lehet, hogy a Diary Of The Dead forgatását tényleg ellepték a zombik, és nem is áldokmentumfilm amit majd látunk? :o

Chavez 2008.01.13. 20:52:30

Nekem a Day is nagy kedvencem, a Land már problémásabb, de azt is szeretjük.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.01.13. 21:08:07

Lehaverkodtatok az index-el, hogy mindig kinn vagytok?:)

Van egy rakat más blog, aki hamarabb tette ki az előzetest és mégis titeket raknak ki:)

Nem beszólok, csak megállapítottam:)

virtualdog 2008.01.13. 21:15:11

Az sg.hu nem blog, azt nem linkelhetik ki a blogos rovatban - a blogok közül meg mi vagyunk a legjobb. :)

A Day-ből igazából én csak az elejét szeretem nagyon, amikor az üres városban kiabálnak a főszereplők, aztán előjönnek a zombik - az egy tökéletes jelenet.

kiborg zsaru 2008.01.13. 21:31:58

Szerintem jó film a day of the dead... Nem olyan erős mint az első kettő, de pl a landnél sokkal jobb.
Aműgy még régebben, mikor az első hírek felröppentek a filmről, reflektált már erre a blair witches dologra romero, azt mondta, hogy ő teljesen máshogy áll a dologhoz, az ő filmje nem lesz ultrarealisztikus, nem arra használja az egyes szám első személyt, hogy hihetőbbé, csak hogy átélhetőbbé tegye... Vagy valami hasonlót, de már jó régen olvastam, és nem sikerül újra rátalálnom...

kiborg zsaru 2008.01.13. 21:35:39

Még annyit hozzá, hogy szerintem sokkal bíztatóbb ezafajta stílusbeli újítás, mintha a day-jel elkezdett, és a landdel továbvitt intelligens zombik vonalat erőltetné... Márpedig az, hogy azt mondja, ez nem egy folytatás, hanem egy új kezdet, azt a reményt táplálja bennem, hogy talán elvetette azt az ötletét...

virtualdog 2008.01.13. 21:39:47

Romero azt nyilatkozza a Day... dvd-jén lévő kommentárban, hogy az ő kedvence ez, különös tekintettel "Csöpp"-re. Szerintem ez már kicsit felesleges továbbgondolása a zombi témának, de a Day-jel nem is ez a fő bajom, hanem hogy a zombiktól való félelmet a kis bázis belharcai hivatottak felváltani, amik viszont baromi unalmasak és sablonosak.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.01.13. 21:49:00

Nektek egyébként miért nincs külön honlapotok? Csomóan írtok erre az oldalra, szóval akár lehetne egy külön honlapotok is:)

Chavez 2008.01.13. 21:49:57

Ez jogos, a katonák baromságai tényleg fárasztóak voltak. De gore tekintetében talán ez a legjobb rész. Eredetileg ugyanis nem ez volt a Day eredeti alapötlete, hanem az, ami végül a Land-ben valósult meg. Nem lett volna elég a pénz rá, így aztán több lovét fordítottak a trükkökre, a forgatókönyvet meg olcsóbbra írták. De azért jó kis mozi!
Csak én látom a trailer felett a piros X-es keretet?

virtualdog 2008.01.13. 21:54:22

"Nektek egyébként miért nincs külön honlapotok? Csomóan írtok erre az oldalra, szóval akár lehetne egy külön honlapotok is :)"

Mer' mi kurva lazák vagyunk, azér'. És most mars az ágyba, ne fárassz minket tovább. :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.01.13. 21:55:32

Nem vagyok már ovis:)
Bocsánat, ha valakit zavart a kijelentésem

virtualdog 2008.01.13. 22:09:53

Én sem vagyok ovis, mégis mindjárt ágyba bújok. :) No prob.

doktor.dikhed 2008.01.13. 23:02:34

Chavez: A Day gore-ban nagyon jó, de ez nekem kevés. Az elején, ahogy előmásznak a zombik, az is király, de a színészi játék kínosan gyenge, nincs meg a világvége hangulat, a bosszuálló okos zombi vicces stb...

Tényleg, ez a dokumentumfilmes zombi történet annyire újdonság, hogy a REC is erről szól.

Aki meg még nem olvasta a Walking Dead képregényeket, az gyorsan pótoljon. Ugyan csak 30 rész körülig jutottam eddig de a legjobb zombitörténet, amivel eddig találkoztam.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2008.01.13. 23:11:43

Úgy látom a Dawn törénete lessz csak most mások szemszögéből. Ez jó. Jobban ha világméretű a járvány...

De vajon a kezdete is bene lessz? Reméllem leglaább egyszer bakapcsolják a TV-t is. :)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.01.14. 06:05:30

Koimbra, Ramiz csak viccelődni próbált. :) Azért nincs külön honlapunk, mert egységben az erő (mióta létezünk, sorra lopják az ötleteinket meg ezt a csapatfelállás-koncepciót, úgyhogy lehet benne valami ;), az Indexhez meg nincs semmi külön koneksönünk, egész egyszerűen mi vagyunk e téren a legjobbak (még ha nem is mindig a leggyorsabbak.)

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2008.01.14. 14:03:36

Ja, hát igen, én is láttam már hozzám hasonló írást, pedig én még csak ilyen kis kezdő valaki vagyok. Jómagam is próbálok új dolgot megfogalmazni, de nem jön össze néha:)

Chavez 2008.01.14. 16:04:43

Ne aggódj Koimbra, teljesen rendben van a blogotok.
Én se vagyok filmkritikus, csak irogatok, és eddig még senki sem szólt, hogy hagyjam abba.:)

virtualdog 2008.01.14. 16:07:49

Hirtelen mindenki milyen komoly lett... :)

"Koimbra, Ramiz csak viccelődni próbált. :)"
Ezek szerint nem sikerült... :(

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.01.14. 17:08:43

A tegnapi nap így sikerült.
Nem csak a lányoknak van olyan, hogy azokon a napokon...:D

virtualdog 2008.01.14. 18:05:46

Tudtam, hogy venni fogod a lapot, csak megijesztett, hogy mégis ki kell magyarázni utólag. :) Az önbizalom meg fontos dolog, nyilván nem a blogotokat akartam leszólni, csak magunkat fényeztem. :D ;)
süti beállítások módosítása