Utolsó kommentek

  • David Sumner: @megnevezhetetlen: @mrscottpilgrim: Ez az, véletlenül se próbáljatok normális hangnemben fogalmazn... (2020.09.20. 10:08) Vasember 3.
  • Count di Luna: Nagyon jó (és odabaszós) film. Nakadai Tatsuya remek színész, nehéz elhinni, hogy még csak 30 volt... (2020.07.24. 05:17) Harakiri
  • Count di Luna: Szerencsém volt moziban látni egyetem alatt, méghozzá vágatlanul (sok klasszikust vetített az egye... (2020.07.24. 04:54) Kurosawa retrospektív: A hét szamuráj
  • Androsz: @pragmaP: Ismerem, amiről beszélsz, de ennek a könyvnek a fordítása teljesen rendben van, nem emlé... (2019.09.13. 17:59) FlashForward - A jövő emlékei
  • Carada: @Carada: Módosítanom kell a fenti kommentemet: nincs kétségem a plágiumot illreően. Érdemes összeh... (2019.04.07. 00:34) Üzenet az űrből
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Ichi the Killer

2010.03.03. 17:38 Wostry Ferenc

"No other creature is like the human being…
Even wolves do not prey on each other,
but humans will eat each other alive."

A fenti idézet, bár Miike 1997-es Fudoh - The New Generation című filmjének elején olvasható, a japán rendező összes munkája vezérmotívumának nevezhető. Miike a nemzetközi mozi egyfajta enfant terrible -je kezd lenni - amilyen John Waters vagy David Lynch volt egykor. Radikálisan változó filmes formanyelve (pl. az Audition lassú forrásánál a Happiness of the Kutakuris tomboló musicalhorrorja különbözőbb már nem is lehetne) ellenére ugyanazt a témát járja körül újra és újra: az emberi kegyetlenség határait keresi, illetve az okait kutatja. És mint a legjobbak, tagadja, hogy ezt tenné. "A filmjeimnek nincsen mögöttes mondanivalója."

Az Anjo-banda főnökének nyoma vész. Helyettese, Kakihara (a rocksztár Asano Tadanobu adja, aki valószinűleg az utóbbi évek legfantáziadúsabb maszkmesteri teljesítményét viseli, Kakihara szája ugyanis fültől fülig el van metszve, a nyílást pedig egy-egy gemkapocs tartja össze két oldalt. Ha Kakihara valami nagyobbat szeretne le- vagy megharapni, egyszerűen kiveszi a gemkapcsokat, és HAMM!) rögtön nyomozni kezd utána, bár jakuza körökben köztudott, hogy nem csupán a gengszterhűség hajtja. Kakihara megátalkodott szadomazochista, aki ugyanúgy élvezi mások kínzását, mint azt, ha őt ütik, esetleg vágják, szúrják, stb. - és Anjo, ha máshoz nem is, ahhoz igazán értett, hogy a szart is kiverje embertársaiból. Kakiharának főnöke brutalitása hiányzik.

Amit a jakuzák nem sejtenek, az az, hogy Anjót enyhén szólva nehéz lenne életre pofozni: maga Ichi (Omori Nao) végzett vele, a titokzatos gyilkos, akiről szép lassan legendák születnek - Ichi pedig nem egyszerűen kivégzi az áldozatait, hanem a csizmájából előugró pengével szó szerint széjjeltrancsírozza őket. Tetteinek csak azért nem marad nyoma, mivel a mészárlás után rögtön akcióba lép Ichi külön bejáratú takarítóbrigádja, élükön Jijiivel (az undergroundfilm-rendező Tsukamoto Shinya (Tetsuo 1-2) alakítja).

A jakuzák döbbennének meg a legjobban, ha tudnák az igazságot: Ichi valójában egy szánalmas, idegroncs pszichopata, aki a legkisebb konfrontációtól sírógörcsöt kap. Jijii mintegy kondicionálta ezt az embergyereket; Ichit tévképzete - az a beléhipnotizált, hamis emlék, amelyet Jijii ültetett el az agyában, miszerint kamaszkorában egy iskolai verekedés alkalmával segítségére siető lány diáktársát az addig vele kegyetlenkedők megerőszakolták - tökéletes, a bűntudat és a trauma gerjesztette agresszió által irányítható gyilkológéppé teszi.

Kakiharát elbűvölik Ichi tettei, és most már nem csak főnöke feltalálásának, hanem a szuperszadista gyilkos megismerésének vágya is hajtja. Saját sorsának, mazochista vágyainak beteljesülését szeretné Ichi által: reméli, hogy a gyilkos valami frenetikusan fájdalmas halálvariációban végez majd vele. Az egyetlen probléma, hogy szövetségeseinek száma óráról órára csökken: a bandatagok, látva Kakihara a nyomozás során bevetett enyhén szólva szokatlan módszereit (az Anjo elrablásával eleinte gyanúsított konkurens jakuzát a háta bőrén átszúrt tucatnyi vaskampó segítségével, mint a füstölni való húst lógatja le a mennyezetről, aztán fémtűket szúr az arcába, végül pedig forrásban lévő olajat önt rá), gyors ütemben felhagynak a bűnözéssel - vagy legalább is eltűnnek a történetből. Furcsa mód Kakihara egyetlen igazán lojális embere a nemrégiben még rendőrségi állományban gürcölő Kaneko (Sabu, szintén filmrendező) marad, aki, ha már talpig szégyenben hagyta ott a jardot (elvesztette ugyanis a pisztolyát - mi ez, Fight Back to School ?), bűnözőként helyt fog állni, ha a fene fenét eszik is. Az igazság órája, Kakihara és Ichi egymással való leszámolása pedig nem is várat sokáig magára.

Az Ichi the Killer valójában tabló: az emberi psziché néhány komolyabb aberrációjának felsorolása és tárgyalása, amelynek ugyan a forrása "csupán" egy manga (ez a tény sokak szemében kisebbítő értékű, annak ellenére, hogy ez a bizonyos manga több japán protektorátus területén be van tiltva - ergo a maga műfajában hatásosnak kell lennie), ám ennek és a rendező szokásos fekete humorának ellenére letaglózó erejű. Több külföldi kritika is kiemeli: "Csak nem komolyan venni a filmet! Nevetni kell rajta!". Ez a felhívás az én fülemben inkább hangzik a kritikus segélykiáltásának, mint jó tanácsnak, a film fekete humora meg amúgy is csak álca, a keserű pirula ízét enyhítendő. A Japánra oly jellemző bondage és S/M-kultusz sérelmére elkövetett vitriolos poénok viszont ülnek.

Lépjünk túl azon, hogy valóban ez az egyik valaha készült legvéresebb, legkegyetlenebb film, olyannyira, hogy a brutalitás néhány helyen már-már absztrakt formát ölt. Való igaz, ott a helye az emelvényen a Men Behind the Sun, a Nekromantik, a Cannibal Holocaust és egyéb hasonlók mellett, még akkor is, ha több véres (és helyenként spermás) jelenet egyértelműen eltúlzott CGI effektekkel lett megsegítve - ennek ellenére tényleg csak olyan nézze meg, aki "bírja a velőt". Az Ichi pusztító ereje nem ebből, pontosabban nem csak ebből ered.

Miikét a beteg emberi lélek érdekli igazán, és jelen esetben csak ilyeneket találni a filmben. Kakihara extrém szadomazochista; Ichi szadista (aki a belehipnotizált trauma nélkül is sültőrült lenne, és gyilkolásnál illetve erőszaktevésnél semmire sem vágyik jobban); Kaneko elviselhetetlen kisebbségi komplexussal, bizonyítási vággyal küzd; Kakihara kurvabarátnőjének vágyálma, hogy megerőszakolják, és így tovább (Jijii a legrosszabb, hiszen céljai elérésének érdekében intenzív mentális kínzással testi-lelki rabszolgaságban tartja Ichit) - a szelleme mindegyikőjüknek sérült, a saját beteg agyuk fogjai. Mivel pedig ők népesítik be a film által megformált világot, Miike azt sugallja, hogy véleménye a valódi világról ettől nem sokban különbözik. Míg az Audition többé-kevésbé szociális kontextusba helyezte a szituációt, itt ilyesmiről szó sincs, nincs társadalmi kikacsintás, maga az őrület adja a világ szövetét. Meddig degenerálódhat az emberi lélek? A végső választ majd csak Miike teljes életműve adja meg. A filmben az egyetlen normális ember Kaneko kisfia, bár a kegyetlenség már neki is kikezdi a lelkét - végül aztán Miike nem lacafacázik, és az ő élete végére is pontot tesz.

Ez a freakshow egyszerre profánul szomorú (a lehangoltság az az érzés, amely úrrá lett rajtam a film alatt, hiszen a maguk veszett, mégis emberi módján mind csak a saját boldogságukat keresik) és a maga színes tombolásában képregényesen lenyűgöző. Ráadásul a Miike-Cronenberg párhuzam, amelyet oly sokan erőltettek az Audition kapcsán, itt nyer igazán létjogosultságot: bár gyökeresen különböző stíluseszközökkel, eltérő témákban, de mindketten a lélek sötét, szélsőséges mozgatórugóit kutatják. Miike csapongóbban, színes-posztmodernebbül, egyértelműen a sokkolásra, illetve a filmes extremitások határainak eltolására helyezve a hangsúlyt (Cronenberg jelmondatát mintegy magáévá téve: "Megmutatni a megmutathatatlant!"), de nem kevésbé eredetien, vizuális megvalósítás szempontjából meg egyenesen zseniálisan. Hogy még egy párhuzamot bekössek, talán még Argentónak van a világon a Miikééhez mérhetően kiváló szeme és vizuális fantáziája.

Az Ichi the Killer, bár dramaturgiája darabosabb, mint pl. az Auditioné, komplett, lezárt, "megcsinált" apokaliptikus vízió apokalipszis nélkül. Csak az embernek, mint fajnak van vége benne. Szinte kíváncsivá teszi a nézőt az evolúció következő meglepetésére.

35 komment

Címkék: horror japán akció filmkritika 4csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr941806254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0motig0 2010.03.03. 18:03:41

érdekes.. az animét meglesnm belőle majd a filmet mert ez a trailer alapján nem kicsit beteg(bár az elégé rossz jel ,hogy a zebramen címen imsert izét is eme ember rendezte..)

ninarose · http://adultfilmatrium.freeblog.hu/ 2010.03.03. 18:32:54

Nem akarok OFF-olni, de a Visitor Q szerintem betegebb filmje Miike-nek mint ez. Bár, ez sem zöldfülű munka azért. ;)

Chavez 2010.03.03. 18:35:20

Az Ichi messze nem azért jó, mert Miike csinálta. Sőt, semmi Miikés nincs benne. Ez egy remek mangaadaptáció, bár ahhoz képest még finom és szolid.
Valószínűleg a Visitor Q és a Gozu a mester legzavarbaejtőbb munkái.

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2010.03.04. 00:46:06

Én nem értem, hogy ezt minek. Gondolom nem nekem találták ki. Anno belekezdtem, de nem kötött le, valahogy a fizikai erőszak számomra nem sokkoló. Az említett Cannibal holocaustnál is inkább az jutott az eszembe, hogy értem én, de nem durva, inkább fárasztó és erőltetett. A Nekromantikért meg had röhögjelek már ki hangosan. Az egy olyan színvonalatlan szar, hogy tanítani kéne. Nekem nem jön le ezekből, hogy mekkora lelki terror és egyebek alatt állnak a szereplők valamiért. Látom a vért, a beleket a nemi erőszakot, de valahogy olyan gyenge így, hogy erre van építve az egész. Úgy gondolom, egy olyan filmben ami mondjuk elmesélne egy átlagos történetet, teszem azt egy szerethető ember életét és annak az utolsó fél órájában történne meg ez azzal akit megkedveltél a vásznon ott valóban sokkoló lenne. Ez így ketchup és önkielégítés.

TheBerzerker 2010.03.04. 08:33:46

Nekem az Ichi anno nagyon tetszett (újra kellene már néznem), de a Visitor Q volt az, ahol forgolódtam a székben.

@Oidipus Prime: A Cannibal Holocaust egy nehéz film, akárcsak a Nekromantik. Értem ez alatt azt, hogy meg kell tanulni megérteni nemcsak azt, amiről szól, hanem azt is, amit képvisel. Egyiket sem lehet szimplán filmként tekinteni, hiszen olyan témákat boncolgat (emberevés, nekrofília), amiket az emberi lélek legsötétebb bugyraiban kutatva találunk csak meg, és a mai napig a legnagyobb tabunak számítanak. Ezeknél a filmeknél nem kifejezetten a gore és a látvány az szerintem, ami sokkolóan tud hatni (már ha valakinek bírja a gyomra, mint az enyém:) ) hanem a téma, és annak a nyílt bemutatása. Nem az erőszakot kell keresni, hanem annak a motivációját, amit szerintem sokkal félelmetesebb. Sokáig én sem szerettem a CH-t pl, mert öncélú marhaságnak tartottam, de nagyot tévedtem.

henteshindu · http://henteshindu.blog.hu/ 2010.03.04. 11:02:43

Szerintem nagyon jó kis film. Szerencsére(balszerencsémre?) nagyon bele tudom élni magam a szereplők helyzetébe, és ezért a trancsírozásnál- ami valóban eltúlzott, gondolok itt arra a jelenetre, mikor Ichi bőgve felrohan az emeleten, betör az egyik szobába, és ...-, sokkal jobban sokkoltak az azt kiváltó okok. A megerőszakolós visszaemlékezésnél például konkrétan ökölbe szorult a kezem.
Vannak benne nagyon meglepő és beteg fordulatok, mikor az öregember levette a ruháját és befeszített, döbbenten bámultam, hogy hogy a fenébe lehet ilyet kitalálni?!
Óvatos duhajok, nemkomoly érdeklődők, türelmetlenek, igénytelenek, csórók a Youtubon meg tudják nézni a teljes filmet kb 10 perces részekre vágva.

Edgar 2010.03.04. 15:18:05

@Chavez: "Sőt, semmi Miikés nincs benne." Mint henteshindu írja: "mikor az öregember levette a ruháját és befeszített, döbbenten bámultam, hogy hogy a fenébe lehet ilyet kitalálni?!" Ez a jelenet nagyon is Miikés.

Peti_bácsi · http://petikekonyvtara.blog.hu 2010.03.04. 15:31:53

@Edgar: nekemis pont ez jutott eszembe:)

Amúgy szerintem felesleges hasonlítgatni a Visitor Q-val, olyannyira más a kettő. A Miike-Cronenberg párhuzam meg szerintem a Gozu-nál jön ki legjobban.
Pár elkezdtem nézni Miike-től az Izo-t, de nembírtam végignézni, azt a filmet egyáltalán nem tudom hova tenni...

Chavez 2010.03.04. 15:34:18

@Edgar: Az is a mangában van eredetileg.

i47.tinypic.com/2moplcz.jpg
i49.tinypic.com/2l8j393.jpg

Annyiban Miikés, hogy Shinya Tsukamotónak adta a szerepet.

Dr. No 2010.03.04. 16:12:11

"Jijii a legrosszabb, hiszen céljai elérésének érdekében intenzív mentális kínzással testi-lelki rabszolgaságban tartja Ichit."

Szerintem ez így nem igaz. Szerintem Ichi egyszerűen nincs. Vagyis pontosabban: önállóan nem létező személy.

Dr. No 2010.03.04. 16:15:02

@henteshindu: És a valódi duhajok, komoly érdeklődők, türelmesek, igényesek, gazdagok, nemkülönben: az evilági istenek hol tudják megnézni?

Edgar 2010.03.04. 16:24:35

@Peti_bácsi: Az Izo-t én se bírtam végignézni.
@Chavez: Azt is elég nehéz megmondani, hogy mi számít Miikésnek. A Bird People in China pl. egy szép távol-keleti film, akár Katsuhito Ishii is rendezhette volna. A jakuza-filmjei általában eléggé konvencionálisak a többihez képest. Az Audition és a Gozu szürreális remekművek. A Fudoh és az Ichi brutálisan őrültek, a Zebraman baromság, az Izo fölösleges celluloid-pazarlás, a Visitor Q jó kis kísérlet, a Happiness of the Katakuris poénos horror-musical, a One Missed Call semmikülönös átlagjapánhorror. Szóval hogy ebből mi Miikés és mi nem...

kIára 2010.03.04. 16:56:22

@Edgar:
Így van. A listát kiegészítettem volna a Full Metal gokudô-val és a Yôkai daisensô-val.

Miike egy atipikus rendező; eszméletlenül sok filmet rendezett (több mint hetven) és ennek ellenére nem lehet életműről beszélni. Peckinpah, Bergman, Jancsó, vagy bárki más kapcsán lehet beszélni témákról, korszakokról, stílusról de Miikénél nincs ilyen, vagy legalábbis én nem találom. Én a kultusz miatt kezdtem nézni a filmjeit, kb. húsz-huszonötöt láttam és feladtam.
Egy mesterember, semmi több. Nincs rendezői kézjegye (bármi is legyen az).
Nem olyan mint a kedvenc íróm, akinek minden művét olvastam. Nincs olyan, hogy „hú, most jött ki az új filmje, must see!”.
Az Icsi ettől függetlenül nagy kedvenc (mondjuk elég szerencsétlen ötlet volt egy csajozós délutánon pont ezt nézetni a barinőkkel :) )

henteshindu · http://henteshindu.blog.hu/ 2010.03.04. 17:59:07

@Dr. No:

Véletlenül sem akartam megbántani senkit, főleg nem úgy hogy a csóró és türelmetlen kategóriába én is beletartozom ;).Arra céloztam, hogy ha valaki bele akarna nézni, mielőtt mondjuk fizetne érte, vagy nem bírja ki, míg megszerez belőle egy legális példányt,és nem tölti le torrentről, akkor megtekintheti így is.

Az "igénytelen" szót a youtubos videó minőségére és a tízpercenként betöltésre használtam, ég és föld valamit "optimális" körülmények között megtekinteni, vagy így. Én legutóbb a Berserkel estem ebbe a hibába, hogy elektronikusan elolvastam az eddigi köteteket, pedig papíron biztosan sokkal nagyobb élményt nyújtott volna.

Chavez 2010.03.04. 18:30:00

Pedig van Miike-stílus, sőt Miike univerzum is, csak nem veszitek észre. Az életmű az utóbbi időben valóban szerteágazott, elment a popularitás irányába, ennek mondjuk nyilván több oka is van.

Nem vagyok norvégmintás pulcsit viselő, zsíroshajú filmesztéta, aki mindent belelát a filmekbe, nem is tudom a szavakat úgy forgatni, mint ők, de megpróbálom vázolni nagyjából.

Miike öntörvényű rendező, saját módszerekkel dolgozik, és az extremitás, a szélsőségek, az erőszak, a mocsok, a lelki terror, a perverzitás és a fájdalom foglalkoztatta mindig is, illetve annak a végső határai. A hagyományosabb filmjeiben is mindig ott a bizarr, perverz karakter, általában egy jakuza, vagy azokhoz kapcsolódó sötét figura. Már pl. a Third Yakuzában is (ami még egy viszonylag hagyományos olcsó jakuzafilm a korai szakaszából) látni olyat, hogy valakit egy műfasszal gyepálnak el, illetve, hogy egy nőt egy szellemileg sérülttel erőszakoltatnak meg a jakuzák.
A Bird People gyönyörű film, az egyik abszolút kedvenc filmem, abban is ott van Renji Ishibashi, aki amolyan Kurz ezredes módjára kattan be. (A film az én olvasatomban egyébként egyfajta változat az Apokalipszis mostra.)
Sorolhatnám tovább, de a lényeg, hogy a szokatlan karakterek köré épül a világa. Ezeket gyakran egy eleve őrült világba rakja, de van, hogy egy hétköznapi környezetbe helyezi be őket, nem ritkán egy kimondottan lírai film éles kontrasztszereplői lesznek.

A másik fő témája pedig, hogy gyakran idegen környezetbe helyezi a főhőseit, illetve maguk a főhősök is idegenek. Guys from P. - Fülöp-szigetek, sokféle karakter, Black Triad Society - tajvani főhős és helyszínek, Blues Harp - afro-japán főhős, The Bird People - Kína..stb. Idegen emberek, illetve idegen környezetben.

Azok a filmek, amik kilógnak a sorból, általában könyv és manga, illetve anime adaptációk, melyeknél kénytelen tartania magát a forrásműhöz. Ezek tényleg kevésbé Miikések.

Szóval ott van az a sajátos, kifordított világ a filmjei legtöbbjében, csak észre kell venni.

Nálam okosabbak persze ezt sokkal jobban is el tudják magyarázni. :)

Edgar 2010.03.04. 22:26:43

@Chavez: Erről hosszan el lehetne dumálni. Amit rendezői sajátosságáról mondasz, az félig-meddig ráillik Jarmusch-ra is (szokatlan karakterek, idegenség), meg másokra. Nem mondom, hogy nincs neki saját stílusa, lehet hogy van, csak én tényleg nem látom. Ezért inkább kIárával értek egyet.

Chavez 2010.03.04. 23:09:18

@Edgar: Szerintem egyébként a felismerhető rendezői kézjegytől még nem lesz jó egy rendező. Sőt, az egységes életmű meg kimondottan unalmas. Miért kellenek korszakok? Miért kell valami alá belapátolni bizonyos filmjeit?

De az összehasonlítás eleve sántít. Peckinpah sem volt olyan nagy zseni ám, a filmjeinek kábé a fele igazán remekmű, de közben meg viszonylag kevés filmet forgatott.
Miike kísérletező rendező, sokat forgat, megy a feje után, rengeteg különböző műfajban alkot, ahhoz képest egyáltalán nem rossz a mutatója.
És egészen más összegekből rakott le kultikus filmeket az asztalra, mint Sam bácsi, de még sokszor Jarmuschnál is. A tv-s munkái sem éppen szemétre valóak.
Az én szememben az a nagy, aki a szarból gyárt gyémántot.

Edgar 2010.03.05. 00:14:08

@Chavez: Ha azt akarod kimondatni velem, hogy Miike rossz rendező, akkor az nem fog menni:) Azt viszont állítom, hogy elpazarolja a tehetségét. Túl sok vizuálisan jól kitalált "üres filmet" csinál (nemrég pl. Sukiyaki Western Django), amiben igazából nincs semmi, és éppen ez a semmitmondás kezd unalmassá válni.
A rendezői kézjegy nyilván nem kötelező, de én szeretem, ha van. Egyrészt azért, mert ugye nincs új a nap alatt, egyes rendezőknek ennek ellenére sikerül értékkel bíró egyedi stílust kialakítaniuk, és ehhez kell némi alkotói nagyság. Mindenki tudja, mit értünk az alatt, hogy lynch-i vagy cronenbergi, tarantinós stb.
Másrészt a beazonosítás (a belapátolás, ahogy írod) az szerintem jó, mert tudom, kábé mire számítsak a következő filmjénél. Tudom, hogy Woody Allen nevettetni fog, vagy bűnbe viszi a karaktereit, Inarritu több szálon futó "görögös" tragédiát fog hozni, Shyamalan meg valami fost, Michael Bay pedig nyakon önt egy tonna CGI-moslékkal - hogy negatív példákat is mondjak.

Chavez 2010.03.05. 00:35:12

Miike valóban pazarol újabban, de fontos megjegyezni, hogy a japán film kompletten válságban van. Újra videóra kellene forgatnia, ott született, ott kellene újraszületnie is.
De a "belapátolás" miatt nagyobbat is csalódik az ember. A "freelancer" rendezőnél legalább tudod, hogy benne van a pakliban.:D

elefes 2010.03.05. 07:17:14

Baynek csak két szar filmje van, miért szidjátok mindig? (visszabújok a kövem alá)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.03.05. 10:51:45

@elefes: és melyik az a kettő? vagy tetszőlegesen választható?

clive. 2010.03.05. 12:35:07

@Chavez: Nem tudsz valamit arról, hogy a Blackmirror kihozná-e DVD-n az Ichit? Még anno a kiadó fórumán felvetettük nekik azóta nem tudom mi van a projekttel.

Chavez 2010.03.05. 12:59:07

@clive.: Sajnos a Black Mirror újabban hallgat, mint a sír, az utóbbi időben már úgyis csak ezeket a hülye SB filmeket erőlteti. Még a fórumát sem nagyon igyekszik visszaállítani. Szerintem a válság betett nekik.
De én nem feltétlenül ragaszkodom hozzá, hogy ők adják ki, bármely más kiadótól szívesen látnám. Na jó, a Vertextől talán inkább mégsem.

clive. 2010.03.05. 19:15:04

@Chavez: Én se ragaszkodom hozzájuk csak emlékeztem, hogy ők nem vetették el az ötletet :) De most van egy Szaturn film kísértetiesen hasonlít rájuk. SB meg Sonny Chiba filmeket ad ki.

Chavez 2010.03.05. 19:29:29

@clive.: Bezony, majd hamarosan írok is róluk ide. Remélem nem állnak le ezzel a szép hagyománnyal. :P

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.06. 02:51:32

Szerintem közel nézhetetlen rossz a film, önmagában nem áll meg, csak egy öncélú, inkoherens trancsírszéria az egész, sztori és karakterábrázolás vonalán meg egy nagy nulla. És nem, semmi bajom a trancsírral, de itt számomra unalmassá vált az is, meg a film is iszonyat gyorsan és onnantól kezdve már csak egy merő szenvedés volt a végéig.

Monduk én a Miike életművel valahogy nagyon felemásan vagyok, általában pont azokat a filmjeit rühellem a leginkább amiket az egekig magasztal a legtöbb kritika, hogy milyen világmegváltóak, meg merészek (pl. Audition, meg a Visitor Q, ami nálam évek óta stabilan tartja a valaha látott legrosszabb japán film címet), miközben a relatíve szimplább, de egy-egy eszement ötlettel alaposan megcsavart yakuzafilmei közül egy csomót meg baromira szeretek (mindenekelőtt D.O.A és Fudoh, meg még mondjuk a Full metal Yakuza és pár egyéb társa)

Edgar 2010.03.06. 03:46:40

@Case: El is tudnám fogadni a véleményed mint véleményt, ha az Auditiont nem soroltad volna a rosszak közé. Mi bajod vele?

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2010.03.07. 10:00:29

Hogy hogy lehet nem komolyan venni a filmet:
Icsi=Batman
Kakihara=Joker

A filmben végig benne van egyfajta játékosság, ami pl. az animéből hiányzik.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.07. 18:09:26

@Edgar: Untam rettenetmód, üresek voltak a karakterek, plusz számomra nagyon öncélúnak tünt a sokkolgatás a végén. Nem tetszett, ennyi.

clive. 2010.03.08. 16:03:00

Nekem a kedvenc beszólásom a film végén van amikor Kakihara megjegyzi Ichi-re, hogy: "Ez perverz".
Ez valami zseniális duma volt. :)Szerintem szenzációsan jó film, Miike egyértelműen legjobbja az Audition mellett.

Totenschiff 2010.03.09. 18:27:03

Amúgy ha valaki az Ichi the Killer morbidságához felérő mangát akar olvasni, annak melegen ajánlom a Shigurui-t.