Utolsó kommentek

  • Androsz: @pragmaP: Ismerem, amiről beszélsz, de ennek a könyvnek a fordítása teljesen rendben van, nem emlé... (2019.09.13. 17:59) FlashForward - A jövő emlékei
  • Carada: @Carada: Módosítanom kell a fenti kommentemet: nincs kétségem a plágiumot illreően. Érdemes összeh... (2019.04.07. 00:34) Üzenet az űrből
  • Carada: Kölyökkorom egyik meghatározó filmje volt az Üzenet az Űrből. A liabe diók, a keresztvitorlázatú h... (2019.04.07. 00:07) Üzenet az űrből
  • ipartelep: @Gábor Miski: Igen, így van, Rusznyák csaba nagyon melléfogott a "megfejtésével". A The Endlessből... (2019.01.03. 23:55) Resolution
  • Gábor Miski: @Rusznyák Csaba: Logikusnak tűnt ez a magyarázat, amíg meg nem néztem a rendező duó The Endless c.... (2018.08.23. 23:00) Resolution
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

  • Hibás feed URL.

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Villámkritika: A guardista, Conan, a barbár, Halhatatlanok

2011.11.29. 14:20 Rusznyák Csaba

A guardista

Csípős ír krimikomédia Brendan Gleesonnal, mint morcos, politikailag 100%-ig inkorrekt, „leszarom a világot” kisvárosi rendőr, aki egy nemzetközi drogcsempész ügyben kap a nyakára egy feketebőrű FBI-ügynököt (Don Cheadle). The beginning of a beautiful friendship – is not. Cheadle-től Fionnula Flanaganon át Mark Strongig mindenki remek (utóbbinak azért hébe-hóba adhatnának egy nem „arrogáns, nagypofájú rosszarc”-szerepet is), de ennek ellenére A guardista persze a sziporkázó Gleeson magánshow-ja, aki simán eladja nekünk, hogy melankolikus, mégis élet- és hormonerős öreg, hogy kibírhatatlan, gonosz seggfejgnóm, és hogy tökös, mindenkit ledaráló akcióhős. Vulgaritás, brutalitás, morbiditás. Az író-rendező John Michael McDonagh, Martin McDonagh testvére, szóval az almák nem esetek messze egymástól. Ahogy utóbbi három évvel ezelőtt körülrajongott filmje, az Erősza… Erősz… Erőszaki… szóval az In Bruges, úgy A guardista is sajátosan ír hangulatú, édeskés és kesernyés, tökös és vicces egyszerre, hol gúnyosan, hol kedvesen játszik a műfaji szabályokkal, és a helyszín is markáns, bár ezúttal máshogy. A tengerparti városka szép, de szomorkás, és olyan lehetetlen alakok mászkálnak benne, hogy akár közép-európában is lehetnénk. A sztori átlagos, de a stílus briliáns, a nyitó- és zárójelenet pedig szenzációs. 

Conan, a barbár

Ez eleve rossz csillagzat alatt született. A netes fanboyok nagyrésze már akkor fanyalgott, amikor még csak hébe-hóba volt kép a filmből, mondván, hogy Jason Momoa nem méltó Arnoldhoz – de nem is hozzá kellett volna méltónak lennie, hanem a karakterhez (maga Arnold sem éppen tökéletes leképezése volt Conannak…), és bár nemigen sikerült neki, nagyrészt nem is rajta múlt. Marcus Nispel (ha a Texasi láncfűrészes remake nem lett volna elég intő jel az életművében, ott van még a Pathfinder is, abból pedig okulhattak volna a producerek, hogy nem való neki egy harcos vademberről szóló mozi) fáradt, nemtörődöm iparosként önti képekbe a Sahara és A holló 4 (!) íróinak forgatókönyvét, amiben vannak gyilkos hadurak, varázslók, háborúk, bosszúk, vérfolyamok, csöcsök, meg amit akarsz, ráadásul úgy ötpercenként levágnak benne egy tucatnyi embert (vagy többet), mégis olyan kurva érdektelen, hogy arra szavak nincsenek. Semmi tempó, semmi hangulat, semmi… egyáltalán semmi. Nem tagadom, láttam pár pocsékabb filmet idén. De unalmasabbat nem. És a zene… az eredeti score-ja még nagyobb kultstátuszt élvez, mint maga a film, erre Tyler Bates, aki a monumentális remekművet komponált Basil Poledouris ablakmosója sem lehetne, a grandiózus zenéhez szükséges összes elemet csak úgy jól egymásra hajigálja minden érzés és koncepció nélkül, hogy a végeredmény pont olyan legyen, mint a film maga. Megvan benne minden szükséges tematikus elem, mégsem ér szart sem.


Halhatatlanok

Régebben Tarsem (aki most már komoly rendezőnek számít, hiszen a teljesen nevét – Tarsem Singh Dhandwar – tüntette fel a stáblistán… ki is csinált utoljára ilyet? McG? Khm.) legalább megpróbált úgy tenni, mintha szólnának valamiről a filmjei. Ha úgy veszem, akkor akár pozitívumként is értékelhetném, hogy végre felhagy a látszattal, és nyíltan vállalja, hogy csak a látvány érdekli. Kár, hogy abból kevés van: a görög mitológia egy szeletét, hogyismondjamcsak szépen, hollywoodi kreativitással feldolgozó film valószínűleg azért volt érdekes Tarsem számra, mert elképzelte, hogy milyen fasza akciójeleneteket lehet forgatni harcoló istenekről. Csak az a baj, hogy ha ezeket az akciókat – amik, szó mi szó, tényleg átkozottul látványosak – összevágjuk, összesen kb. két perc faszaságot kapunk. Esetleg hármat, de akkor már nagyon jóindulatúan számoltam. A többi 100 perc meg teljesen érdektelen. Az első másfél órában kapásból nem történik semmi, de tényleg rohadtul semmi, a karakterek jellegtelenek, jellemtelenek, Mickey Rourke dögunalmas, a finálé vágása meg reménytelenül csapnivaló. (Kit érdekelnek folyosón kardozó, névtelen-arctalan katonák, mikor egy másik helyszínen párhuzamosan istenek zúznak? Sőt, még Rourke és a főhős – harmadik helyszínen zajló – végső párbaja se érdekel senkit.) A Halhatatlanok egyetlen pozitív tanulsága, hogy Henry Cavill jó választás volt Supermannek.

15 komment

Címkék: krimi akció vígjáték filmkritika kaland villámkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr883421922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rusznyák Csaba 2011.11.29. 14:42:30

@aeon flux: Nem túl profilba illő:)
De ha már szóba került... jobb mindegyiknél, sőt, jobb minden másnál, amit jelenleg játszanak a mozik.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.29. 15:07:14

a guardista valami frenetikus, nekem a Conan tetszett a halhatatlanokat még nem láttam.

gothmog 2011.11.29. 19:39:09

A faszom a címfordítókba. A guardista? Komolyan? Asszem ennél is marad az eredeti cím, mint az In Bruges-nél.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.30. 10:28:08

@gothmog: jaja, agyonverni az összeset szerintem is.

Mintha direkt a szarakat választanák ki.

szoni_ 2011.11.30. 11:02:45

A Halhatatlanokat tényleg csak 3Dben játszák?

Tiger Woods 2011.11.30. 13:15:48

@szoni_: ja, de kajakra nincs benne semmi 3d, kivéve a legutolsó snittet.

szoni_ 2011.11.30. 13:42:55

thx!

Hát nem tudom más országokban hogy vetítették, de egy kissé erőszakos megoldásnak tűnik...

Zspider · http://zspider.blog.hu/ 2011.11.30. 14:08:59

Helyes akkor ezt se nézzük meg.
Ha nem lennének ismerőseim, akiket még be tudnak csábítani ezek a filmek asszem többé már a mozi közelébe se mennék :S

walter white 2011.11.30. 16:50:09

az ir szaksajto imadja az ir filmeket - ez az amit nekunk lehetetlen mar elkepzelni is, nalunk divat a magyar filmeket fikazni.

aztan amikor egy ir film bekerul az egyesult kiralysagba, a politikai korrektseg miatt az angol/brit kritikanak kinos lenne lehuzni egy, az irek altal odahaa szarra ajnarozott produkciot, igy szepen megkapjak a 4-5 csillagot. jobb a bekesseg.

valami ilyesmi tortenhetett ezzel a filmel is.

nekem a kritikak miatt magasak voltak az elvarasaim, de
a The Guard egy eleg halvany eresztes az In Bruges-hez kepest.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2011.11.30. 17:09:42

@walter white: "az ir szaksajto imadja az ir filmeket"

Én is! Egyre jobban.

A Guard is zseniális, de másképpen, mint az In Bruges, viszont a kézjegy tagadhatatlanul McDonagh, akikre legalább annyira oda kell figyelni, mint a Coenékre. Sőt, talán már jobban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.12.01. 15:55:47

közben megnéztem a halhatatlanokat, és tényleg unalmas.

SoulMiner 2011.12.01. 17:18:01

A The Guard szerintem nem hasonlítható az In Bruges-höz, inkább a Ponyvaregényhez. Szerintem zseniális volt, szarrá röhögtem magamat rajta, idén az egyik legjobb film!

Pont tegnap néztem meg a Conant, ami szerintem egészen jól működött az első fél órában, utána valamiért dögunalmas lett. Egyedül a díszlet és jelmeztervezők kapnak csillagos 5-öst. Néhol az effektek is faszák, de az utolsó snitteknél már a green screen lelyukasztásába is kb. annyi időt öltek bele, mint a 10 éves YouTube-huszárok. A zene az valóban bosszantóan egymásradobált klisékből állt...

Tarsem eddigi filmjeit imádtam, és való igaz, hogy a sztori általában nem játszott központi elemet, de a látvány mindent vitt. Itt tényleg csak 3 perc látványos, sztori, színészi játék nincs, úgyhogy valószínűleg a gyerekek iskoláztatására kellett a pénz. A legnagyobb gond, hogy az új, Tarsem-féle Hófehérke még ennél is nagyobb szarkupacnak tűnik. Elindult a lejtőn?

superben 2011.12.03. 00:11:33

Eddig nem ismertem a "gonosz seggfejgnóm" kifejezést, de mostantól használni fogom, mert igencsak elnyerte a tetszésemet!