Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

10 változtatás, amivel Lucas még NEM erőszakolta meg a Star Wars-t

2011.09.09. 08:00 virtualdog

Lukács György teljesen meggárgyult - ez már tény, a Star Wars őstrilógián felcseperedett geek világ hitetlenkedését már rég felváltotta a csendes, izzó, telhetetlen harag. Még a beígért buzerálatlan verziókat is sajnálja tőlünk, miközben lassan, apránként megszentségteleníti a legnagyobb (ha nem is egyetlen) dolgot, amiért jelent valamit a neve a filmes világban. Mi bosszúból - bár messze álljon tőlünk, hogy ötleteket akarjunk adni neki a további rémtettekhez - összeállítottunk egy listát azokról a változtatásokról, amiket még nem szenvedett el szerencsétlen gyerekkori jóbarátunk, az Őstrilógia.

10. Yoda nem hal meg.
Az ok a változtatásra: Lucas eredetileg sem akarta kinyírni Yoda-t, csak az akkori technika sajnos nem volt elég fejlett a Lucas elképzelései szerinti, a 6. epizódot záró bulijelenethez, ahol Yoda örömében össze-vissza szaltózik, pörög és akrobatikus koktélmixerkedik a vadul pislogó Ewokokkal.

9. Leia nem Luke-ot csókolja meg az 5. epizódban, hogy Han Solo-t iriggyé tegye, hanem Chewbacca-t.
Az ok a változtatásra: Az Amerikai Vallásos És Konzervatív Gyerekpszichék Felett Őrködő Szülők szövetsége szerint a jelenet incesztust sugallmazott, hiszen később kiderül, hogy a szereplők között vérségi kötelék van.

8. Han Solo nem lövi le Greedo-t.
Az ok a változtatásra: Lucas szerint Han még mindig nem tűnt elég pozitív szereplőnek, miután beleeditálta az eredeti jelenetbe, hogy Greedo előbb lő. Az új verzióban Greedo rálő Han-ra, leönti sörrel, majd lehugyozza a Millenium Falcon-t, Han erre tejszínhabos tortát dob az arcába és elmenekül.

7. Jabba még több jelenetet kap.
Az ok a változtatásra:
Az epizódot közötti koheranciát erősítendő, Jabba még több jelenetben felbukkan, többek között elcsúszik Yoda háza mögött a Dagobah bolygó mocsarában és az AT-AT lépegetők alatt Hoth bolygó hóviharában.

6. Nem Luke feje tűnik fel Vader sisakjában a barlangos látomásjelenetben.
Mikor Luke a Dagobah bolygón Yoda segítségével Jedi lovaggá képzi magát, látomásában levágja Vader fejét, a sisakban azonban Hayden Christensen feje látható.
Az ok a változtatásra: Ugyanaz, ami a 6. epizód végi, halott Jedi-mesterek jelenésekor eszközölt változtatások esetében (azaz: ???).

5. A Han Solo lefagyasztása előtti párbeszéd máshogy zajlik le.
Az új verzió:
LEIA: Szeretlek!
HAN: Én is szeretlek, drágám!
Az ok a változtatásra:
Egy olyan pozitív szereplő, mint Han Solo, nem válaszolna úgy, hogy "Tudom" - miféle példát mutatna ez a fiataloknak?

4. Lando Carlissian nem fekete.
Az ok a változtatásra: Miért pont a fekete legyen az áruló? Nem pol.korr., nagyon nem az. Lando-t digitálisan ki kell fehéríteni.

3. Amikor felrobban az Alderaan, Vader felüvölt: "YEEEEEEEEEESSS!!!"
Az ok a változtatásra: Lucas úgy érezte, Vader nem fejezte ki eléggé érzelmeit az eredeti jelenetben, amikor csak hallgatott.

2. Luke és az öreg Ben Kenobi arcának CGI-s átrajzolása.
A végleges (haha) változatban mindkettejük arcát Hayden Christensen fogja játszani.
Az ok a változtatásra: Mark Hamill színészi teljesítményével Lucas még Mark motorbalesete előtt sem volt teljesen elégedett, így ráadásul még a két Skywalker közötti családi kapcsolat is észlelhetőbb lesz, a Koherencia érdekében természetesen. A Kenobit játszó színész, Alec Guinness pedig interjúkban panaszkodott, hogy miután visszatért szerelméhez, a színházi színészethez, a nézők csak a Star Wars miatt jöttek el megnézni, amiből neki már elege volt. Lucas ezért az ő arcát is kicserélte Haydenére, amire CGI-vel szakállat is animáltak.

1. Star Wars 4-6. epizód REMAKE
Az ok a változtatásra: Lucas eredetileg is olyan filmeknek képzelte el a Star Wars őstrilógia három epizódját, amikben a számítógépes grafikával létrehozott monumentális csatajelenetek fontosságban és a kigondolásra ráfordított időben is látványosan felülmúlják a párbeszédeket, karakterrajzokat és logikai koherenciát, csak akkor ezt a számítógépek teljesítménye és saját ifjúkori kreativitása még nem engedte meg.

195 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr173212725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.09.09. 16:36:51

@Rosszindulatú Vászka: hol volt az? rémlik, de nem jut eszembe :/

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 16:38:47

@Maya--: Szóval a birodalmat meg a jedit nem is ő rendezte és ez jó is nekünk. Mivel mindkét rendező elhunyt, igy csak a sírjukban forogva tudják nézni a munkájuk megalázását.

Maya-- 2011.09.09. 16:39:02

ó, úgy szeretem az ilyesmit, mikor ilyen emlékek jönnek elő, imádom olvasni:)

@Warlimont: :D

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 16:47:44

Most, hogy kicsit itt sunyin nosztalgiáztam, rájöttem, hogy itt egy nagy zsíros világméretű konteós összesküvés van...

Az ország, ahol először láttam a filmet, vitatott körülmények közt államformát váltott azóta többízben, több vele szomszédos ország megszünt.

Az összes mozi, ahol láttam az eredeti részeket megszünt, eltünt jogutód nélkül.

Az összes televízió és VHS lejátszó készülék elromlott és vagy illetve annyira elavult, hogy javíthatatlanok, használhatatlanok, kereskedelmi forgalomból kivánták azokat, szervizeik illetve gyáraik nem hozzáférhetők, megszüntek vagy titkosak.

Nem is merem továbbgondolni...

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 16:48:02

@Maya--: egyébként azzal se lenne bajom, ha belenyúlna, ha ettől jobb lenne a végeredmény, nem egyre szarabb és elérhető maradna az eredeti is.

Maya-- 2011.09.09. 16:56:38

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: az új generációt úgy tűnik nem zavarja a végeredmény, de ne mond, hogy nem elérhető az eredeti, az eredeti gyakorlatilag nem hiszem, hogy megszünne..akkor én most valamit nem értek :S
mit jelent, hogy nem elérhető az eredeti..szerintem az úgy van hagyva, ahogy van..azt nézed te, mint öregedő pasi:)..a másikat meg nézem én, mint új generáció..de azt elárúlom, hogy én is megtudom nézni vagy 100x is az eredetit, mert az marad!..vagy nem?..de, na.

@Rosszindulatú Vászka: nem semmi, ez a te elméleted:)

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 17:09:59

@Maya--: Pedig gyakorlatilag az eredeti az megszűnik (persze nem törlődnek a régi vhs szalagok de próbálj bemenni a boltba és venni egy ős változatot) Privát torrentoldalon fellelhető, de azért ez nem ugyanaz.

Maya-- 2011.09.09. 17:12:51

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: hidd el, ha kereslet lenne rá, leszakadna a polc, annyit raknának rá:))

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 17:18:01

@Maya--: ne egészen. Mikor jött az újabb verzió, még a VHS korszakban is, bevonták az előzőket. Persze mostanság a Világhálónak és ráérő jenki fanatikusoknak köszönhetően nem lehet sunnyugni :)

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 17:19:28

@Maya--: Ez a te nagy tévedésed :) Tudod miért nincs BR kiadása az originálnak? Mert a végén még kiderülne, hogy az fogy jobban és ez bántaná a "mester" érzelmeit aki a szivétlelkét beletette a "jobbitásba" és a végén Lukács bá térdre esne, és az ég felé emelt kezekkel ezt kiáltaná: "NOOOOOO"

Maya-- 2011.09.09. 17:29:53

@Rosszindulatú Vászka: ezt nem tudtam...vagyis azt, hogy bevonták az előzőket..hmm, elgondolkodtató, hogy vajon miért?

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: nem, szerintem nem tévedek itt:)), kétlem, hogy jobban fogyna..mert a nép, tehát a nagy átlag az újat akarja, ez 100%, nem tesznek semmit amig ezt ki nem puhatolózzák.

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 17:30:48

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: nyugi, az is lesz. Volt ugye a Baljós Árnyakból is szinkronos normál, meg feliratos szuélesvásznú kiadás is párhuzamosan. Meg a teljes szériából is DVD-n. A doboz volt más kicsit, ha jól emléxek.

Pár év, és lesz majd olyan verzió is, amiben Luke lesz a császár a végén.

Nem röhög!

Kyle Katarn, ha a negyedik szinttől elkezdte a járókelőket is ölni, meg setét erőket gyűjteni, a végén kinyírta a csaját és ő lett a Császár. Sőt, ha kicsit nem figyelünk, jön majd a homár verzió is, ott a végén a hullaégetős buliban majd Han meg Luke áll kézenfogva a tűzbe révedve, ahol Ben és Anakin smaciznak majd forró lángnyelvek ölelésében.

Na persze abból is lesz majd modernizált verzió, hiszen Anakin vasalkatrészei meg páncélja nem is égnek el egy satnya viking mágján, meg a fahasábok égetése természetrombolás.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.09. 17:32:38

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: nem. ECO mondta asszem azt, hogy lehet egy világ bármilyen hihetetlen, a miénktől eltérő, de akkor is vannak saját belső törvényei. Nem baj, ha kijelentjük, hogy a királykisasszony a herceg csókjától felébred. De akkor nem ébredhet fel a törpe vagy a kenguru csókjától, és ha át kell ehhez magad rágni egy rózsafa-rengetegen, akkor nem derülhet ki, hogy telefonon is felhívhattad volna a lányt. Nem gond, hogy van lézerszablya, dehogy. A gond az, hogy a klónok a droidokkal versenyre kelni képes, intelligens, harci célra fejlesztett célgépek (élő fegyverek), kivéve, ha 30-an kerülnek szembe 13 kölyökmackóval, mert akkor meg alulmaradnak. az sem gond, hogy van 3szoros fénysebesség, az viszont gond, hogy mindehhez "ránézésre", manuálisan állítható fékek dukálnak. Már ha érted...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.09. 17:37:50

Csak egyetlen fontos változtatás lehet engedélyezhető. Vagyis a végén a Birodalom győzzön. Az azért mégse járja hogy egy maréknyi, ráadásul egy klimaxos tyúk által vezetett lázadó legyőzze a Fenséges Császárt!

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 17:38:12

@Maya--: A régi filmeket nem a nagy tömegek veszik csillióért bluréjen, hanem a függő fanatikus tömegek, és pont nekik sza... ürit székletet a szájukba Lukácsbá a felujitásaival.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 17:46:23

@vészmadár (pica pica): A rohamosztagosok mindig a világirodalom legrossszabb katonái voltak, nincs abban semmi meglepő ha 30 játékmaci egy hadosztályt kicsinál, hiszen egy halálcsillagot is el tud intézni egy tucat játékgép amik ellen nem sokszáz tiefigtert küldenek a raktérkészletből. Értem én, hogy logikátlansághalmaz az egész, a family guy vonatkozó részei elég szépen atomjaira cinkelik az egészet, de ki a fenét érdekel? Csak ne üvöltsön brazilszappanoperás NOOOOT a sötét erők fenséges nagyura.

algi 2011.09.09. 18:06:48

@Maya--: Ha nincs kereslet rá, akkor a '96-os DVD-kiadások miért kerülnek az Amazonon egyenként 6-7 ezer forintba?

Maya-- 2011.09.09. 18:07:02

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: hát..nem épp az egész régi:)..s nem csak a régi rajongók veszik meg BD-én, pont az a gond, hogy vannak új rajongók is..tudod, hogy van, telik az idő, de nem csak ti léteztek apuval:)

Maya-- 2011.09.09. 18:08:32

@algi: azért mert van kereslet rá:)

Maya-- 2011.09.09. 18:10:53

@algi: a SW-os DVD-ről beszélsz?

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 18:12:06

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: bocsáss meg kérlek, hogy kijavítalak, de badarságot beszélsz :)

Minden várnak van gyenge pontja (lsd. a Halászkirály legendája).

Az első Halálcsillag még félkész volt, nem kész a védelmi rendszere sem, ráadásul megszerezték a terveit és tudták hová kell a tuti lövés.

A második Halálcsillag dettó, a generátort csak pár rohamosztagos védte és komoly veszteséggel sikerült legyakni őket - ráadásul többklaszzikus szcifimű veti fel, hogy magyon eltérő civilizációk harcában nem feltétlenül a technikailag fejlettebb lesz a győztes.

Az ebbe a szép, hogy ha akarod minden klappol. Naugye :)))

Ami nekem a legmókásabb, a lázadók bojgóján a távcsővel horizontot sasoló toronyőr, a kábellel töltött R2D2 egységek, meg, hogy Luke-nál volt kötél a szabadítós résznél, merhogy úrhajósoknál mindég van kötél ugye.

@vészmadár (pica pica): nem olvasol figyelmesen, ráadásul az SW univerzumnak is megvannak a saját törvényei. A törpe vagy kengurú csók nem azért nem működik, mert ellenkezik a mese törvényeivel, hanem mert a Csipkerózsika fajspecifikus mese. Badarság a rózsabokor-telcsi párhuzam is, hiszen a mesében nem az a lényeg, hogy ott van a vaárba a henceg, hanem sok kűzdelem árán ért oda. Külömbe már rég felébresztette volna a pizzás vagy a póstás. Pédázat, érted? Az, hogy gomb vagy autómatika megintcsak a pillanatnyi technikai állás függvénye. lehet, hogy pár újabb gépszerencsétlenség múlva tiltott lesz a robotpilóta

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.09.09. 18:24:09

@vészmadár (pica pica): A fékek - azt mondjuk, senki sem állította, hogy a Star Wars bármiféle egzakt, tudományos alapokon nyugvó mozgóképes elemzése lenne az elkövetkezendő néhány ezer évnek, technológiai szempontból...:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.09.09. 18:26:15

Hát, pedig szerintem komoly esély van a 4-6 részek megrimékelésére, még a következő évtizedben. Nem mintha várnám...

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2011.09.09. 18:38:34

TROOOOOOOLLZZZZZZZZZZZZ!!!!!!!! They are everywhere mon.

Ezen azért majdnem megfulladtam: "Az új verzióban Greedo rálő Han-ra, leönti sörrel, majd lehugyozza a Millenium Falcon-t, Han erre tejszínhabos tortát dob az arcába és elmenekül." :D:D:D::D:D:D:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.09. 19:05:18

@efes: a technikai részletek lényegtelenek, de ugye sokszoros fénysebességgel manuálisan megállni látótávolságra egy bolygótól, nah ez meredek.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 19:06:56

@Maya--: Aki direkt az ujat venné meg az nem rajongó. De mindegy, legyen uj ÉS legyen elérhető ugyanazon a csatornán a régi is, dönthessen a vásárló mit szeretne. Jelenleg nincs választási lehetőség, igy értelmetlen arról beszélni, hogy hányan vennék meg az eredetit, hisz nincs beszerezhető eredeti.

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 19:12:32

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: egy igazi lázadónak nem jó a kalózpéldány?

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 19:14:31

@Rosszindulatú Vászka: Az első teljesen üzemkész volt, a 2. volt under constuction. Egy dolog, hogy volt 1 db lyuk az elsőn amin sebezhető, de mi indokolta, hogy nem 5000 tie ment neki a támadóknak és szedte le mindet 1 perc alatt, hanem odaküldtek mennyit, 5-10et? És a legénység (vagy a szupermodern birodalmi technika) olyan szar, hogy nem tud csillió felszíni ágyuval leszedni 30 vadászgépet amik egy 10 méter széles árokban mennek tök egyenesen? Ugyanmár.

Arról ne is beszéljünk, hogy a csucsüper überhightech ürbázisokon CRT monitorokat lesnek? Semmi multitouch kezelés, hanem nagy világitó piros gombok meg húzgálandó kallantyúk? Mi ez, a sötét 70es évek?:)))

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 19:18:20

@Maya--: Honnan lenne? Kijött valaha BR-ben az eredeti? Nem. (most töltöm a rajongoi dvdverziót, THNX Dark_Jedi és originaltrilogy.com)

@Rosszindulatú Vászka: Nekem jó de jobb lenne originál BR rippet kalózni :)

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 19:29:51

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: hamár CRT, nekem a 9 pixelles X-Wing HUD jobban fáj :)

És megfogtál, ha már a Tatooinon feltúrbozták a kikötőt sok népekkel, lehetett volna tobb X- és A- meg Y-Wing a támadásnál. Igaz, akkor elment volna film vléhetően egy háromnegyed órás úrcsatává, ami viszont uncsi lenne. Hát ezért.

Ja és tök normál a kevés is, terelésnek cselből, én már gy csomószor kilőttem a Halálcsilalgor egy szál X- Winggel, csak a végén segített be egy kicst a Falcon.

Maya-- 2011.09.09. 19:58:00

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: de hát ti az igazi jedik vagytok:)..nem a BD-sek, azok mi leszünk:), figyelj, nem lehet egy olyan, hogy valaki alkot valamit, s ahogy telik az idő, egyre jobban hibát talál benne, már rá sem tud nézi, annyira rossznak tartja..s kerül lehetősége a javításra vagy akár megtudja változtatni a kedvére..mond miért nem csinálhatja meg?

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 20:17:57

@Maya--: vélhetően ezért holtak meg a legnagyobb művészek idejekorán fiatalon. Monnyuk építészek esetében szopás a dolog.

Dr. No 2011.09.09. 20:21:08

Én pl. még más változtatásokat is el tudnák képzelni

Don Quijote végén a főhős gazdag lesz és elveszi a csajt akiért végig kepesztett és mindenki elismeri hogy végig neki volt igaza

Vagy a Bukásban Will Smith lenne a főszereplő és megmenekülne

Összes Dosztijoszkit át kéne írni hepiendesre hogy ne legyen már mindegyik olyan búvalbaszott

hallari 2011.09.09. 21:02:10

@vészmadár (pica pica): rizseshús?! A rántott parizer sokkal jobb...

Maya-- 2011.09.09. 21:26:51

vajon az a "Dosztijoszki", az Dosztojevszkij akar lenni, mert akkor nem jó példa, mert ő meghalt 1881-ben..olyan kell aki még él, s szerencse, hogy nem él, mert én ölném meg, ha újra írná valamelyik művét:)..s feladnám magam, mint Raszkolnyikov, mondjuk nekem a szempillám sem rebbene, hidegvérrel nyírnám ki, ha egy ujjal is hozzámatatna a regényeihez:))
de ő más, mint mondom, szerintem nem jó példa.

hallari 2011.09.09. 21:30:30

@Rosszindulatú Vászka: itt van néhány kép egy Vizsolyi-Bibliáról (reprint): www.indafoto.hu/hallari

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 21:54:48

@hallari: kösz. Szemeztem vele, de az utóbbi évek rögvalója erősen megnyirbálta a kultúra alapomat :(

ljosecska 2011.09.09. 21:55:12

Miért, pl. a Bűn és bűnhődésnek teljesen hepiend a vége, nem kell azt átírni:)

virtualdog 2011.09.09. 22:30:16

Mindenkitől elnézést kérek*, akinek nem elégítettem ki az eredetiség-igényét. Ez csak egy ilyen vicces pénteki lazítós szösszenet akart lenni, ami egy fanyar baráti beszélgetésből nőtte ki magát. A SW remake-et az öcsém dobta be, mire én félrenyeltem a sörömet, az orromon jött ki, és hülyébben néztem ki, mint Jar-Jar Binks**, mikor hülye.*** De amúgy ma már semmilyen remake nem elképzelhetetlen (sajnos). A faszba' is.

* : Irónia.
** : Na jó, annál azért nem.
*** : Tudom, mindig az. Bocsánat*, hogy lelőttem egy komment-okot.

Rosszindulatú Vászka 2011.09.09. 23:18:51

@Ramiz: ugyan már, remekül szórakoztunk :)

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.09. 23:54:42

@Maya--: "s ahogy telik az idő, egyre jobban hibát talál benne, már rá sem tud nézi, annyira rossznak tartja." Akkor ne nézze, örüljön, hogy még évtizedekig csörög a kassza neki és csináljon UJ JOBBAT. Az a baj a Lukáccsal, hogy amikor nekiállt ujat csinálni az konstans szar lett, a régieket is kiszámithatóan amortizálja. Faxért nem tud leülni az aranyszékére vagy fürdeni az aranytavában és az életben a közelébe se menni a filmjeinek csak számolni a bevételt. Ne akarja már folyton megujulo müvésznek képzelni magát, mikor iparosnak is gyenge csak marketingből erős.

algi 2011.09.10. 00:32:07

@Maya--: Igen, az az egyetlen DVD-kiadás, amelyen szerepel az eredeti változat. Méghozzá irtó gagyi kép- és hangminőségben. Mégis annyiba kerül egyetlen DVD, mint a teljes trilógia. Van az eredeti változatra kereslet. Csak Lucas nem hajlandó kiadni rendes minőségben.

És az a legszomorúbb, hogy azokban a gyűjteményes kiadásokban, meg sorozatokban, amelyekben kiadják a filmtörténet nagy filmjeit felújított képminőséggel, azokból mind kimarad a Star Wars, mert Lucas ül a jogokon. Pedig jelentős film volt annak idején. Mégsem jelenhet meg a szerepéhez méltó minőségben. Ha nem is a teljes trilógiát (bár én a teljes trilógiát szeretem, és úgy gondolom, a Jedi visszatér a csúcspontja), de legalább az első Star Wars filmet illene szerepeltetni a nagyok között, mint a Metropolis vagy az Aranypolgár. (És itt most nem a Metropolis anime változatára gondolok, ahogy nem is a Lucas által átírt Star Warsra.)

Maya-- 2011.09.10. 06:52:25

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: @algi: értelek titeket, de valahol értem Lucast is.
meg van egy olyan is, hogy ez nekem egy egyszerű mese, aminek a csodája az effektusokban, az atmoszférájában..stb. rejlik, tehát szeretem a SW-t, de nem veszem ennyire komolyan, s szerintem Lucas is ezt csinálja, már egy jó ideje, csak szórakozik, s mint mondtam ő teheti ezt.
hogy ezért sokan kövezik, az őt nem zavarja, sőt!..ja ami az árat illeti, annyit sóz rá amennyit akar..ez komoly.

Deveraux 2011.09.10. 07:29:48

Hát én nem tényleg nem értem a nagy felháborodást mindenütt a neten. Ki a fenét érdekel, hogy miket változtatott meg. Ha nem tetszik, nem kell figyelembe venni, megvenni és ennyit posztolni róla. Lucas bácsi azért tudja mit csinál, és lehet ez csak egy újabb bőrlehúzás lesz, de minőséget kell megfizetni a BRnél, és azt a rohadt sok extrát. Yoda kicserélése amúgy is jó ötlet volt. Ha nem írják, senki nem veszi észre hogy az Ewokok pislognak. Artu köves jelenete teljesen semleges. Obi1 ordítása számomra eddig is sz-r volt, szal nem sokat változott. Vader ordítása pedig még emberibbé teszi azt a jelenetet. Persze ez csak az én véleményem, de a lényeg az, hogy akinek nem tetszik, az nem veszi meg, és nézi tovább a régit VHSen, mert azt nem veheti el Lucas papa! ... Fölösleges ennyit rágódni rajta. ;)

algi 2011.09.10. 08:04:47

@Maya--: Én is megértem Lucast, nekem is jól jönne, ha több pénzem lenne. Azonban lenne pár ellenérvem arra, hogy ez mese, és hogy túl komolyan veszem:

A mese az egyik legkomolyabb műfaj. Tudományok foglalkoznak a mesék felépítésével, működésével, szerepével. Nem véletlenül, mert mivel a meséket leggyakrabban gyerekeknek mondják el, azok nagyban befolyásolják a gyermeki elme fejlődését, ezért kritikus, hogy milyen a minősége a meséknek.

Ki veszi túl komolyan a Star Warst? Én, aki azzal foglalkozik, hogy az eredeti film struktúrája megfelelt a Propp által leírt mese-struktúrának? Vagy azok, akik a világ apró részleteit szőrszálhasogatják? Lucas is ezt csinálja most: a saját filmjei rajongójaként csinál fanfictionöket hozzá anélkül, hogy megértené a saját filmjeit. Szerintem Lucas veszi túl komolyan a Star Warst, meg azok, akik azt méricskélik, hanyadik szintű volt Darth Maul és milyen sith erőkkel rendelkezett Dooku gróf. Én úgy gondolok a Star Warsra mint egy jó filmre, Lucas viszont úgy gondol rá, mint játékfigurák tömkelegére, amikkel egyszerre nyúl újra és újra a zsebünkbe, miközben az újabb és újabb alkotási folyamatából kiderül, hogy kreatív szinten már régesrég beszopta őmaga is az Extended Universe-t, meg a D20 rendszert, és már rég abban gondolkozik, hogy hanyas Anakin Dexterity-je, és nem azon, hogy mi a forgatókönyvben betöltött szerepe.

Mivel a Star Wars mese, éppen ezért nem a látvány a fontos benne, hanem a történet, de az nagyon.(Egy szimpla akciófilm esetében elnézném.)

Lucas már rég elfelejtette, hogy ez egy mese, és túl fontosnak tartja a világ egyes díszítő elemeit ahhoz, hogy kívülről, íróként tudja szemlélni a saját művét.

Az eredeti filmek nyilván továbbra is működnének eredeti formájukban sztori szempontból. A trükkök felett viszont kezd eljárni az idő. Lucas milyen újításokat tesz bele? 1. Amelyek megváltoztatják a sztorit, és 2. amelyek a szép trükköket még szebbé teszik. De a kevéssé látványos trükköket, amelyeket egyszerű lenne kijavítani (pl. az, hogy a Jedi végén hol poros Vader sisakja, hol nem, vagy az, hogy a Star Warsban az X-szárnyúak hátterében mindig ugyanaz az egy markáns képsor pereg le), úgy hagyta. (Legalábbis a legutóbbi verzióben, amit láttam.) Miközben a színkorrekcióval jó pár színt elszúrt. (Pl. miután C-3PO és R2-D2 lezuhantak, a lezuhant jármű hajtóműve vakítóan ragyog, a színkorrekció után abszurd módon valami lila színben.) Tehát az újítások látvány része parasztvakítás (már elnézést, ha valaki úgy érzi, ezzel leparasztoztam), a sztori része pedig felesleges, illetve negatív hatású - miközben az óriási felvásárlóerő ellenére sem adja ki az eredeti változatot.

Én egyszerűen nem látok olyan tényezőt, ami ezt indokolná a személyes sértettségén kívül, amit azért érez, mert a rajongók egy része jobb szereti az eredeti trilógiát. (Vajon miért nyomatta Jar-jart a 2. epizódban is azután, hogy a rajongók egy tetemes részének nem tetszett? Hogy jól megmutassa nekik.)

Szerintem az lenne a méltó, ha annyira utálja az eredeti változatokat, hogy mondjuk legalább csak a Star Warsnak a kiadási jogát odaadja valami nagy kiadónak jó sok dodóért, amelyik tisztességesen felújítja és kiadja (mondjuk a Criterionnak).

@Deveraux: Artu köves jelenete semleges? Szerinted az semleges, hogy a kép közepére raknak egy kurvanagy kősziklát? Nem tudom, te hogy vagy vele, de én általában allergiás vagyok arra, ha valaki a képbe ül. Az ugyanaz. Nem is arról van szó, hogy sűrűbbek lettek a sziklák, hanem odagörgetett egy ötmázsás izét a kép közepére, ami totál szétcseszi a kép kompozícióját.

"akinek nem tetszik, az nem veszi meg, és nézi tovább a régit VHSen, mert azt nem veheti el Lucas papa!" Tehát szerinted szar VHS képminőséget érdemlünk csak azért, mert szeretjük a Star Warst? Hát, köszi. (És ne mondd azt, hogy aki szereti a Star Warst, az a BD-t veszi meg, mert az a mondat, hogy "Szeretem a Star Warst." nem azt jelenti, hogy "Szeretek bármilyen filmet, ami hasonlít a Star Warsra és rá van írva, hogy Star Wars." Az a mondat, hogy "Szeretem a Star Warst." azt jelenti, hogy azt a filmet szeretem, amit Star Wars címen láttam. Nem egy másik azóta készültet, ami hasonlít rá.)

Egyébként én azt nem értem, hogy akinek nincs baja a változtatgatásokkal, az miért akarja folyton megmondani mindenkinek, hogy miről postoljon? Bárki annyit postol a változásokról, amennyit akar. Ha valaki egy teljes blogot kizárólag a Star Wars változtatásoknak akar szentelni, ahhoz is joga van. Ha nem tetszik, hogy erről postol valaki, akkor nem kell hozzá kommentelni. :)

Deveraux 2011.09.10. 08:44:09

@algi: Hehe nem Lucas veszi komolyan pubi, hanem Te. Nekem megvan az összes DVD, a falam tele van poszterekkel és a polcom relikviákkal. Mégsem pattogok ennyit ezen. Ha bele szeretne tenni még egy ATST-t a Hoth-ra tegye. Ha egy kilométerről közelít a palota bejáratára, miért ne. Ha egy hatalmas kődarabot, annak is megvan az oka. És ha ezekkel az újításokkal neked ez már nem SW, akkor NE vedd meg BRen, és igen, nézd a "sz-r" VHSt, mert neked csak az 1977es SW a SW. Én imádom az összeset, és persze nekem is van kedvenc szinkronom, verzióm, de attól még nem fogom a többit utálni, fikázni. Erről már fölösleges tovább vitázni, mert csak felhúzod magad, hogy én mennyire nem vagyok rajongója a filmnek. :)

algi 2011.09.10. 09:31:36

@Deveraux: Mivel személyeskedsz, ezért én is megengedek magamnak egy kis személyes pszichoanalízist: Tele van a polcod SW DVD-kel és relikviákkal, a falad poszterekkel, és miután mindezt összegyűjtötted, odajössz egy bloghoz, amin a változtatásokról beszélnek csak azért, hogy elmondd, téged mennyire nem érdekel a téma, meg úgy a film se izgat különösebben. Khm, kicsit önigazolás szaga van. De nem ítélkezem, azt meghagyom neked. Elvégre lehet, hogy tévedek. Lehet, hogy kőgazdag vagy, és akkora a házad, hogy minden filmre jut egy külön szoba.

algi 2011.09.10. 09:47:43

@Deveraux: Egyébként azt még szeretném hozzátenni, hogy én eddig lezseren társalogtam, te kezdtél hirtelen személyeskedni minden átmenet nélkül, szóval nem én vagyok az, aki felhúzza magát.

(És szeretném jelezni, hogy ez a Geekz blog, ahol Geek témákról beszélgetnek, és nem arról, hogy mennyire lényegtelenek a Geek témák. Az pedig mérhetetlenül nagy bunkóság, hogy odajössz egy lezserül beszélgető társasághoz, és személyeskedések közepette közlöd, hogy nem is olyan fontos, amiről beszélgetnek. Ha neked nem fontos, nem kell beleszólni.)

Deveraux 2011.09.10. 09:50:35

@algi: OFF Látod ezért mondtam, hogy csak felhúzod magad. :D És ne hidd azt, hogy külön figyelemben részesítelek, mert minden ismerősöm "pubinak" hívom, a szó szebb értelmében, és innentől nincs is miről beszélni. A kommented többi részén meg csak röhögök. (Habár tényleg jó lenne minden filmnek egy külön szoba:)) És ha önigazolás, hogy én ezt a történetet bármilyen formájában szeretem...ám legyen. ON

Én csak annyit akartam az egésszel mondani, és bocsánat ha más érződött ki belőle, hogy csak élvezzétek a filmet, és ne gondoljátok túl! (se tudományosan, se sehogy!)

Maya-- 2011.09.10. 10:04:24

@algi: szerintem a SW, annak idején '77-ben, nem a meséjével varázsolta el az embereket:)..erre mérget merek venni.

nem igazán gondolkodtam el azon soha, hogy milyen is egy mese, de annyit tudok, hogy egy jól előadott mese elfeledteti veled a "jelen pillanatot", mmint az időt, és megtudsz persze egy csomó mindent azokról akikről szól, meg a környezetükről, meg netalán ha kapsz benne valami olyasmit ami veled is történt akkor megnyugszol, hogy: ne mással is megesett..tehát valami ilyesmit értek én a meséken.

nézd, én szivesen visszamennék azokba az időkbe, amikor várták az emberek a tűz melett a nagy mesemondókat:), s hidd el..amikor azok elkezdtek mesélni, akkor a f-sz látta, hogy ők kövérek-e, vagy büdösek-e, vagy hogy vannak öltözve..az emberek akkor már nem a mesemondót látták, hanem maga a MESÉT, kinyilt szerintem egy másvilág a szemük előtt..na ez az igazi!..ezt kell elérni a filmekkel is..tehát, ha jó a SW meséje..miért foglalkozol Lucas-szal?

Maya-- 2011.09.10. 10:08:21

ja..s, hogy Lucas nem érti a filmjeit?..pardon???

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 10:44:43

@Deveraux: "Vader ordítása pedig még emberibbé teszi azt a jelenetet."

Hülye

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 10:52:29

@Maya--: hát a mellékelt ábra azt mutatja, hogy nem érti.

Maya-- 2011.09.10. 11:19:47

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: szerintem, meg az mutatja, hogy igenis ért ahoz, hogy a világon mindenki ismerje a SW-t, és az új generáció is megszeresse, s képes időkön keresztül pénzt generálni..ez nem semmi!, mert ő ha csak a régit adná egyfolytában, az a mai generációnak a "nagyon jól látó" szemének már ultragagyi lenne, s szarna a SW-ra, mig felettetek mint régi hatalmas rajongók felett eljárna az idő..elporoznátok az örök vadászmezőkre, s azzal annyi lenne a SW-nak:), na ő ezt NEM ENGEDI, inkább rosszaskodik, hülyül, javít, kopácsol rajta..még marháskodik egyet, s akkor mi van?

becsületszavamra, úgy csináltok,(mert apu is ezt csinálja:))mintha nem tudnátok kivülről az egészet, na tessék agyban mindenegyes kockát lejátszani, újra, meg újra..meg újra, s kész, megvan oldva a gondotok:))

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 13:42:10

@Maya--: Amiről te beszélsz az a marketing. Ahhoz ért. "z a mai generációnak a "nagyon jól látó" szemének már ultragagyi lenne," A nagyon láto fiatal szemeknek kell a NOOOO, meg a teljesen kilógó digitális szarok bepakolása? Kutyát nem zavarná ha digitálisan rendbetenné az eredetit hogy megfeleljen minőségben a nagyonjóllátó fiatal szemeknek, de nem ezt csinálja hanem belepakol minden szart amit épp megcsinál neki a digitális hulladékgyártó részleg.

algi 2011.09.10. 13:59:27

@Deveraux: (Azt mondtad, azon fogom felhúzni magam, hogy nem is vagy akkora fan. Az egy kicsit egyszerű lett volna, hogy lepubizol, majd közlöd, hogy emiatt fel fogom húzni magam. Mondhatni önbeteljesítő.)

Én amúgy szeretném élvezni a filmet. Meg is vettem DVD-n. Rajta van az egyik lemezen a felújított, a másik lemezen az eredeti változat. Az az extra. Kifizettem az árát. Erre kiderült, hogy pocsék képminőségben rakta rá. Direkt. Érted? A Special Editionhöz megtisztította a porszemcséktől a filmet. De a kópia régi (még poros) másolatának valami obskurus (pontosabban szólva: lézerdiszkes) átiratát használta az eredeti változathoz.

Ott van az egyik lemezen a megtisztított alapanyagból készített, igényes authoringgal készült változtatott változat, és ott van a másikon az eredeti változat, amihez direkt előbányásztak egy rosszabb verziót, mint ami már rendelkezésükre állt. Érted? Direkt el akarja rontani az élvezetemet.

De én nem hagyom magam, hanem az elbűvölő és drámai, erős és érdekfeszítő forgatókönyvre koncentrálok ehelyett, amit remekül tudok élvezni.

(A helyzet dramatizálása kedvéért fent azt hazudtam, hogy utólag derült ki, de szerencsére előtte utánanéztem, hogy gagyi a képminősége. Én mégis megvettem, mert bár érdekel a film kibővített változata, az eredeti elengedhetetlen, hogy meglegyen. De simán járhattam volna úgy, hogy a megjelenésekor felbuzdulva veszem meg a DVD-t, és még nincsenek kritikák róla szerte a neten, és megszívom.)

@Maya--: "szerintem a SW, annak idején '77-ben, nem a meséjével varázsolta el az embereket"

Erre azért jobb, ha nem veszel mérget. Nyilván a kisgyerekek sem értenek a mesékhez, amikor elmondják nekik. Nem abban áll a mű élvezete, hogy értesz hozzá. Ahogy egy pohárból is tudok inni anélkül, hogyan kell poharat készíteni. De ha tudjuk, hogy egy mese hogyan épül fel, akkor be tudjuk bizonyítani, hogy a Star Wars tényleg egy igazi mese, nem pedig szimplán egy agyatlan látványorgia, mint más filmek (pl. Transformers).

"ja..s, hogy Lucas nem érti a filmjeit?..pardon???"
"ért ahoz, hogy a világon mindenki ismerje a SW-t, és az új generáció is megszeresse, s képes időkön keresztül pénzt generálni."

Látod, ez a gond. Hogy az első Star Wars filmek (mondjuk az ewokok kivételével) nem arról szóltak, hogy minél több pénzhez jusson. Az első Star Wars film kétséges volt, hogy egyáltalán elkészül-e, az meg pláne, hogy nem lesz-e bukás. Éppen az bizonyítja, hogy nem érti a saját filmjét, hogy most kizárólag arra használja, hogy pénzt facsarjon belőle. Eredetileg megálmodott egy történetet, és azt akarta vászonra vinni, és ahol az álmának a határtalansága találkozott a realitás korlátaival, létrejött egy csodálatos film rengeteg szenvedés árán. A Star Warst a sivatagban, a Birodalmat meg valódi hóviharban forgatták le. Amit ma hozzátesz, azt a számíógépes trükkök tárházának használatával, egy székben ülve, a fantáziájának nulla kihasználásával adja hozzá. Ez jelenti azt, hogy nem érti a saját filmjeit.

A Csillagok háborúja elkészítése forradalmi volt mind művészetileg, mind technikailag. Azáltal, hogy ezt a forradalmilag elkészült filmet macerálja és adja ki újra, meg újra, nem forradalmi tett. Mintha ugyanazt a viccet fokozná a végtelenségig - egy idő után már nem vicces. Az lenne forradalmi, ha valami egészen mást csinálna. Itt van pl. a Star Wars tévésorozat. Megírta a forgatókönyvet (jó, lehet, hogy nem egyedül), de nincs elég pénz leforgatni. Ez az én fogalmaim szerint azt jelenti, hogy nem tud tévés forgatókönyvet írni. Miközben volt már a tévében olyan sci-fisorozat, ami lehet, hogy nem tetszett mindenkinek, de epikus volt, monumentális volt, és _mindig_ a büdzsén belül maradt (ez a Babylon 5). Na, ez a teljesítmény - szerintem - forradalmi volt a maga idejében. (De ha neked nem tetszik ez a sorozat, helyettesítsd be bármelyik szerinted forradalmi tévésorozattal, pl. a Losttal vagy 24-gyel vagy akármivel!) Lucas már azt se képes megismételni, ami másoknak már sikerült, hiába irigyelte el a sikerüket, hiába látja, hogy ma már készítenek sikeres, igényes tévésorozatokat.

Lucas valami egész mást művel, mint amit 35 éve művelt. Szerintem épp az ellenkezőjét teszi.

popocatepetl 2011.09.10. 15:03:28

@Vérivó Viktor: Általában megsértődnék ha valaki zsellérnek hívna, de tudom, hogy egy magadfajta vándorcigány számára ez egy pozitív jelző, egy elérhetetlen társadalmi szint.

Maya-- 2011.09.10. 15:12:37

@Ronda_kövér_öregedő_pasi:@algi: ti úgy megvagytok bántva, valahogy úgy beszéltek nemcsak Lucasról, hanem maga az egész Star Wars-ról, hogy én kezdtem kételkedni, hogy ti rajongók lennétek..
hagyjátok a francba, ha így érzitek..ez nem egészséges.

azt határozottan tartom, hogy a SW varázsa, nem a hercegnő, a jó és a rossz, a kapitány..stb. történetében rejlik. nem és nem.
s azt is határozottan tartom, hogy Lucas azt csinál amit akar a SW-al, addig a percig, mig ilyen port tud kavarni:)

Maya-- 2011.09.10. 15:24:23

@algi: @Ronda_kövér_öregedő_pasi: ja, majd elfelejtettem:
próbáljátok valamilyen formában megőrizni azt magatokban, most indifferent, hogy a mesét, vagy a látványt..vagy azt a kivételes galaxisos atmoszférát..vagy mit tudom én.., tehát mindent ami nektek tetszett a régiből, s maradjatok hűségesek ahoz, TI..mert csak ez számít.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 15:46:57

@Maya--: Lónemiszervet megbántottság. Próbálom egy példán keresztül megmagyarázni mi a bajunk, hátha megérted. Anyu főz egy isteni rakottkelt. Mindenki imádja. Anyura rájön a kreativkodás, és kicsit megszórja csipőspaprikával. Már nem az igazi, jobb volt nélküle, de anyánk főzte, megesszük, kicsit csip de ez van. Aztán jön a vendégség, jönnek a gyerekek és anyu felujitja a rakottkel receptjét, a csipőspaprika mellett beleönt pár zacskó vaniliáscukrot mert hiszen a gyerekek az édeset szeretik, ő ugy gondolja.

Most itt tartunk. Én pl utálom a vaniliáscukros csipös rakottkelt, de más nincs ha most enni akarok. Ugye szabad emiatt kicsit hisztizni, mikor ráadásul anyunak semmibe nem telne még csípőspaprikázás és vaniliáscukrozás előtt kiszedni nekünk a natur rakottkelt, szolunk is neki rendszeresen, hogy mi ugy szeretjük, de ő csak azért se hagy nekünk olyat.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 15:50:23

Egyébként végre lejött az dark_jedi féle originál mozis ep IV dvd és sikerült hozzáigazitani a feliratot ugyhogy királyság van.

algi 2011.09.10. 16:11:12

@Maya--: Az nem egészséges, amit mi csinálunk? Te vagy az, aki olyanokat mond, hogy "nem és nem". Én halálnyugodtan érveltem. Az bosszantott fel, amikor lepubiztak. Amikor meg látom, hogy kijön egy újabb módosítás, akkor csak elhúzom a számat, hogy mekkora faszság. Ez egy blog, ami geek témára szakosodott. Ide jövök beszélgetni a Star Warsról, mert szeretek beszélgetni a Star Warsról. Mármint érvelni, meg ilyesmi. Erre mindent kapok: személyeskedést, meg a stílusom kritizálását, meg hogy miért helytelen az, hogy beszélgetünk a Star Warsról ott, ahol beszélgetni lehet a Star Warsról, csak érveket nem. Ha ennyire nem szeret valaki a Star Warsról beszélgetni, akkor ne beszélgessen róla! Az nem megoldás, hogy idejönnek különböző emberek megmondani, hogy ne beszélgessünk arról, ami a blog témája. Nem muszáj beszélgetni a Star Warsról, nem muszáj válaszolgatni. Én szeretek beszélgetni róla. Ha ettől nem vagyok rajongó, akkor kösz. Ennyi erővel meg az nem rajongó, aki bármilyen módosítást lenyel, csak legyen rajta a logó. Mert aki így gondolja, az nem a filmet szereti, hanem a logót. Lehet egyetérteni a változásokkal, de akkor mondjátok azt, hogy ezért vagy azért jók! Ne azt mondjátok, hogy tök mindegy, vagy hogy nem lehet róla vitatkozni!

Miért nem érvel szinte alig valaki a változtatások mellett?

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 16:22:39

@algi: Szerinted lehetne érvelni a változások mellett? NOOOOOOO :))))))))))

Maya-- 2011.09.10. 16:25:06

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: na látod, ha elmész és beszerzed a te saját szád ízére szabott rakottkelt, ugyamúgy ki mondta, hogy te megkell edd a vanilliást, vagy miért nem vagy te képes, hogy a régirecept szerint csinálj magadnak rakottkelt..na itt látszik, hogy rossz volt egy kicsit a példa:)..mert ez igaz, hogy a gyerekek az édesített verziót szeretik, de TE nem muszáj azt EDD, mert még negtalálható a te régi rakottkeled is:))..vagy nem vagy eléggé éhes?
na tessék étlen ülni legalább egy hetet, s akkor rászöksz te arra a vanilliás rakottra:D

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 16:29:47

@Maya--: Csakhogy ezt a rakottkelt kizárólag fujccsunyaillegális uton tudom megszerezni amiért a zusában simán csilliódollárokra perelhetnének és meg is nyernék. Szerinted ez a normális út?

Maya-- 2011.09.10. 17:02:06

@algi: én azt arra mondtam, hogy nemhiszem, hogy valaki eltudna téríteni attól, hogy a SW-nak a varázsa szerintem NEM a meséjében rejlik:)
semmi baj nincs azzal, hogy érvelsz és alátámasztod, azt amit mondasz, hisz ez normális, sőt ezt így kell..
viszont mindenki más, minden ember másként szólal meg..én pl. lazábban veszem a dolgokat, teljesen más a stílusom a tiedhez viszonyítva, és szerintem a látásmódom is teljesen más:)..ennyi, ez nem azt jelenti, hogy neked nincs igazad, hanem azt, hogy én nem úgy látom a dolgot, vagy engem nem úgy érint, asszem ez is normális.
én is sok mindenért rajongok, pl. nálam nagyobb Lost rajongó, vagy LOTR rajongó nincs a földön.., na azt hiszed, hogy a Lost pl. végedesvégig azt a szintet tartotta amit én akartam volna??..nem, de én azért nem köveztem meg, mert nem tudom, csak úgy kitörölni magamból azt az élményt amit nyujtott, AKKOR, OTT, abban a pillanatban.
én így értem, azt, hogy rajongó vagyok.

és újra meg újra képes vagyok megnézni pl. az LOTR-t,
annak ellenére, hogy közel 900 hatalmas hiba van benne, de NEM ÉRDEKEL, mert én akkor is szeretem..és még tudnék hozni példát.

hogy miért nem érvel senki a változtatások mellett, mert pl. én még nem kaptam meg a kollekciót, csak 19-én kapom meg, honnan tudom akkor, hogy mi, hogy van a régihez képest? meg most ez miért akkora nagy baj, mikor bármikor nézhetitek a régit.

Maya-- 2011.09.10. 17:11:37

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: mikor ilyen a helyzet, az azt jelenti, hogy nem lehetséges másképp, nagyon komolyan mondom, nehogy azt hidd, hogy ezt nem tudják:)..ezt pont az ilyenekért hagyják működni, mint te..valakik szemet hunynak fölötte, ugyhogy kisebbcsőröcskéd legyen:), mert ez is érted van:)

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 17:18:31

@Maya--: "na azt hiszed, hogy a Lost pl. végedesvégig azt a szintet tartotta amit én akartam volna??"

ennek semmi köze a jelen témához. A lost olyan amilyen, a SW olyan amilyen, az adottsag, most az átirásról beszélünk nem az eredendően benne levő minőségváltozásról meg hibákról. Gondolom te is furán néznéd a lost SE bluray extented verziót, ha abban a hobbit nem azt irná a tenyerére, hogy nem penny hajója hanem azt, hogy e=mxc2 és a végén nem a fénybe sétálnának el hanem egy pizzériába falatozni.

"honnan tudom akkor, hogy mi, hogy van a régihez képest?"

Napok óta tölthető, de a megszentségtelenitések válogatott gyűjteményével tele a tecső

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 17:24:05

@Maya--: LOL szemet hunynak felette:) miközben azt is letitja lukács bácsi, hogy egy SW bulin egy bárban levetitsék ingyen egymásnak a haverok

index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2011/07/11/george_lucas_rosszabb_mint_darth_vader/

ez a nap fémponyta

Maya-- 2011.09.10. 17:26:49

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: ó menj már, nincs kőbe vésve, hogy szabály ami az originál verzióban van:), én azt hittem azon vitázunk, hogy miért nincs neked régi verzió BD-én.

Maya-- 2011.09.10. 17:28:33

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: hát miért verték azok is nagy dobra, hogy mit vertítenek engedély nélkül?:D

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 17:33:55

@Maya--: Azon mit lehetne vitázni hogy miért nincs jominőségű eredeti? Ez nem vita kérdése, azért nincs mert GL egy elmebeteg aki azt hiszi, hogy mindenki az ő agymenésére kiváncsi az eredeti jó rendezők munkája helyett.

" hát miért verték azok is nagy dobra, hogy mit vertítenek engedély nélkül?:D" Szóval hajrá jogtalanság.

Maya-- 2011.09.10. 17:47:53

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: én azért, ha SW rajongó lennék nem nevezném azt az istent aki megalkotta rajongásom tárgyát, elmebetegnek:)

nem hajrá jogtalanság, mert valaki rádolgozott valamire, valaki fölépített a nulláról valamit, valaki letett egy mérföldkővet, tehát ezért respect jár..nem?, viszont el nem csípett tolvaj, tisztes kereskedő:), vagy legalább hallgasson:)

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 17:58:22

@Maya--: Innen látszik, hogy nem vagy SW rajongó.

Maya-- 2011.09.10. 18:19:17

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: ez igaz, de azért ismerem, és szórakoztatóak:), tényleg lehetséges, hogy ezért látjuk másként a dolgokat..máskülönben, én általában minden filmet amivel csak találkozom igyekszem megnézni.

viszont nem zavarnak a variálások, pl. én majdnem soha nem vagyok képes ugyanúgy elkészíteni egy ételt, nekem egyszerűen nem jön össze:)

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.10. 18:31:16

@Maya--: persze, te egy sima baszoskardozóspartraszállós filmet látsz benne, ebben a kontextusban persze tök mindegy hogy mit csinál vele lukács, amig a lézerkard világit (egyre szebben és nagyobb felbontásban világít) és kaszabolnak vele addig jo.

Maya-- 2011.09.10. 19:33:46

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: nem..nem így látom, ha kíváncsi vagy rá, én leírom, hogy hogyan látom, mindegyik részt, ha akarod, ha nem:)..de úgy írom le, ahogy én látom:D, nost csakazértis mert te olyan biztosra tudod, hogy én, hogyan láttam:)

először is kezdjük akkor a legelején, szerintem G.Lucas a suliban egy geek volt, akit csúfoltak, s most így áll bosszút a világon:), hogy állandóan restaurálja a művét, csakhogy mindenkit idegesítsen föl:))

most úgy nagy általánosan mesélek az egész Star Wars-ról, majd, ha nem lesz más érdekes poszt számomra a geekz-en akkor írok, mindenegyes részről..na, jó?..jó!

az amerikaiaknak nem is volt igazán semilyen jó legendájuk, sem meséjük, ezért Lucas tatesz gondolt egyet, s jót, s voilá..meglett a legenda, a nagy KOZMIKUS MESE, aminek a fajtája a scifi kategóriában tartozik..jujj, jön a pasim..meg a haverok, s megyünk bulizni, de holnap folytatom, becsszó..komolyan mondom, légyci ne szakítsatok félbe, mert akkor nem tudom folytatni a fonalat:))

virtualdog 2011.09.11. 00:39:14

@algi: Megválaszolom direkt kérdésedet. Én például azért nem boncolgatom a konkrét változtatgatások okait, mert szerintem eleve visszatetsző, hogy túl a kép élesítésén, a színek helyreállításán stb, tehát azon változtatásokon, ami VALÓBAN csak a médiumok képességeinek (régi filmszalag VS tűéles DVD/Blu-ray kép) kihasználását jelenti, Lucas bármiben hozzányúl az eredeti filmhez. Vagy bárki bármilyen filmhez. (Nekem a kiszínezés sem tetszik egy fekete-fehér film esetében.) Szerintem ez egy jogos nézőpont, ami eleve tagadja bármilyen változtatás létjogosultságát. Az már csak a hab a tortán, hogy a legtöbb változtatást feleslegesnek érzem. Az új trilógia úgyis teljesen más jellegű, hangulatú lett, mint a régi, tele szép effektekkel meg animációval - miért nem lehet a régit békén hagyni?

Maya-- 2011.09.11. 09:17:05

folytatom a munkámat, hozzám senki se szóljon, mert összezavarodom :)

folyatás -2-

tehát ott maradtam el, hogy megszületett a nagy KOZMIKUS MESE, ez egy nagyon szimpla kis mese, csak attól lett ilyen nagy, hogy kimentek vele az űrbe, s ugye ott a galaxisban, már nagyobba tér, lehet utazni fénysebességgel, lehet építeni hatalmas csillaghajókat, s lehet összehozni akár Birodalmat is, meg Köztársaságot, meg lehet szakadárkodni is, csak mindent egészen NAGYban történik...ez a nagyélet:)
lehet érezni a mesén az amerikaiak komplexusát amiért eltiporták az indiánok kultúráját, ez csak úgy mondtam, hogy mondjak valami "nagyot"..amúgy ez a komplexuson kivül megtalálható ebben a mesében minden ami csak jó és rossz lehet a mesékben a hercegnőtől egész a gonosz nagy úrig, és mint filmben megtalálható minden, mind a más filmekben , a westerntől egészen a szamurájfilmekig, mert ez így a jó, hogy majd mindenkinek tetszeljen ez a mese, s legyen belőle sok-sok pénz:)
folytatni fogom az első résszel, ahol bizonyítom, hogy ha ezzel kezded akkor soha a büdös életben nem leszel csillagos rajongó, de most mit tehetnénk, ha Lucas tatesz átállt a sőtétoldalra, mert ő többet tud az erőről mint mi:)..nála az erő nem csak a tömeg*gyorsúlás, hanem még egyéb is, tehát fölösleges a sok vergődés ellene, mert ő már rég a sőtét oldalon áll:(..folytatom, továbbra se szóljatok hozzám, mert elvesztem galaktikus írási képességem:)

Maya-- 2011.09.11. 11:19:25

folytatás-3-

STAR WARS Episode I The Phantom Menace (ahogy én láttam)

Lucas tatesz ráébredt, hogy ő az új technikai eszközökkel, elbaszhatja az egész régi trilógiát, s ha már úgyis úgy döntött, hogy átáll a sötét oldalra, akkor azt érezzék becsületesen a régi rajongók, hogy mindenki majd tudja jól megérteni, hogy milyen is az amikor te azt hiszed, hogy a szeretteidért jót teszel, de NEM, hanem gyakorlatilag megölöd őket :((..így talán mindenki jobban árfogja érezni Skywalker történetét:)

lépjünk tovább, mert megkezdődött a film, felcsendül a csodálatos zene, ja..apropó zene..hol van Csaba, a zenésrovat?, nehogy azt hidd, hogy ezt elfelejtettem:)..csak most mint látható egyébbel foglalkozom.
na jó, hagyjuk ki azt "a long time ago, in galaxy..", de nehogy valaki kimerje hagyni az, hogy "I have a bad feeling about this"..ez mindig elhangzik a filmekben, és nem potyára!..ez majd jusson mindenkinek eszébe, majd akkor is amikor megjelenik az összes SW 3D-ben..ugyhogy mindig helyén van ez a mondat:)
ejj, hogy mennyit megyek félre, kész!, mondom a filmet:

2 dzsedi megy, hogy istenesen elrugdossák valami csúf zöld földönkivülieknek az asszott seggét, mert megmagyarázhatatlan és érthetetlen okok miatt állandóan sanyargatják azt a kicsi édes, jóságos királynőt a Naboo-ról, hát szégyeljék meg azt a rusnyapofájukat, na ezért ment a két jedi, hogy most elintézik őket..hoppá, csak melléfogtak, s a rusnyákkal nem ment az a nagy ügyes jedis figura, ezért menekülésre szorult a két nagyon sármos jedi.
(áá, megint csengetnek az ajtón, nem hagyják az embert írni:(..na, jövök vissza!)

Maya-- 2011.09.11. 13:06:48

folytatás-4

elspúriznak, s egy másik planétán talalkoznak valami butyuta kretén nagyfülű dinószerűséggel, nem tudom mi akar az lenni, de ordenáré egy kretén, na ez a kretén nagyfülű dinó, elviszi őket a többi kretén nagyfülű ordenáré dinókhoz. (apu, ezen a figurán csak 4 pohár whisky segítségével tudta túltenni magát).
következik egy vízalatti utazás, ahol a nagyobb hal eszi a kissebb halat, ezt hagyjuk..majd találkoznak a jedik és a kretén dinó a királykisasszonnyal, s együt tart tovább a csapat a Köztársaság fővárosába.
mikor kirepülnek az atmoszférából akkor a zöld földönkivüliek zöld lézerrekkel lővik a hajót, ami megsérűl, erre mozgó szemeteskukácskák kezdnek hatalmas ügyességgel és gyorsasággal a hajó kijavításának.( megyek belerúgok az én ilyen szemetesembe, hogy miért is nem képes ő ilyenre..)
hát tiszta szerencsére az egyik kis mozgó szemetes megmenekül a zöld lézerek elől, ezért őt majd kitüntetik, itt is éreztetve az ember közelebbi kapcsolatát a szemeteskukával.
továbbá kiscsapatunk kiköt sérült hajójával a Tatooine bolygón, ami a nevét feltételezem, hogy a börtönre itélt emberekről kapta, akiknek karján ilyen tetkók voltak találhatók mint: imádlak Maya, vagy Bella+Edward, és szirén meg horgony.
itt az egyik ravaszabb Jedi használja az erőt, amit én is használnék ha nekem is lenne:)..hogy megnyerjenek egy fogadást, és magukkal visznek egy olyan cute kisfiút akinek valamilyen felsőfokú végzetségű sejtjei vannak, én nem értek hozzá..de valami mega dolog mindenesetre. na ezt a kisfiút hívják Anakin Skywalkernek.
a csapat elhagyja a bolygót és megérkezik a fővárosba, ahol összeül a jedik szövetsége, vezetőjük egy zöld asszottszilva, s valami olyan grammatikát használ, amit senki nem ért..kb.mint(na jó, nem írom ide bele:)), van még köztük fekete gengszter a Tarantino filmből, s többiek a tanácsból valami rusnyapofák, a homlokukon egy-egy picsával.
megfigyelhető, hogy a főszereplőkön kivül majdnem mindenkinek van picsa a homlokán..rusnyák nagyon :P
ugyanakkor a negatív szereplő, Palpatine szenátor átbassza királynőt, s azt javasolja, hogy le kell váltani a szenátus vezérét, mert az korrupt és erkölcstelen.
végül a királynő visszatér a Naboora, és lesz egy nagy csata, de happy end-el végződik a film, leszámítva azt, hogy az egyik jedit, Qoi-Gon Jinnt megőli egy felszarvazott fekete, de majd ő is megkapja a magáét Obi-Wan Kenobitol..ugye ő volt a másik jedi kettőjük közül.
Obi-Wan egy kicsit bánta társa halálát, de aztán megvigasztalodótt mert több whisky maradt neki:))

folytatom majd a második résszel.

Maya-- 2011.09.11. 13:12:35

jajj..de hosszút írtam, én sem tudom visszaolvasni:))..többi rövidebb lesz.

Maya-- 2011.09.11. 14:14:54

STAR WARS episode II - ATTACK OF THE CLONES (ahogy én láttam)

Amidala, aki az elsőben királynő, itt a másodikban szenátor..(náluk visszafele vannak a rangok:)), eljön a fővárosba, hogy a hadsereg megszervezése ellen szavazzon..az FBI küld védelmére 2 jedit, az egyik Obi-Wan, a másik a már pubertánskorban levő Anakin aki a szenátor jelenlétében nehezen tudja erekcióját palástolni.
egy terror támadás után Obi-Want elküldik a semmi után nyomozni, Anakin haza kiséri Pádmét a Naboora, mig a kretén nagyfülű dinót ott hagyják, hogy ő intézze a fontosabb ügyeket.
Obi-Wan nem szórakozik olyan jól mint Anakin, hanem felfedez valami gyanús, furcsa, magas lényeket, akik egy klónhadseregen dolgoznak, de további keresgéléssel felfedez egy klónrobothadsereg gyártókat is:S
mig összefutnának a szállak addig unalmas félóra telik el, ebben benne van Anakin anyukájának a halála is..amúgy halálra untam én is magam.
következik valami üzemben egy balfasz csata, viszont később jön Yoda a klónhadsereggel és összemérik erejüket Dooku gróf robothadseregével. Dooku elmenekül egy barlangba, majd követik őt a következő sorrendben: Anakin, Obi-Wan és Yoda.
ott bútormozgatási technikákat adnak elő az erő segítségével, majd Anakin elveszti a félkezét, de megkapja a Pádméét, és stikiben összeházasodnak, s elmennek a görögökhöz nászútra. VÉGE.

Maya-- 2011.09.11. 15:16:16

STAR WARS episode III - REVENGE OF THE SITH

fasza űrcsata fogad minket(ez nekem tetszett:))..Anakin megöli Dooku grófot, hogy megmentse Palpatinet, mert egy pát tökhülye nézőn és Anakinon kivül már mindenki tudja, hogy ki a negatív szereplő. ez a Palpatine az orránál fogva vezeti az újdonsült faluhülyéjét és addig vezeti, mig az az erő sötétoldalának a szolgája lesz. s nem elég, hogy milyen balfasz szerencsétlen..még Obi-Wan levágja a lábait is, hogy még nyomorultabb legyen:(.
egy nem annyira fontos zónájában a filmnek, kinyírják az összes jedit, csak Obi-Wan és Yoda maradnak életben, Yoda ahoz képest, hogy egy abszolút vénség roppan eleven és szívós, de mégsem tudja legyűrni Palpatinet.
Pádmé ajándékoz két csemetét Anakinnak, aki most már Darth Vader, és úgy néz ki mint egy kongói pénisz.
VÉGE.
ps. érdekesnek találtam, hogy annak ellenére, hogy képesek fénysebességgel utazni, nem voltak képesek felismerni, hogy Pádménak ikrei lesznek..biztos nem volt ekojuk:))

Vérivó Viktor · http://www.bszarszo.extra.hu/nyilatkozat.html 2011.09.11. 15:22:43

@popocatepetl: IP-címedet a Spéderrel kiadatom a legközelebbi felségsértésnél, úgy kommentelj ilyeneket.

Maya-- 2011.09.11. 16:18:00

STAR WARS episode IV-A NEW HOPE

az egyik csemete, princess Leia egy bandában van a lázadókkal, mig a másik csemete Luke bogyókat gyűjt az Erő segítségével:) Obi-Wan vigyázó szeme alatt, aki most felismerhetetlen a kapucni miatt, meg a nevét is megváltoztatta, ő most a Ben Kenobi, de engem nem lehet megtéveszteni..
váratlan sorsfordulat miatt Luke-hoz kerül Leianak egy üzenete a kis szemetesünk és az ő arannyos sztupid barátja által..ezért Ben Kenobival együt összeszűrik a levet Indiana Jonesszal meg az ő majom barátjával, s elindulnak megmenteni a princesst. aki iránt Luke vérfertőzéses vágyakat táplál.
ez az akció során összemérik az Erőt Ben Kenobi és Darth Vader, úgy fogják a lézerkardot, mint a parasztok a kapát 1904-ben..na, a lényeg az, hogy ezt a kört Vader nyeri, megöli Kenobit, akinek azért még lesz ideje szellemként visszajönni, és kísérteni a hajón.
a "pepitás" csapat elmenekül Vader elől, és csatlakozik a lázzadokhoz, ahol Luke kap egy kezdő sofer szignállal ellátott űrhajót és ezzel megtámadja Darth Vader hajóját, amit direkt úgy építettek, hogy fel lehessen robbantani egy kis lyúkon keresztül:)
VÉGE.

Maya-- 2011.09.11. 17:41:40

STAR WARS episode V - THE EMPIRE STRIKES BACK

a lázadók(most tudtam meg, hogy így kell írni)..átköltöztek Grönlandra, ott ilyen kosfejű kengurukkal szórakoznak, mig Luke-ot kétségbeesetten keresi az apja, mert nem jár iskolába:)
végül megtalálják őket, s lesz egy jópofa csata, Indiana Jones aszteroida mezőn sűvítt keresztül a Birodalommal a nyomában, de azért mindent elkövet, hogy láthassa Leia hercegnő melleit, de nagy ellenállásba ütközik:))
Luke megmenekül a saját gépén, s landol a Degobah bolygón, ahol rátalál Yodára, aki már szenilis és tű áll ki a vénájából, de akkor is kell tanítania Luke-ot, mert hogy is képzelte ez a srác, hogy nem tanul semmit..s mivel nem vot ott metro, ezért mindig kellett hordozni Yodat a hajóval ide-oda, az Erő megint csak a kővek mozgatására limitálodótt, persze továbbra is a gondolat segítségével.
közben Indiana Jonesnak bújkálnia kell egy haver előll, de mint köztudott ne bizz senkiben, elárulják, Darth Vader lefagyasztja, s elküldi Jabba-nak aki egy ilyen földönkivüli úzsorás, ja s egy geci hernyó.
a többieket megmenti Skywalker, összeüt Vaderrel, már vagy 101x vágtak le kezet, most pont Vader vágja le a Skywalkerét. én meg 101-re is csodálkozva bámulom a lézer kauterizáló erejét, mert sehol egy csöpp vér:)
Vader nehezen vesz levegőt, de azért odasúgja Luke-nak, hogy ő az apja, erre Luke nem valami jól reagál, beesik egy lyúkba, ami pont Leia-hoz vezet, aki már alig várja, hogy tesóját megmentse, s érdeklődjön, hogy vajon fájt-e Luke-nak az amikor leesett az égből?
VÉGE.

Maya-- 2011.09.11. 18:59:34

STAR WARS episode VI -RETURN OF THE JEDI

a Skywalker család megmenti Indiana Jonest a biztos haláltól:), de közben a császár készített egy újjabb játékot, hogy azzal stresszelje továbbra is a galaxist.
a lázadók pedig a second handes flóttájukkal felkészülnek a végső harcra.
Luke kihasználva egy pár nyugodt pillanatot, azonnal rohan Yodához, hogy bárgyú kérdésekkel rágja a vénfülét, addig győtri a kérdésekkel szegény Yodat, mig az kimúllik. Luke mivel már nincs kit győtörjön ő is visszamegy a harcba.
az aki elárulta Indiana Jonest, az most ezredes a Birodalomban, igen..kurva igazságtalan ez az élet!
a fejüket vakargató lázadók kapnak egy "biztos infót", s ez lenne minden amire alapulna az egész győzelem, tehát válogatás van, s a kiválasztottak elindulnak a küldetésbe..többek közt mennek a kis szemetes és az arannyos barátja is, ki a küldetés során istenné válik, azoknál az édes kis humanoid nemtudoménmiknél..de nagyon édessek:))
ezek a kis állatkák fegyvereit felhasználva, sikerül szabotálni az akciót a többieknek, kivéve Luke-ot, mert őt apuci elvitte a császárhoz. a császár őt is megpróbálta átbaszni mint az apját, de Luke-nál nem ment a figura..ezért mérgében megrázta(elektromosan) Luke-ot, de Vaderbe visszajött a jó oldal, és ledobta a császárt a mélybe.
Darth Vader ugyanolyan gyorsan állt vissza a jó oldalra, pont mint anno a rosszra..és kiengedi a lelkét, de azért még elmorrogja híres szavait:), hogy hogyan szeretné, hogy leírjuk, azt elfelejtette megemlíteni.
közben a lázadók tönkretették a császár új játékát is, kb. úgy mint az elsőt..s ennyi.
vagyis nem.. volt ott győzelem, party, drinks all around. a bulin résztvesznek Obi-Wan, Yoda és a fiatal , még ártalan(mmint a sötét oldal fertőzése előtt álló) Anakin Skywalker szelleme...hát, röviden. kb. arról, hogy én hogyan láttam:))

de hátha majd Lucas tatesz ő is visszaáll a jóoldalra:)

hallari 2011.09.11. 22:21:21

@Maya--: annak idején tényleg csak tátottuk a szánkat, egy realista, magyar művészfilmhez képest ez szó szerint űrtechnológia volt. A sztori pedig egy nem túl bonyolult és szerethető lovagtörténet a jövőben, egyszerű karakterekkel és jellemvonásokkal, igazi amerikai naivitással. Nagyon kellemes volt mind a három rész. Az első részben ráadásul a dramaturgiai csúcspontok tökéletes összhangban voltak a cselekmény folyásával, és a játékidő elosztása is rendkívül arányos volt.

papugaja 2011.09.12. 13:08:55

@Maya--:
"az amerikaiaknak nem is volt igazán semilyen jó legendájuk"
Ez roppant igaz: Washington Gyuri és a cseresznyefa esetéből nemigen lehet többkötetes hőseposzt faragni.

Maya-- 2011.09.12. 17:01:04

@hallari: pontosan így mesélték akik látták annak idején:)

@papugaja: hát, bizony abból tényleg nem lehet:))

bbbarniii 2011.09.15. 18:45:08

Lucas eredetileg egy fiatal Han Solo-t is akart Csubi mellé a Sith bosszújában, de végül mellőzte. Na, akkor mondtam volna Lucas képébe a jól csengő Kurva anyádat kifejezést.

hiryu2,0 2011.09.19. 11:34:57

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: Klónbuli..

jediel talákozik a kopasztott nagyszemű strucc a Kaminón vagy hol /*azóta sem néztem meg még1x/oszt közli, rendelés oké x évtized alatt legyártottunk pár tízezer egyedet..... nebazze...ennyit mind????? Oszt ez mire elég?,, Nameg honnan akasztott le a Köztársaság seperc alatt komplett hadiflottákat??????
süti beállítások módosítása