Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Half-Life 2 - Episode Two

2007.10.16. 08:03 Linkovic Csumoszky



Újabb maratoni fejlesztés után csendben, különösebb felhajtás nélkül érkezett meg a Valve legújabb játékszelete, a Half-Life 2 Episode Two. Egy rendhagyó kiegészítővel van dolgunk, ugyanis az Episode X egy három részes trilógia, mely a Half-Life 2  közvetlen folytatása - szétdarabolva. A második epizód az Orange Box-ra keresztelt csomagban érkezett, mely már eleve kétes érzéseket keltett bennem (úgy hangzik, mint holmi wc tisztító pakk), s a tartalma is vitára ad okot.

Ugyanis kezdetben még kétféle kivitelről volt szó (a Black Box lett volna az olcsóbb verzió HL2 és EP1 nélkül, kizárólag PC-re), aztán a Valve ki tudja miért, elvetette az ötletet, így maradt csak az Orange Box. Így viszont kénytelen kelletlen megvesszük az alapjátékot és az Episode One-t is, ha megvan már, ha nincs. (A Valve jótékony lélek, és felajánlja a lehetőséget: az első két játékot, ha már előzőleg megvettük, akár el is ajándékozhatjuk. Nagylelkű ajánlat.)

Amit a csomagban találunk, az minimum kettővel több, mint amit az Episode One tavalyi megjelenésekor kaptunk. Ez dícséretes, bár érthetetlen, miért nem megint az Episode Two hosszabb játékidejére koncentráltak, hisz' Gabe Newell annak idején azt fejtegette, hogy az epizódikus játékrendszer azért jó, mert a technológia meglétével már több idejük lesz a játékfejlesztés tényleges menetére koncentrálni. Ennek ellenére sem kaptunk lényegesen hosszabb játékidőt, mint az előző epizódnál. Márpedig az sem volt több 3-4 óránál, edzett Half-Life játékosoknak ez még kevesebbet jelentett. A másfél év fejlesztési idő ugyancsak elgondolkodtató, éles ellentétben áll az epizódikus játékrendszer filozófiájával, amit 2 éve Newell még lelkesen ecsetelt.

A plusz adalékok most mégis több nettó játékidőt tartogatnak, bár ez hozzájárul ahhoz is, hogy a Half-Life saga kissé háttérbe szoruljon, hiszen a kiadvány apropója mégiscsak az Episode Two volna, de a potenciális játékidő javarészét nem az szolgáltatja.

Elmélkedés az epizódikus játékrendszerről

A Half-Life saga rajongói leginkább a rövid játékidőt és a sztori hiányát rótták fel az epizódikus rendszer hibájának. Az alapjáték kerek sztorit adott, nyitott bejezéssel ugyan, de hátrahagyva ugyanazt a misztikus, titokzatos atmoszférát, amit a Half-Life univerzum mindig magában hordozott. A Half-Life-on nevelkedett játékosok ugyanezt a titokzatos miliőt keresték a HL2 után (a következetesség ezt sugallta), amit kaptak azonban, az nem volt más agyatlan futkározásnál A-ból B pontba, miközben a sztori árnyaltságáról mintha teljesen megfeledkeztek volna. Az epizódok megpróbálják a HL2 történéseit megmagyarázni, meglehetősen esetlenül (ha a vortiganoknak ilyen képességeik vannak, egyáltalán hogyan fogta be őket a combine? Miért nem harcoltak ellenük?).

A rövid epizódok aránytalanul hosszúra nyúló fejlesztési munkálatai ráadásul magukban hordozzák annak veszélyét is, hogy a játékosok belefáradnak a Half-Life-ba, hisz' az új részek egy az egyben az alapjáték elemeiből, karaktereiből, játékmenetéből épülnek fel, s 6 évig csak recycling-olni pofátlan és gyáva vállalkozás.

A második kritikus kérdés a grafikus motor: Newell egyik komolynak nem nevezhető érve az volt az epizódikus rendszer mellett, hogy a source engine így képés lesz lépést tartani a kor elvárásaival (nem mintha hat év fejlesztés után a HL2-nek szégyenkeznie kellett volna, s az újabb részek is csak néhány divatos effektussal lettek többek /motion blur, HDR, dynamic shadows/). De mi lesz, ha a source engine előbb öregszik meg, mint hogy a "trilógia" végére érnénk? Ha legalább ekkora fejlesztési idővel számolunk, akkor a következő epizód megjelenési dátuma valahol 2009 és 2010 közé helyezhető, s a hamarosan debütáló technológiai nagyágyúk (Crysis) számításba vételével ez bizony nagy idő lesz.

A legeredendőbb kérdés pedig az, hogy szükség van e egyáltalán erre, így? Ez lehet a megközelítések legszubjektívebb pontja: sokan örülnek, hogy 2 évente hálflájfozhatnak egy kicsit, sokan nem, hogy a legendás saga üzletszerű kéjelgés tárgyává vált.



Episode Two


Tegyük túl magunkat az epizódikus rendszer buktatóin, s koncentráljunk a trilógia középső szeletére. (Előrebocsátom, hogy nem fogok sokkal többet elárulni, mint amit az előzetes videókból, képekből már eddig is megtudhattunk, tehát megpróbálok nem spoilerkedni.)

Gondolom nem okozok meglepetést azzal, hogy a második epizód pont ott folytatódik, ahol az előző véget ért. A játék elején emlékeztetőül kapunk egy videót az előző rész történéseiről (amire nem tudom mi szükség volt, hiszen az kábé két szóban összefoglalható, ráadásul az EP1-hez is szükség lett volna a HL2 ismeretére). Ha ez előző epizódhoz akarom hasonlítani, akkor lényeges különbség, hogy az Episode Two-ban végre történik valami. Az első rész egy helyben toporgása helyett elég gyorsan a lecsóba csapunk, s váratlan dolgok is történnek. Az atmoszféra is más, hangulatosabb, újszerűbb, olykor drámaibb. Kár, hogy megint nincs ideje beérni.

A tempót növelendő, visszatért a vezethető jármű is, egy házi barkácsolású Dodge Charger (szerintem cool-abb, mint a buggy volt), ráadásul két üléses, úgyhogy a magányos autókázás ezúttal társas szórakozás lesz. A műszerfalon továbbá találunk egy radart, mely fontos helyszíneket vagy ellenségeket jelöl meg. Egyébként érzésem szerint ez az eddig legjobban vezethető jármű a Half-Life történetében.

Maradva az újdonságoknál, a videókból korán kiderült, hogy a Combine egy új ellenséget is bevet, az úgynevezett Hunter-t. A videók alapján ugyan látványosan futkározott, de nem voltam biztos benne, hogy puszta újdonságon kívül hasznos is volna az új faj (már az ellenségnek). Tévedtem. A Hunter egyszerűen cool! (Ebben nagy szerepe van a nagyon eltalált hangjának is, amiben a HL saga esetén ritkán lehet csalódni.)  A Hunter gyors, erős, jól manőverezik és kis helyekre is befér. Valahol a Jurassic Park raptorára hasonlít (ha feltételezzük, hogy a Strider a T-Rex): olyan szűk helyeken is képes üldözni, ahová eddig csak a katonák tudtak követni, viszont náluk jóval ellenállóbb, tűzereje pusztítóbb erejű. Képes ablakokon beugrani vagy embereket felöklelni, majd széttaposni. Fegyverzete igen hatékony: egy sörtét lövel ki, mely néhány másodperccel a becsapódás után robban, ezért akkor is veszélyes lehet, ha közvetlenül nem talál el.

Sokan sérelmezték, hogy az előző részben nem volt új helyszín (sem), s a tűzharcokat csak sötét alagútakban vagy szűk folyosókon vívtuk. Most végre kitörtünk a romossá vált City 17-ből, s bár az architektúrák, a kelet-európai stílus, az orosz feliratok és a kopott festésű házak nem változtak, kalandjainkat soha nem látott helyszíneken, s végre nagy, nyitott terepeken folytatjuk (javarészt külváros és erdőségek). Egy eredetileg a Half-Life 2-be tervezett helyszínt is útba ejtünk, s megnézhetjük a hangyalesők (antlions) otthonát belülről. Új szereplő is van, a nárcisztikus tudós, Dr. Magnusson. Róla csak annyit érdemes tudni, hogy a magnusson bomba feltalálója - ami valójában egy új fegyvernek minősül, bár csak a játék egy adott pontján használhatjuk (viszont igen hatékony a nyakiglábak ellen). Apropó nyakiglábak: van annál frenetikusabb látvány, amikor egy háziállatként viselkedő robotkutya és egy idegen civilizáció 6 láb magas monstruma összecsap?

Végezetül pedig, ami minden valamirevaló Half-Life-os oldalát furdalja, amióta a széria létrejött: ki vagy mi az a G-Man? Talán nem árulok el túl sokat azzal, hogy erre eztán sem kapunk egyértelmű választ, viszont többet, mint eddig valaha.

... s a sztoriban ezúttal egy drámai fordulat is bekövetkezik, de hogy G-Man-t idézzem:
"ennél tényleg nem mondhatok többet".

Source

A Source engine legnagyobb erénye mindig a motor kiváló skálázhatósága volt. Fejlesztésének leglátványosabb aspektusa ezúttal a hatalmas nyitott terekben nyilvánul meg, mindezt kisebb vasakkal is döccenésmentesen viszi. A másik sokat hangoztatott újdonság a Cinematic Physics, melyből kevesebbet látunk, mint azt szeretnénk (a puskapor háromnegyede már az előzetes videókban el lett lőve), bár a technológia kétségtelenül látványos rombolásokat tesz lehetővé.

Továbbá a motor szoftverből támogatja az új generációs kártyák élsimítását, valamint kapott még pofás dinamikus árnyékokat és divatos motion blur effektust is. A textúrák részletességét ezúttal ultra-magasra is kapcsolhatjuk, ennek ellenére még mindig találkozni csúnyán elmosott falakkal. A vortiganok külsején is csiszoltak, bőrük életszerűbb, homogénebb lett. A Havok fizikai motorja is fejlődött, a tűz és füstök rendkívül látványosak lettek. Nagyjából ennyi az újdonság, a többi maradt a régi matéria.



EP2 vs EP1


Azt hiszem egyértelműen kijelenthetjük, hogy az Episode Two az elsőnél minden szempontból jobb lett.

Több az innováció, a játékmenet néhány érdekes új elemmel gazdagodott, az akciók pörgősebbek, és végre ismét van történetvezetés. Ennek ellenére a sztori még mindig csak nagyon keveset mert lépni, és itt jön képbe megint az epizódikus rendszer hátulütője: A rövid részek folyamatosan megtörik a sztori folytonosságát (amikor kezdene érdekessé válni, akkor lesz vége). Kissé következetlennek tűnik az a koncepció is, miszerint a történések mikroperspektívában történjenek: az Episode One és Two sokkal inkább koncentrál Gordon kompániájának infantilisen kifejezett érzelmeire, semmint az intergalaktikus háborúra, melynek kirobbantása a Half-Life 2 csúcspontja volt.
 
Ha a HL2 a világ megmentéséről szólt, akkor az új epizódok maximum egy családi dráma szemszögéből zajlanak. A játékból egyszerűen hiányoznak az eksztatikus pillanatok, a fordulatos történet (az epizódok leggyengébb pontjai éppen kiszámíthatóságuk) és a gigantikus csaták (bár az EP2 tartogat egy igen látványos összecsapást), amit az alapjáték csúcsra pörgetett sztorija után vártunk volna.

Ha tehát a történet (mely a Half-Life-ot mindig kiemelte a tucat FPS-ek közül) szempontjából tekintünk a folytatásokra, akkor nem lehet nem észrevenni, hogy az epizódok valamiért visszakapcsoltak üresbe. Érthetetlen, hogy miért: hisz' az új részek nem spirituális, hanem direkt folytatásai az alapjátéknak. Ráadásul nem tudok nem hivatkozni állandóan a másfél éves fejlesztési időre: a nyúlfarknyi hosszúságú játékélményért ez piszok sok idő.

S a végére egy apró technikai bosszúság: játékosok ezreinek okoz még mindig fejfájást a steam. Elképesztően bosszantó ugyanis, hogy a steam hálózatát még mindig nem sikerült az igényeknek megfelelően kibővíteni (aki a pre-load-ot elmulasztotta, az akár napokat is várhatott a serverek leterheltsége miatt arra, hogy megkezdhesse játékának letöltését).

The Orange Box: Megéri?

• A plusz adalékok, főleg a többjátékos móka miatt egyértelműen igen (márha az egész csomagban gondolkozunk, ugyanis a Steam-ről egyenként is lehúzhatók, azonban úgy, ha mindhárom játékra igényt tartunk, ráfizetés).

Jobb, mint az előző? Az új epizód pergősebb, némileg innovatívabb, több újdonságot ad, s végre a sztori is halad, úgyhogy kétségtelenül.

Több boldog órát okoz? Hivatalosan 8 óra játékot ígérnek, ez szubjektív mércével viszont nem több, mint 3-4 óra.



Summa Summarum


A Episode Two önmagában nem rossz játék, az előzőnél pedig sokkal jobb. De továbbra is rövid, az eredeti történethez pedig keveset ad hozzá. A két rész alapján kezd erősödni a gyanú: az epizódokra semmi szükség nem volt.




Half-Life 2 Episode Two. Kiadó: EA. Fejlesztő: Valve. Támogatott platformok: Xbox360, PS3, PC. Megjelent: 2007 októberben.

19 komment

Címkék: pc ps3 xbox360 3csillagos játékkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr74197308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kobaljov 2007.10.16. 09:22:28

Azóta a fejlesztők is rájöttek már, hogy nem igazán működnek az epizódok:
www.hardwired.hu/forum/forum.phtml?area=comment&id=22418

proci 2007.10.16. 09:26:57

a hl2:ep1 tényleg rossz volt. egyrészt nagyon rövidre sikeredett, másrészt még egy normális boss fight se volt a végén. utolsó pálya: kísérgessük a a full idióta ait, és közben reménykedjünk, hogy a sajátjaink nem lőnek hátba a telepített fegyverekkel (többször lőttek ki saját csapatbeliek az utolsó pályán, mint ellenfelek)? egyszerűen zseniális volt. másik meg G-Man beszólása: lámlám már vége is, pedig csak most kezdődött...

a fő problémám vele pedig ugyanaz volt, ami a HL2vel. okés, hogy Gordon a messiás, a "One Free Man", de néma. és kicsit idegbajos lettem, amikor harmadszorra hangzott el a nem használjuk azt az utat, mert veszélyes... általában ez azt jelentette, hogy 3 percen belül az említett úton voltam. na itt jön be a némaság, avagy elküldeni mindenkit a fenébe. de minimum megejteni valami ultracinikus beszólást. "én megyek arra a virágos úton, megiszok egy kávét, de Te addig légyszives törj át a fél Compoundon, megkerülve a fél várost" érzésem volt. lényegesen többször, mint az tolerálható.

az effektek fejlesztése meg nem árt. motion blurt már tudott a doom3 és a project:snowblind is, és egyik se mai gyerek.

Sieg 2007.10.16. 10:09:51

"Így viszont kénytelen kelletlen megvesszük az alapjátékot és az Episode One-t is, ha megvan már, ha nincs."

Azon problémázni, hogy más játékokat is "legyömöszölnek" a torkodon elég fura, figyelembe véve, hogy a szokásos árért három új játékot kapsz (HL2 E2, Team Fortress 2, Portal), ami még akkor is fantasztikus ajánlat, ha nem tekinted a régebbi bónusz játékokat. Nem véletlenül hívja a legtöbb gamesite az évtized ajánlatának. Ha nem lenne ott az a két "rádsózott" bónusz játék, akkor minden OK lenne?
Ha nagyon nem tetszik az ajánlat, 30 dollárért megveheted külön a steam-en.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.10.16. 11:36:22

Végigolvastad a cikket? Episode Two: $29.95, Portal: $19.95, Team Fortress 2: $29.95. Eredetileg 39.99-et kértek volna a három játékért, aztán a Black Box-ot visszavonták, így lett 50 dollár az egész pereputty. Azért a pár órányi játékért ezt nem nevezném az év ajánlatának, de ez legyen a legkisebb gond.

kicsitian 2007.10.16. 11:38:26

"Az epizódok megpróbálják a HL2 történéseit megmagyarázni, meglehetősen esetlenül (ha a vortiganoknak ilyen képességeik vannak, egyáltalán hogyan fogta be őket a combine? Miért nem harcoltak ellenük?)"

Hat eppenseggel harcoltak, nem is tudta oket lenyomni a Combine teljesen, csak "kergetoztek":

The Combine Empire invades and takes control of the Vortigaunts' homeworld (which we have never seen), and attempt to enslave them, including their leader, Nihilianth. A long and bitter struggle ensues, as the Vortigaunts flee from planet to planet, battling and evading the Combine forces. With their backs against the wall, they flee to the border world Xen, where they wait their demise. Xen is sort of like a "subway station" of the universe in that it can be used to cross dimentions.[...]Back on Xen, the Vortigaunts (and the Combine) discover Black Mesa's portal from Earth. The Vortigaunts see Earth as an escape route; The Combine see it as another opportunity.[...]Gordon Freeman, a newly assigned scientist in the Anomalous materials lab, shows exceptional skill in dealing with Xen beings and U.S. troops. G-Man's interest peaks as Freeman navigates through Xen (the Xenians believe that Gordon is just as much of an enemy as the Combine) and defeats the Nihilanth.

kicsitian 2007.10.16. 11:43:10

Ja, es azert kellett kinyirni Nihilanth-t a Half Life 1 vegen, mert o tartotta nyitva a portalt a Fold fele.

en.wikipedia.org/wiki/Nihilanth

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.10.16. 11:44:23

A háttérsztori lehet, hogy ezt megmagyarázza, de a játékkal ez ellentmondásban áll: láttad a vortiganokat söprögetni a pályaudvaron?

g 2007.10.16. 11:50:33

Sieg: szerintem nem fura a más játékok gyömöszölésén problémázni. Ha mosóport akarok venni, ne adjanak hozzá egy csomag kutyakaját, fél kiló répát, egy konzervnyitót _és_ egy mosógépet. Hasznos dolgok ezek, de nincs kutyám, utálom a répát, konzervnyitóm már tíz is akad, mosógépem meg már van, különben nem akarnék mosóport venni. Nem kértem, kérem ezeket, nem akarok értük fizetni, _és_ nem akarok külön bankszámlát nyitni stb csak azért, hogy szólóban megvehessem az amúgy sem túl nagy adag mosóporomat (doboz helyett szemenként kipostázva, tárolhatatlanul.)

A cikk jó volt, a HL2-t szeretem, az EP2-re kíváncsi lennék - de magamtól nem fogom megvenni oránzsboxban, az biztos. Inkább letöltök egy-két jól sikerült modot, ha halflájfozni támad kedvem. (Most jött ki a Metastasis 3-4, egyben, és a Riot Act is egész kellemes kikapcsolódást nyújt pár órára.)

kicsitian 2007.10.16. 13:19:31

Egyebkent a cikkel maximalisan egyetertek: 2 ev fejlesztes utan mar megint csak 4 ora jatekmenet? Egy mar meglevo engine-el? Menjenek a francba... Imadom a Half Life-ot, de ez pofatlansag. Vagy hagyjak a francba ezt az epizodosdit, vagy csinaljak rendesen (mondjuk 4-6 havonta egy epizod). Igy semmi ertelme, csak fejik a franchise csocset: keves raforditassal nagy le.

Tudom, most jon az, hogy kapjuk a Portalt (aminek nagyon orulok) meg Team Fortress 2-t (nevetsegesen keves palyaval), de en szemely szerint egy rendes Half Life 3-nak jobban orulnek.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.10.16. 13:38:13

Ez az epizódos dolog eddig csak a TellTale-nek jött be. Az ötlet úgy, ahogy ők csinálták, működőképes. (8 dollárért havi rendszerességgel egy-egy önálló epizód, melyek kapcsolódnak is egymáshoz, úgyhogy az összes rész egy nagy végkifejlethez vezet.)

gyz 2007.10.27. 12:00:13

Szerintem játékritmikai szempontból az E2 az egész HL2 mondakör eddigi legjobb darabja lett. Spongya borult az obszcén hosszúságú járművezetős szekvenciákra, Alyx "Nézd ezt a [GOMBOT, AMIT MEG KELL NYOMNOD, HOGY A JÁTÉK TOVÁBB FOLYTATÓDJÉK], Gordon!" Headkoetoe sincs velünk végig, sőt a cucc szövete tényleg tele van ezekkel a nyitott teres, rajtaütéses fightokkal, ami, úgy fest, elég jól összefér a grafikus motorral és az új mapokkal.

Szerintem jó irányba terelték a dolgokat, így a következő epizód bevizsgálása ezúttal is kötelező lesz, nem? Egyébként a sztorit frankón még követi valaki? :) Azonmód megkövetem azokat, akik igen, lehet, hogy csak én vesztettem el a fonalat már 2004-ben. A Portal tényleg marha nagy, a Vége főcímdalon beszartam.

Linkovic Csumoszky: vó iszt das Bioshock kritika? Türelmetlenségünk: makszimális.

g:ha nem lenne szombat, mondanám, hogy azt hallottam, hogy simán letöltheted a hiánytalan Episode 2 ripet netről.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.11.02. 15:23:19

Bioshock kritika hamarosan jön (ha még valaki kiváncsi rá, mert aki akarta, az már végignyomta).

desy 2007.11.08. 22:24:42

Minerva:Metastatis:
A gémre rá lehetne húzni, hogy igen, előzmények! Egyik félről/világból a másikba. Nagy ötlet. Nagyon jó pályasorozat. Akár fokozni is lehetne elé és utánna tenni még egy kis fel és levezetőt. Akár a StarWars packban.

Miért? Mi a vége? A csillagkapu utáni résszel már vége? Vagy van még valami? Onnén már lehetne megint fegyvert szerezni, csak be kellne jutni az erőtér mögé... én nem találtam rá módot. Na meg persze vannak még a katonák, akik keményen zargatnak de védekezni nincs semmi ...

desy 2007.11.12. 11:23:57

Ami engem lllet, nekem tetszik a HL2 srozat. Igaz, az én szemszögem nem korlátozódik az "episode" világra, mert én a kiegészítőkkel együtt nézem a HL világot. Ezen a szemüvegen át sokkal összetettebb, mint azt bár ki is gondolná. A történetek sokkal kerekebbek, események pedik új és szélesebb látörkörű megvilágításba kerülnek. Lehetne egy animátor, modellező vagy akár a "valve" maga, aki a történéseket egy nagy egésszé építi és ezt, avgy egyben, vagy néhány részre osztva (mint egy tv-fim sorozatot) tálalja a nagyközönségnek. Gondolom, az érdeklődés az új teljesítmények, a DX10, (DX10.1) technolőgia, a moziszerű uppgradekkel sokkal szélesebbé tárná a kapukat, mint azt most akárki is gondolná. Az érdeklődé pedig adhat új lovat a fejlesztők alá és a történetek megspékelése a felhasználói beállítás lehetőségének használata mindenkiben megfelelő nyomot hagy a játék során. Akinek nem elég "pörgős", használhatja nyugodtan a brutál beállítást, és ott "mentés nélkül" próbálja végigtolni a gamet. :) Biztosan elvacakol vele egy darabig, míg sikerül.
A HL világ nagyon jól navigálható a multba (akár a filmek esetén), és a jelen pilanatai közt is rengeteg átjárót ad a történések számára. Csak a fantázia bírja ...

desy 2007.11.12. 11:44:48

Azt elfeledtem beírni, hogy én a City7 -el is nagyon jót szórakoztam. Az előző gondolataimat ennek kapcsán jegyeztem. Az orosz fejlesztésű game-k többsége, így a City14 sajnos tele van mindenféle hibával. Így az, nem annyira mint inkább csak az ötlet tetszett. De ez ezekre a fejlesztésekre eléggé jellemző. Nagy dolog, hogy valaki elkezd egy játékot sajátságos módon fejleszteni kitalál forgatókönyvet hozzá, és azt megvalósítja mások örömére. A gond csak az, hogy (az önállóan futtatható saját telepítős játék) a 40rubeles árat a sok hiba miatt utólagosan szinte bár ki sokallja. Azt, hogy miért nem tettek még néhány hetet a kiadás dátumára, és miért nem foglalkoztak a hibák legalább utólagos javításával nem tudom. Azt igen, hogy az ötletek nagyon jól beilleszthetők a HL "klasszikus" világába...

Pöcök 2007.11.14. 19:59:52

üdv !

nem tudom elíndítani a HL2 episode two játékot mert amiko rákattintok, az első pályára hogy induljon el, akkor nem csinál semmit...nem ír ki hibaüzenetet, nem fagy le.... semmit...csak van :S..... kérlek segítsetek !

tomi 2007.12.15. 16:51:57

letöltöm vazze... én nem fizetek játékért...

G-man 2007.12.15. 17:56:51

Tudja, tomi Úr -

egyszer majd KÉRNI fogunk magától - VALAMIT.