Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Guillermo Del Toro - Chuck Hogan: A kór

2011.09.02. 11:55 Wostry Ferenc

Del Toro le sem tagadhatná, hogy horrorrajongó: A kór pontosan úgy kezdődik, mint Umberto Lenzi az Oscar-díjtól örökre megfosztott zombifilmje, az Incubo sulla cittá contaminata (1980). Utasszállító repülőgép landol a New York-i repülőtéren, ám ahelyett, hogy bekocsizna a terminálba, megtorpan a kifutópályán, se előre, se hátra. A torony kérdéseire a pilóták nem reagálnak, a gépbe pedig belátni nem lehet, ugyanis az összes ablak sötétítőjét lehúzták.

Egy idő után persze elkerülhetetlenné válik a gép felderítése: az utastérben mindenki halott, de senki nem oszlik. Hőseink, a Járványügyi Hivatal nyomozói, Goodweather és Martinez ezután tüzetesebb vizsgálatnak vetik alá az elhullottakat, így kénytelenek revideálni álláspontjukat: a pilóta és hárman az utasok közül még életben vannak, bár éppen csak, hogy hálni jár beléjük a lélek. Szó szerint.

A járvány oka valószinűleg az a furcsa, nagyméretű, földet tartalmazó láda, amelyet a raktérben találnak. És hogy a kór következményei hogyan öltenek testet? A túlélők nyelve alá visszahúzható csáp nő, és mint valami menhelyről szalajtott kutyafalka kezdenek szomjazni a friss vérre...

A történetbe iktatott Van Helsing-pótlék, koncentrációs tábort megjárt aggastyán a nyomozók tudomására hozza, hogy ezek bizony vámpírok, ám amíg sikerül kizárólag Manhattanre korlátozni a kór terjedését, a szigetet lezárni, addig nem lesz túlságosan nagy a baj, hiszen minden relatív: tízmillió áldozat kellemetlen, de nem apokaliptikus. Ha azonban a kór kijut a városból, az egész bolygó veszélybe kerül.

Mivel a könyv egy trilógia első kötete, valószinűleg a folytatásokban éppen erre a globális genocídiumra kerül majd sor (Amerikában a második kötet már kapható.) Abszolút híve vagyok a milliárdos vérontásnak, ugyanakkor nem tudom legyűrni a felismerést: mintha David Wellington a Monster-trilógiával (Monster Island / Monster Nation / Monster Planet) már ugyanezt eljátszotta volna, bár ott vámpírok helyett zombik zabálták fel az emberiséget.

Az Oscar-díjas filmrendező, Guillermo Del Toro jegyzi a könyvet, társszerzője Chuck Hogan. A regény maga is olyan, mint Del Toro filmjei: részletgazdag, de a struktúra veszettül inog, és éppen ezért a feszültségkeltésre tett próbálkozások a történet előre haladtával kipurcannak. A könyv első felével nincs különösebben nagy gond, az expozíció lendületes és a kór terjedésének leírása nyomasztó, ám abban a pillanatban, hogy a fertőzöttek elindulnak a saját kis vadászportyáikra, a támadások leírásának önismétlő természete a sztorit kőkeményen az unalom gyepébe tapossa.

A történetbe az utolsó harmadban bevezetett patkányirtó figurájának már-már sikerül megmentenie az egész hóbelevancot, aztán mégsem, így tényleg a remény hal meg utoljára. Zötyőgős „kis” horror-hullámvasút Del Torónak ez az irodalmi próbálkozása - tiszteletre méltó, hiszen az aszexuális trágyavámpír Alkonyat-regényeket szerette volna vele arculcsapni; megmutatni, hogy él még a fékezhetetlen vérszopó figurája az irodalomban. Csak éppen egy jobb regénnyel kellett volna nekiállni hadakozni, mert ez olyan löttyedt, mint Edvárdküllen farka.

52 komment

Címkék: horror

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr773197219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.09.02. 14:20:27

Amúgy tényleg van olyan, hogy trágyavámpír? Mintha valamelyik X-akták részben említettek volna egy ilyen mitológiai figurát, de a gugli csak ezt a cikket dobja ki a szóra.

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.09.02. 14:38:26

Meg is van!

"MULDER: Still, that leaves us in something of a quandary because there are as many different kinds of vampires as there are cultures that fear them. Some don't even subsist on blood. The Bulgarian Ubour, for example, eats only manure."

(S5E12, Bad Blood)

mesko 2011.09.02. 14:42:46

szerintem pont edwárdkálen farkában rejlik az egyetlen horror..mert úgy gondolom, hogyha ő olyan kőkemény/fémhideg, meg olyan erős hogycsakna, akkor milyen lehet a farka erekció alatt??..ez komoly...hát én nem feküdnék le vele, mert az lenne a horror, ez biztos!!

bizonyítás:

ha pasi ezt nem tudja elképzelni, akkor adok szemléltető példát: a nyelved nyomd oda belül a szádfalához, na az a bőr hasonlít valamire, ugye?..aki nem tudja, hogy milyen bőrre hasonlít, az gyorsan pótolja tanulmányait..ha ez megvan, akkor képzelje el, ahogy ezt a bőrt elkezdik ütőgetni egy kőrúddal..én garantálom, hogy egy kicsi idő múlva, nem ér többet hozzá:)..na ez a horror az egész kibaszott filmben, mert edwárdkálen megfogja dugni a csajt!..olyan nyugodtan írtam ezt le, mert tudom, hogy itt senki sem lő le, hogy EZT spoilereztem, csak ami horror az horror:)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.09.02. 14:44:20

@Weöres Dániel: kamfasztikus... :) bár a cikkbéli megjelölés nem az étrendjükre vonatkozott :)

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.09.02. 15:10:40

@mesko: Stoker óta a vámpírok a fogaik fallikus jellege miatt szexuális lények. Akármilyen is a farka, amelyik vámpír nem akar harapni, az pont annyira aszexuális, mint egy ember, aki nem akar dugni.

mesko 2011.09.02. 15:21:17

@Weöres Dániel: jó na, de ez a vámpír nem akar harapni embert, de harap oroszlánt, akkor lehet, hogy zoofil vámpír:)..miért is ne lehetne?, na de ez az edwárdkálen akar dugni, hogy te tudd meg tőlem, mert a nyakam teszem rá, hogy nem olvastad a könyvet..igazam van, vagy igazam van?:)

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.09.02. 15:42:35

@mesko: az első filmet láttam, annyi nekem elég is volt ebből a franchise-ból. Viszont elolvastam a cracked.com-on egy cikket, amiben ekézik a sorozatot (mert mi mást is lehetne csinálni vele), és abban van pár spoileres rész, köztük a csaj megdugása és teherbe ejtése is.
Viszont hiába akar edvárd dugni, attól még nem lesz értelme a Twilightnak mint vámpírtörténetnek, egész egyszerűen azért, mert a vámpírnak mint karaktertípusnak pont az a lényege, hogy a fog/fallosz, harapás/behatolás allegória mentén szexuális szorongásokat lehet ráaggatni. Pont azért értelmetlen a Twilight, mert ez fel se tűnik benne, szóval a vámpírokat nyugodtan ki lehetne cserélni mutánsokra, marslakókra vagy akármire. Egyszerűen nincs lényeges funkciója annak, hogy a szereplők vámpírok. (Bár mondjuk valamiféle "jaj, nem akarom még elveszteni a szüzességemet" félelmet bele lehet erőltetni abba, ahogy a csaj az első rész végén viselkedik.)

mesko 2011.09.02. 15:56:09

@Weöres Dániel: igaz, de a Twilight nem neked szól, hanem kislányoknak, én is kissebb voltam amikor olvastam, jó, most sem vagyok valami érett, de akkor mikor olvastam, még ennyire sem voltam:)..nincs a Twiligh-tos vámpírokkal semmi baj, csa nem a tiétek, hanem a LÁNYOKÉ..most ők is miért ne álmodoznának, egy-egy tajdok kisvámpírról, nem?..miért kell ezt elrontani?, gonoszak mi vagytok:)
tehát nagyon erősen számít, hogy honnan nézed..nincs baj a Twilight-al, hidd el, akinek van egy csöpp agya, az tudja, hogy mennyit ér..és nem is veszi komolyan.
ha annyira erős a vámpírok "definiciója"..akkor egy taknyos edwárdkálentől nincs miért félni:)..nekem például tök közömbös, én egy teljesen más vámpírt szeretek, ez komoly.

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.09.02. 16:13:34

@mesko: ha ilyen szentimentális vámpírokat akarsz, akkor ott az Interjú a vámpírral. Anne Rice pontosan tudta, hol a határ, és érzelgőssé tudta tenni a vámpírjait anélkül, hogy megfosztotta volna őket a lényegüktől. Meyer viszont úgy írt vámpírtörténetet, hogy valószínűleg fogalma nem volt, mi a vámpír lényege, épp ezért az, hogy ez a franchise bejön valakinek, nem a nemétől vagy a lelkivilágától függ, hanem attól, mennyire van összehasonlítási alapja más vámpírsztorikkal.

mesko 2011.09.02. 16:22:46

@Weöres Dániel: ismerem és szeretem Lestatot..megyek megkeresem, hogy hol írtam le, de egyszer itt megemlítettem(jól szoktam emlékezni:)), mindjárt megkapom..
amúgy igazad van, Meyernek fogalma sincs a vámpírokról:(

mesko 2011.09.02. 16:41:46

na, elég nehéz itt megkapni valamit, meg pláne az én kommentemet, mert tavaly nyárvégén jöttem a blogra, puszta véletlenül, de a kommentjeim száma, mindjárt súrolja az 1000..de jó memómnak köszönhetően megkaptam, amit kerestem, tehát ezt említem Lestatot, persze az én stílusomban, a True Blood 3.09 Everything is broken, tavaly augusztusi posztnál.
és egyetértek, hogy inkább Anne Rice mint Meyer..de ehez olvasgatni is kell, nem mint más, hogy elolvassa a Twilightot, mert az egész osztály azt olvasta:)..és ott leállunk, s többet a büdös életben nem olvasunk semmit, mert ez a szomorú a dologban, s nem az, hogy mit is írt Meyer.

Darkcomet 2011.09.02. 19:01:03

@mesko: "igaz, de a Twilight nem neked szól, hanem kislányoknak, én is kissebb voltam amikor olvastam, jó, most sem vagyok valami érett, de akkor mikor olvastam, még ennyire sem voltam:)..nincs a Twiligh-tos vámpírokkal semmi baj, csa nem a tiétek, hanem a LÁNYOKÉ..most ők is miért ne álmodoznának, egy-egy tajdok kisvámpírról, nem?..miért kell ezt elrontani?, gonoszak mi vagytok:)"

Ezzel semmi baj sincsen, amíg csak olvasod. Viszont amikor már filmet csinálnak belőle, akkor kissé árnyaltabbá válik a probléma. Pl. azzal, hogy teljesen seggbe lett baszva a vámpír, mint archetipikus szörny. Tehát megerőszakoltak egy több, mint 500 éve létező zsánert, de ha a klasszikus Görög vérívó lányok legendáját is ide sorolom, akkor van az több ezer éves is. Még ezzel sem lenne túl nagy gond, de sajnos egyre inkább a Twilightos metroszexuális, símabőrű, érzéki szerelmes szörny kezd elfogadottá válni, holott ennek a sz@rnak, csak egy gyenge mellékvágánynak kéne lennie a vámpírtörténelem irodalmi és filmes megvalósításai között.

Rusznyák Csaba 2011.09.02. 19:34:16

@Darkcomet: Azért itt erősen előjön ám, hogy férfiuralom van az interneten:) Hollywood azóta erőszakol meg mindenféle történelmet és mitológiát, amióta Hollywood. Ezt általában - néhány kritikuson meg persze a történészeken kívül, akik senkit nem érdekelnek - senki nem veszi olyan nagyon rossz néven, de amint egy női film csinálja ugyanezt, borul a bili. Azért nem sűrűn óbégatott a nép, ahogy teszem azt a Titánok harca reszelte a görög mitológiát elölről-hátulról, vagy ahogy a Thor kikukázta az egész skandináv mondakört. De a Twilight azonnal égetésre ítéltetik.
Félreértés ne essék, szerintem is szar - pontosabban, szerintem szar az első film, ugyanis az volt az első és utolsó kapcsolatom a Twilighttal. Elfogadtam, hogy nem nekem szól, nem az én korosztályomnak, még csak nem is az én nememnek, és kész, a többi nem is érdekel, soha nem is fogom megnézni, a könyveket elolvasni meg még kevésbé. De miért baj az, hogy van a tinilányoknak egy ilyen, amire izgulhatnak, ahogy a tinifiúk izgulnak mondjuk a Transformersekre? És ha őszinte akarok lenni... nem mondhatnám, hogy a Twilight szarabb, mint a Transformers. Csak máshogy szar, mert más közönségnek szól.

Rusznyák Csaba 2011.09.02. 19:36:27

Ja, és az meg, hogy megerőszakolja és megváltoztatja a zsánert... ugggggggyanmár... divat. Majd lecseng. Vagy tényleg azt hiszi bárki, hogy innentől a következő 500 évre erről fog szólni a vámpirizmus?

gumirocker 2011.09.02. 19:46:24

Egyetértek. Egy vámpírban éppen az a lényeg, hogy nem menekülhetsz előle, hogy akkor is hatással van rád, ha nem akarod és elveszi, amit akar, mert ő az erősebb és te alá akarod vetni magad - hiszen nem tehetsz mást. Az más kérdés, hogy ennek azért van egy "ó én nem tehettem róla, nem akartam, elcsábított a gonosz férfi" feelingje.;-) Ilyen értelemben egyértelműen egy gátlástalan ragadozó macho figura számomra. Aztán ahogy egyre többet lehetett megtudni a lélekről, a férfi-női természet azonosságáról, úgy módosultak, úgy lettek komplexebbek ezek a figurák is. De az alapvető lényegüknek változatlannak kellett maradniuk.Ezért tűnnek kiherélt entellektüelleknek tényleg az Alkonyat pozitív lelkivilágú vámpírjai. Hadd ne mondjam, hogy a filmbeli farkasemberek valahogy természetesebbnek, irigyeltebbnek tűnnek számomra.Élnek.

Ann Rice: Memnoch a Sátán c. könyve viszont nagyon mellbevágott anno. Kevés filozófikusabb vámpírtörténetet olvastam.

mesko 2011.09.02. 20:26:39

@Darkcomet: hát az már igaz, hogy ez az egész vámpírkodás, már több 1000 éve létezik, én is tudok Anu isten lányáról Lamasturól:)..ismerem a Stoker verziót is..DE a Twilight egy fantasy romance a tinicsajoknak, a könyv elég jól van megírva, viszont még a legnagyobb rajongók is elismerik, hogy a könyvek 100x jobbak mint a filmek..tehát akkor lehetséges, hogy nem kellene olyan erősen csak a filmek alapján itélni.
mivel pasik vagytok, több mint valószinű, hogy a könyv nem lesz elolvasva, hát akkor nálam a labda, mert én olvastam is, és a filmeket is láttam..én meg azt mondom, hogy EZT KOMOLYAN VENNI HÜLYESÉG, de nagyon nagy..mert az Edward Cullen figurája, csak igazodott a mostani trendhez, nem fordítva van, hogy most Edward után megváltoznak a vámpirok, NEM, ez nem igaz!..úgy van ahogy Csaba írja, ez csak egy divat.

mesko 2011.09.02. 20:49:29

még valami, a Twilight gyakorlatilag Edward Cullen szépsége körül forog..nem viccelek, és a filmek vagy csak szarok, vagy ez most nem annyira, vagy ez abszolút nézhetelen(New Moon) kategóriában tartoznak, de hatalmas szerepük van, arcot kapott ez az Edward, amit annyira eltaláltak, hogy amikor mi megláttuk, elismertük, hogy ilyen a könyvben..ezért volt ekkora sikere a filmeknek, mindenki meglátta azt aki annyira szép/annyira erős/annyira óv minket/annyira megértő/annyira érett, van vagy 119 éves..stb...mindent megtestesít amiről álmodoznak a lányok, tehát mégegyszer ez a vámpír a CSAJOKÉ, úgyhogy tessék úgy venni, hogy ez jár nekük:)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2011.09.02. 21:36:38

Miért, ha a Transformers is szar, az mentség bármire?

szoni_ 2011.09.02. 21:39:50

ja vagy a Twilight inkább Meyer vágyai körül forog:)))

a régi történetek,archetípusok feldolgozása, újra értelemezése nem feltétlen rossz dolog, az a baj, hogy sokszor önös célból csinálják.
Meyert szinte csakis saját vágyai vezérelték, amikor megírta a könyvet, az, hogy legyen egy jól kidolgozott háttér sztori, egy súlyosabb cselekmény, az nem érdekelte, inkább csak arra a felszínesebbnek mondható célra koncentrált, ami őt izgatta. Ki ne szeretné ha észrevennék vagy különlegesnek tartanák?

Darkcomet 2011.09.02. 21:44:20

@Rusznyák Csaba: Álljunk meg egy szóra! :-)

Tisztába vagyok vele, hogy Hollywood mit és hogyan erőszakol meg. Tudom, Hollywood nem tisztel sem istent, sem Máriát. Kiforgatja, akár százszor is Dumas műveit, nem tiszteli az európai mitológiát,se a Görögöt, se a Rómait, sem mást, Shakespeare számára csak egy írócska, olyan, gyermekkorom kedves könyveiből csinál egybites szarokat, mint a Micimackó, vagy a Kisherceg, és a legnagyobb drámákból képes szines-szagos happy enddel végződő fost csinálni. De jelen esetben a vámpírok és ez a Twilight nevű izé került témába. Egyébként pont azért döbbenetes az ebből a fércműből készült filmes borzalom, mert azért az elmúlt száz akárhány évben bizony építő jelleggel is hozzá tudott tenni a témához. Kezdve ugye az 1930-as Draculával, ami a szenvedő, igéző, valamilyen szinten szerelmes vámpír alaptípusa, vagy a vérszagára gyülekező ragadozók, pl. Alkonyadtól pirkadatig, vagy a törékeny öröklét szenvedésébe élő vámpír alakja, amit az Interjú egy vámpírral című film (könyvből) ismerhettünk meg. De alapvetően nem rúgta seggbe sosem a vámpírokkal kapcsolatos alapelveket, még a rendkívül látványos, ámde űbergagyi Penge sem. Leszámítva néhány zs filmet, meg ezt a Twilightot.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2011.09.02. 21:51:42

Azt nem értem, mi az isten tetszik annyira a célközönségnek ezen a végtelenül punnyadt, lapos és gyáva, tét nélküli vágykielégítő képzelgésen? Mi olyan nagy szám egy olyan "szerelemben" (erről még én, az antiszociális gyík is többet tudok e bonyolult érzeményről), aminek az égvilágon semmivel nem kell megküzdenie (a nyálözön álkonfliktusokkal ne röhögtessen senki), mi olyan lábköznedvesítő egy közhelygyűjtemény, nevetségesen eltúlzott álomlovagban? Gondoljunk bele, rossz tulajdonságai egyszerűen nincsenek, egy se. Vagy a nőknek tényleg ez kell?

Darkcomet 2011.09.02. 21:58:36

@mesko: Az első könyvet elolvastam, és hánytam tőle. És nem azért, mert pasi vagyok, nem azért, mert nem tudok valamilyen szinten csajosan gondolkodni (erre jó példa, hogy kedvesemmel együtt nézzük az indiai romantikus filmeket), hanem mert a cél szentesíti az eszközt jelszóval, egy elég primkó romantikus sztorit belehelyez egy egzotikus világba, csak hogy érdekesnek tűnjön a soványka történet, és ennek a célnak az érdekébe beáldozza azokat az alapvető törvényeket, melyek a vámpíros univerzumot meghatározzák, ha úgy tetszik, lábbal tiporja az író. És sajnos, ha nem is alapjaiban, de megváltoztatta a vámpír zsánert, elég csak ezt a blőd tévésorozatot megnézni (most nem jut eszembe a neve), vagy egy-két utána következő mozifilmet. Mivel a filmmogulok látják a potenciális célközönséget az amcsi tini csajokba is, szépen-lassan belecsempésznek ezt-azt, és sokmindent meg kivesznek a figurából. Mi jöhet még ezek után? Szerelmes zombik? Daloló farkasemberek? Lassan már nagyítóval kell keresni az olyan remekbe szabott filmeket, mint a 2010-es Stake Land, ami ugyan kis költségvetésű film, de az utóbbi 5-6 év legjobb vámpíros mozija a tengeren túlról.

gyilkos fűegér 2011.09.02. 22:07:35

@Darkcomet:

Micimackó? Amit az kapott, meg sem közelíti, azt, ahogy a Dzsungel Könyvével elbántak. Amit a Nagy Ká-val műveltek, az egyszerűen vért kíván.

Rusznyák Csaba 2011.09.02. 22:34:01

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
A nőknek? Remélem, nem. A lányoknak? Könnyen lehet.

Egyébként, ahogy arra Mesko is célzott, ezt a divatot nem a Twilight teremtette, csak meglovagolta. Az nem úgy volt, hogy a stúdiófejesek leültek, és azt mondták, "Igaz, hogy a tinilányok mind a kemény, férfias, tökös, erős Vin Diesel/Gerard Butler faszacsávókra buknak, de mi azért mégis erre a sápatag, nyeszlett, vizenyős tekintetű "elfújja a szél-agyonüti a falevél" Pattinsonra tesszük a lóvénkat, mert... mert hát majdcsak kurvanagy szerencsénk lesz, na."

@Darkcomet: Még mindig áll a kérdés: miért baj az, hogy vannak ilyenek? Attól a normál vámpírcuccok még nem tűnnek el. És ha most pár évig el is tolódnak az arányok... oké, lehet emiatt sopánkodni, meg anyázni, de még egyszer: ez csak divat.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2011.09.02. 23:29:32

@mesko: "a könyv elég jól van megírva"

volt egy videó a jutubon ahol kivesézik a tucatnyi helyesírási, fogalmazási hibát, nem létező/értelmetlen szavak generálását, stb, arcpirító :)

jones5555(exdr.) 2011.09.03. 01:31:13

A Stake Land tényleg jó film! Nézzétek meg, megéri!

mesko 2011.09.03. 03:02:32

@Darkcomet: persze, hogy hánytál tőle, hisz nem egy tinilány vagy:),máskülönben én még 5 percet sem bírok ki az indiaifilmekből, de biztos, hogy csak tetszik valakiknek, ha már léteznek, nem?..DE.

és pont ezért, mert ilyen gyenge ez az egész dolog, nem értem, hogy írhatna fölül bármilyen más vámpírt, ha azok az IGAZIAK, tehát ez a félelem mégcsak nem is szabadna létezzen..mert ha igen, akkor nincs igazad, és Edward Cullen tényleg lesepri a több ezeréves vámpírosdit..igaz ez? NEM IGAZ!
ne, áperté, az az igazság, hogy a kislányoknak megtetszett valami, van nekük is Cullenes ábrándocskáik/párnácskájuk(ez reálisan létezik a kereskedelemben)..jókat álmodoznak, és ezzel nincs semmi baj:))
kit zavar ez?

mesko 2011.09.03. 03:04:21

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: a nőknek NEM!..határozott nem, mert ha igen, akkor ott nagy gond van, s az pont nem a Twilight:)

mesko 2011.09.03. 03:12:56

@dzsoni szánsájn: nem mondanám, de haggyuk ezt:)
hanem vegyük úgy, hogy: SAKKOR?..milyen sok ember tud helyesen írni, meg helyesen fogalmazni, meg minden, de mi haszna belőle??? meg kit érdekel??...számtalan példa van erre, hogy hibátlan a dolog..de nem kell!
na ez az arcpirító:)

mesko 2011.09.03. 09:27:44

Új infók!!! de csak azért, mert én most tudtam meg:)

1. már nem Edward Cullen kell a tinilányoknak, hanem Damon Salvatore!!!..ő pedig: rossz is, ől is..dug is, ajajj, de még mennyit, s a színész aki játsza, Ian Somerhalder sokkal szexibb mint Pattinson:)..tehát egyensúly visszaállítva.
2. a Twilight filmeket már nem úgy várják, mint eddig, csökkent az egész franchise iránt az érdeklődés..ráuntak a kiscsajok, mióta van Damon:)..amúgy kb. 7-17 évesig szól a Twilight..valaki ide tartozik?(igaz, azt nem írták sehol, hogy csak kizárólag csajoknak szól:))
3. Meyer irodalom tanárnő, csaktán tud ezt-azt az írásról, vagyis csak feltételezem:)..én máskülönben szörnyen utáltam az én tanárnőmet, mert azt mondta: "kicsim, szerencséd, hogy szép vagy..mert így ahogy te tanulsz, semmire sem viszed!"..még szép hogy utáltam, s még most is:P, ilyet mondani nekem..hmm.

entro 2011.09.03. 09:56:09

Ööö... tudom, hogy abszolút nem ide tartozik, de nem olvasta valaki véletlenül a Guillermo Del Toro-Chuck Hogan szerzőpáros "A kór" című regényét?:)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2011.09.03. 09:57:15

Az a pár oldal, amit sikerült elviselni az Alkonyból, kb. egy agyhalott ált. isk. fogalmazvány szintjén állt "irodalmilag", sebaj, a t. közönségnek ez is jó. Persze lehet, hogy csak rossz helyen lapoztam bele és máshol végig zseniális.

entro 2011.09.03. 10:06:02

@mesko: Az én irodalomtanárom "Talpra magyar" című versnek hívta a Nemzeti Dal-t, valamint Karinthy-t és Kölcsey-t rendszeresen összekeverte, gondolom, mert mindkettő k-val kezdődik, úgyhogy erre ne hagyatkozzunk már, hogy valaki irodalomtanár.

szoni_ 2011.09.03. 10:53:10

@entro:
ne tereld el a szót! :@)

mesko 2011.09.03. 11:06:53

@entro: most fogjuk:)..de amúgy Wostry a hibás, mert ő zárta Edwadnak a farkával a cikket, hanem itt szóba sem hoztuk volna. na, de nyugi, mert szerintem mind elhagytuk a Twilightos korunkat, s most Guillermo Del Toro meg Chuck Hogan következnek az olvasásban:)

s hát még szép, hogy nem hagyatkozunk rájuk, mennek a p---ba :P, méghogy összekeverni Karinthy-t valakivel is, SZÉGYELJE A POFÁJÁT, ezzel én megnézetném a Twilight Saga-New Moon filmet, hogy ordítson kínjában..

@Keresztény szellemiségű luxuskurva::)).. a nép szereti az egyszerű dolgokat:), nem arról van szó, hogy zseniális a regény, messze áll attól, most hülyeség nélkül, csak tetszik a tinicsajoknak..s most már mégegyszer, miért baj ez?, hagyd a francba, nem tetszett neked, s kész.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2011.09.03. 11:13:16

entro: Meg úgy tűnik, a tárgyeset helyesírásával is voltak gondjai, az oktatásával főleg.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2011.09.03. 12:37:57

@mesko: Miért baj, hogy ilyen egyszerű, retardált cuccal butítják a jövő generációját? : )

egyébként az alapüzenetet, miért kell ilyen sok könyvön keresztül elhúzni? két sorban elintézhette volna, Alkonyat: Házasság előtti szex, az rossz.

mesko 2011.09.03. 15:58:34

@dzsoni szánsájn: azt az amúgy nagyon sokat olvasott generációt:)..igen, megfertőzni a Twilight-al, nem volt szép..., nézd, mondtam már, akinek van egy csöpp agya, az tudja, hogy ez mi, akinek meg nincs, annak a Twilight nélkül sincs, tehát már eleve retardált:)

háát, hogy mi az alapüzenete, azt nem tudom, annyit tudtam az írónőről, hogy mormon, ezt meg mindenki tudta, és rá se rántott senki erre a házasság előtt ne szexszelj témára, nem úgy gondoljuk, hogy rossz lenne..vagyis én saját tapasztalatból mondom, hogy nem az:))

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2011.09.03. 23:28:12

@mesko: "nézd, mondtam már, akinek van egy csöpp agya, az tudja, hogy ez mi, akinek meg nincs, annak a Twilight nélkül sincs"

ez chöh.

Darkcomet 2011.09.04. 12:21:25

@mesko: Basszus! Dönts már el, hogy ez csajos film, vagy csak szimpla tinilányos förmedvény? Ha az első, akkor figyelmedbe ajánlom a Német Dennis Gansel (Hullám) Mi vagyunk az éjszaka/Wir sind die Nacht/We Are The Night című remek nagyvárosi, szingli vámpíros filmjét, ami úgy tudott csajos és modern vámpírfilm lenni, hogy nem erőszakolja meg a műfajt. Ha meg tinilányok a célközönség, akkor régen rossz, hogy az ingerküszöbük már nem az "első randi, első smár" stb. vonalra rendeződik, hanem már egyből egy metroszexuális vámpír p.csére gerjednek. Ez szerintem kissé beteges.

Az indiai romkomokról annyit, hogy talán azért emészthetőbbek a számomra az amcsi filmekhez képest, mert egy percig sem veszik magukat komolyan. Romantikus mesékről van szó, amik kikapcsolják az embert 2-3 órára. Ellenben a hollywoodi társaik a tuti valóság látszatát keltik vele, és ez azért "káros" mert a labilisabb csajok egy idő után ösztönösen összehasonlítják az aktuális párjukat az ezekben a filmekben idealizált krapekokkal, amiből nem mi, hétköznapi faszik jövünk ki győztesen.

mesko 2011.09.04. 13:01:59

@Darkcomet: hát, 7-17-évig..akár lehetnek a lányok is, mert ez az intervalúm nem csak a tinikort foglalja magába..de mindenféleképpen szerintem inkább a zsengébb lányoknak ajánlanám, mert mint mondtam én is tiniként olvastam, tehát nem most..viszont ismerek idősebbeket is, kiknek nagyon tetszett:)
nem hiszem, hogy én lennék erre a kompetens személy, hogy ezt eldöntsem, csak szerintem, nem NEKED van, s nem értem, hogy téged ez miért zavar ennyire..

a Hullám, meg tetszett nekem is, ugyamúgy másegyebeket is nézek/olvasok mint a Twilight:), nincs miért azt hinned, hogy most, hogy elolvastam a Twilightot, sőt a filmeket is követem, bennem most eltorzult vagy megcsúszott valami, s most az én pasim úgy kell kinézzen, vagy tudomisénmi mint Edward Cullen, elárulom, hogy messze más..hogy teljesen őszinte legyek, nem adnám Edwardért:)

a másik dolog, a nők is fölteszik maguknak ugyanúgy a kérdést, mikor meglátják a sok agyonszilikonozott, photoshoppolt nőket a magazinokban..vagy a mostani pornós csajok, olyanok mint a régi pornófilmekben?..nem, minden más, csak engem nem zavar, mert tudom, hogy mennyit és mit érek, ezért soha nem fogok beszarni egy szilikonos, pritamin paprikaszájú picsától..s mégcsak nem is foglalkozom, hogy jajistenem, most nem lesz olyan lapos a hasam, hogy rátudjon írni krétával:)

tehát mégegyszer, a Twilight az egy fantasztikus kis szerelmi történet, egy másfajta Rómeó és Julia, a szerelmen van a hangsúly, és ne annyira a vámpírokon meg a társaikon, hogy valaki a vámpírt használta föl, istenem..nem tiltott, hogy ennek most sikere volt, az azért történt, mert a főszerepő, a MÁR MEGLÉVŐ TREND-re volt ráhúzva, s nem Ő teremtette ezt meg..ennyi, aki azt hiszi, hogy a mostani tinilányok a Twilight miatt olyanok amilyenek, az menjen és legalább 2 percet gondolkodjon.

Rusznyák Csaba 2011.09.04. 13:56:11

@Darkcomet: "Ellenben a hollywoodi társaik a tuti valóság látszatát keltik vele, és ez azért "káros" mert a labilisabb csajok egy idő után ösztönösen összehasonlítják az aktuális párjukat az ezekben a filmekben idealizált krapekokkal, amiből nem mi, hétköznapi faszik jövünk ki győztesen. "

1. De nem is a csajok.
2. Ez a másik oldalról ugyanúgy működik. Meg lehet nézni a társadalom torkán a média által lenyomott nőideálokat. Konkrétan meg lehet nézni akár a Transformerst is, hogy a korábbi példámnál maradjak...

mesko 2011.09.04. 15:15:48

annyit szeretnék még azért mondani, szerintem, ma már nem csak a hollywoodi filmek befolyásolják az ideálokat, régebb elismerem, hogy IGEN, de ma már azért más zónákból(TV, a showvilág, a magazinok, a zene, a nagy divatdiktátorok etc.)sokkal jobban vakkolják ránk(nesze, légy ilyen!, figyelj, ilyen kell légy!) az aktuális ideált..
szerintem, most pont fordítva van, Hollywood nézz előbb jól körül, hogy mit is akar látni a közönség:)

mesko 2011.09.04. 15:18:21

..persze, a PÉNZ miatt.

Magócs Dávid · http://geekz.blog.hu 2011.09.05. 00:38:06

Jön a folytatása magyarul a könyvnek, ha jól emlékszem valamikor októberben. Csak, hogy legyen valami szó a regényről is. Egyébként jó a cikk nagyon, hasonlóan éltem meg magam is.

mesko 2011.09.05. 16:47:09

@Magócs Dávid: nehogy megsértődj, de most így útolag visszanézve, ez úgy jön ki, hogy a szerző bedobott egy f-szt a cikk végén, amit én bekaptam:)..a többiek, Csabát leszámítva, mert ő írta, az igazán odavaló dolgot, nem tudom, hogy miért nem a cikkben említett könyvet olvasták:))

Rusznyák Csaba 2011.09.07. 21:22:53

@Darkcomet: Namost a Stake Landben (friss élmény, azért írok most) pont semmi jelentősége nincs annak, hogy a vámpírok azok vámpírok. Lehetnének zombik vagy bármilyen más szörnyek.

Darkcomet 2011.09.09. 12:35:45

@Rusznyák Csaba: Igen, igazad van. A Stake Land inkább a The Road ill. a Zombieland (csak is az alaphelyzet) furcsa, de ütős egyvelege. A vámpírok csak egy keretet adnak a sztorihoz, de nem sértik meg az alpvető dogmákat. Ebben a filmben az emberek közötti viszonyok, és egyfajta antikatolicizmus a fő irányvonal.

Darkcomet 2011.09.09. 12:45:59

@Rusznyák Csaba: Ja igen. A zombik eléggé friss "mainstream" szörnyei a filmeknek. Elég képlékeny alapanyag, mivel szerintem a mostani értelmezésének alig van 40 éves múltja. Egész pontosan 43 éve készítette el Romero Az élőhalottak éjszakáját. Addig a zombinak eléggé más értelmezése volt. Ebben az esetben még elnézhető az alapvető szabályok megerőszakolása. Ezen a vonalon egy kurva jó film a Holtak világa Eaters: Rise Of The Dead - 2010 Ami egy tökös Olasz mozi, kissé rövid (tévésorozatra való ötlet van benne), Uwe Boll neve ne tévesszen meg senkit sem, csak producerkedett ebben a filmben.
süti beállítások módosítása