Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

A Karib-tenger kalózai: Ismeretlen vizeken

2011.05.17. 09:00 Rusznyák Csaba

Kötelességemnek érzem azzal a vallomással kezdeni, hogy tetszettek az eddigi Karib-filmek. Igen, mindegyik. Mert igaz, hogy a színvonal folyamatosan csökkent, de még az elnyújtott, és helyenként erőltetett harmadikban is több ötlet és humor volt, mint öt másik tetszőleges hollywoodi megafilmben együttvéve. Lehet, hogy Gore Verbinski csak egy iparos (bár a Rango után már ebben sem vagyok olyan biztos), de annak roppant ügyes. Viszont a negyedik etapra Rob Marshall ült helyette a rendezői székbe, és akárhogy töröm a fejem, nem tudom elképzelni a stúdiófejeseknek és a producereknek azt a gondolatmenetét, ami ehhez a rendezőválasztáshoz vezetett. „Egyértelmű, adjuk oda Marshallnak a könnyed, pörgős, kreatív, akciódús, látványos nyári blockbustersorozatunk új részét, hiszen ő csinálta a…” Chicagót? A Kilencet? Az Egy gésa emlékiratait? Mégis melyiket tekintették referenciának egy Karib-sequelhez? De jobban belegondolva, tökmindegy, mert már a forgatókönyvnél bukik az egész. Meg Johnny Deppnél.


Depp a 2000-es évek elején – nem kisrészt pont az első Karib-filmnek köszönhetően – a földkerekség egyik legcoolabb színészének számított, viszont az eltelt 10 évben rohamosan váltak egyre unalmasabbá azok a ripacskodó manírjai, amikkel Tim Burtont is folyton boldogítja. Idétlenkedése mostanra elveszítette minden varázsát, de ez persze nem csak az ő hibája: a negyedik Karib, bár ugyanazok írták, mint az előző hármat, humortalan, sótlan, erőltetett és fárasztó, márpedig nincs annál rosszabb, amikor egy olyan harsány, karikatúraszerű figura szájába, mint Jack Sparrow lapos és mesterkélt poénokat adnak. Ha már előre tudjuk, hogy melyik szituációban hogyan, sőt, milyen grimasszal fog reagálni, és már a csattanó felvezetésének legelején világos, hogy fél perc múlva min várják majd el az alkotók, hogy röhögjünk, az régen rossz. Hányszor lehet pl. elsütni azt a poént egyetlen filmben, hogy a főhős azt hiszi, megmenekült, majd amikor megfordul, szembetalálja magát harminc puskás emberrel?

A cselekmény ezúttal a fiatalság forrása körül bonyolódik. Az örök élettel kecsegtető vízre pályázik a spanyol flotta, a (nem minden hátsó szándék nélkül) Barbossa vezette brit hajóhad, Sparrow régi szerelme, Angelica, és az ő apja, a kalózok réme, Feketeszakáll. A karaktereket összekötő kapcsolati hálóban lenne fantázia, de az alkotóknak egyszer sem sikerül meglepniük a nézőt, és mind az apa-lány, mind a férfi-nő viszony reménytelenül üres, mesterkélt, és teljesen híján van a legalapvetőbb emocionális töltésnek is. Még Barbossa és Feketeszakáll küzdelme lehetett volna a film legélvezetesebb aspektusa (már csak Geoffrey Rush és Ian McShane miatt is), ha nem úgy vetik oda az egészet, ahogy az ember a válláról pöcköl le egy ráhullott levelet. A pap és a szirén szerelmi szála pedig nem több játékidőt növelő tölteléknél.

Persze Penelope Cruz Keira Knigthley helyett mindig jó választás, de a vicc az, hogy inkább Orlando Bloomot helyettesíti, mint őt – ha azt a néhány csókot kivágnánk a filmből, a Depp és Cruz közti acsarkodás semmiben nem különbözne a Turner-Sparrow szál hűséggel és árulással egyszerre fűszerezett barátom-ellenségem viszonyától, és a két alapvetően szimpatikus színész sem tudja hitelesen eladni a rettenetesen szárazra írt vadrománcot. Csak attól, hogy felváltva vívnak és csókolóznak, még nem fog automatikusan izzani köztük a levegő.

És senki ne reménykedjen benne, hogy majd az akciók kárpótolják, ugyanis a filmnek meglepő olcsóságszaga van. A legnagyobb látványelem néhány hanyagul megkoreografált, ügyetlenül vágott, csoportos kardozás valami sötét helyszínen (kocsma, barlang), ami az első három rész Errol Flynn-akrobatikát és Buster Keaton-bulreszket frenetikusan vegyítő küzdelmei után annyira érdekes, mint pár bárányfelhő az égen. És nincsenek óriásszörnyek, nincsenek tengeri csaták, nincsenek guruló malomkerékben vívott harcok, egyedül a szirének támadásának jelenetébe szorult egy ebihalfingnyi spiritusz, de az akcióhoz láthatóan semmilyen érzékkel nem rendelkező Marshall majdnem tönkrevágja azt is. Az idei nyár egy tetszőleges hollywoodi megaprodukciójának előzetesében (!) több a látványelem, mint az egész Karib 4-ben. Szóval mi a tökömre ment el az a 150 millió dolláros költségvetés? Ja, hogy csak Depp visszaédesgetéséhez 35 millió kellett? Az a pénz is jó helyre ment…


PS: a 3D a legtrehányabb, amit nem utólag konvertált filmben láttam eddig.

56 komment

Címkék: akció fantasy filmkritika kaland 2csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr92907661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.05.17. 11:05:32

Ilyen szopóspuncsok meg batlifild LA-k mellett még lehet hogy ez lesz az év blockbusterje.

Geekblog 2011.05.17. 11:23:53

@Weöres Dániel: na, azért a Thor nem volt rossz, és a (el sem hiszem hogy ezt mondom) a Fast Five sem... Karibkalózok közül meg az első elment, de a másik kettő már atomszar volt, és ezzel kapcsolatban is elhiszem hogy nem lett jobb.

CruelAngel 2011.05.17. 12:30:56

hát ez sem lesz megnézve *vállat von*

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.17. 12:31:22

@Geekblog: de igen, a fast 5 rossz volt...

Ez meg nagyon várós, én is imádtam az eddigi részeket is, főleg az elsőt, azt a mai napig bármikor újranézem. :D

Ezt 2dben nézem meg szerintem, és valószínű még a hétvégén.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2011.05.17. 12:51:44

A Fast Five valóban príma volt. Már annak, ami..

Rusznyák Csaba 2011.05.17. 13:03:25

@doggfather: Nem. A Fast 5 a tavasz/nyár legjobb hollywoodi filmje eddig (mondjuk nem olyan nagyon nehéz kiemelkedni egy ilyen mezőnyből...)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.17. 13:11:18

@Rusznyák Csaba: onnantól, hogy nem volt benne se fast, se furius, de volt benne dany ocean, meg olasz meló nálam már csak rossz lehet...
Pedig a sorozatban volt nem egy rész ami kifejezetten tetszett.

De nem akarok offolni, ez mégiscsak Jack Sparrow bejegyzése. ;)

Rusznyák Csaba 2011.05.17. 13:13:27

@doggfather: Szerintem meg az első három rész szar volt. A negyedik volt az első, ami nagyjából tetszett.
Direkt örülök neki, hogy elvitték a franchise-t egy más irányba, jót tett neki.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.17. 13:19:00

@Rusznyák Csaba: a 3ik tényleg az volt, az volt a mélypont.
Az a gondom, hogy olyan irányba viszik ami nem FF-os. Nem erről szól ez a a széria hanem a kocsikról, csajokról. Tipikusan tizenéves fiúk filmjei, ne akarjanak már világot megváltani, és az új részek errefele mennek...

Rusznyák Csaba 2011.05.17. 13:28:15

@doggfather: Csajokról annyira szólt, hogy volt benne egy-két dögös nő. Az van most is. Meg vannak benne kocsik, versenyek, üldözések is.
Ez az utcai versenyzős téma engem eleve nem különösebben tüzelt fel, sokkal jobban tetszik így. Világmegváltási szándékot nem érzek, végre láttam egy akciófilmet, amit az előzetes tökösnek, akciódúsnak, pörgősnek ígért, és ami tényleg az is lett.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.17. 13:38:35

Depp tényleg szemlátomást pukkan lefele már egy jó ideje. Komoly depressziót sejtek, kemény alkoholizmussal és némi droggal a háttérben... És már nagyon látszik az arcán is.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.17. 13:42:34

@efes: De az is lehetséges, hogy leállt a drogokkal és bő alkoholbevitellel kompenzál. Nem áll jól neki, inkább drogozzon (és csináljon jó filmeket, bár úgy tűnik, erre egyre képtelenebb).

Tiger Woods 2011.05.17. 14:16:57

ezt fogják adni valahol feliratosan is? mert pl. a fast 5-ot azért nem néztem még meg, mert mindenki a szar szinkronon rinyál és sehol nem adják eredeti nyelven.

Rusznyák Csaba 2011.05.17. 14:22:06

@Tiger Woods: Dehogynem adják a Fast 5-ot eredeti nyelven, én is úgy láttam az Arénában (igaz, felirat nélkül).

mesko 2011.05.17. 14:28:37

@efes: hogy te milyen diagnózissal álltál elő:), nem hiszem el..s mire alapozod, mert a színész most is kurvajól nézett ki Cannes-ban..öö, hogy nem jól sült el most a vízreszállás a hajóval, az egy dolog, de Depp igenis jól néz ki, legfeljebb öregszik, mint mindenki:)
nekem még mindig tetszik a színész..

nem olvastam el a kritikát, mert még nem láttam a filmet, viszont annyi megütte a szemem, hogy trehány meg kéccsillag:))..Cannes-ben sem emelték a vállukra a kalózokat:)

@doggfather: szerintem is jó a FF5, és a Thor is:), tehát ahoz képest, hogy mindenki azt állítja, hogy a filmek egyre idiótábbak, s már mindenki inkább rossz filmre vár..ezek a sikerültebb filmek egésszen jól jönnek:)
mondjuk nekem különösképpen nincsenek elvárásaim a filmekkel, vagy pl. könyvekkel kapcsolatosan sem, azért mert felmértem a terepet és ha mostantól nem írnának, vagy nem forgatnának filmet..akkor sem elég egy emberélet, hogy mindent elolvassak, vagy megnézzek amit eddig alkottak:))..olyan Isten nincs, hogy ezen valaki végig fusson, szerintem...
és nagyon egyetértek azzal, hogy mincs új a nap alatt.

Beyonder 2011.05.17. 14:55:15

Jó a kritika, egyetértek. A film első felén majdnem elaludtam.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.17. 15:29:33

@Rusznyák Csaba: nekem ezért (is) csalódás, mert sokkal keményebbre, tökösebbre számítottam az előzetes alapján.
komolyan, volt, hogy unatkoztam a film alatt... :S

mesko 2011.05.17. 16:40:00

@doggfather: biztos, rossz hangulatod volt aznap:)

winterrain 2011.05.17. 19:12:11

A kritikusok csak morogjanak...
Én megyek és megnézem.

Rusznyák Csaba 2011.05.17. 20:08:24

@winterbrain: Csak nehogy aztán te is morogj utána:)

Tamáss 2011.05.17. 20:35:26

Tron elott nyomtak az elozetest, nekem ott kifejezetten jonak tunt a 3D, foleg a palmafas, dzsungeles jeleneteknel, jol kijott a melyseg erzet. A film tobbi reszeben ez nincs meg? vagy mi a gond vele? Igazabol mar csak azert is meg akartam nezni, mert bejott a hatas :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.05.17. 20:54:52

@Geekblog: én is így látom... Az első kellemesen friss, komolytalan, de mégis szerethető volt. A másodikat kb fél órán keresztül bírtam, konkrétan nem hittem el, hogy ezt komolyan így gondolták. A harmadiknak már a közelébe se mentem...

Giedi 2011.05.17. 21:24:12

Na, itt egy értelmes írás, hogy X-nek ez a film nem tetszett. Nemrég ugyanitt olvastam egy másikat, hogy Y-nak viszont tetszett. Mi közünk hozzá, hogy kinek tetszik, ill. kinek nem. Az ember nézze meg, aztán majd magában eldönti, hogy tetszett-e neki. Volt olyan 'életem filmje', melyet előtte jól lehúzott egy kritikus. Szerencsére nem hallgattam rá, és megnéztem.

Rusznyák Csaba 2011.05.17. 22:56:56

@Tamáss: sötét, homályos, szellemképes. És nem tudom megszokni, hogy egy háttér (rosszabb esetben: előtér) elmosódott marad, amikor ráfókuszálok.

lojzi1 2011.05.18. 08:33:37

Azért haragszom az egész sorozatra, mert miatta jóidőre esélytelen lett, hogy igazán jó kalózos film készüljön. Pedig imádtam anno C64-es a Pirates!-t, többször is elolvastam a Blood kapitányt, ehhez képest ez a mágikus szósszal felfújt műanyag izé az elejétől nem jött be.
Olyasmi filmre vágynék mint a Watchmen-ben a Fekete gálya történetei.

Edgar 2011.05.18. 10:27:14

A franchise-ok közül ezt tartom a legjobbnak, bár még nem láttam az itt kritizált negyedik részt.

Le a kalappal elsősorban a forgatókönyvírók előtt, akik ezt az árulás-szövetség-árulás játékot hitelesen végigviszik úgy, hogy mindenki ezerszer átbasz mindenkit, és mégis jól sül el.

mesko 2011.05.18. 22:00:49

a zenéje nekem tetszik, azt már rég hallgatom:)
muszáj volt elolvasnom a kritikát(ma nem volt más nekem való ezen a blogon:)), és látom a zene gondosan ki van kerülve...ebből még lesz valami..

@Edgar: szerintem is, eddig mindig jól sült el:)
kíváncsi vagyok azért, mi a gond ezzel a POTC4-el, de most már egyre jobban,.. sehol nincs róla jó kritika..ellátogattam egy helyre ahol mindenki ezt várta, és olyan kritika volt, hogy szerintem a kritikus már nem él:D, mert olyan kommenteket pisiltek fel a falra, hogy az már ritkaság(én szégyeltem magam)..pedig még ott sem látta a többség a filmet, de a trailer, meg az előző részek elvarázsolták a népet.

Rusznyák Csaba 2011.05.19. 08:38:47

@mesko: Még nem hallgattam meg külön a zenét, de a film alatt szörnyen unalmasnak és jellegtelennek tűnt. Pedig Zimmer a hősöm.

Tiger Woods 2011.05.19. 17:15:40

@Rusznyák Csaba: és tényleg nem adják eredeti nyelven, vagy csak 2d-ben. tehát 3d + angol verzió egyáltalán nincs (vagy nem találtam).

Rusznyák Csaba 2011.05.19. 17:39:52

@Tiger Woods: Én a Fast Five-ról beszéltem (ami egyáltalán nincs 3D-ben), nem a Karibról.

elefes 2011.05.19. 18:54:41

@Rusznyák Csaba: Szar a zenéje, legalább olyan unalmas, mint a film. Új téma igazából nincs is, az előző részek anyagából dolgozik Zimmer. Angelica alatt van valami latinos gitárszöszölés, a velociraptorok, ja nem, a sellők alatt meg reszelnek, meg a film végén asszem mintha a Dies irae szólt volna, ami szerintem elég gáz.

Tiger Woods 2011.05.19. 19:41:38

@Rusznyák Csaba: tudom:), a karibra értettem, h tosznak feliratosan adni.

Rusznyák Csaba 2011.05.19. 20:58:32

@elefes: Azóta meghallgattam, már születőben van róla a cikk. Van új téma egyébként (Feketeszakállé), még nem is lenne rossz, csak elnyomja a sok önismétlő, hótunalmas vacak. A sellők alatt szóló zene meg az év legjobbja lehetne, ha Zimmer nem kúrná el teljesen a végére. Összességében sajnos tényleg szar.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.05.20. 10:21:10

"if you like this film, you are a cunt"

t.co/xFPjbwQ

:))

elefes 2011.05.20. 17:43:13

@Rusznyák Csaba: Ha van is, nem lehet túl markáns, ha 1-2 nappal utána már nem emlékszem rá.

Rusznyák Csaba 2011.05.20. 18:53:22

www.youtube.com/watch?v=OMYQ2vcC5gc
Azért ami 1:39-nél kezdődik, az elég fasza.

elefes 2011.05.20. 19:14:29

@Rusznyák Csaba: Nem rossz, de azért gyengébb, mint a korábbi témák. Mondjuk nekem a Krakenétől mindig borsódzik a hátam, annyira jó lett.

K.Leslee 2011.05.20. 19:16:05

Most biztos lekommentelnek majd a Jack Sparrow fanok, de nekem már az első rész sem tetszett. Nem azért, mert rossz film, hanem mert nem jön be ez a hollywoodi kalózosdi(attól függetlenül az első rész a legjobb történetvezetés szempontjából). A folytatások viszont szerintem kifejezetten rosszak. Legfőképp szerintem a csapongó forgatókönyv miatt. Mindig valami meglepőt akar nyújtani(tipikus hollywood),viszont tele van zsákutcával, ahelyett, hogy lineáris lenne. Mintha több mesét egybegyúrtak volna, mindig ez volt az érzésem a Karib-tengnger kalózai filmekkel, hogy a sok 'tegyünk bele egy kis ezt is azt is'-ból egy halom moslék lett. Johnny Depp minden részben ugyanazokat a poénokat lövi el, meg tele van bárgyúságokkal, mint pl. mikor egyedül van a szigeten és saját képmásaival beszélget.

Rusznyák Csaba 2011.05.20. 19:59:56

@elefes: Az a téma (és csak az, nem a teljes track, amit linkeltem) szerintem semmiben nem marad el a Krakan-motívumtól, vagy bármelyik másiktól. Fenyegető, grandiózus, piszkosul hangulatos, és jellegzetesen karibos.

elefes 2011.05.20. 20:48:25

@Rusznyák Csaba: Hát lehet, de nekem még kevés. Meg olyan rövidke.

Rusznyák Csaba 2011.05.20. 20:51:23

@elefes: Hát, az tény, hogy nincs annyira kibontva, mint lehetne, és nem sokat játszik vele Zimmer. De a Mermaids akciórésze egyébként is tele van kurvajó ötletcsírákkal, amiket így, csírájukban nyír ki azzal, hogy nem viszi tovább őket néhány kurta taktusnál, és inkoherens maszlagot csinál belőlük. Óriási kár azért a számért.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.05.21. 09:17:47

az első rész majdnem jó film volt, de akkor lehetett volna igazán az, ha kiveszik belőle a barom természetfeletti motívumokat és SOKKAL feszesebbre írják a forgatókönyvet. A 2., a 3. és a 4. totál nézhetetlen - utóbbit tegnap láttam és rohadtul ki akartam jönni róla, csak éppen ha már elbasztam rá egy jegy árát... Ma a PAUL-t nézzük meg, az remélem tényleg jó lesz.

mesko 2011.05.21. 11:47:16

nekem tetszett a film eleje, vagyis így vagyok az egész szériával, tetszett az eleje:)..
mindig szeretem Sparrow-nak a menekülési hülye balettjeit(ezt szerintem akárhányszor fogják csinálni, én annyiszor fogom élvezni:))
komolyan mondom, hogy annyira tetszett az eleje, hogy már arra gondoltam:..áhá, kritizálni könnyű, filmecskét csinálni már nehezebbecske:)..aztán levizsgázott az egész film..
a csaj és Depp között semmi kémia, ennél uncsibb nincs a földön..akkor Marshall meg színházi rendező, úgy látszik, hogy ez látszik..akkor azt csiripelik, hogy a Depp 35-je az 55, pont mint a vendéglőben: az étlapon írnak egy árat, nekünk a pincér mond egy másikat:))..akkor már állítolag meg van írva az 5,6-tos is.., akkor Depp-nek már az orrán jön ki az egész úgy unja..elege van belőlle, lehet már nekünk is..s így tovább.
de amit tartok: a film eleje jó, s nekem tetszik a zenéje!(nem azt mondom, hogy nem hallottam jobbat életemben, de vannak benne jó dallamocskák, pörgős részek is, elbaszott részek is..hát van ott minden, azért még mindig olyan "kalózos")

Edgar 2011.05.22. 10:55:32

@K.Leslee: Pedig az jó, amikor saját képmásával beszélget. Olyan a MAGÁNY.

K.Leslee 2011.05.22. 17:56:46

@Edgar: értem, csak túl hosszú volt a jelenet és nem volt vicces, inkább kínos .

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.23. 08:45:57

ne eljutottam oda, hogy megnézzem, és el is olvastam az írást.

Ez a film, szerintem, Johnnyi jutalomjátéka, ahol övé az egyszemélyes show.

A film maga jobb lett, mint a 2-3, ami ugye egy film, csak financiális okokból lett kettő...

Feketeszakállt még vagy 2-3 filmben is megnéztem volna, nagyon nagy, sőt ha lenne vele Spin-off annak nagyon örülnék, hogy szerezte a hajóját, a legénységét, mit csinált a Gyönggyel pontosan, honnan ismerik egymást Jack-kel, szóval benne lenne még potenciál.
Sztem jobb karakter, meg színész is jobb volt, mint a Davey Jones volt.

A sellők, meg penelopé szintén hanyagolható lenne.

Valami igazi Kalózosnak Feketeszakáll, Barbossa, meg Jack egymás mellett, ellen, folyamatos tengeri csaták, lövöldözések nah az nagyon jó lenne.

A 3d meg tök fölös volt, igazából ez volt a legfeleslegesebb 3ds film amit eddig láttam...

Tiger Woods 2011.05.23. 10:40:07

@doggfather: ezért néztük mi 2d-ben, eredeti nyelven feleannyiért. %)

a harmadik résznél mindenképpen jobb volt: most csak 2-3 alkalommal aludtam be, míg az előzőt végighorkoltam.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.05.23. 11:10:29

@Tiger Woods: hát igen, a nyelv a másik, a szinkronok közül pont Feketeszakállé nem tetszett, aki a deadwoodban szinkronizálta annak kellett volna most is.

lonesloane 2011.05.23. 15:24:05

Szerintem sem volt annyira nézhetetlen, mint amennyire lehúzták(tok).. A Thor sokkal gázabb volt, na, arról majdnem kimentem, előre lehetett tudni minden percét, mi fog történni benne... Nem zavart még az sem, hogy elmaradtak a látványos szörnyek, egyebek, amúgyis jobban működne természetfeletti motívumok nélkül, igazi oldschool kalandfilmként...

AldoWinnfield 2011.05.24. 22:50:11

Ez a film másodjára sokkal jobban működik, mint elsőre. A hittérítő-szirén szál például sokkal jobban tetszett, és egy-két felesleges jelenetet leszámítva minden rendben volt. A forgatókönyv is erősebbnek, összerakottabbnak tűnt valahogy, és szerintem Depp, illetve a karaktere ebben a filmben a legjobb az első rész után. Nem bohóc, hanem kalóz. Szerintem a film nem rosszabb, mint a második-harmadik rész, csak mások a hibái. ( Verbinski 2-3-ja látványosabb és hangulatosabb volt, ez viszont egységesebb történetileg)

mr.roper 2011.05.27. 01:05:39

hát nékem mindenképpen jobban tetszett mint a második és a harmadik rész együttvéve, az elsőt meg sohasem tartottam egy elsöprően lendületes kalandfilmnek, szórakoztató volt de semmi több, ezért engem nem ért csalódásként a negyedik felvonás.Viszont arra tökéletesen elég volt-és ez pozitívum számomra-hogy megáll a lábán egy ilyen produkció Legolas nélkül is...:-) Látszik hogy ki is vitte el a válán az előző három produkciót valójában.

mesko 2011.07.18. 19:14:06

megdöbbentően hatalmas bevétele van a filmnek, ez komoly..lehet készülődni az 5-ösre, hurrráá..vajon most mi lesz?:(
süti beállítások módosítása