Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Machete

2010.10.10. 20:07 Rusznyák Csaba

A posztmodern filmkészítés valósággal fuldoklik a hommage-okban és önreflexiókban, amiknek fonákja, hogy miközben a rendező az interjúkban fáradhatatlan lelkesedéssel ajnározza a filmeket, amiket alapul vesz, a vásznon mást sem csinál, mint gúnyt űz belőlük, és összekacsint a nézővel. Különösen igaz ez az utóbbi években elindult exploitation „újhullámra”, ami természetesen Tarantino és Rodriguez Grindhouse duplafícsörében gyökeredzik. A Machete viszont más vizeken evez, mint mondjuk a Black Dynamite. Danny Trejo egyszemélyes show-ja majdnem pontosan úgy viselkedik, mint egy igazi ’70-es évekbeli bosszú-exploitation. Tele van fröcsögő vérrel, meztelen nőkkel, goromba férfiakkal, és olyan esetlen, nyers, fésületlen és csiszolatlan, hogy öröm nézni. Az önirónia ugyan nyomokban (olykor nem is kis nyomokban, például épp a testőrként domborító Antal Nimródnak köszönhetően) jelen van, de Rodriguez és protezsáltja, Ethan Maniquis komolyan vették a dolgukat. Trejo meg ennek megfelelően adja az ijesztő arcú, „szétbaszlak” vicsorú, feltartóztathatatlan erőembert, aki, mielőtt szembeszállna ellenségével, megdugja annak lányát és feleségét, és az erről készült felvételt ajándékként otthagyja neki az íróasztalán.

Machete egy legendás mexikói exfederále, akinek családját kiirtotta egy Torrez nevű drogbáró (Steven Seagal öreg és dagadt), és azóta Amerikában éli üres életét. Egy nap egy öltönyös ismeretlen (Jeff Fahey) felbérli egy radikálisan bevándorlásellenes szenátor (Robert De Niro élvezettel játssza túl a szerepet, ahogy azt kell) meggyilkolására, de aztán átveri, és menekülnie kell. Kapcsolatba kerül egy mutatós bevándorlási ügynökkel (Jessica Alba dögös, de iszonyú halovány), az illegális határátkelőket öldöklő Van Jackson (Don Johnson) ellen harcoló földalatti mozgalom szexi vezetőjével (Michelle Rodriguez szemkötényes-bőrbikinis-fegyveres megjelenése a film csúcspontja), és segítséget kap pap testvérétől (Cheech Martin cool, de hát ő mikor nem az?), aki, Istennek tett fogadalom ide vagy oda, még mindig mesterien forgatja a shotgunt. A film egyébként úgy tesz, mintha lenne valami mondanivalója is (Amerika bevándorlással kapcsolatos politikája), de az – exploitationhöz méltón –  olyan röhejesen eltúlozva jelenik meg, hogy önmagát vérezteti ki.

A Machete ugyebár a Grindhouse-filmek közt vetített 2007-es áltrailerek legjobbikának egészestésítése – annak jelenetei egyébként szinte mind bekerültek a filmbe –, és a forgatókönyvön érzőik is, hogy úgy van összekalapálva, hogy értelmet, azaz valami sztorifélét adjon annak a kétperces, mocskosul szórakoztató zagyvaságnak. A cselekmény fordulatai teljesen esetlegesek, karakterek a semmiből felbukkannak, és oda eltűnnek, a logika csak „alantas” szinten működik, vagyis, mindenhol, ahol lehet, fröccsenjen a vér, és „akit lehet, mutassunk pucéran”. Így aztán az ifjú mexikói üdvöske, Mayra Leal, és a két elvonókúra közti, nagyjából önmagát alakító Lindsay Lohan szinte teljes vászonidejüket úgy töltik, ahogy édesanyjukból kipottyantak.

De az exploitation-lakoma a fináléra érik be igazán. Egy láthatóan fillérekből összegányolt helyszínen találkozik össze a film összes szereplője, hogy késekkel, kardokkal, machetékkel, pisztolyokkal, géppuskákkal és gránátokkal essenek egymásnak. Szórakoztatóan bájos az az esetlenség, ahogy ezt mindenféle koncepció és struktúra nélkül, teljes összevisszaságban teszik – a soktucatnyi statisztának adott utasítás nagyjából annyiban merülhetett ki, hogy „harcoljatok”, és úgy tűnik, hogy a vágó is ott nyisszantott, ahol épp görcs állt a kezébe, az operatőr meg csak úgy sétálgatott fel-alá, és random felvett néhány jelenetet. Egy-két kulcsmomentumot leszámítva (mint Rodriguez már említett felbukkanása) nincs az egészben egyetlen láthatóan profi, normális beállítás sem. Ezt nevezem én igazi exploitation-hommage-nak, nem a Terrorbolygó hivalkodó tekercshiányát és túlságosan harsány öniróniáját.

Danny Trejo pedig végre szerzett magának egy főszerepet. A karaktert kétségkívül rászabták, és bár nem ártott volna, ha ezt úgy 10-15 évvel ezelőtt teszik meg (azért bizony rohadtul öreg már), így is öröm nézni, ahogy machetéje egyetlen legyintésére repül három ellenségének a feje. Az arca amúgyis mindig úgy nézett ki, mintha dinamittal formálták volna, itt meg a korát jelző ráncoknak, és a dühét, mint az sejthető, roppant kifinomultan jelző, állandó grimaszoknak köszönhetően úgy néz ki, mint egy emberi formát kissé ügyetlenül öltött idegen a külső űrből. Ez a fej a legzöldebb és legvilágosabb május elsejei réti majálist is pánikhangulatú feloszlásra bírná, és nem meglepő módon ennek a fejnek, és nem az arra kiülő színészi játéknak köszönhetően hisszük el, hogy ez a fickó tényleg egy gyilkos képességekkel felruházott legenda, akivel nem akarsz baszakodni.

71 komment · 2 trackback

Címkék: akció filmkritika 4csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr102360045

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Machete 2011.01.05. 10:10:04

Alapsztori: Machetét merényletre bérlik fel, ám átvágják a palánkon megbízói, ő pedig cserébe bosszúhadjáratot indít ellenük. Húzónév: Danny Trejo, Robert De Niro, Jessica Alba, Steven Seagal, Michelle Rodriguez, Don Johnson, Lindsay Lohan Műfaj: akció...

Trackback: Buta film - Machete 2010.10.10. 21:54:57

Machete (2010) - Robert Rodriguez egy állat. :) A szó legjobb értelmében. Nem tudom mikor gurult el a gyógyszerük Tarantino bácsival együtt, de egy ponton elhatározták, hogy ilyen és hasonló filmeket fognak gyártani futószalagon. A Machetéről mi s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F. Fred Palakon 2010.10.10. 16:23:54

Kurvára jól össze van rakva ez a film, egyedül Seagal lógott ki, mondjuk ő erősen.
Nem vágom az exploitation műfaj kötelező köreit, van benn olyan, hogy direkt baki? Amikor felszedi a Machetét az öltönyös a dokknál, akkor egy snitt erejéig 2 szériával korábbi S Mercit mutatnak, mint amivel eredetileg van a faszi. Véletlenül ilyet nem lehet felvenni, az tuti. Mindenesetre nagyot röhögtem rajt.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2010.10.10. 21:02:38

Cheech Marin, T nélkül, nem vagyok ilyen kukacoskodó, de az Öreget meg kell védenem :D :D

mesko 2010.10.10. 21:06:45

Egy iciripiciri horror sincs benne, ugye?..pedig Danny Trejo a főszereplő, ez azért már starból horror..
mert csak azért nem néztem meg, mert versenyzek:)

phobic23 2010.10.10. 21:18:01

@mesko: A trailerből ítélve én nyugodt szívvel indítanám a csellendzsben ezt a műremeket is, remélem ér, mert mihamarabb meg akarom nézni végre! :D

Filosz 2010.10.10. 21:31:04

Nagy film, pont tegnap néztem. D.T. a legnagyobb és nagyon különleges, hogy láttam élőben és nagyon kedves ember benyomását keltette

kilobike 2010.10.10. 21:51:21

"Machete return back...in Matchete Kills...and...Machete Kills Again!!!"
Szétszakadtam a röhögéstől. Hatalmas film.

Andie 2010.10.10. 21:56:29

A predatorban fájdalmasan korán végzik ki Trejot, remélem ez a film kárpótol érte!
Kizárólag mozis nézős! :)

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.10.10. 21:58:48

Jó írás, köszönjük. :)
A film is bejött, pontosan azért, amiért szerintem neked is. Nem is bírtam ki, hogy ne trackbackeljek.

tblv 2010.10.10. 21:59:38

valaki segítsen nekem, tito larriva (tito@tarantula vezére) melyik jelenetben látható a filmben, mert a kam előzetesben benne van, és a rendes film stáblistáján is, de magában a filmben nem leltem én.

Mocsár 2010.10.10. 22:32:31

Tesómmal néztem meg, beszartunk-behugyoztunk a filmen! Gyakorlatilag nem volt olyan elem, amire ne fókuszált volna a kamera néhány másodpercig, és ne tudtuk volna ebből, hogy ennek még valami viccesen véres szerepe lesz később (pl. dugóhúzó). A kedvenc részünk mégis az, amikor...

SPOILER

Machete a kórházban kicibálja az egyik őt üldöző fószer beleit, kiugrik vele az ablakon, és mint valami indával, belendül az alsó emeletre. Tíz percig röhögtünk, meg kellett állítani a filmet miatta, aztán még 3-szor visszatekertük. XD

/SPOILER

Kalmár 2010.10.10. 22:51:13

Elképsztően "ZS" kategóriás film.
Megnéztem, a művet. A leírás pontos.
Véletlenszerű, logikátlan.
Annyira rossz, hogy már majdnem jó.
A bélen hinta igazán eredeti agyrém.

Ejoy 2010.10.10. 23:04:10

olyan, mint egy gagyi indiai akció film

vh 2010.10.10. 23:25:07

Azért mekkora fricska már ez a Desperadonak is... Talán emlékeztek voltak abban is ilyen jelenetek h Trejo felugrik a kocsi tetejére és onnan intézi el az összes ellent, itt meg mire ez megtörténne az az egy szál ember is haldoklik a kocsiban... Vagy amikor a Desperadoban Salma Hayek énekelget a Banderason, az meg látja az ablakban a bérgyilkosokat szép lassan közeledni az ajto felé, na ez van a Macheteben is csak mielőtt itt észbe kapnánk Trejo már szarrá is lovi mindet :D Ja és ugye a Desperado is Rodriguez filmje, még magát is kifigurázza, szal kua jo :)) Bocs a helyesirási hibákért, rossz a billentyuzetem...

scorsesefan 2010.10.11. 00:11:53

Nem voltam annyira oda érte, de szórakoztató.

Kérdés: csak szerintem nem látszik Lindsey Lohan melle? Mert a fürdős jelenetben az biza' nem ő....

scorsesefan 2010.10.11. 00:12:34

Hopp, az egy kis SPOILER, esetleg valaki szerkeszthetné, aki tudja, bocs...

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2010.10.11. 00:15:07

Azt magyarázza meg valaki, hogy miért kellett ennyit várni rá, amikor a grindhouseban gyakorlatilag az összes komolyabb jelenetet bemutatták, az pedig 2007-ben volt.

doktor.dikhed 2010.10.11. 00:30:14

Fájdalmasan közepes a film. Az erős kezdés után unalomba fullad.
Abszolút nem az "annyira rossz, hogy már jó" kategória. Egyszerűen csak átlagos, pedig folyamatosan ott van benne a lehetőség, de Rodriguez újra bizonyította, hogy ha nem fogja a kezét egy Tarantino kaliberű forgatókönyvíró, akkor nem tud kiemelkedőt alkotni.

Külön bukta, hogy Segal és Machete harca is teljesen nézhetetlenre vágott és ötlettelen lett, pedig Segal a túlsúly ellenére még mindig nagyon jól mozog...

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.10.11. 00:38:21

@partyface1973: Mert az csak egy fake trailer volt és csak később döntötték el, hogy csinálnak belőle külön filmet.

Egyébként én bevárom a mozit vele, mert ezt ott kell nézni. :)

namhanman 2010.10.11. 01:39:04

Aki látta a Black Dynamite-ot, az már rossz ember nem lehet! Csak így tovább, Rusznyák úr!

A nép fia 2010.10.11. 07:38:44

Nagyon jó az írás, volt egy hely, ahol majd' megfulladtam a nevetéstől (mert közben ugye tolom a reggelit).

Mindenképp megnézem a filmet, lehetőleg moziban - nov. 25 de soká lesz még! Tudtok valami infót, hogy szinkronos lesz-e? Talán Reviczky-t el tudnám képzelni Machate hangjaként.

Jerky_Master 2010.10.11. 07:47:42

Ez CSAKS mozifilm! Vétek letölteni és otthon megnézni.
Danny Trejo pedig király arc. Olyan, akivel az egyszerű tinilány nem szívesen találkozik össze a sötét sikátorban.:-D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.11. 08:14:47

Nagyon jó film, a legjobb. Machete don't text!
Ebből pólót is csináltatni fogok, az biztos. :D:D:D
A film pedig zseniális!

TheBerzerker 2010.10.11. 08:19:56

Nekem is tetszett, bár a közepén nekem egy picit leült a dolog. Ettől függetlenül számos szórakoztató jelenet van benne, és öszességében nagyon hangulatos.

Seagal meg nem lóg ki sehonnan. Ő mindenütt király arca! Még Danny Trejo is kapott tőle egy kotegaeshi-t!

cdrom70 2010.10.11. 08:46:35

Érdekes film bár rodrigez és tarantino is csinált sokkal jobb filmet..
Az átlag amerikai szemétnél mindenképp jobb..

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.11. 08:51:17

Azért az a rész sem rossz amikor Machete kertésznek áll és Nimród a testőr oszt sütögeti a magyar poént. :)

IguAnna 2010.10.11. 08:55:36

Végre egy 1 film. Nem a legkiválóbb alkotása az alkotópárosnak, de maradandót alkottak. Hatott, mert hatni akart. Seagal önmaga paródiája, De Niro evidencia szerint fergeteges, J.Alba felejthető, Don Johnson meglepő és mulatságos, és a lényeg, hogy Danny Trejo végre teljes mellszélességben megmutat(hat)ta önmagát.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.11. 08:55:38

Seagal nekem is bejött, nem szerepelt sokat a vásznon, de akkor jó volt.
A vége kifejezetten tetszett, "felemelő" volt.

Dinsdale Piranha 2010.10.11. 09:16:42

Felejthető alkotás. Aki kifejezetten rajong a fröcsögő vérért, annak talán bejön. Trejo és Seagal csatája szánalmasra sikeredett.

ninarose · http://adultfilmatrium.freeblog.hu/ 2010.10.11. 09:21:29

A film csúcspontja egyértelműen Lindsay Lohan nunsplotation-feltűnése az Uzi-val. Az a snitt... Édes istenem! :)

elefes 2010.10.11. 16:04:42

A "külső űrből" használatáért külön respekt. :D

mesko 2010.10.11. 20:52:44

megnéztem..tiszta Tarantino recept alapján készült, ha véletlen nem is tudtam volna a kolaborálásáról akkor is rájőttem volna, annyira rajta van az ujjlenyomata.
imádom Trejot, nem is tudnám elképzelni a machete-je nélkül, na jó, és a barázdái nélkül sem:)
tudom, hogy a türelem rozsát terem, DE mégis szerettem volna ha azért kissé fiatalabban kapta volna ezt a főszerepet, érdekes módon nekem nem öregnek tűnik, hanem úgy duruzsolnék neki egy dalt, ha értené, persze:

"FÁRADTNAK TŰNSZ, mintha nem a régi volnál,
Hol van a tűz, hol van az mindig sóvár régi láz,
Az a régi égi láz...."

na de jobb későn, mint soha..
(de szomorú lett mit írtam, ugye?...hát akkor dobjuk fel egy kicsit.., végre tudom, hogy hol kell tartani a telefonom, hisz mindig elhagyom:), a francba, hogy nem jöttem rá erre magamtól:))

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.10.11. 21:19:09

@mesko: Tarantino recept? Kicsit vicces ilyet mondani egy Rodrigez filmre... :) Mert ő ugye pont ugyanazzal a hullámmal, pont ugyanakkor tünt fel az első filmjével (El Mariachi) amikor Tarantino csinálta a (szerintem) lényegesen gyengébb Reservoir Dogs-ot. Ha Rodrigez ugyanazt, ugyanúgy, de mondjuk két évvel később csinálta volna, akkor őt is Tarantino utánérzésnek tartotta volna mindenki (miközben Taratino maga a megtestesült utánérzés), node ezt így kijelenteni róla azért picit erős... :D

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.10.11. 21:24:32

Duhh, most is köszi a duplázást, ohh drága blog.hu. :)

Magócs Dávid · http://geekz.blog.hu 2010.10.11. 21:30:38

@mesko: a végével tényleg feldobtad a hangulatot. :)

clay 2010.10.11. 21:31:06

Tudtok mondani olyan korabeli bosszúfilmeket, amelyeket ez a film megidéz?

Bankó · http://cinegoredottk.wordpress.com/ 2010.10.11. 22:28:36

Nekem nem tetszett, határozottan untam. Persze az exploitation érzés adott, Trejo-t, De Niro-t nagyon bírtam. Bár szomorú, hogy a trailerben minden akció jelenetet és poént lelőttek. Lehet lekellene szoknom a bemutatók nézéséről....:(

mesko 2010.10.11. 22:32:57

@Artemis: pedig, ha jól értem, már az elején vicces voltam:)
@Case: akkor, jó nagy hülyeséget írtam...most mit csináljak?, tényleg na, azt képzeltem, hogy Tarantino súgótt Rodrigez-nek:)

mesko 2010.10.12. 00:13:09

@Case: Igazad van!
utánna fitettem, s még csak nem is tudtam az El Mariachi-ról, mert bizony az én tudásom kimerült a Desperado-val, amiben játszik Tarantino.., na itt fogtam én mellé, de nagyon:)
s komolyan mondom, ha engem most megkérdezett volna valaki, hogy ki az El Mariachi, hát én simán vágtam volna rá, hogy Banderas...sőt rázendítettem volna, hogy: ay, ay, ay, Mi Corázon...ay, ay, Morena De Mi Corazóóóóóóóóóónnnn
ohhh, mámitá!

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.10.12. 00:37:15

@mesko: akkor következő lépésként gyorsan nézd is meg az El Mariachi-t mert nagyon érdemes. :) Minimál költségvetés, kvázi amatőr szinészek, de abból a kevésből amiből dolgozik kihozza a maximumot.

mesko 2010.10.12. 05:04:46

@Case: alig várom...zene az lesz biztos.. szerelem, máskülönben nagyon meglepődtem, hogy milyen pozitíven nyilatkozik mindenki a filmről:)
köszi:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.12. 08:23:11

@Case: Azt mondani a Kutyaszorítóbanra., hogy rossz film?!?!
milyen dolog ez?!

TheBerzerker 2010.10.12. 10:33:03

Nincs olyan, hogy tarantino recept. Évtizedek óta működő receptek vannak, amiket tarantino kisajátított magának, és a sznob filmbuzik összemossák a nevével.

Ezúton kérném fel a tisztelt geekeket, hogy írjon már valaki egy cikket a különböző tarantino filmekről, amelyekben párhuzamban állítja őket azokkal a filmekkel, ahonnan fogalmazzuk úgy "merített".

Lehetne kezdeni a Kutyaszorítóban és a City on Fire "hasonlóságával".

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.10.12. 11:01:00

a három nosztalgia/örömmozi közül messze az Expendables a legjobb, ez meg a leggyengébb...iszonyat egyenetlen és helyenként nagyon unalmas és nincsen benne olyan 20 perc mint a Piranha végefelé...pedig direkt baráti körben álltunk neki...ez most nem jött be...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.12. 11:01:51

Van ilyen cikk, csak nem ezen a blogon, de vhol már olvastam, egész cikksorozat, hogy tarantino melyik filmjében mi honnan van, majd rákeresek, oszt linkelem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.12. 11:02:52

@TheBerzerker: erre írtam, csak nem gondoltam, h vki megelőz a kommenttel...

hakaba 2010.10.12. 11:35:47

és még mennyi része lesz:
filmvilag.blog.hu/2009/07/28/tarantino_nyomaba_eredunk
:P
(főszerk tudja, i hate tarantino, mint ő)

hakaba 2010.10.12. 11:38:51

duplázok (ez már 3) és még az avataromat sem mutatja... micsoda gagyi rendszer... telepítsek explorert? :)

Rusznyák Csaba 2010.10.12. 11:50:23

@TheBerzerker: Sose értettem a City on Fire miatti szájtépést. Tarantino a fináléjából merít, de ezt leszámítva gyökeresen más a két film. De már megszoktam, hogy a Tarantion-haterek eltúlozzák az ilyesmit:) (Amúgy én mindkét filmet nagyon szeretem)

@ringsider: Az Expendables nálam kegyelemből kapna három csillagot. Az a leggyengébb. Egyetlen "érdeme", hogy tele van ismerős arcokkal.

@hakaba: nálam tökéletesen működik Firefoxban.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.10.12. 12:09:58

@hakaba: isten(?) látja lelkem, szeretem az ottaniakat, de az a sorozat már egy vicc, és ha jól látom nem csak én gondolom így, hanem pár kommentelő is.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.10.12. 12:11:43

51 komment jött erre? Lehet hogy meg kéne nézni :)

hakaba 2010.10.12. 12:33:42

@Wostry Ferenc: nem baj, szeretem a vicceket ;)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.10.12. 13:05:56

@Wostry Ferenc: helyes, egyet fogsz velem érteni...
te ezt a filmet gyűlölni fogod...:-D

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.10.12. 13:07:32

@Rusznyák Csaba: nem az volt a baj, a City On Fire / Reservoir Dogs esetében, hogy.. hogy is fogalmazzak finoman..? átvett belöle dolgokat Tarantino, hanem, hogy ezt következetesen tagadta jóideig. Közben ez meg nevetséges, sztorirészletek és egy halom beállítás is egy-az-egyben lett lenyúlva. Aztán meg kitalálta mindenki, hogy mekkora csuda dolog is ez már, hogy tribute, meg hommage, meg kultfilm, megminden és onnantól kezdve meg kvázi abból él, hogy folytatja ezt a hagyományt. Ezért szeretem én speciel sokkal jobban Rodrigez-t, mert neki is voltak mellényúlásai, de amikor valami jót csinál az nagyon az, meg abban nincs meg ez a kellemetlen "de ezt én már mind láttam máshol" érzés.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.10.12. 13:07:59

@Rusznyák Csaba: semmi gond, nem vagyunk egyformák...:-) ez a film kb. a trailer hosszúságban volt érdekes...;-)

Rusznyák Csaba 2010.10.12. 13:24:17

@ringsider: az Expendables meg még addig se:D

@Case: ehhez képest mindenhol* azzal találkozom, hogy Tarantino kb egy az egyben lekoppintotta a filmet, ami baromság. Az meg, hogy Tarantino tagadja vagy elismeri a nyúlásokat/hommage-okat/akármicsodákat, számomra sem el nem vesz a film értékből, sem hozzá nem ad.
Ami a többit illeti, az egy tipikus Tarantino Pro/Tarantino Kontra vitához vezetne, amibe szerintem felesleges belemenni - meg már szerintem mindenkinek unalmas a téma:)

*költői túlzás

hakaba 2010.10.12. 13:42:47

ja, találjunk már valakit Tarantino helyett, akit lehet utálni. (és szeretni) :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.12. 13:53:01

@hakaba: Erre gondoltam, köszi, hogy nem kellett keresgélnem. :D

elefes 2010.10.12. 14:51:21

A végére teljesen érdektelenné válik. Kár érte.
Danny Trejonak marha nagy feje van.

mesko 2010.10.12. 17:11:17

de mégis maradjunk inkább Danny Trejonál, aki egy
Original gangsta vato:)
s ha mégegyszer ekkora kreténséget ír valaki, hogy "Tarantino recept", annak megfejtem az álmát!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.12. 17:38:57

@mesko: Az nem kifejezés, hogy mennyire az. :D
Mmint vato

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.15. 14:02:41

bnőm megelőzött, és csináltatott nekem machete don't text feliratú pólot. :D:D

mesko 2010.10.18. 13:01:04

@doggfather: szóval teljesült az álmod, én is csináltatok az enyémnek az embernek, egy olyat, hogy-Mesko don't text!-, s elképzelni sem tudom azt az örömet ahogy fogja fogadni:D

Casale Penne (törölt) 2010.10.23. 10:25:21

Tom Savini, a legendás maszkmester is feltűnik a filmben. Ahhoz képest, hogy megjárta Vietnamot, elég jól tartja magát.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.10.23. 11:24:48

@Casale Penne:
persze, hiszen vámpír ;)
(mondjuk Alkonyattól pirkadatigban és a Lost Boys 2-ben is kinyírták)

7thArT 2010.11.24. 08:48:34

Először is: Danny Trejo-nak tényleg nagyon ronda feje van:)
Már csak azon izgultam, hogy ezen túl tudjam magam tenni, és sikerült, sőt időnként még szimpatikusnak is találtam:)
A filmnek több jó jelenete is van, és persze vannak olyanok is, amelyek csak úgy oda lettek dobva. Igen, erre mondhatjuk azt is, hogy direkt, meg azt is, hogy ejnye no.
Rendezésileg, az action-öket illetően jó lett, nekem szemre bejött és abszolút sikerült nem komolyan vennem, sőt volt egy-két jelenet, amit kifejezetten viccesnek találtam.
Trejo kora egyáltalán nem zavart, sőt itt jól is jött ki...egyébként meg nálam Trejo mindig így nézett ki:)
A színészek mind jók voltak, Lindsay Lohan-től tartottam egy picit, de beleillett a szerepbe...Rodrigueznek meg mindig jól állt a kezében a fegyver...
Komolyabbra fordítva a szót, amit érdekesnek találtam, az az, hogy a filmvilágban általában pozitív karaktert játszó színészek játszották a rossz arcokat, egy köztudottan rosszarcú pedig a "jót".

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.11.24. 09:07:43

@szoni_: Ilyen odadobott jelenetek voltak a grindhouse filmekben általában, vagy rosszul tudom?!

7thArT 2010.11.24. 09:39:29

ok-ok, értem én, passzol ehhez a stílushoz...
De azért ennél az alapvetően jó ritmusú filmnél, egy-két kissé leült jelenetnél igazíthattak volna még, és akkor...most nem fecsegnék ennyit;)

Összességében nézve én nagyon jól szórakoztam, és ez a lényeg.
süti beállítások módosítása