Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Robotzsaru

2008.08.01. 08:27 VilosCohaagen

A nemzeti filmgyártás fontos. Nemcsak azért, hogy súlyos milliókat öljünk nézhetetlen filmek tucatjaiba, hanem mert bármikor kialakulhat egy generáció, akik olyat tesznek le az asztalra, ami nemcsak saját hazájukban, de a nagyvilág számára is érdekes lehet. A kisebb filmkészítő nemzeteket a legizgalmasabb figyelni, mikor jön egy-egy felfutási hullám. Pl. a hatvanas-hetvenes években csehek coming outoltak, a kilencvenesekben dánok, a kétezresekben a dél-koreaiak. A nyolcvanas évek eleje Hollandiáé volt. A mából visszanézve az akkori generációban lényegesen több volt, mint amit később mutattak (Dick Maas - A lift, George Sluizer - Nyom nélkül, Marleen Gorris - Törött tükrök). Közülük egy rendező maradt állva, aki még Hollywoodban is beváltotta a hozzá fűzött reményeket: Paul Verhoeven.

1983-as thrillere, a De Vierde Man (A negyedik férj) összeurópai sikert aratott, ami felkeltette az érdeklődést a rendező iránt és próbaprojektként a nagyköltségvetésű Flesh and Blood-ot kapta Hollywoodtól, ahol a kendőzetlen középkorban mutatta be, hogy nála jobban kevesen értenek a szex- és erőszakábrázoláshoz. A siker közepesnél nem volt nagyobb, de a film nyilvánvalóvá tette, hogy Verhoeven nagy költségvetéssel is tud bánni. (Ekkor vesztek úgy össze kedvenc színészével, Rutger Hauerrel, hogy a mai napig sem beszélnek. Ugyan volt egy békülési kísérlet, pont a Robotzsaru címszerepe kapcsán, ám Hauer ezt elfoglaltságaira hivatkozva mégis visszautasította.) Verhoeven ekkor végleg áttette a székhelyét Hollywoodba, ám egy ideig kizárólag csapnivaló forgatókönyvekkel bombázták (állandó írója, Gerard Soeteman Hollandiában maradt). Többek között hozzávágtak egy, a jövőben játszódó Frankeinstein-történetet is, amit az íróasztalán hagyott, unta, rosszul volt tőle. Felesége olvasta végig, és hívta fel a figyelmét a történetben rejlő potenciálra. Az ő útmutatásai alapján fűzte fel később a sztorit az „amerikai liberalizmus fasizmusa”-szálra.

Alex Murphy közrendőr (Peter Weller ikonikus alakításában) áldozatául esik a közeljövő Detroitját rettegésben tartó gátlástalan bűnbandának, akiket a pszichopata Boddicker (Kurtwood Smith) vezet. Senki nem sejti, hogy Boddicker összejátszik a várost gyakorlatilag irányítása alatt tartó óriásvállalat, az OCP vezető menedzserével (Ronny Cox), a cégnek ugyanis érdekében áll a lehető legolcsóbban felvásárolni a telkeket, hogy a régi várost lerombolva a saját utópiáját építhesse fel a helyén. Kozmetikai parasztvakítás-képpen az OCP a maga szuperrendőr-programjával igyekszik a lakosságot  leszedálni, és ennek a bizonyos szuperrendőrnek az emberi tényezőjét éppen Murphy roncstestének pislákoló tudata szolgáltatná. Enter Robocop...

Az író Neumeier szerint a történet félúton van Dredd bíró és a Vasember között, amiben van némi igazság, bár maga a szkript egy sima bosszútörténet. Valaki vért akar ontani a lelki békéjé helyrehozatala végett. Nem sokkal szofisztikáltabb alapvetés, mint pl. a Death Wish-é - ám itt lép be az európai látásmód, amely érdekessé, izgalmassá teszi a sima akciósztorit. Mert milyen társadalmat is látunk? Amelyik legnagyobb örömét az ostoba tévékomédiákban leli. Amely a hírek közé ékelt reklámokban élvezkedik, miközben a hatalom csúcsain politika és gazdaság ölelkezik egymással, és a civil tényező csak és kizárólag vásárlóerő szempontjából létezik számukra.

Nincsenek leosztva a női-férfi szerepek, mindenki egyenlő - közös rendőrségi zuhanyzó, egységesen rövid frizurák (az androgün megjelenés teljesen meg is felelt a nyolcvanas évek divatjának, bővebbet tán a Boy George-Annie Lennox páros tudna mesélni). A rendőrök sztrájkolnak a minimálisan elvárható munkafeltételeik javításáért, amíg a vállalat- konglomerátum értelmetlen katonai fejlesztésekbe (ED- 209) öli a pénzt. Senkit nem zavar, hogy a nagyívű városfejlesztési projectbe bele van kódolva az alsó (fizetőképtelen) néposztályok szisztematikus (nemcsak elűzése, hanem) kiírtása.

Verhoeven kiváló Hitchcock-tanítványnak bizonyul (amely érdem nem tévesztendő össze Brian de Palma  izzadtságszagú Hitchcock-mániájával.) Hitchcock főhősei gyakran küzdenek  erős pszichotikus zavarral – és lehet–e nagyobb mentális problémánk mint emberi mivoltunk elvesztése?  „Másodszor is végig kell menni az ösvényen”- írja Chabrol a mester hőseiről (utalva arra, hogy Hitchcock kétszer vezeti végig karaktereit ugyanazokon a dramaturgiai pontokon, pl. Psycho, Szédülés, Madarak, stb.), Murphy is kétszer kerül a shotgunok kereszttüzébe. A rendezői cameót is kipipálhatjuk a bulijelenetnél. A szőke nő ugyan hiányzik, de ezt a karaktert Verhoeven mindig az erős akaratú, aktuálisan kedvenc színésznőjének tartogatja (Hollandiában: Renee Soutendijk, USA-ban: Sharon Stone.)

A másik jelentős rendezői kézjegy a kereszténység. Verhoevent már a 80-as évek elejétől foglalkoztatta a hit rendszere (de nem ragadt le a külsődleges jegyek megidézésénél, mint Woo, többek közt ettől is különleges a De Vierde Man). A Robotzsaru-ban feltárul egy indusztriális világ születés-halál misztériuma: akkor hoznak létre, jössz létre, amikor a hatalmasok akarják, és el is pusztíthatnak, ha úgy kívánják. A rendőr kivégzése (csak a rendezői változatban) felfogható keresztrefeszítésnek is (bár a fejlövés töviskorona- jellegét vitatnám). Az emblematikus sisaklevételkor megmutatja magát kollégájának, Lewis- nak, akképpen, ahogy a feltámadás után Jézus felemeli a csulyáját a tanítványok előtt. A bevetések mintha csodatételek lennének, de a Jézus-parafrázis a végső leszámolásnál egyértelmű igazán. A vízen járó kiborg mögött a roncstelep, a sóderhegyeivel és vasdarabjaival maga a realizmus és az apokalipszis tökéletes kevercse.

Noha az ember-gép meghasonlása előrevetíti a kilencvenes évek fő problémáját, az identitáskeresést, itt még újdonságként hat: Murphy a film végén a neve kimondásával egyirányúvá teszi a folyamatot, az értelem legyőzi a szoftvert. A gúnyos, fiktív médiainzertek ötlete valószerűvé, átélhetővé, sőt profetikussá teszi a történetet. (A Robotzsaru és a Videodrome a nyolcvanas évek legelőretekintőbb két filmje. - W. F.)

A kékesszürke, poroszosan visszafogott képek éles kontúrral rendelkeznek, hála Verhoeven egyik kedvenc operatőrének, Jost Vacano-nak (Das Boot). Nem hódol be sem az MTV-esztétikának, sem az apokalipszis-filmek káoszának. A relatíve alacsony költségvetés nem látszik a trükkökön. A kor legjobb szakemberei dolgoztak rajtuk napi 16-18 órát. A stop-motion trükkök harryhauseni minőséggel rendelkeznek (Phil Tippett akcióban), a Robotzsaru-jelmezt a zseniális Rob Bottin építette meg.

A zenei főtéma ugyan emlékeztet a Frankeinstein menyasszonya egyik betétjére, ennek ellenére Basil Pouledouris egyik legjobb munkája. A katonai induló-szerű szerzeményei tökéletesen keverednek az epikus, már-már rózsamiklósi hangszereléssel.

Mivel nem vagyok éppenséggel fegyverbuzi, a mordályok elemzésébe nem mennék bele (csak ízelítőként: a Robotzsaru-pisztoly egy átalakított Beretta M93R - mindenki ilyet akart felsőben).

Adott egy erősen B kat. sztori és alacsony költségvetés, amiből a tehetséges alkotógárda alulértékelt színészekkel a szarból kemény munkával, kreativitással aranyat tudott csinálni. Ez hiányzik a mai Hollywoodból.

A remake-et Aronofsky készíti. Fuck him.




Robocop. USA 1987. Rendezte: Paul Verhoeven. Írta: Edward Neumeier és Michael Miner. Producer: Jon Davison és Arne Schmidt. Fényképezte: Jost Vacano. Zene: Basil Poledouris. Szereplők: Peter Weller, Nancy Allen, Ronny Cox, Kurtwood Smith és mások.

58 komment

Címkék: scifi akció filmkritika 5csillagos 80 klassix

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr73594841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beyonder 2008.07.31. 22:48:46

"A remake-et Aronofsky készíti."

Fuck yeah!

phaidros · http://konzervatorium.blog.hu 2008.08.01. 08:39:25

Azért érdekes, hogy egy B kategóriás film mögött is ennyi mondanivaló van.

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.08.01. 08:48:03

régóta keresem, megjelent vajon ez itthon DVD-n?

Biri · http://biri.talpak.org/ 2008.08.01. 08:49:59

phaidros: Szerintem nem meglepő. Általában nem a mainstream filmek adják a nagy szellemiséget.

alvwen wintwex: Igen, megjelent.

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.08.01. 08:52:10

állítólag nem remakel az aronofsky, meg nem is folytat, hanem újraértelmez.

Biri · http://biri.talpak.org/ 2008.08.01. 08:54:50

Eszembe jutott még egy adalék: Verhoevennek felmerült Swarci neve is, mint Robotzsaru, de végül úgy döntött, hogy mégsem. Nem szerette volna, ha a filmet a Terminátorhoz hasonlítgatják, meg aztán úgysem látszott volna semmi a páncél alatt.

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.08.01. 08:56:41

jobb is, mert a Kormányzó Úr csak terminátorosan tud nézni. de legalább az nagyon megy neki.

yosha 2008.08.01. 09:25:00

Mai napig egyik kedvencem, jol elcsépelték a folytatásokkal az eredeti irányt.

alvwen wintwex: aréna teckójában van rendezői változat kb. 3 lepedő, dugig van extrákkal, megéri

itelethozo · http://itelethozo.blog.hu 2008.08.01. 10:00:01

"Mert milyen társadalmat is látunk? Amelyik legnagyobb örömét az ostoba tévékomédiákban leli. Amely a hírek közé ékelt reklámokban élvezkedik, miközben a hatalom csúcsain politika és gazdaság ölelkezik egymással, és a civil tényező csak és kizárólag vásárlóerő szempontjából létezik számukra."
Ez a 80as években(+ 90es évek eleje) igen elterjedt cyberpunk alapja.Egy boldog világ mosolyog ránk a tvből, de igazából nyomor és erőszak van az utcákon,az egész tv műanyag és hazugság.Johhny Mnemonic,5. elem (kövezzetek meg de nekem ezek kultusz filmek) szintén ezt mutatja be. De csak elég elolvasni egy Gibson könyvet,felütni a CP szerepjátékot vagy megnézni a Billy Idol Shock to the system c. klippjét.

magichorze 2008.08.01. 10:18:37

Azért én kiváncsi leszek arra az Aronofsky mozira.

Talented Torrance · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.08.01. 10:20:45

Kurvaizgalmas firkálmány Vilmos, verifenkjú! Az Emlékmásig mennyit is kell még aludnunk??? (Matekszigóval a hátam megett én má a kétjegyű számokat se tolerálom ám...)
A messiás-vetületeket így elsőre kicsit szemüvegfüggő aspektusoknak vélem, de legközelebbi újranézéskor majd állítok a színeken, meg a dipotrián.

...

Egyébiránt meg ma már nem csak Noel Carroll tuggya aszt, hogy a horror, meg a sci-fi féle aljadék műfajok sokkal progresszívebbek, sokkal gyorsabban ÉS szellemesebben reagálnak a társadalmi léptékű mocorgásokara, a nemi, generációs és osztálybeli-közi nézeteltérésekre és összebalhézásokra (a "kultúrantropológia" karakterszekvenciát az attól pavlovilag behányó nacionalista puristákra való tekintettel hagytam - majdnem - ki...), mint a fősodor jólnevelt dolgozatai. Többek között azért, mert ők nem-rendelkezésre-álló poptermékként nem a regnáló ideológia tüzén kovácsolódott zablát majszolgatják, és vélhetőleg azt is tudják, hogy annak ízét mennyire kurvára unják már sokan... (Lásd pszichoanalitikus, de főleg feminista és legfőlegebb posztkolonialista megközelítések vonatkozó megmondásait.)
Szal - aki még nem tette - ha eleinte kicsit feszengve is, de hívja meg egy felesre a Gondolatot, és kezdjen el megbarátkozni vele.

...

"állítólag nem remakel az aronofsky, meg nem is folytat, hanem újraértelmez."

Fú, egy ideje járatom a zagyam, de a faszomse tuggya, hogy ezen megközelítési módozatok közül melyik az, amelyik nem tutifix, hogy roppant ciki... (Nem, Aronofskyval semmi, SEMMI bajom nincs.)

...

FIGYELEM! FIGYELEM!

Egyes típusú, Eredeti Batmanes LÉGTÖRŐMET Kettes típusúra cserélném, a neszkvikkes doboz maradék térfogatát kitöltő, csokis zappejhet - esetlegesen felmerülő értékegyeztetés tárgyaként - bizonyos mértékig beszámítva. (A kakaós gömböket kell előbb a pohárba tenni, és asztán a tejet, mer fordítva cinkes a kevergetés...) A LÉGTÖRŐ alig használt, majdnem makulátlan állapotú, a nevére és rendeltetésére való szakszerű figyelemnek köszönhetően szilárd, avagy folyékony közegnek direkt még nem lőttem vele.


.m.

virtualdog 2008.08.01. 10:49:08

"állítólag nem remakel az aronofsky, meg nem is folytat, hanem újraértelmez."

Szerintem pontosan ezért mondta Vilos kollega, hogy "Fuck him!", és én is csatlakoznék ehhez. A remake is gáz, az újraértelmezés egyenesen pofátlanság ilyen klasszis darabokkal kapcsolatban. Aronofsky úgyis csak belekeveri majd a saját szokásos stíluselemeit és büszkén fog nézni...

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.08.01. 10:49:55

hol van ilyenkor a Zsolnai???
:D:D:D::D:D:D:D:D

virtualdog 2008.08.01. 10:51:23

Ja, amúgy kurva jó cikk, a filmet meg muszáj most újranéznem. :D

rettentó 2008.08.01. 11:35:03

A keresztyén képi világgal nem vitatkoznék, már rég láttam, biztos van benne igazság, de Jézusnak nem biztos, hogy volt csuklyája, nem Jedi volt :-) A Biblia legalábbis nem így írja le a feltámadás utáni találkozását a tanítványokkal.

Gringo 2008.08.01. 11:42:18

Hát nem is tudom. Elég sokmindent lehet belemagyarázni ebbe a filmbe, de nekem már anno is csak egy silány B-movie-nak tűnt.

Beyonder 2008.08.01. 11:47:40

A Mozinet mostani (összevont július-augusztusi, mellesleg jubileumi, 50. számában) Varró Attila a Wanted képregény kapcsán épp a Messiás - Szuperhős párhuzamokról értekezik. Csekkoljátok.

Aronofsky-ban meg bízom, főleg azután, hogy olvastam róla, hogy eredetileg ő csinálta volna a Batman: begins-t is, csak a producerek túl sötétnek és durvának találták a terveit. :D

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.08.01. 11:55:19

gringo, a régi romero zombifilmek sem gondolatébresztőnekszánt-nagyköltségvetésű-mainstream-mozik, mégis értelmezhetők az adott kor egy kiragadott problémájának/eseményének kritikájaként.

péter 2008.08.01. 14:01:24

Filmbuzi ezerszer jobb oldal mint ez!

action 2008.08.01. 14:10:19

Egyik nagy kedvencem ez a film, soxor megnéztem. A keresztény szimbolika sosem tűnt fel, számomra a RoboCop inkább olyan, mint egy western, cyberpunk környezetben.
Remélem, az új változat méltó lesz az eredetihez (a folytatásokat/sorozatokat hagyjuk).

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.08.01. 14:21:57

nekem Verhoeven simán az egyik legjobb rendező a világon, igaz, még le kell tudnom a Showgirls-t, a Spetters-t és a Wat zien ik?-et, de egyszerűen fenomenálisak a korai holland filmjei, a Turks Fruit gyönyőrű, a Vierde Man zseniális, még a Keetje Tippel kosztümös-megváltásos története is nézhető, mert egy alapvetően iskolás sztoriba is sikerült egy méretes erekciót beletennie. :D egy VilosCohaagennek meg ugye nem is kell emlegetni az Emlékmást.

"A Robotzsaru és a Videodrome a nyolcvanas évek legelőretekintőbb két filmje. - W. F."

ide szabad még tenni a They Live!-et?

MOHIKÁN 2008.08.01. 14:32:32

"Aronofsky úgyis csak belekeveri majd a saját szokásos stíluselemeit és büszkén fog nézni... "

Ez igaz, de az eredeti Robotzsaru lesz akkor is a minenható. Mármint nem lehet felvenni vele a versenyt. Nem szeretném, ha az új Robotzsaru tele lenne mindenféle hyper-super csodadolgokkal kb. 200 évvel késöbbről. Az eredetibe bele lehetett képzelni, hiszen jól rendezett volt és valóban, mintha léteztek volna...

Egyszó, mint száz: Éljen Verhoeven és Alex Murphy!!! ;-)

... és gratula az okfejtéshez, érdekes volt a cikk ;-)

jazig 2008.08.01. 14:34:16

A kedvenc reklámom volt a Robotzsaruban az, amelyikben olyan naptejet (-krémet) hirdettek, ami túlzott dózisban bőrrákot okoz. :)

Talented Torrance · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.08.01. 14:37:34

"Filmbuzi ezerszer jobb oldal mint ez!"

Ne túlozzunk, kérem! Múltkoriban megmértem, és csak 853.szor volt jobb...

...

"A Robotzsaru és a Videodrome a nyolcvanas évek legelőretekintőbb két filmje. - W. F."

ide szabad még tenni a They Live!-et?

Ramiz szar buszra szállt fel, ezért nem lehet közöttünk, de erre ő aztán kapva fog kapni. Nagy szurkere a filmnek, szintén.

_Henrik_ · http://hh.kepregeny.net 2008.08.01. 15:01:56

"Filmbuzi ezerszer jobb oldal mint ez!"

Nem hiszem, hogy kell a geekzet védeni, de azért halkan megjegyzem, hogy szórják itt a gyöngyöt elénk taligaszám...

ricardo montelban 2008.08.01. 15:07:02

pina.

virtualdog 2008.08.01. 15:18:58

De csak azért késtem el mer Para "21 Gramm" A. kollega rossz busszsszszámot mondott! És a Szabadcság hid meg ugye le van zárva.

Long Live The New Flesh! No és a 'They Live'! (Carpenter legviccesebb filmje.)

Ja igen, PC-s játékrajongóknak a kegyetlenül gúnyos reklámokról, az "amerikai liberalizmus fasizmusáról" és az androgün divatról eszébe juthat egy régi játék, az Omikron: The Nomad Soul (amelynek zenéjét a tipikusan se férfi, se nő öltözködést és sminket preferáló David Bowie szerezte, sőt egy jelenetben alteregója fel is bukkan a játékban). Érdeklődőknek érdemes kipróbálni.

Balfake 2008.08.01. 15:23:09

Torrance, te nem ILUM vagy véletlenül?

Az agyonfizetett zsenik meg próbáljanak új filmeket csinálni ahelyett, hogy folyton a régi csontokat kaparják elő, mint egy rögeszmés kutya.

Talented Torrance · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.08.01. 16:10:19

Balfake, halkabban, ha kérhetnélek. Lehet, hogy rajtad kívül még van valaki, aki nem tudja...

ILU.m.

clive 2008.08.01. 16:51:09

PEdig magában Verheovenben is felmerült az ötlete hogy méltó folytatást csinál ennek a filmnek. Sajnos nem történt meg.

Ingrid 2008.08.01. 16:51:23

ez egy szar

Chavez 2008.08.01. 16:59:34

Nekem a második rész jobban tetszett, de ezt is szerettem.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.08.01. 21:34:03

nekem aronovsky ugyanakkora blöff, mint shyamalan. highly overrated sznobiszörperek

mizrolist 2008.08.01. 22:38:31

A Robotzsaru utánozhatatlan és megismételhetetlen klasszikus... pont.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.08.02. 05:37:56

Verhoevennek a kisujjában több van, mint Aronofskynak (REQUIEM FOR A DREAM? Ahogy egy trust fund hippi a drogfüggőséget elképzeli. FOUNTAIN? Broááááf...)

bug jr. 2008.08.02. 06:59:02

megboldogult gyermekkorom egyik olyan filmje(a másik a hegylakó)amelyet akárhányszor próbáltam nem bírtam végignézni.
miért vállalta be ez a zseni ennek a hígfosnak az újráját?nemtudom mennyi zsét szánnak rá,de iszonyat buktaszag a levegőben.

Beyonder 2008.08.02. 10:16:38

WF: és a Pi-ről mi a véleményed?

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.08.02. 13:02:46

Tök jó volt mikor még Radírfej volt a címe. :)

gorgon gollob 2008.08.02. 20:03:41

gyerekkori klasszik, a split second-del egyetemben

gorgon gollob 2008.08.02. 20:06:02

meg az űrvadász.
úristen bazmeg, most jutott eszembe az űrvadász.
meg is vásárolom a mininováról gyorsan.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.08.02. 22:20:24

Az Űrvadász VHS-en itt figyel nálam.

skaven 2008.08.03. 01:35:25

hat nemtom, de ez egy kemenyen szar film volt mar regen is es most is az... :-p
ezt isteniteni... de hat izlesek es pofonok ugye.

azert sztem a requiem for a dream tobb embernek kultfilm mint a robotzsaru. :)

xfantomasx 2008.08.03. 14:21:37

"azert sztem a requiem for a dream tobb embernek kultfilm mint a robotzsaru. :)"

én a helyedben nem lennék ebben olyan biztos...

RoFä 2008.08.03. 23:26:57

Ki szólt be a Highlandernek? Hátrább az agyarakkal!

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.08.04. 12:19:59

A Requiem for a Dream csak a popkultúrában felkapott... a Robotzsarunak meg inkább underground rajongótábora van.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.08.04. 13:21:22

Jut eszembe... Rob Bottin-al mi a fene van? (Damn you, CGI!!!)

Leo Decimus · http://rinascimento.blog.hu 2008.08.04. 14:02:57

"Tök jó volt mikor még Radírfej volt a címe. :)"

Feri a lényegre tapintott: Aronofsky -bár senki sem vitatja a tehetségét- mégiscsak blöfföl. Lynch viszont MINDIG kifogja a nagy halat.

Amúgy a "The Fountain" már egészen reménykeltő volt, granadai jelentektől kis híján elhaláloztam gyönyörűségemben. De művészi szempontból ez akkor is csak recirkuláltatott matéria, és Aronofksky valójában mit sem tud a tudalattiban rejtező, öntörvényű teremtő erő hideg szentségéről.

Amúgy csak halkan jegyzem meg, szerintem Verhoeven is erősen túl van értékelve...de persze lehet, hogy csak azért gondolom így, mert a szatírikus hangvétellel szemben szemben a pszichedéliába oltott drámaiságot preferálom.

travis 2008.08.04. 19:08:28

Nálam a Starship Troopers a Verhoeven-életmű csúcsa. Az autoriter társadalom tökéletes parodiája. Ebben a RoboCop is jó volt, de a Troopers viszi a pálmát.
Neumeier egy zseni.

A Requiem For a Dream pedig kiváló.

bldo 2008.08.04. 21:26:24

"I'd buy that for a dollar."

hmikey 2008.08.05. 12:11:09

Starship Troopers az már az eredeti regényalakjában is zseniális volt, vagyis inkább zseniálisabb. A RoboCop-ban tényleg a naptej reklám a legdurvább - és a legigazabb is -, amilyen faktorúakat kennek ma már az emberek magukra néha... :(

yautya 2009.03.20. 22:18:59

Kíváncsi vagyok Aronowszky mester mit hoz ki belőle. Mindenesetre a robotzsaru szériára ráférne a feltámadás mert nagyon elcseszték a folytatásokat. A kanadai tv filmek robotzsaruról pedig végképp csapnivalóak.

Krumplicukor1987 2010.01.02. 09:30:22

@alvwen wintwex:
Kiadták Magyarországon (ráadásul a rendezői változatot, ami kb 2 perccel hosszabb), szinkron nélkül, és borzalmasan szörnyű magyar felirattal.

irrelevant 2010.01.02. 13:41:55

Aronofskyt nem bántani!!!

DocBulywood 2010.08.18. 14:49:44

@Biri:

Ezt nem így olvastam. Annyi rémlik, hogy egy olyan színészt kerestek, akinek szép ajka van. Ugyanis a filmen ugye inkább sisak van a fején, csak az ajkai látszanak a szereplőnek.

Sok ember közül ezért esett a választás Peter Weller-re, neki pont jó ajkai vannak.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.03.22. 14:34:38

ezzel egyetértek. lehetett volna hosszabb az írás :)
süti beállítások módosítása