Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Játékelőzetes: Red Alert 3

2008.05.17. 18:21 Linkovic Csumoszky

Az EA szimplán levizeli a Westwood sírját. A C&C szériát meg már a Tiberian Sun előtt abba kellett volna hagyni.

58 komment

Címkék: pc ps3 xbox360 játékelőzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr27473534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2008.05.17. 19:01:00

lol, a léghajókat ugyanúgy hagyták, na meg a hangokat
a grafika meg tiszta generals
áá, nagy csalódás... max ha ebben is lesznek kisfilmek:)

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2008.05.17. 19:02:01

LC: szerintem az EA-nál már igen sok éve kreativ válság van...bár ez az eladásaikon is meglátszik.

Gringo 2008.05.17. 19:06:24

Nem értem mi a bajotok ezzel a bemutatóval? Mi nem tetszik?

Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2008.05.17. 19:08:23

hát.. a víz legalább szép..oszt ennyi

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.05.17. 19:11:39

A grafika egyszerűen ergya. 10-15 éves izometrikus RTS-ekre emlékeztet. A játékról magáról meg borítékolni lehet, hogy milyen lesz: iparosmeló.

AP (törölt) 2008.05.17. 19:23:18

Nem gáz ez, csak már láttuk sokszor.

Remélem nem lesz ebből is Red Alert 2008, meg Red Alert 2009, meg Red Alert 2010.

Prophet 2008.05.17. 19:33:43

Ez egy Red Alert 2 mod Generals alá?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.17. 19:55:50

Red Alert 1997-ben is dettó ugyanez volt.

Akkor még hatott az újdonság varázsa, most már 2008-ban nem ...

Seth 2008.05.17. 20:06:42

Nem is vártam mást. Egyszerűen ez az a műfaj, amiben nagyon el kell rugaszkodni az előző játéktól hogy valami újat mutassanak.
A játékipar szerintem kezd kifulladni a kreativitás terén.
FPS: tömeggyártás alatt vannak. Csak a háttérsztori tud valami mást mutatni mint a 2 héttel előbb érkezett. A grafikájuk tényleg gyönyörű, de egyszerűen nem látni túlzott különbségeket.
Stratégiák: ritkán jönnek ki de egyszerűen mindet ismerjük. Aratás, tankgyár, tanksereg, mégnagyobb tanksereg. Roham. Győzelem.
Az egyetlen eredeti ötlet az elmúlt években a World in Conflict. Nincs gyártás, csak akció. De tényleg. Igaz hasonló kő-papír-olló eljárás van érvényben, de legalább a tüzérség és a gyalogság rendesen használható elem lett. (Ennak a játéknak olvasnám szívesen a kritikáját ezen a blogon.)

baliquez 2008.05.17. 20:42:11

ostoba vagy, a C&C 3 igenis baromi jó lett.

A. B. Normal 2008.05.17. 20:47:57

Ezek stratégiák???? Master of Orion, az stratégia.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 21:02:09

Nem tudom, szerintem alapvetően nem a kreativitással van a gond, ha azzal lenne, akkor lenne jó megoldás: Ezer jó ötlet, ezer jó lehetőség van.

Alapvetően ott a gond, hogy két dologtól félnek a nagy kiadók.

A szar játéktól, mert vesztességes és ciki.
A jó játéktól, mert sokáig játszol vele és nem veszel utána egy darabig másikat.

Utóbbi ellen lehet esetleg előfizetéses rendszert kitalálni, de szerintük a tuti megoldás a kicsit szürke, kicsit kopottas, kicsit lerágott csont szerű tisztes középszer, lehetőleg olyan név alatt, ami biztosítja: A név meg a marketing adja el a játékot, és ne a minőség.

Ravenlord 2008.05.17. 21:04:34

Mi a baj ezzel? A Starcraft 2 PONTOSAN ugyanennyi újítást tartalmaz (szebb csilivili oszt' kalap). Bezzeg azt mindenki várja mint az új messiást.

Mitortent.hu · http://mitortent.hu 2008.05.17. 21:34:54

Lehet én vagyok "igénytelen", de kifejezetten szeretem a C&C szériát... Engem nem izgat a Crysis féle grafika, meg csili-vili...

aachi 2008.05.17. 21:46:01

nézzetek meg pár 8 bites játékot. aztán gondolkozzatok.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 22:02:39

Ravenlord: Starcraft 2t se várom :) Utóbbi időben az egyetlen amit várok az, hogy legyen GTA4ből PCs verzió, mert, ha nem lesz kell venni XBOX 360at.

mizrolist 2008.05.17. 22:16:09

Ez a szárazföld ugye vicc? Miből vannak azok az utak? Úgy csillognak a fényben, mint valami műbőr... o_O

GZolee 2008.05.17. 22:35:49

Stratégia: Supreme Commander EA meg lehúzhatja magát a klotyón.

nethuszár 2008.05.17. 22:47:29

unatkozó kis pöcsök vagytok, akik csak fikázni tudnak, az van.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.05.17. 23:12:23

a Total Annihilation semmi új nincs.

Leeroy of SMV Design 2008.05.17. 23:19:29

Én pedig gondosan elkerültem eddig a C&C sorozatot (pedig meglehetősen nagy RTS rajongó lennék); ahogy elnézem, ezután sem lesz máshogy. :)

Julien 2008.05.17. 23:26:19

Nem az számít, milyen csili-vili, hanem, hogy milyen a tartalom. A Starcrafttal azért játszottak évtizedeken át, mert egyszerűen lehengerlően jó volt a játékélmény. Mindenki megtalálta a magának való szintet, a sztori nagyon jó volt, az oldalak egyediek.

A Red Alert baja már '97-ben is az volt, hogy nem kínált megfelelő változatosságot. A sztori tök lineáris volt, mi az eredeti játék pályaválasztós részét is kivették belőle, a skirmish meg elég sekélyes volt.

Most sem lenne gond a grafikával - legalább tonnaszám gyárthatjuk az egységeket online is nagyobb akadozás nélkül - én inkább attól félek, hogy sekélyes lesz a sztori. Meg attól, hogy megint valamelyik oldal lesöpri a másikat. Az elsőben az oroszok, a másodikban az USA volt túl jó. Remélem most megtalálják a balanszot, az megmenthet egy gyengébb szorit is. Minden esetre amíg nem láttunk igazi ingame videót, addig ne kiabáljunk!

tra lala 2008.05.17. 23:41:21

c&c/red alert 1-2 tetszett anno nagyon, de ezek az újfajta változatok már egyáltalán nem.. Nem tetszik a túlzott grafika, a másfajta kamera állás és a futurisztikus fegyverek sem.. Mostanába már nagyon rikán játszom bármivel is, és a video alapján ezzel sem fogok. Egyedül a gta4 lenne az, amire pénzt áldoznék, de amíg nincs pc változat, addig inkább várok.
Ha már gta4: www.vimeo.com/969967?utm_campaign=embed&utm_source=969967
Xbox miatt tűnik ilyen lassúnak a játék?

NEG 2008.05.18. 00:07:10

Szerintem idegesítő a LEGO terepasztalszerű úthálózat. Csak kanyar vagy egyenes lehet?
Amúgy tűrhetőnek néz ki, biztos játszok vele vagy 5 percet.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 00:35:24

tibiii: megmondom őszintén a GTA4 által nyújtott tartalom mennyisége, a várható játékélmény, stb. kapcsán abban a helyzetben van, hogy "ha xboxot kell hozzá venni akkor is jobban megéri mint a legtöbb játék", ha az amíg nincs PC változat tartós, vagy az xbox specifikus kiegészítőek jók és elérhetőek Magyarországról akkor nagyon szomorú leszek, mert konzolt kell vennem és nem olcsó.

De nem véletlen, hogy a GTA 4 ilyen: Mert a GTA fanoknak készült, a szokott görbe tükör a társadalomnak megvan, ha jól látom, a szokott balhé, a hangulat, a tartalom mennyisége, stb. is.

Nem pedig a tömegeknek szánt értéktelen szürke massza.

sanpellegrino chinotto 2008.05.18. 00:39:08

Szerintem nincs evvel semmi baj. Mégis, hogy nézzen ki egy RA?!


Egyébként elég mókás azt olvasni állandóan, hogy "várom már a PC-re a játékot"! Én nem játszom sokat, meg gazdag sem vagyok, de van 360 és PS3 is otthon. Azt a néhány játékot amit éves szinten megveszek (mert érdekel és játszani is fogok vele), még ki bírom fizetni. Ez a PC-s varezes-cheateres kissé már a múlt, de úgy látom ezt nem mindenkivette még észre.

Secnir 2008.05.18. 00:41:56

stratégiafikázóknak üzenem:
akinek a RA szar, meg a CßC, az először játsszon az eredetivel (Dune I-II), esetleg vegye elő a Transport Tycoont multiplayer üzemmódban 7 human és 8 gépi ellenféllel.

utána jöhet a pofázás grafika meg tartalom meg AI tekintetében.

nahát. sok taknyos.
mit nem képzelnek magukról...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 00:56:12

Secnir: Dune I valahol a kaland és a stratégia között van, de én inkább kalandnak értékelném. Dune 2 esetén voltak érdekes pályák, annak idején nagyon jó volt.

Transport Tycoon kapcsán, mi stratégiainak tekinthetjük, de a manager játékok azért elég más műfaj mint az RTSek.

Té, mint Tamás 2008.05.18. 01:13:03

Én leginkább azt fájlalom, hogy manapság (elmúlt ~3-4 év) nem igazán jelennek meg azok a stratégiák, amik háborús környezetben játszódnak, mégis a gazdasági/vezetői oldalt előtérbe helyezik. Én általában ha leülök játszani, akkor országot, birodalmat akarok irányítani, nem "csip-csup" csatákkal veszkelődni. A Total War sorozat csatáit általában a gépre bízom - kivéve, ha rossz eredményt hoz ki, és jobbra van szükségem -, azon kívül két nagy kedvencem van, a Crusader Kings - etc. - etc. - Hearts of Iron sorozat, valamint a Knights of Honor. Ennyi. Gyakorlatilag két sorozat létezik így számomra, mivel a KoH-t a Crusader Kings kissé egyszerűsített verziójának is tekinthetjük.

De hát ez tűrhetetlen... Mást ez nem zavar?

(Ja, egyébként főleg középkori/ókori témában érdekelnek a stratégiák, lehet, hogy XX. sz.-i környezetben több is van.)

pizsama 2008.05.18. 01:23:22

Én a The Curse of Monkey Island, a Grim Fandango és a Neverhood óta nem láttam igazán ötletes, a játékélményt és nem a grafikát előtérbe helyező játékot. Talán majd a Spore ilyen lesz. Addig is Patapon...

battlezone de nem a ketto hanem az egy!!! 2008.05.18. 01:56:09

Na ezt nezzetek meg sracok, 1998-as jatek.

Multiban tolom, egyszeruen megunhatatlan. A single player reszet is evente egyszer vegigviszem. Massal nem is jatszok...

www.youtube.com/watch?v=00e_BZx3ddA

Té, mint Tamás 2008.05.18. 02:12:21

Ó, a Battlezone milyen jó volt...
Gyorsan le is csekkoltam, még megvan az a ZED magazin CD melléklet, amin a Battlezone demója volt. :)
Valahogy a teljessel sosem játszottam (persze, '98-ban nem két kattintással töltött le az ember játékot), de a demót ezerszer végigtoltam.

Dudi 2008.05.18. 03:03:21

Kicsit hosszú leszek, előre is bocsi!

sanpellegrino chinotto: Igen, igazad van, de ne felejtsd el, hogy a piaci szegmensben mi (Magyarország) igencsak hátul vagyunk. Te pl igazán kirívó eset vagy, hogy e két konzollal rendelkezel (Xbox gondolom vagy chippelve, vagy külföldi Live acc-cal), sajna nem ez a magyar átlag - hiába a nyugat ezt követi (én pl egy Nintedo Wii alapjáték csomaggal tök jól megvagyok, főleg, ha jönnek át haverok / havernők is partyzni - jah, és nyertem egy üdítő forgalmazó cég nyereményjátékán). PC nekem elsősorban a munkámhoz kell, de ha már előtte ülök, miért ne játszhassak vele (mellesleg megtehetném, hogy konzolt vegyek, de inkább egy Dell XPS M1730-as notira ruháztam be...)?

Battlezone: hmm, sajna kimaradt az életemből, de nem lehetett rossz. Kicsit a Savage jutott eszembe róla.
Egy apró észrevétel! Ne keverjük össze a taktikai játékokat (Laser Squad (C64), Swine, Commandos stb.) a marketinggel (TTDlx, Total Club Manager) a stratégiaival. Ez utóbbiban is két fajta van, amikor csak a termelésen van a lényeg, és a csapatmozgáson (Defender of the Crown - bár ez kicsit kivétel -, Scenario (C64), Supremacy (C64, Amiga, asszem volt PC-re is), valamint amikor a csapatokat is te irányítod 1-1 konkrét csatában. Ez utóbbiba tartozik a Dune 1 RTS részei, a Dune2, a Warcraft sorozat, a Starcraft, valamint a C&C RTS részei és a Red Alert epizódok (tuti, hogy valamit kihagytam, mindenki pótolja be a magáét a megfelelő helyre).
Ha belegondolunk, mindegyik utóbbi RTS az elmúlt 2-3 évből lehúzott bőr a javából, semmi fontosabb változtatást nem tudnak nyújtani a Dune 1 RTS része óta. Ennek több oka lehet:
- Gazdasági érdekeltésg (lásd TheElf hozzászólása)
- Kreativitás hiánya
- Mit várunk el egy RTS-től?

Ez utóbbi szerintem a legnehezebb kérdés a szoftvergyártók számára. Ilyenek lehetnek a válaszok, hogy: ne legyen bonyolult, lehessen nyersanago(ka)t beszedni, lehessen fejleszteni, lehessen termelni, lehessen... Ja, és hogy szép grafikája legyen.
És mindehhez nyújtson "valami" újat? De mi legyen az? Nekem lennének ötleteim (lásd www.kongregate.com/games/scarybug/chronotron RTS-ben valamilyen módon megoldani a mellékelt játék extra lehetőségét), de valszeg ez "kissé" bopnyolultabbá teszi a fogyasztó (értsd: amerikai) közönség számára...
Szóval amíg ki nem találnak valami egészen újat, addig ne várjuk igazán megrendítő alkotást az RTS világából. Ezek miatt tartjuk etalonnak a Dune 2-t, a Wolfeinsteint, a Maniac Mansiont (vagy Zak McKracken-t, illetve a Dott-ot), az Eye of Beholdert stb. - ezek mind-mind egy-egy játék alapstílus etalonjai voltak (ha esetleg valaki tud régebbi játékot az adott stílusban, szóljon!).
Jah, még egy! Hogy miért szeretjük a starcraftot? ennek több oka van:
- Sztori
- AI (rengeteg teszten ez a játék érdemelte ki a "legemberszerűbb" mesterséges intelligenciát)
- Az az alapvető változatosság, lehetőség-kombináció, ami még nem rontja el a játék egyszerűségét.
egyszóval, mert Blizzard termék. Lehet, hogy túl előzékeny vagyok, de eddig egyetlen Blizzard progiban sem csalódtam - legyen az bármilyen stílus -, max az állandó határidő csúszások idegesítettek. De megérte, mert egy álomprogram került a kezembe. Az EA meg mit csinál? Korbácsolja a fejlesztőit a határidő betartása miatt, aztán nem győznek hibajavító (nem játékmenet-kiegyenlítő!) patch-okat kiadni... NC...

Tehát a Red Alert 3-tól nem várok túl sokat a sablonmenettől: AI ellen termelni, mint állat, ember ellen meg rush (vagy védekezés a rush ellen) - persze nyílvén lesznek, akik sokkal jobban fogják csinálni, mint én. Ami lényeges lesz, az a sztori (azé' kíváncsi leszek, mi lesz Yurival, illetve bekerül-e valamilyen módon Kane), de tudom jól, hogy számos embert - főleg idősebbeket, illetve időhiányosokat - abszolút nem fog érdekelni a kerettörtének, csak maga a játékrész.
Legyen jó az RA3, várom, de nem várok túl sokat tőle!
Uff!

népszolga · http://valenciacfhu 2008.05.18. 03:25:40

AI nem kell red alerthez
átvezető múvi kell ,meg tank rush
a red alert 2-t már vagy 6x végigcsináltam hogy mozizhassak végig. multiban meg kell 6 apoca 4 kirov és go :P

Té, mint Tamás 2008.05.18. 03:41:31

Dudi · dudi.hu 2008.05.18. 03:03:21
"Egy apró észrevétel! Ne keverjük össze a taktikai játékokat (Laser Squad (C64), Swine, Commandos stb.) a marketinggel (TTDlx, Total Club Manager) a stratégiaival. Ez utóbbiban is két fajta van, amikor csak a termelésen van a lényeg, és a csapatmozgáson (Defender of the Crown - bár ez kicsit kivétel -, Scenario (C64), Supremacy (C64, Amiga, asszem volt PC-re is), valamint amikor a csapatokat is te irányítod 1-1 konkrét csatában. Ez utóbbiba tartozik a Dune 1 RTS részei, a Dune2, a Warcraft sorozat, a Starcraft, valamint a C&C RTS részei és a Red Alert epizódok (tuti, hogy valamit kihagytam, mindenki pótolja be a magáét a megfelelő helyre)."


Ez a felosztás jó, és tényleg meg kell különböztetni ezeket a stílusokat. Azonban még egy fontos dolgot ne felejtsünk el: a stratégiákon belül mindenképp el kell különíteni a körökreosztott és a valósidejű stratégiákat.
Én mindig is úgy gondoltam, hogy a körökreosztottak (ide sorolva az időlassítós-megállítósakat is) "felsőbbrendűek", jóval több gondolkodást igényelnek, nagyobb komplexitást engedhetnek meg.
És hát ugye az általam fájlalt műfaj leginkább körökre osztva valósítható meg, ezért ennek eltűnése összefüggésben lehet az általad említett... khm... "egyszerűségre" való igénnyel. (Bár nem közvetlenül az amerikaiakat tenném felelőssé, szerintem a gondolkodni-nem-akarás világméretű jelenség.)
Lassan tényleg eljutok arra a pontra, hogy magamnak kell megírnom álmaim stratégiáját.

cuebler 2008.05.18. 06:10:54

leporoltam a kislemezeimet. kerestem egy 3.5-ös meghajtót, gyors bekötöttem és az egyik disk-en mit találtam??? a civilization volt az utolsó igazi stratégia, bár nem rts, az tény... azóta csak a grafika, meg a 3d meg a kutyaf@sza, nem a játékélmény számít. tisztelet a kivételnek: a fentebb oly sokszor említett dune I-II, panzer general (bár ez se rts) meg a warcraft.
miért van az, hogy ezek a játékok 1 és 25 mega között ugyanazt a játékélményt nyújtják, mint egy 8 vagy 16 giga méretű c&c3?

midnight coder 2008.05.18. 07:46:08

Nekem a kedvencem a Heroes III of Might and Magic. A IV-gyel és az V-tel is játszottam, de én valahogy folyamatos hanyatlást éreztem. A IV is sokkal szarabb mint a III volt, de az V az tragédia. Egyrészt 3D ide vagy oda, de grafika kimondottan ocsmányságos lett, nekem nagyon nem jön be az oroszos stílus, másrészt a játszhatóságot is sikerült feláldozni a 3D oltárán.

paraszt 2008.05.18. 08:54:42

Sakkozzatok wazze vagy olvassatok...

Leeroy of SMV Design 2008.05.18. 09:12:14

Secnir: Nekem sem tetszik a C&C sorozat. Enyhítő körülményként megfelel, hogy anno 1993 körül mindhárom házzal végigvittem (természetesen cheat nélkül) az említett Dune 2-t? Így taknyos sem lehetek. :) A grafika nem minden...tényleg sablonosak lettek ezek a játékok. Egyébként ha tetszetős, kiegyensúlyozott és változatos RTS-t szeretnétek látni (némi RPG elemekkel, már ami a hősök személyét illeti - ahogy megszokhattuk a Warcraft 3 óta), ajánlom a Spellforce 2-t és a kiegészítőjét.

doomguard 2008.05.18. 09:16:30

A Stratégia nekem vhogy nem azt jelenti, hogy ha "1 perc 30 másodpercnél nincs legalább 3 db HellDaemon tankom, és 50 db HellTrooperem, akkor kezdjük újra" (amit írtam csak irónia, nem akartam létező játékból venni példát) Anno stratégia volt a Panzer general első része, Battle Isle, Incubation (ez inkább taktikai játék), Master of Magic, Master of Orion. Na és ott volt az Arnhem, és a Vulcan, bár erre a kettőre sajnos nem sokan emlékeznek, pedig ott vannak a legjobb világháborús stratégiai játékok 5 ös toplistáján nálam.
Amit még szerintem érdemes megemlíteni annak, aki szereti a stratégiai játékokat,a HoI Doomsday mellett az a Space Empires 5. Igaz h kismillió patch kell hozzá, de jól kezelhető a bonyolultsága ellenére, és nagyon változatosan alakíthatjuk ki kedvenc fajunkat, annak életterét, társadalmát, beállítottságát. És azt tegyük hozzá, h nem lehet 2 nap alatt lejátszani.

Secnir 2008.05.18. 09:39:36

"paraszt 2008.05.18. 08:54:42
Sakkozzatok wazze vagy olvassatok..."

jah, a sakk, már azzal is elégedett lennék, ha leütnék egy parasztot...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.18. 09:43:24

panzer general 1.
most meg company of heroes.
az egyik körökre osztva ad olyan játékélményt, amit nehéz űberelni, a másik meg rts-ben.
a gta4-et én is várom, mert a san adreas nekem csalódás volt.
a c&c széirát messziről kerültem, nekem túl... szines :-).

IronLowrider 2008.05.18. 09:48:34

Hát, engem a játékmenetben fellelhető újítások nem zavarnak (bár nekem abban a RA tetszett utoljára), de PPM-en még a RA2 RockPatch megjelenés előtt is százszor tartalmasabb modokat csináltunk, mint amit most az EA összehányt itt RA3 címen.

A Tiberium Wars már egy szánalom volt, itt legalább a víz normálisan néz ki. Na de azt, hogy a hangokat egy az egyben importálták a RA2-ből, én nem a kreativitás hiányának tudom be, hanem brutális pofátlanságnak. Az meg egyenesen röhej, hogy még mindig Frank Klepacki zenéit kell használniuk a promócióra, mert ennyi idő alatt nem hogy jobbat, de ugyanolyan színvonalút se tudtak csinálni.

Máté 2008.05.18. 12:56:20

Nem tudom, mi bajotok nekem tetszik, a RA 3 eddig. A zenét és a hangokat meg nem azért hozták vissza valószinűleg, mert nem tudtak újat csinálni - simán tudtak volna - hanem azért mert része a Red Alert feelinének, nosztalgiábol rakták bele szerintem a hangokat a zene meg qrva jó vétek lett volna le cserélni, valóüban nem hiszem hogy sokat fejlödött, de nem is kell mert ez egy ilyen játék pont az a jó benne hogy termelsz aztán rusholsz, vannak ennél sokkal komplexebb stratégiák ahol egész birodalmakat írányitasz vagy taktikusabbak ahol csak egy kis csapatot. Akinek nem tetszik azzal semmi baj, keresen magának egy másik játékot.

Azokra a zsenikre meg nem vagyok kiváncsi akik csak grafikájért vesznek játékot- vérbeli játékos lehet az ilyen is, vagy egy előzetes és 3 kép alapján megmondják, hogy ez egy szar.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 13:03:23

bs395: Company of Heroes valóban jó, és hiában RTS nem éppen a Dune 2 féle recept. Szerintem a gond alapvetően ott is kezdődik, hogy egy játéknál a Single Player részt elfelejtik rendesen megoldani, mondván úgyis a multi miatt veszed meg, abban pedig nem feltétlenül a történet, a hangulat a fontos, sőt.

Nálam a kedvenc FPSek között ott van a No One Lives Forever mindkét része, érdekes módon az utóbbiban a multiplayert egy cooperative multiplayer mód, egy csapattal lejátszható story lett, erre optimalizált feladatokkal, külön kampánnyal.

Meg lehetne csinálni ugyanezt RTS szinten is?

Érdemben lehetne ideiglenes hidakkal, utakkal, stb. is kalkulálni? Esetleg vasúttal? Lehetne olyan tiszteket is toborozni akiknek összetettebb feladatokat tudsz kiosztani és több dolog működését automatizálják, hogy valóban stratégiai és ne taktikai döntéseket hozz? Lehetne jó story? Lehetne többirányú egységfejlesztés, kutatás, stb?

Lehetnének megvédendő civil épületek? Semleges egységek? stb.

jclayton 2008.05.18. 20:46:56

Saját kis szubjekív stratégia hall-of-fame:

Starcraft, Heroes of MoM III, Gettysburg!, Myth, Panzer General, Dawn of War

...az intró meg rendben van, bár a Red Alert-sorozat terén lenne mit bepótolnom

IronLowrider 2008.05.18. 23:36:09

"a hangokat meg nem azért hozták vissza valószinűleg, mert nem tudtak újat csinálni - simán tudtak volna - hanem azért mert része a Red Alert feelinének, nosztalgiábol rakták bele szerintem a hangokat a zene meg qrva jó vétek lett volna le cserélni, valóüban nem hiszem hogy sokat fejlödött, de nem is kell mert ez egy ilyen játék pont az a jó benne hogy termelsz aztán rusholsz"

Nálam jobban kevesen szeretik a C&C-t, még az eredeti is megvan díszdobozban kézikönyvvel.

Csak ilyenkor felmerül a kérdés, hogy ha semmit nem módosult a játék, akkor minek kiadni (megvenni) újra. A víz fizikáján kívül minden mást egy rosszabb modder + grafikus is meg tudott volna csinálni egy Generals modban. Ahogy meg is csinált.

Na meg szerintem reálisabb, hogy a hangok a feeling helyett azért maradtak benne, mert így sokkal olcsóbb volt megcsinálni, és többet fognak rajta profitálni.

Mennyivel lett volna jobb, ha a Return to Castle Wolfensteinben az eredeti Wolf3D hangjait használják (bármennyire meg is marad a feeling)? Vagy betehették volna a Sands of Time-ba a Prince 1 halálhörgéseit :). Fun lett volna, tény, csak én valahogy allergiás vagyok az ilyesmire.

saxus 2008.05.19. 13:44:51

Csak tudnám miért kell ezt a meseszerű műanyag gyerekjáték-grafikát erőltetni. Ra2-ben is ezt utáltam, egész olyan volt, mint egy gyerekjáték. Ra1 szebben nézett ki...

A TW-nél legalább megpróbáltak ezt-azt visszahozni a régi hangulatból, de itt méginkább elcseszik. Honnan látszik? Ilyen képi világgal ne próbálják már meg bemesélni, hogy ez egy komoly hangvételű stratégiai játék.

Mondjak még méltatlanul elfeledett stratégiai játékokat? Imperium Galactica 1-2. Igen, összetett volt és gondolkodni kellett. (Meg a bugokat ismerni, ha IG2-vel akartál multizni ;) De megvolt a hangulata...

És még azt se lehet rá mondani, hogy csúnya volt. IG2 1999-ben jelent meg, már akkor 3D-s grafikával (és egy P1-esen egy Voodoo 3-massal még jól is ment), ehhez képest hol volt a ra2 izometrikus nézete. (Bár mit meg nem adnék, ha visszatérne az izometrikus korszak, mindezt úgy, hogy jól fel lehessen tolni a felbontást. TotalA-ban (TibSunban, Ra2-ben) is bírtam, hogy nagy monitornál fel lehetett rakni egész nagyra (gyk. bármekkorára)

aFx 2008.05.19. 14:27:59

tavaly ott volt a Supreme Commander. zseniális játék, csak éppen én rendszeresen elhúzok 2 óráig egy partit.

ez meg... sírok. Red Alerttel szoktam rá az RTSre, a Tiberian Sun műanyag volt, a Red Alert2nek olyan színei voltak, mintha odahányták volna (nem ment a Starcraft copy;>), a Generals:Zero Hour végre visszahozta a változatosságot, agyon oda vissza is nyomtuk multiba (can i have some shoes?). a Generals ZHból hiányoltuk a vízi csatákat... hát most ittvan, az engeine tud pár új particlet... ehe ehe ehe, csak nem ennyire elszúrtátok a Kane's Wrath egyensúlyozását, hogy mindenki elmászott, és elő kellett venni a másik RTS franchiset is?

nézem a trailert... a fíling sehol, mintha egy Generals modot néznék.

asszem a Supreme Commander után ez már nekem... nos olyan, mintha a Deus Ex után visszamennék Doom2őzni. jó, a Generals az más, az multiban fíling (első multizásunknak du3kor az vetett végett, hogy másik srácnak haza kellett mennie... este10kor kezdtük:D).

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.05.19. 15:37:55

A Supreme Commander első ránézésre minimum furcsa. De a RA már a második résszel szembeköpte önmagát: 16 színű játékok grafikájára emlékeztető színvilág, újrahasznosított koncepció, és valaminek a hiánya, ami a régi C&C-kben megvolt: a tökösségé. Ugyanezt érzem itt is és ugyanezt éreztem a Tiberium Wars-nál. (Az EA nem véletlenül akarta felvásárolni a Rockstar-t...) Nekem utoljára a Steel Soldiers jött be; ők mertek szakítani a hagyományokkal, de élvezhető, kiforrott játékot csináltak.

Myy 2008.05.20. 01:27:03

Csírák vagytok mind akik fikázzátok!!
Eleve egy RTSt hogy lehet pl a GTA4-hez hasonlítani?
Ezen kívül Westwood soha nem azzal vitte a prímet h mennyire komplex/újszerű játékokat hozott össze.
egy Westwood RTS már évek óta: átvezető mozik tömege, jó hangulat, multiplayer. Ebben jók, ezt is fogják csinálni. Innovatívnak lenni, erre ott vannak más cégek, a valamikori Bullfrog (Populous, Dungeon Keeper) ma Lionhead (Black&White), Relic (homeworld) stb.

Aki az SC2-t ócsárolja az meg nem tudja miről beszél. A szó szoros értelmében. Nem az elmétek épségében, hanem a tájékozottságotokban kételkedem

4X játékokhoz (Masters of orion stb) megint nem lehet hasonlítani pont ugyanezért. Az ő örökségüket is továbbvitték mások pl a Civ-ek, kicsit a Rise of Nations, IG-k, Haegemonia, pár hete pedig a Sins of a Solar Empire

Hála az égnek ezt mások is észrevették, de azért leírtam hátha nem fogta föl még MINDENKI!

egy kis infó arról h mire számithatunk a RA3-tól:
www.gamespot.com/pc/strategy/redalert3/news.html?sid=6191239&om_act=convert&om_clk=multimodule&tag=multimodule;picks;story;2

Még vmi, nem állítom h a RA3 jó lesz, simán elbaltázhatják, de az ég szerelmére ne más kategóriájú játékokhoz hasonlítsátok!! Nagyon szép h ennyi ember szereti a komplex stratégiákat (én is). De ha nem szereted Columbót ne azt magyarázd h mennyivel jobb a Poirot!
köszi

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.05.20. 02:46:52

"egy Westwood RTS már évek óta: átvezető mozik tömege, jó hangulat, multiplayer. Ebben jók, ezt is fogják csinálni"

Az EA évek óta küszködik, alig adnak ki értékelhető játékokat, s ebben a helyzetben a megbízható bevételforrást számukra az eladható név jelenti. Ez a stratégia nyilván nem a kreativitásról, inkább a futószalagszerű termelésről szól. (A szériához egyébként a Westwood egykori tagjainak már rég semmi köze nincsen).

aFx 2008.05.26. 13:40:15

Linkovic Csumoszky: a SupCom elsőre furcsa, másodikra furcsa (normál rtsek után kell pár óra átszokási idő), szépen lassan rákapsz az ízére, és olyan 40-50 óra után elkezdesz gondolkodni, hogy a többi játékban ezt miért nem lehet így, hát teljesen logikus minden változás (nincs kiéheztetés, lehet tárolni a nyersanyagokat, a radaroknak van hatótávja, a pályák hatalmasak, mindent ki lehet védeni szal nem azon múlik a dolog, hogy észreveszed e a nuke cannont a védelem szélén). avagy nem a reflexek számítanak (jó, első pár percben amíg megvan a feltechelés/felállítod az első védelmeket rusherek ellen... nem, bunkerlix nincs, tehát a rusher nem a rádjön egy hummer rakétásokkal, mert azt a kezdő építőegységed bedarálja).

EA utóbbi időben tényleg gyengül. sorra rontják el a pénzhozó sorozatokat...

Wondellfull Kristóf 2008.07.21. 10:36:28

Szerintem jó lesz mert nekem nagyon tetszik.

Fanky 2008.08.15. 21:08:48

szerintem a régi játékok az igatiak.... főleg az Outlive, de a Ceasar 3 és a Pharaoh is jó játék....
süti beállítások módosítása