Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Tévékritika: KALIFORGIA (Californication, USA, 2007) - 1. évad **

2008.01.31. 18:00 Beyonder

A templomban játszódó nyitójelenetben egy dögös apáca hirtelen felindulásból lecuppantja Mulder ügynököt, vagyis David Duchovny-t. A blaszfém felütés ugyan csak álomjelenet, de még ugyanebben a részben a főhős, Hank Moody, összejön egy csinos barnával, akiről később kiderül, hogy csak 16 éves, és aki szex közben előszeretettel vagdossa pofán a partnerét. Mellesleg: Hank ex-feleségének nevelt lánya. Nem kevésbé tréfás az a mellékszál, melyben Charlie-t (Hank ügynökét) ráveszi a titkárnője egy kis szado-mazo játszadozásra, majd a férfi bemutatja a nőt a feleségének is, hogy némi izgalmat csempésszenek a fáradni kezdő házasságba. Az édeshármasból azonban édeskettes lesz, Charlie, ha úgy tetszik, kispadra kerül, de előtte még egy szexuális balesetben az egyik mellbimbóját is elveszíti.


PC-mentes poénok, frappáns beszólások, jobbnál jobb nők, napsütés és kaliforniai életérzés: kábé ezekért lehet szeretni a Kaliforgiát. Utálni meg a főszereplője miatt. De előbb a sztoriról: Hank Moody egy felkapott író, aki nem tudja túltenni magát rajta, hogy legutóbbi regényét Hollywood, a tőle megszokott kérlelhetetlen alapossággal meghágta, vagyis filmre adaptálta, hűtlen és hazug módon. Emellett – igazi New York-i lévén – nincs kibékülve a kaliforniai életstílussal, és a ténnyel, hogy ex-felesége újra házasodni akar (mással). Ez így együtt alkotói válságot eredményez nála – illetve eredményezne, ha egyáltalán megpróbálna akár egyetlen mondatot is leírni. Ehelyett inkább reggeltől estig piál (néha egy kis fű és kokain is becsúszik), és mindennap gyakorolja az alkalmi szex intézményét. Nehéz dolga persze nincs, mert a hírneve, a cinikus és (ön)ironikus humora, no meg a sármja miatt buknak rá a nők.

Az önsajnálatban és a különböző élvezeti szerekben való intenzív dagonyázás közben viszont Hank is tudja / érzi, hogy nincs ez így jól, ezért megpróbálja meggyőzni az ex-feleségét, akibe még mindig szerelmes, hogy ne menjen hozzá ahhoz a másik férfihez, mert 1., nem is szereti igazán, 2., vele (mármint Hankkel) működhetne a kapcsolat másodszorra, hiszen mindketten tanultak a hibáikból, 3., Beccának, közös lányuknak is ez lenne a legjobb.

Ennyi az alaphelyzet, kicsit szappanoperás, de még tolerálható. A legnagyobb gondom, ahogy említettem, Moody karakterével van. A vicc az, hogy Duchovny valószínűleg 100%-osan azt nyújtotta, amit kértek tőle: flegma, búvalbaszott, nagyképű. Mégis, egy ilyen paródiába hajlóan modoros figurával baromi nehéz szimpatizálni. A fickó végignyavalyogja az egész sorozatot, lubickol a spleenben, mint aki mindenét elvesztette – csoda, ha a néző (én) legszívesebben nekifutásból fejbe rúgná az öntelt fejét, hátha észbe kap? És mindez semmi ahhoz a borzalomhoz, amit a Hank lányát játszó színészlány produkál. Azt ugye már megszoktuk, hogy minden (értsd: MINDEN) hollywoodi vígjátékban koravének a gyerekszereplők, és, hogy ez jajdevicces, mert szembe lehet őket állítani az infantilis felnőttekkel. Ezt történik itt is, csak még durvább kivitelben. Becca száján minden epizódban olyan baromi nagy okosságok hullanak ki, amelyeket akkor is nehéz lenne feldolgozni, ha nem egy fahangú, az arcbénulás tüneteit produkáló, oláhibolya-frizurás kislánytól származnának, de így meg pláne.

Mindez természetesen szubjektív, ha valaki nem kap kiütést a szereplők és a sorozat modorosságától, a humorba rejtett érzelgősségtől, akkor valószínűleg egy szórakoztató 12 x 25 percben lesz része.
 
 


Hogy végül a legnagyobb pozitívummal zárjam a posztot, itt van pár jobb Hank Moody duma:

"I won't go down in history, but I will go down on your sister"

"You can't snort a line of coke off a womans ass and not wonder about her hopes and dreams. That wouldn't be gentlemanly"

„Now you're giving me that look, right now, look like I fingerbanged your cat.”

Hank: What is your name, by the way?
Venice Beach Girl: Wouldn't you rather just fuck me and never know?
Hank: Oh, fuck. Who says romance is dead?

36 komment

Címkék: 2csillagos tévékritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr38317907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.31. 18:47:09

A képen látható hölgy az a kiscsaj, aki a Dadus című c kategóriás sorozatban játszott?! Tyűű de megnőtt...

ae · http://aeonflux.freeblog.hu 2008.01.31. 19:32:22

két csillagot adni ilyen csöcsökre?!

xyzdg1981 2008.01.31. 19:57:35

Hááát azér lehet hogy Szilikon Rt. :)

frogman 2008.01.31. 21:19:39

Nekem az volt a sorozattal a bajom, hogy olyan semmilyen. Megnézed, de semmi extra, de nem is bánod, mert csak 25 perc. Ugyanez a téma a Weeds meg ahogy olvasom az HBO-s Gabriel Byrne sori is. Remélem nem lesz divat efféle szériákat készíteni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2008.01.31. 21:34:49

sorozatjunkien kicsit tobb elismerest kapott.. szerintem jo sorozat, kar fikazni (oks, elhiszem, csak igy tesznek ki index cimlapra, de hosszutavon megeri?)

Sierpe (törölt) 2008.01.31. 21:39:25

Nekem tetszett, bár olyan nagyon sokminden tényleg nem történt benne. Ami Duchovny-t illeti szerintem egész jól hozza ezt a figurát.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.31. 21:44:36

gergo: csak mert a sorozatjunkie asszondta, hogy ez a sorozat jó, akkor nekünk feltétlenül egyet kéne értenünk velük? egyébként meg olvasd végig a blogot, számold össze hány 4 és 5 csillagos értékelést találsz, aztán ne beszélj legközelebb ilyen butaságokat.

Santito · http://geekz.blog.hu 2008.01.31. 22:10:12

Nálam 5 csillagos ez a sorozat, bár az utolsó rész záró képsorait kivágtam volna a francba...

Havero 2008.01.31. 22:19:06

A záróképsor úis csak álom volt...

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.01.31. 22:21:52

Ööö, én kimondottan imádom ezt a szériát...

voorhees 2008.01.31. 22:27:52

Én szerencsére nem kaptam kiütést Gyukovnitól, tetszett ez a Bret Easton Ellis szerű figura, remek szórakozás az egész családnak... :)

Winkie 2008.01.31. 22:28:38

nem tudom mennyire figyeltél oda, de Hank-nek nincs ex-neje, ugyanis ex-nőjével sosem házasodtak össze...
SZVSZ a Hank és lánya közti szál sokkal jelentősebb, mint Charlie hármasa...
SZVSZ a felszín alatt egy nagyon okosan megírt sorozat rejtőzik...

Beyonder 2008.01.31. 22:30:06

Én szerettem volna imádni (milyen zseniális a festmény-lehányós rész a 2. epizódban!), de a szentimentalizmustól akkor is hányok, ha azt egy Hank féle macsó karakterrel próbálják álcázni. És ne mondjátok már, hogy a kislány stílusa nektek bejött...

pajaro 2008.01.31. 22:36:15

nekem ez tevedes. mulder egy reszig jatszott nalam, utana nem zavart se a jateka, se semmi. szerettem.

LoviGabi 2008.01.31. 23:08:09

Nem is tudom, nekem bejött ez a sorozat. Azért remélem 2. évadot nem csinálnak belőle, mert az elsőben (szerintem) minden értelmes szálat elvarrtak. S azt kell mondanom, felirattal eredeti hang mellett sokkal jobban tetszett mint szinkronnal.

Hank 2008.01.31. 23:08:22

Kedvenc parbeszedem:

Hank: Speaking of which... where's Marcy?
Agent: Emergency waxing session. As we speak, she's likely staring into the business end of Angelina's vagina.
Hank: Let's take a time-out while I meditate on that for a few moments.

Oscee 2008.01.31. 23:17:54

Nálam is 10/10-es széria.
Végre valami friss vér a szarrákoptatott, unalmas sitcomok világába. Duchovnyra meg nincsenek szavak.
Bár szerencsére nem magyarul láttam, nem tudom, hogy mennyi veszett el a szinkron során, gondolom, csak a lényeg :)

frankchi 2008.02.01. 00:03:06

Hank a megtestesült Hollywood Animal.

a Californication érdekes bepillantást nyújt a kulisszák mögé, hogy mik történhetnek a talent ügynökségeken. :) és ez csak egy kis iroda.

egyébként meg Hank nem felkapott író (habár a középiskolás lányok között igen), hanem egykönyves (God hates us all) senki a film világában, nem kap megbízásokat, s a művéből készült filmet a rendező hollywood-i maszlaggá degradálta, és zaklatott életvitele miatt alkotói válságban van, blog-ot kell(ene) írnia, de szerencsére az évad végén összehozza következő könyvét (együltő helyében) és úgy tűnik rendezi az életét.

lifelike 2008.02.01. 00:32:49

nemreg neztem vegig az elso evadot
es nagyon varom a masodikat :)
nekem bejon ez a kaliforniai filing

a cikk iroja valoszinu lakotelepi, nem erti mirol szol :)

dupi 2008.02.01. 00:33:02

én szinkronosan néztem, és jó volt. pont ami neked nem jött be, az tetszett benne :)

virtualdog 2008.02.01. 00:48:16

Nem vagyok vallásos, de nekem elég (sőt kurva) olcsónak tűnt a templomos jelenet meg a bibliai reklámok, amikkel elárasztották az amerikai nagyvárosokat (Los Angelesben legalábbis többemeletes Hank Moody fogta az almát a hollywoodi negyedben...). Nyilván lesz felhördülés rá és pont ezért nézettség is, de ez elég gagyi fogás - szerintem. Persze ez az észrevétel (vélemény) nem konkrétan a sorozat minőségére vonatkozik, csak gondoltam megemlítem.

klu 2008.02.01. 01:42:44

Nekem is nagyon bejött a sorozat, végre nem egy orvosos-boncolós-nyomozós-megmentős sorozat. Nekem csak az az egy kérdésem lenne, mért nem az ír kritikát, akinek legalább egy kicsit tetszett. Persze fanyalogni könnyebb.

Klikkelj Magyarországért virus. zapto. org

Chavez 2008.02.01. 01:57:39

"Nekem csak az az egy kérdésem lenne, mért nem az ír kritikát, akinek legalább egy kicsit tetszett."

Egy kicsit neki is tetszett, azért adott rá két csillagot.

Lemezeknektek 2008.02.01. 02:00:00

klu: jaj, ezt kérlek ne! Már én is megkaptam a blogomon, hogy "miért írok egy lemezről rosszat, amikor jót is írhatnék?" -hát bazmeg azért, mert szar! És punktum.

mata68 2008.02.01. 07:34:24

A tavalyi kedvenc sorozatom volt, kár, hogy a cikkírónak nem tetszett. Én mindenkinek ajánlom, aki még nem látta.

gibson 2008.02.01. 08:14:48

Az első pár rész nekem is tetszett, de aztán engem is egyre jobban kezdett idegesíteni Hank figurája. Különösen azoktól a részektől kaptam idegbajt, amikor az exével flörtölgettek, nem tudom miért, de ott valami rettentő tenyérbemászó volt mindkét szereplő. Na meg a kislány, az tényleg valami borzalom. Amikor elkezd okoskodni meg magyarázni - legszívesebben fejberúgnám, nekifutásból...
Kár, pedig amúgy az alapötlet tetszett nagyon.

klu 2008.02.01. 14:09:57

Lemezeknektek>
Irjál olyan lemezről cikket, ami tetszik neked. Ha van egy kedvenc lemezed, szerintem sokkal tovább tudsz "áradozni" róla, mint egy számodra xarról. Mert az számdora csak xar.
A bazmegjeid meg tartsd meg magadnak.

Lemezeknektek 2008.02.01. 14:37:50

Ne haragudj, ha megsértettem törékeny lelked, a 'bazmeg' nem neked szólt, csak úgy bele a nagyvilágba. De majd küldök legközelebb egy virtuális korsó sört.

Egy kritikai blognak meg --véleményem szerint-- nem az a célja, hogy CSAK jó dolgokról írjon, hiszen hol marad akkor az összehasonlítási alap? Talán az Est vagy az a szerencsétlen Quart mindig dícsérő kritikákat ír? Na ugye.

scion 2008.02.01. 15:07:31

én egyben daráltam le a sorozatot, és tökre élveztem az utolsó képkockáig. ez egyszerűen kalifeelgood, fölösleges a magvas gondolatokra vadászás közben fennakadni a kliséken. amúgy meg duchovny jól teljesít hank szerepében.

Chavez 2008.02.01. 15:08:48

Arról nem is beszélve, hogy ha csak jó dolgokról írnának kritikákat, akkor nem derülne ki a szarokról, hogy szarok. (Na bazd meg, ez nagyon tré egy mondat lett.)

klu 2008.02.01. 19:44:44

Lemezeknektek:
Értem én. Igazából bármi olyanról van szó, ami ízlés dolga, ott mindig lesz vita, hogy jó vagy sem.

Ezt a sorozatot pont azért szeretem, mert végig lehet úgy nézni, hogy jól szórakozz, s kb. ugyanolyan "komolyan" kell venni, mint amilyen Hank.

coxx 2008.03.17. 01:53:36

most fejeztem be a sorozatot. B*szottul tetszett egyik legjobb sorozat amit az utobbi 8 évben láttam. Bár sajnálattal tölt el ahogy befejezték mivel arra kell következtetnem h nem lesz második évad pedig nagyon jó lenne.
tudtok valamit a második évadról? lesz, nem lesz?

Shiro 2008.04.06. 23:52:13

Hali
Igen lesz masodik evad, kinn most nyaron startolnak, ismet 12x2perc gyonyor :D
Bar vannak ketsegeim.... sztem ez az a sorozat ami 1evadnak tokeletes volt...

szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2010.07.19. 18:37:24

Az azért nem rossz a hogy Hank könyvei a legnagyobb Slayer albumok nevét viseli God hates us all, south of heaven, seasons in the abyss
süti beállítások módosítása