Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

In memoriam: Heath Ledger (1979-2008)

2008.01.23. 08:00 Köbli Norbert (törölt)

Szomorúság, döbbenet, fájdalom: Heath Ledger tegnap meghalt. Hogy miben? Bármiben is - az túl korán jött. 28 éves volt... Halálával nemzedéke egyik legnagyobb színészét vesztettük el, aki túlságosan rövid karrierje alatt is képes volt megmutatni drámai erejét, sármját és sokoldalúságát. Brad Renfro múltheti halála is sokkolt, de ez éget...

Heath kamaszként kezdte karrierjét az ausztrál tévében (én láttam is a TV2 délutáni műsorsávján valami korai biciklis szösszenetben). Otthon hamar sztár lett, aztán a nagy ausztrál vándorhullámmal (Russell Crowe, Hugh Jackman, Cate Blanchett stb.) megérkezett Hollywoodba. Első amerikai filmje, a 10 dolog, amit utálok benned a nézhető tinikomédiák közé tartozott - egy James Dean-szerű különc, menő srácot játszott benne, aki ráhajt a Julia Stiles által alakított makrancos hölgyre. Ennyi, és nem több, de azért aranyos.

A nagy kiugrást A hazafi (2000) hozta meg, egy igen-igen alábecsült, és még annál is erőteljesebb történelmi eposz, ahol Roland Emmerich - önmagát felülmúlva - kitűnő színészeire bízta a nehezét speciális effektusok helyett. Ledger akkorát alakít a filmben honfitársa, Mel Gibson nagyfiaként, hogy majdnem leestem a székről. "Force of nature" - mondja erre az angol. Egyszerre volt erős, szerethető és érzékeny. Halála már a vásznon is fájdalmas volt.

Sztár született. És a sztár megkapta első főszerepét Brian Helgeland anakronisztikus, Moulin Rouge ihlette középkori kalandjában, a Lovagregény-ben. A film eléggé furcsa és darabos lett, ugyanakkor játékos és bájos - mégis Ledger játéka az, ami igazán emlékezetessé teszi (no meg Paul Bettanyé). Hozott-hozogatott a konyhára is, csak nem eleget, és Ledgerből sosem lett az a kasszasiker-sztár, akit a befektetők vártak volna tőle.

Újabb főszerepe, a botrányosan gagyi című A gyávaság tollai förtelmesen nagyot bukott. Ez egy nagyszabású, méregdrága történelmi eposz / remake volt (nem csak te nem láttad, más sem), ami nálunk egyből videóra ment. Ledger Arábiai Lawrence-szerű figurája papíron jól nézhetett ki, és hősünk tényleg sok megpróbáltatáson megy keresztül a sivatagban (pl. még szakálla is nő) -- de az egész valahogy olyan súlytalanra és mesterkéltre sikerült. Nem Heath hibája volt: ebbe a kicsit Brad Pittes szerepbe maga Brad Pitt is belerokkant volna.

Hollywoodban nincs is nagyobb élvezet, mint egyetlen éjszaka alatt (overnight) sztárt csinálni valakiből, majd nézni, ahogy ez a sztár villámgyorsan eltűnik a balfenéken. Ha hiszitek, ha nem, ez történt Ledgerrel is, miután újabb főszerepe, A rend őrzője ultrabrutálisat tanyázott mind a pénztáraknál, mind a kritikusoknál. Erre a keveset emlegetett Da Vinci kód-féleségre bárki más karrierje ráment volna -- hát Heathé is ráment (egy időre legalábbis). Sokra nem emlékszem a remekműből, csak arra, hogy Heath papi csuhában szenveleg valami vámpírszerű "bűnevővel", akit a roppant ellenpatikus Benno Führmann kelt életre.

És még volt lejjebb. A Ned Kelly (magyarul: A törvényenkívüli), avagy minden idők legdrágább ausztrál filmje, egy újabb kosztümös eposz a változatosság kedvéért, avagy az ausztrál Ruzsa Sándor már egyenesen videóra ment Amerikában, ahogy a világ többi táján is. Fogadok, azt sem tudtátok, hogy Orlando Bloom, és a szintén ausztrál Naomi Watts is a filmben volt -- de a balhét Heath vitte el.

A sorozatos pénzügyi kudarcok után a szereposztók és az ügynökök kerülni kezdték Ledgert, mint a pestist (Nagy Sándor szerepét ekkor adták át Colin Farrellnek), aki eztán okosan úgy döntött, hogy kicsit visszavesz a tempóból. Két év után mellékszereppel tért vissza a Dogtown urai című független deszkás moziban (bevallom férfiasan, nem láttam. Aki látta, írjon róla a kommentekben).

2005 lett Heath nagy visszatérésének éve (Hollywoodban azt is "visszatérésnek" nevezik, ha valaki kimegy a vécére, és öt perc múlva visszajön. Imádják a visszatéréseket). A velencei fesztiválon három filmmel is támadott: Casanova, Grimm, Brokeback Mountain - Túl a barátságon. A Casanová-t személy szerint nem csipáztam (Heath sármos volt és vicces, de a film bugyuta Szerelmes Shakespeare-koppintás), és a Grimm-et kifejezetten utáltam (Heath sajnos rémesen szar volt benne - mentségére legyen mondva Matt Damon és Monica Bellucci is) --

Node a Brokeback Mountain: ez volt a szerep, ami Heath Ledger nevét örök időkre bevéste a film évkönyveibe. Emlékszem, ekkortájt minden társaságban, minden beszélgetésben felbukkant az obligát kérdés: "Te ki volt az a gyerek, mondjad már, tudod, nem az a fekete, hanem a másik." Heath Ledger - az egész világ megtanulta a nevét annak a színésznek, aki annyi remek kolléga között is monolitként emelkedett ki Ang Lee mesterművében. No ezért kapta is sorban a jelöléseket, de az Oscart Philip Seymour Hoffman vihette haza - aki persze megérdemelte szerencsétlen, de én szívem szerint Ledgernek ítéltem volna a szobrocskát. Hogy boldogabb lett-e volna tőle? Azt nem tudom.

Nemrég videón megjelent a Candy című filmje, egy intim ausztrál kamardráma, amit sokan dicsértek, de kevesen láttak, legutóbb pedig Todd Haynes ál-Dylan-életrajzában (I'm Not There) alakította az egyik Bobot. Ez, gondolom, hamarost hozzánk is megérkezik.

Heath a szőkéket szerette, és kitűnő ízléssel válogatott köztük: Heather Graham után Naomi Watts, aztán Michelle Williams volt a párja, akitől gyereke is született (az eljegyzést tavaly felbontották).

Akárcsak James Dean vagy River Phoenix, Ledger is karrierje csúcsán hagyott itt minket, éppen amikor szinte gyermeki lelkesedéssel várjuk (állítólag frenetikus) Joker alakítását a nyáron bemutatásra kerülő Batman-folytatásban (igen, ez ő ott a képen). Halála napján is dolgozott, az imdb.com tanúsága szerint Terry Gilliam új filmjét forgatta.

És még valami: a Szörnyek keringője az én gyomromnak túl modoros és szörnyen-szörnyen tragikus, de Heath hihetetlenül jó benne. Csak néhány percet játszik (Billy Bob Thornton börtönőr ugyancsak börtönőr fiát) -- és idő előtt távozik, ahogy az életben is. És ez fáj, ahogy az életben is.

Hölgyeim és uraim, Heath Ledger, a színész meghalt. Heath Ledger, a legenda megszületett.

67 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr21308084

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: vegyeskazetta 2008.01.24. 11:04:18

A Heath Ledger-Nick Drake-párhuzam és más hírekIndulhat a popipar legendagyára: a tegnap meghalt Heath Ledger kedvence a szintén nagyon fiatalon elhunyt hiperszenzitív énekes, Nick Drake volt. Három gyors hír reggelre. Kicsit szomorúak, mert sok lesz…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tistedur 2008.01.23. 08:29:19

R.I.P.
tényleg nagyon tehetséges volt...

(a gyávaság tollai lehet hogy gagyi cím-de legalább megérted,hogy mit jelent az ajándékba kapott toll:).a mű eredeti címe egyébként a négy toll)

RoFä 2008.01.23. 08:46:49

Utálom az ilyen egybeeséseket. Pont tegnapelőtt emlegettem fel az exemnek, mert nem tudta névről hogy ki az. Fel kellett sorolnom a filmjeit.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.01.23. 08:53:16

egybeesés update: napra pontosan 1960-ban ekkor született a szintén ausztrál, szintén korán elhunyt (possible suicide:) m. hutchinson az inxs-ből. ez már majdnem olyan, mint a majom a marson:))
persze rip meg minden...

groundwalker 2008.01.23. 09:09:19

Már bocs, ez kötekedésnek hat, de azon a joker poszteren biztos hogy Heath Ledger van? Mert én úgy tudtam hogy az csak egy fanmade. És elég erősen más a sminkje, mint itt. Mégegyszer bocs nem kötekedés, csak én így tudom.

Egyébként eszembe juttatad hogy csak két filmjét, jájj... Pont a két egyik leggyengébb amit láttam, csak azokra emlékeztem. (hazafi, szörnyek keringője, a rend őrzőjére viszont tényleg alig emlékszem nem hogy Heath-re).

I'm not There (még nincs magyar címe) elvileg február 28-án lesz a magyar premier.

Nyugodjék békében.

mano · http://mano.kepregeny.net 2008.01.23. 09:53:41

Köszönöm az összefoglalót, BBM még kimaradt egyelőre, de igyekszem beszerezni. Lovagregényt személy szerint szerettem! Kár érte!

"Joker alakítását a nyáron bemutatásra kerülő Batman-folytatásban (igen, ez ő ott a képen)"

Pedig nem, de mostmár mindegy...

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.01.23. 10:00:53

Ja, az egy fan kreálmány.

És tényleg kár Ledgerért. Az utóbbi pár filmjében nagyon beért a tehetsége, nekem mégis a kedvencem vele a 10 dolog amit utálok benned, az utóbbi évek legelviselhetőbb tinivígjátéka.

RIP 2008.01.23. 10:47:40

Nyugodjék békében!! Egy igazán jó színészt vesztett el a világ!!

Viszont az Index meg magába nézhetne, hogy ezt cteszi ki ajánlóba, főleg azért is, mert a főoldalán ő maga is már hírként hozza.

Kata · http://www.myspace.com/iniminiminemoo 2008.01.23. 10:49:02

Kár ezért a srácért,az egyik legnagyobb volt a kortársai közül..
Egy ritka szimpatikus,jóképü, huncut mosolyú és cseppet sem tünt beképzeltnek..
engem nagyon sziven ütött a halála..
Nem tudom miért,talán mert szépen,fiatalon,sikeresen halt meg..mindenki emlékezni fog rá..
rest in peace Heath Ledger..

Santito · http://geekz.blog.hu 2008.01.23. 10:54:12

Hát ez egy nagyon jól sikerült cikk, nagyon penge időzítéssel...

Beyonder 2008.01.23. 11:04:27

"a Szörnyek keringője az én gyomromnak túl modoros és szörnyen-szörnyen tragikus, de Heath hihetetlenül jó benne." Mindkét állítással egyetértek.

RIP

Pix 2008.01.23. 11:17:08

"Hogy miben? Bármiben is..."

Halálba drogozta magát. Szerintem nem mind1. Nagyon nem...

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.01.23. 11:18:43

Szép összefoglalás, remek befejezéssel.
nyudodjon békében.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.01.23. 11:29:48

Pix: ez eddigi álláspont szerint VALÓSZÍNÜLEG gyógyszertúladagolásban halt meg. Nem kéne drogosozni amíg nem biztos. És tényleg tökmindegy, csak a magadfajta tahóknak nem, hogy tudjatok min csámcsogni.

travis 2008.01.23. 11:31:24

Én láttam a Dogtown-t, eléggé közepes film, a tipikus utcai-kölykök-ha-befutnak történet, eléggé közepes alakításokkal. A csajok biztos imádják, mert egy csomó szőke félmeztelen szörfössrác van benne.
Ha már ez a műfaj, akkor inkább Larry Clark Wassup Rockers-e, ami kitűnő film.

travis 2008.01.23. 11:32:07

Ja, és nyugodj békében, Heath! Szerettünk.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.01.23. 11:46:05

Szegény srác...
Ha tényleg olyan jó lesz az új Batman, az ő Jokerét is Nicholsonnal együtt emlegettük volna öregkorunkig. Most jöhetett volna végre az az időszak, amikor Ledger is 25 milliós sztár lesz csupa kasszarobbantó jó filmmel - ami mellé már beérett a szakmai elismerés is, lásd a Brokeback Mountain meleg cowboya... :(

És milyen durva egybeesés: Brandon Lee 28 évesen életét veszti egy filmforgatáson, ahol egy halálból visszatérő festett képű fickót alakít.

Heath Ledger 28 évesen életét veszti egy filmforgatás után, ahol egy halálból visszatérő (már ha ez a Joker is a savkádból mászik ki, ahová Batman miatt esett be), festett képű fickót alakít, aki néhány képkockán tiszta Holló...
:(((

valuska · http://www.konyves.blog.hu 2008.01.23. 11:54:12

a legenda mmegszületett? azért ez aránytévesztés, h finoman fogalmazzak. azért mert meghal vki, még nem lesz hirtelen kurva jó színész.

én is bírtam a csávót (egyébként a múlt idő mennyire nem működik: a tegnapi indexes ajánlóba azt írtam, h ő szerepel a Dark Knightban. innentől kezdve pedig ő mindig szerepelni fog, ami azért szép)

szóval: szépeket meg jókat írt a Norbi, de ne essünk át a tudjuk hova.

Flingel 2008.01.23. 11:55:58

Néhány nappal ezelőtt még ezen blogon fanyalogtam az új Batman Jokerével kapcsolatban... Azt gondoltam, talán meg se nézem, nekem Nicholson volt az igazi.

Szó szerint ledöbbentett a halála... Most már csak azért is, tiszteletből, teljesen előítéletek nélkül fogok beülni a moziba, és megnézni a Dark Knight filmet.

R.I.P.

groundwalker 2008.01.23. 11:58:46

Azért nem emlékszem Heath Ledgerre A rend őrzőjében mert én a 2001-es Van Damme A rend őrzőjére gondoltam aminek mind a magyar, mind az eredeti címe megegyezik, és azt láttam. Alig van két év a film között, érdekes a hasonló cím.

Joker itt a legsötétebb, legijesztőbb, leggonoszabb az eddig látottak alapján persze, és szerintem itt van kihasználva igazán a karakter (nem pedig csak egy őrült bohóc), ellentétben a Burton-Nicholson félével, ami nem rossz, de lehetett volna jobb is (úgy az egész Burton féle Batman mozi lehetett volna jobb, de ez csak az én ízlésficamom).

Ez a BBM tényleg olyan jó? Azt hittem, csak a témája miatt van csak felkapva.

Munyoka 2008.01.23. 12:03:16

Nekem is Brandon Lee jutott az eszembe :o(

wendriner úr 2008.01.23. 12:11:27

RIP.

Valoszinuleg Terry Gilliam a vilag legelatkozottabb rendezoje (Munchausen, Brazil, de leginkabb La Mancha es most dr Parnassus).

Köbli Norbert (törölt) 2008.01.23. 12:13:09

bocsánat, gyerekek, cseréltem a képet!

Chavez 2008.01.23. 12:18:03

Ledger közel sem volt olyan jó színész, mint ahogyan az a cikkben szerepel, de tény, hogy most indult volna csak be igazán a karrierje. Legenda sem lesz belőle, de a filmjeit nézve majd mindenkinek a korai halála fog majd beugrani. De mindenképpen kár érte, most jöttek volna az igazán jó filmek, igazán jó szerepek. Renfro halála azonban egyátalán nem meglepő.
(A 10 dolog... mint nézhető film? :O)

Kata 2008.01.23. 12:30:01

ez igaz.ne kezdjünk el addig drogosozni,mig ki nem derül..antidepresszánsokat meg mindenféle altatót és mellette..
nem hinném h gyilkosság de ez is felmerült.buta amerikaiak..:)Sztem csak kivolt idegileg..lelépett a nöje a gyerekkel..meg a stressz..gondolom én..
BBM nekem nagyon tetszett,nem csak a témája miatt,(mondjuk nekem Jake G. játéka jobban tetszett)hanem mert nagyon jól átjön a film hangulata.Heath az erkölcsösen nevelt akcentussal beszélö texasit(?) alakitja..kurva nagy..sztem is csak ezek után jöttek volna a nagy szerepek..de ritka tehetséges volt sztem..most már csak azért is beülök a Batmanre:)..

Kata 2008.01.23. 12:34:51

antidepresszánsokat meg mindenféle altatót és nyugtatót találtak meztelen teste mellett..

csak a pontosság végett.

Kujon 2008.01.23. 13:05:10

Kár a srácért...Bár azt hozzá kell tennem, hogy túlzottan nem voltam oda a filmjeitől és azt sem értettem, hogy került Joker szerepébe, de ez már csak az én véleményem.

RIP Heath

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.23. 13:09:50

Ezt majd meglátjuk, miután megnéztük a Dark Knight-ot. Ledger ígéretes színész volt, de az első szerepei miatt gyorsan beskatulyázták.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.23. 13:25:13

tulajdonképpen csak azt nem értem, hogy egy ilyen sikeres és közkedvelt ember miért kezd el drogozni

Judit 2008.01.23. 13:30:05

Bobbyperu: Michael Hutchence-nak hivtak az INXS frontemberet.

(ha valaki javitotta, akkor elnezest, nem olvastam vegig a kommenteket meg.)

TZoli 2008.01.23. 13:31:35

Nagyon megdöbbentem. Igazán kedveltem, nagyszerű színész volt. Nagyon sajnálom, hogy ily módon, ilyen fiatalon távozott el tőlünk.

Nagyon nagyot alakított a Túl a barátságonban (megérdemelte volna az Oscart is), de minden szerepében jól hozta a karaktert. Az "The Imaginarium of Doctor Parnassus" c. filmje befejezett, lefordatott minden jelenetet?
A Dark Knight Jokere mindenesetre nagy alakítást sejtet az előzetesek alapján. Remélem Christoper Nolen is a vágásnál odafigyel arra, hogy HL megkapja a megérdemelt búcsút. (Valami olyasmire gondolok, mint Brandon Lee esetében az a jelenet, amit betettek, mikor a kissrácok elemlámpával világítják meg Lee-t, miközben ő mosolyog, majd kimerevítik a képet.) Remélem valami ilyesmit azért beletesznek a filmbe.

Nagy színész volt, a huszanévesek egyik legjobbja, ha nem a LEGjobbja.

R.I.P.

kócos cápalány 2008.01.23. 13:33:12

R.I.P

Jellemző, hogy a szar mozikat nézik a kommentelők, ahelyett, hogy nézhető, gondolatokat ébresztő filmekre szánnák az idejüket. Így meg csak közhelyeket tudnak susogni.
Hogy legenda lesz-e vagy sem, majd az idő dönti el.

Egyébként hogy tudott Joker lenni? Köztudott, hogy Joker akkor "született", amikor Batman közreműködésével alámerült a savkádban.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.01.23. 13:38:57

jogos, köszi Judit 2008.01.23. 13:30:05

Zsé 2008.01.23. 13:47:59

Gyuszi Bácsi:honnan szürted le h drogozott???Csak kiváncsiság!!!
RIP Heath! :(

sejk 2008.01.23. 13:59:37

Why so serious?

Hahahahahahahahahahaha

Seduxen 2008.01.23. 14:26:48

Jómagam reggel olvastam a hírt a zindexen, hát majd' lefordultam a székről.
Abszolút elfogultan mondom - tekintve, hogy az egyik kedvenc filmem -, hogy a Hazafiban annyira szerethetően alakította Gabriel Martint, hogy férfilétemre megkönnyeztem, amikor meghalt.
Ha nem szerepelt volna több filmben, én akkor is azt mondanám, hogy jó színész.
És bazze, ilyen fiatalon...
Nyugodjon békében, sajnos újabb taggal bővült az égi társulat!

tabee 2008.01.23. 14:52:58

Gyuszi Bácsi!!!! : "...a valóság meg annak való, aki nem bírja a drogokat...!" azéééé!
RIP Heath

NAN-76 2008.01.23. 15:29:11

Engem nagyon megrázott a hír!Szerettem a srácot a lovagregényben és a Grimmben szenzációs volt.Állítólag tegnap még forgatott majd hazament de nem tudott elaludni ezért altatót vett be.....túl sokat...nagyon sajnálom!!!:(((((R.I.P

xfantomasx 2008.01.23. 15:43:50

"Állítólag tegnap még forgatott majd hazament de nem tudott elaludni ezért altatót vett be.....túl sokat."
azért ezt gondolom te sem hiszed el.
amugy hogy meghalt ez igen sajnálatos,de attól még soha a büdös életben nem lesz legenda(ahhoz kevés egy buzikavboj szerep...)egy teljesen átlagos szinész volt szerintem,amilyenből van többtucat az álomgyárban.Dean-hez hasonlitani meg egyszerűen nonszensz.
amugy szerintem ugy szétszivták magukat a Kate-Olsen csajjal mint a picsa:)

kócos cápalány 2008.01.23. 16:18:55

xfantomasx ha ilyen okos vagy, akkor mond már el, mitől lesz valaki legenda?
James Dean is csupán három filmet forgatott, az utolsó bemutatóját már nem élte meg. Szerintem az is kevés a legendává váláshoz hogy a kovbojkalap pereme alól busongva tekint a pusztába valaki.

cathy 2008.01.23. 16:24:36

úristen, hogy lehetsz ennyire primitív?? jó megértem hogyha nem mindenkinek tetszik a brokeback mountain (nekem mondjuk a kedvenc filmem) de hogy jössz te ahhoz, hogy olyanokat jelentsél ki hogy 'szétszívta magát mint a picsa'?? szivem, ha már ilyen hülyének születtél, akkor légyszíves tartsd meg minden kedves véleményedet magadnak. Hogy Heath legenda-e vagy sem, arról lehet vitatkozni, hogy jó színész volt, arról nem. és igen, ez tényleg éget.

blabal 2008.01.23. 16:25:59

Igen, de ha a pusztába tekintés közben sírásra fakad Ennio Morricone szájharmonikája, egycsapásra változik meg a leányzó fekvése, sőt a kovbojkalap is, a puszta is esszenciális átlényegülésen megy keresztül.

iccikenö-meeedzsíííík, meeedzsík

xfantomasx 2008.01.23. 16:29:18

miért tartaném meg a véleményem?csak a pozitivat lehet irni vagy mi?
tudtam egyébként hogy kb ilyen válaszok jönnek majd:)
kedves kócos cápalány,szerinted 50 év mulva emlékszik valaki majd erre a szegény srácra?
mert James Dean-re,Monroe-ra,Bruce Lee-re a mai napig emlékeznek...
attól hogy valaki jó szinész még nem lesz legenda.
Monroe nem volt kifejezetten jó szinész,bruce Lee igen pocsék szinész volt,mégis a mai napig kultuszuk van.vajon miért?

kócos cápalány 2008.01.23. 16:40:53

Visszatérünk rá 2058. január 23-án:-))

Chavez 2008.01.23. 17:18:23

A legenda, meg a hasonlítgatás tényleg nevetséges. A mai napon már halottam, ahogyan Brando-hoz hasonlították. Mi lesz még itt a napokban? A második Orson Welles, Deniro fiatal változata? Nem volt jó színész, de jó uton haladt felé. A BBM már nagyon meggyőző volt, de még kevés a legendává váláshoz. Csak egy legendát ismerek, Will Smith-t! :D

cathy 2008.01.23. 17:34:29

ja xfantomasx, csak tudod a negatív kritika meg a bunkóság között jó nagy különbség van. nekem semmi bajom azzal ha valaki megmondja a véleményét, ha ezt úgy teszi mint egy normális ember. ha úgy mint egy paraszt, azzal van.

xfantomasx 2008.01.23. 17:40:25

ez azért van mert én spagetti westernen nevelkedtem,nem buziswesterneken:)
de most tényleg,te elhiszed azt hogy "véletlenül" bevett mondjuk 20 darab altatót?

xyzdg1981 2008.01.23. 17:47:03

Kedves GYB, vajon Mick Hutchence (hamár úgyis szóba került) miért tépett be és kötötte föl magát? Hogy tucatnyi egyéb esetet ne is említsek... Magába az Életbe bele lehet rokkanni, akkor a sikeres életbe mér ne lehetne?

Egyébként "baleset" is lehet egy túladagolás; Judy Garland mesélte lányának (Liza Minnellinek) Marilyn Monroe halálakor, hogy szerinte MM nem öngyilkos lett, csakhát mivel már eléggé rá volt kapva az altatókra (meg az alkoholra is állítólag), az alapadag nem volt elég, így még bevett néhányat, majd bealudt, de hamar elmúlt a hatás így bevett még néhányat... és már nem tudta meg, hogy több lett a soknál. És bizarr, de (Liza szerint) pár évre rá ő is így végezte be a földi pályafutását...

Borzongató - még január, és előbb Körmendi majd Renfro, most meg...
R.I.P. Mr. Joker

blabal 2008.01.23. 17:49:34

Ez érdekes, mert szerintem a spagettiwestern alapvetően egy durván romantikus műfaj, bár ezzel a vélekedésemmel már sikerült magamra hagarítanom egy expertet, jóllehet végül titkos helyet szorított észlelésemnek.

A Brokeback Mountain egy "simán" real life sztori, az, hogy a hegyekben játszódik és kovbojok vannak benne, szerintem kb. tökmindegy, "pusztán" a szép képi világgal és a cowboy-mitológia nyelvén mesél egy sztorit, ami sarkosan mondva, tulajdonképpen bárhol megeshetne.

Szóval ezt a lelkes buzizást tökös western meg buziwestern között egy rendkívül jól fejlett, lokális nézői öntudat megnyilvánulásának kell betudnom, és így föltétlenül jót mulatok rajta.

; ]

Beyonder 2008.01.23. 18:26:15

A Brokeback Mountainben egy darab kovboj sincs...

travis 2008.01.23. 20:03:25

"ez azért van mert én spagetti westernen nevelkedtem,nem buziswesterneken:)"
Nem, te gyerekszoba nélkül nevelkedtél.

"A Brokeback Mountainben egy darab kovboj sincs..."
Meg egy darab buzi se. Ez két heteroszexuális férfi ellentmondásos szerelmének története. Fájdalmasan szép film.

xfantomasx 2008.01.23. 20:37:51

sajnos szegény családból származom,nem tellett gyerekszobára.ezért is nem vagyok olyan intellektuális mint ti:)
mindegy,a munkásosztályt is képviselni kell valakinek.
nem tudom te hogy vagy vele,de két férfi szerelmét én melegeségnek hivom.ami egyáltalán nem zavar,csak filmen nem érdekel.ennyi.nem kell ennek annyira nagy feneket keriteni.amugy meg legyenek akkor juhászok,ne cowboyok.mindegy,a film szempontjából nincs jelentősége.

Glorien 2008.01.23. 21:01:03

nem hiszem el, hogy egy ember képes a másik halálán ironizálni és ezen élcelődni!!! én imádtam Heath minden filmjét, (a szörnyek keringőjét határozottan a szívemhez ragasztottam) és mélységesen megvetek mindenkit aki ilyenkor nem egy nagyszerű ember (és színész) elvesztésére gondol hanem a saját szórakozására és gonoszkodására!!!
RIP Heath

sasha johnson 2008.01.23. 21:13:26

Csak egyet tudok érteni Gloriennel.Amúgy meg..pont az a film amiben nem meleg férfit alakított, hanem heteroszexuális pasit..ennyi!Amúgy meg sikere volt belőle!nem? Szörnyek keringője detto...Nagyszerű film, nagyszerű szereposztással élen Heathszel!!
Én nagyon imádtam,ráadásul pont a hétvégén néztem Lovagregényt!Felfoghatatlan számomra még mindig!
Rest In Peace Heath Ledger!!:'(

Choosee 2008.01.23. 21:49:45

Hiányozni fogsz, nyugodj békében!!! :(

gurkaserpa 2008.01.23. 22:18:31

az ,,igen-igen alábecsült, és még annál is erőteljesebb történelmi eposz,, az a giccses Hazafi, amelyiknek az elején Mel Gibson az egyik nyolcévesforma fiával leöl egy egész angol regimentet?

blabal 2008.01.24. 17:30:07

A Brokeback M. nálam nem "fájdalmasan szép," csak létező dolgokat mutat meg, egyszerszmind szokatlan dolgokat szokatlan közegben. (Tömgeszórakoztatás.)

Aligha mondok newdonságot, hogy elenyésző a 110%-osan heteró emberek száma, szóval ha már fájdalmasan szépnek nevezed, felteszem: érzelmi értelemben, onnantól nincs tovább kihátrálási lehetőség, el kell fogadnunk a buziságot.

Bájtevés, a néha titkosan másként viselkedők jelenségének tárgyában ez tökre lightos, ami a Brokeback-ben van. A jelenség régóta létezik, szóval Ang Lee egy magától értedő, érdekes téma felé fordult, amihez mások gondolom nem mertek, mert: úúú milyen rázóóóós.

Pedig lehetne itt még bőven produkálni, itt kezdődnének csak az igazán érdekes cuccok. A világ telis-tele van hétvégi malacnak öltözőkkel, sőt vezető üzletemberekről is lehet hallani, akik olyan megfelelési kényszernek kell hogy engedelmeskedjenek egy egész munkahét alatt, hogy hétvégén, amikor kis szabadidő van, bármeddig elmennek, csak szabadok lehessenek kicsit. Van valami neve is a jelenségnek, hülye voltam, nem jegyeztem meg. Májdnjú, hogy a fickó hétfőn visszavedlik kulcspozíciós korporétté.

Valaki mondja, hogy a Brokebackben nincsenek kovbojok. Szerintem vannak benne, igenishogy! De elfogadom, ha mások szerint nincs. Gondolom, akik szerint nincs, azok szerint egy kovbojnak kötelessége hatlövetűvel begyújtani a cigit. Ezt nem osztom, itt egyetlen hatlövetűt sem látok, kovbojokat viszont simán:

youtube.com/watch?v=YCE48O6U4Yw

Maradt még a variáns, hogy azért nincsenek a Brokeback-ben kovbojok, mert csak COWBOY-ok! vannak benne. Ezen szemantikai, kivégzésszerű érvelés előtt viszont busa fejem hajtom.

Tiffany Free 2008.01.24. 19:31:08

Ez a szép, egészséges férfi úgy fog hiányozni! Tényleg nehéz az élet, ebben szerintem egyet értünk. Ha valakin úrrá lesz a depresszió, akkor csak egy bizonytalan lépés az egész...
Miért nem állt akkor mellette valaki? Költői kérdés.
Értitek, mire gondolok? Egy ember, aki ennyi mindent elért, hogy fejezheti így be... Érthetetlen. És olyan igazságtalan.

Beyonder 2008.01.24. 20:23:19

Azért nem kovbojok, mert nem azok. Filmvilág-cikk részlete: "A főszereplők nem cowboyok, hanem birkapásztorok, vagyis az amerikai mezőgazdasági segédmunkások legjobban lenézett, megvetett rétegének a tagjai. Az amerikai Nyugaton, ahol kizárólag a férfiasság hagyományos megnyilvánulásait értékelték nagyra, rengeteg ízléstelen vicc született az elmúlt száz év során a pásztorok és birkáik kapcsolatáról. Ezért az Egyesült Államokban meglehetősen bátor és kihívó gesztus volt e férfiatlannak tekintett csoport képviselőit állítani a film középpontjába." Magyarán: nem csak, hogy nem kovbojok, hanem a közvélemény szemében egy sokkal alacsonyabb rendű embercsoportnak számítanak.

Bijjuss 2008.01.25. 20:34:47

Nagyon megrázott a hír, még mindig nem fogtam fel rendesen. Aludni akart, altatót vett be, de túl sok volt ezért meghalt. Bár jobb, hogy így halt meg és nem valami balesetben vagy valami. Bár pár o.társam ma már azzal jött, h volt mellette egy csomó köteg pénz, mert lehet, hogy szipuzott. Azárt túlzásba ne vigyék már az emberek a feltételezéseket...meghalt...meghalt...lassan mindenki elfogadja, de nem is tudom hány millió lánynak lehet még kiírva pl. msn-re, hogy R.I.P. Heath 1979-2008...vagy valami hasonló. Én végülis a magyar tanáromtól tudtam meg, ő is imádta...de még hány filmet csinálhatot volna a srác, legalább 20-at...erre egyik napról a másikra, alig 28 évesen meghal! Ezt nekünk legalább 50 év múlva kellett volna hallani, nem most! :'(

I love you Heath...R.I.P.!!!!

zsarg.on 2008.01.26. 20:03:10

Ő ki is volt? Ha nem játszotta volna el a buzit akkor is lett volna valaki?

zsarg.on 2008.01.26. 20:04:43

Persze, mint embert nagyon sajnálom

Adrienn 2008.01.27. 16:35:45

xfantomas: Te nem a munkásosztályt képviseled, hanem a bunkókat. a munkásosztály között vannak normális értékrenddel bírók, Te nem tartozol azok közé.

Zsolnai Feri 2008.02.01. 22:41:17

Én csak azt nem értem, hogy miért kell mindenkit tövig leszopni, aki túllövi magát? Szerintem oltári nagy fasznak kell lenni ehhez, és inenntől kezdve hadd ne boruljak térdre, mert xy kegyeskedett feldobni a bakancsot. Azért ez mégsem egy eredmény.

Egyébként a legendává válásról, nos, deanhez meg river phoenixhez hasonlítani talán tényleg kicsit túlzás.

Anyám. Kimehetne már a divatból az ostoba lihegés.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.02.06. 18:34:23

index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2008/02/06/baleset_volt_heath_ledger_halala/

Zsolnai Feri: én meg azt szeretném, ha az ilyen arrogáns névtelen beugatások mennének már ki a divatból.

Zsolnai Feri · http://www.zsolnai.net 2008.02.06. 20:46:29

ööö... úgy legyen!

Nerana 2008.07.27. 16:37:28

Tudom, kicsit későn írok, de engem is nagyon megrázott Heath Ledger halála.Igen, igaz volt a pletyka, miszerint túladagolásban halt meg. Kötve hiszem, hogy öngyilkosságról lett volna szó. (a sok hülye ezt írja)Nem fair az élettől... ezt nem éreztem és még most sem érzem igazságosnak!

A legtöbb sztár beleesik abba a hibába, hogy a saját problémáit- legyen az bármi -kerülő úton oldja meg. Na ilyen a drog.
Persze sokminden lehet problémaforrás vagy csak egyszrűen belekeveredett egy ilyen társaságba stb... és ő is ennek a csapdájába került.

Mondjatok, amit akartok, de én nagyon szerettem őt és a kedvenc filmem a "10 dolog, amit utálok benned". Tényleg kár érte, a halála körülményei pedig nem voltak méltóak hozzá. Nem istenítem, csak tisztelem.

Ég veled, Heath Ledger!

Nerana 2008.07.27. 16:52:02

Csak most találtam rá az oldalra, ezért a csúszás. Szerintem a rajongóknak mindig is fájni fog, hogy elvesztettük őt!

U.I.:Istenem, a legnagyobb szégyen, ha nincs valakiben együttérzés, se tisztelet!
"Én csak azt nem értem, hogy miért kell mindenkit tövig leszopni, aki túllövi magát? Szerintem oltári nagy fasznak kell lenni ehhez, és inenntől kezdve hadd ne boruljak térdre, mert xy kegyeskedett feldobni a bakancsot. Azért ez mégsem egy eredmény.

Egyébként a legendává válásról, nos, deanhez meg river phoenixhez hasonlítani talán tényleg kicsit túlzás.

Anyám. Kimehetne már a divatból az ostoba lihegés. "

Szánalmas vagy, Zsolnai!
süti beállítások módosítása