Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Filmhír: IL NASCONDIGLIO hivatalos weboldal

2007.11.04. 04:05 Wostry Ferenc

Cronenberg, Verhoeven és Pupi Avati - a három legnagyobb élő rendező. És utóbbi új horrorfilmet csinált, amelynek már a vadiúj weboldala is hideg verítékkel vereti ki az embert! Az Il nascondiglio (A búvóhely) vérbeli, kompromisszummentes gothic horrornak tűnik. A site-on a képgalériák és a két előzetes mellett még egy making of is megtekinthető.

36 komment

Címkék: horror hír

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr56217641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clive 2007.11.04. 15:03:47

Hát én lehidaltam. Irdatlan nagy filmnek néz ki.
Olyan jó lenne ha ilyenek is megjelennének nálunk...

bobbyperu 2007.11.04. 15:42:56

cronenberg mit keres a legnagyobbak között? nem kötözködök, ne érts félre, csak tényleg nem értem, miért..

xfantomasx 2007.11.04. 15:51:41

20x inkább Cronenberg mint Verhoeven...

xfantomasx 2007.11.04. 15:55:36

huhh,a tréler jól néz ki,remélem a film visszahozza a klasszikus digó fílinget.

hardfloor · http://regifilmek.freeblog.hu 2007.11.04. 23:20:35

pupi avati, egy új név, feri, taníts: mely filmjeit ajánlod az olasz rendezőnek, szerinted melyek a legjobb munkái?

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 05:51:33

La casa dalle finestre che ridono

travis 2007.11.05. 10:38:24

Paul Verhoeven nagyon nagy rendező. Ha jóindulatúan eltekintünk a Showgirlstől és az Árnyék nélkül-től, akkor ki lehet jelenteni, hogy kora legjobb sci-fijeit csinálta meg (Robocop, Starship Troopers).
Cronenberg egy kicsit kifáradt mára. Utolsó két filmje szimplán nézhetetlen.

Beyonder 2007.11.05. 11:55:39

A Showgirls meg egy nagy kultfilm, még éjféli vetítéseken is bemutatták.

Joshua 2007.11.05. 12:31:24

Gilliam, Coppola? David Lynch, Jodorowsky? Verhoeven azért kissé sokat hibázott ahhoz, hogy az említett elithez tartozhasson...míg pl. Lynchnek az állítólagos hibái (Dune?) is maximális respektet érdemelnek. Cronenbergben azért egyetértünk, sőt, szvsz a két utóbbi filmje (History of Violence, Eastern Promises) is kiváló. Ja, és napjainkban is még igen vitális Peter Greenaway felett is elsiklottunk nagyvonalúan...

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 13:24:49

Gilliamot sosem szerettem (úúú, mintha milliók kiáltottak fel fájdalmukban, utána néma csend...), Coppola mikor csinált utoljára jó filmet, több mint húsz éve? Lynch a Twin Peaks óta egyhelyben jár, én már a Wild at Heart-ot is untam (a Kék bársony ettől függetlenül az egyik kedvenc filmem.)

Hogy miért Cronenberg, hogy miért Verhoeven? Utóbbi a legnagyobb élő filmes szatírista, aki úgy egyesíti a munkáiban az auteurizmust és az exploitationra való hajlamot, mint senki más. Cronenberg meg egész egyszerűen egy zseni, egy nagyon nagy művész, aki teljesen kiszámíthatatlan, és minden filmjével tovább viszi azt a bizonyos kísérletet, a Cronenberg-projectet.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 13:29:19

Az év eddigi 2 legjobb filmje egyébként: ZWARTBOEK és EASTERN PROMISES. Én nem lepődtem meg. :)

Jodorowsky meg egy legenda, de lassan 20 éve nem is csinált filmet... (és az utolsó kettőtől nem ájultam el...)

virtualdog 2007.11.05. 14:01:38

Feri, van már erről a Cronenberg-projektről hosszabb cikked valahol széles e neten, vagy csak tervezed megírni ide a geekzre? :) Szerintem nem csak én olvasnám szívesen és nagy érdeklődéssel. (Én is imádom Cronenberget, főleg a Naked Lunchot meg a Videodrome-ot. A Shivers meglepett, meg amúgy is lelkem mélyén hippi vagyok, de a kritika mellett azért befért elég hippicici ahhoz, hogy elégedett legyek a filmmel... :D)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 14:22:45

A Cronenberg-projekt az egész életműve, amelynek a témája a test és szellem (lélek?) interakciója, és néha egyiken változtat, kiváncsian arra, hogyan reagál a másik, és fordítva. Cronenberg-témában a legjobb a CRONENBERG ON CRONENBERG című könyv, ami húsz év interjúit egyesíti magában. Ijesztően intelligens a csávó, máig sajnálom, hogy nem mentem ki az M. BUTTERFLY pesti forgatására (még gyerekként), autogrammot kérni, pedig hívtak... :)

SHIVERS meg egy első film, "defines the form, sets the standard". :) Pontosan ebben rejlik a fontossága - tagadhatatlan, hogy sok helyütt nyikorog, de ezzel együtt is micsoda film!

bobbyperu 2007.11.05. 14:48:53

vessetek meg, de nekem a "test és a szellem interakciója" abszolúte nem mutatkozik pl. a History of Violence-ben.
amúgy Lynch-re azt mondani, h egyhelyben topog, ... huh...

ae · http://aeonflux.freeblog.hu 2007.11.05. 14:48:55

azért a zwartboek minden erényével együtt eléggé túlértékelt darab: no nem verhoeven legutóbbi filmjéhez képest. :) buta kis kalandmarhaság, de nagyon élvezetes.

ae · http://aeonflux.freeblog.hu 2007.11.05. 14:50:31

bobbyperu: ó, pedig a history of violence is a testi és szellemi átváltozásról szól, mint cronenberg legtöbb filmje. gyönyörű lélektanulmány.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 15:05:35

Bobi, vedd meg a jövő hónapi HBOSztárt (tedd félre a prekoncepcióidat) és olvasd el mit írtam a filmről (History...-ról). Helyszűke miatt túlságosan nem merültem el a mélységekben, de belegázoltam.

Ae: ZWARTBOEK lófaszt az.

bobbyperu 2007.11.05. 15:41:08

hm. esküszöm érdekel a dolog. de mi az az hbo sztár? meg amúgy is finnországból vagyok, szal nem hiszem, h itt is kapható:)

Joshua 2007.11.05. 15:48:17

Feri,
Én a Lynch féle Lost Highwayt nem igazán nevezném helybenjárásnak, inkább az alkotói pálya egyik csúcsának. Sőt, vessetek bár meg, de nekem az Inland Empire is teszik... és vegyük azt is figyelembe, hogy a Mester energiáit mostanság inkább a buddhista meditáció iskolai oktatásának előremozdítása emészti fel, nem pedig a filmezés.

Amúgy meg elismerem a holland maestro tudását, de sajnos néhány minősíthetetlen munkáját (ld. Elemi ösztön és tsai.) sajnos nagyon is komolyan gondolta... Mellesleg a te érvelésed mentén haladva ő sem tett le túl sokat az utóbbi időben (bár elismerem, fent említett, már címével is tünető:) művét még nem láttam).

A Historyról... meg én is csak csupa jó dolgot tudnék mondani - Croneberg sajátosan megcsavart (másfelől néha "csak" -a szó + értelmében- primitíven hatásos) szimbolizmusa még mindig nagyon üt (sőt). A végén a testvéri "összeborulás" különösen nagy kedvenc...

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.11.05. 15:50:03

Az A History... egy buziszar szar Dávidtól. Viccnek elmegy. Pláne a végével.

Ramiz, hallottál már a sokkmagazinról? Illő tudnod róla, hisz egyrészt szupergigaűberzsenim is meg-megtisztelgette az elme kivételes teljesítményeivel, másrészt nem is annyira nagyon, bár némileg télleg eldugva ilyen ( www.sokkmagazin.hu/?p=216 ) - és ehhez hasonlatosan - felületes, dőre vázlatocskák is ott fészkelődnek rajta.

Amúgy a múltkori écsbíjósztár is tök jó! Persze az a Kínai negyedes kritika - hogy kiatököm írta, má nemtom - felejtős, de van benne egy Natalie Portman cikk soksok képpel! Sajna főleg portrék, egy kis képzelőerővel így is megszentelték intim magányaimat. ILU, Nat! Only U!

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 15:53:28

Az a Kínai negyed-kritika majd ide is felkerül, csak most jó lenne pár nem-filmes cikk... ;)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 15:59:23

Joshua: elismerem, hogy a Twin Peaks utáni Lynch életműnek a Lost Highway a csúcspontja - az identitásválság mint vezető motívum nagy ötlet volt részéről, de a kivitelezés nekem már nem jött be, Cronenberg a maga *látszólag* konvencionálisabb módján sokkal okosabban nyúl hozzá akár a History of Violence-ben, akár az Eastern Promises-ben. (ez most némileg spoiler volt)

Az Elemi ösztön már megérett egy mélykritikára, eszméletlenül réteges az a film, osztályharc meg minden...

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.11.05. 16:05:35

Eszembe jutott egy vicc:
Józsi: gyere Juli, megyünk baszni!
Juli: értem én a célzást!

Szal Feri, érteménacélzást, csak nem szeretném bosszantani az értőket ( www.kepregeny.net/?p=1933 ) nemértéssel. Mer bután bosszankodnak, de joggal.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 16:09:08

Ki nem szarja le a nyavajgókat?! Jöjjenek csak az ezoterikus képregénykritikák! :D

Bajtai András · http://bajtaiandras.hu 2007.11.05. 20:49:38

köszi feri, a zwartboeket mostmár akkor mindenképpen megnézem, az eastern promises meg amúgy is be volt már tervezve...

virtualdog 2007.11.05. 22:06:44

Parraghramma: megnyugtatásodul bevallhatom, hallottam a sokkról :), sőt mi több, anno még olvastam is a cikkedet*, csupán azért kérdezősködtem Feritől, mert azt hittem, a (1) "Cronenberg-projekt" valamiféle titokzatos, minden rejtély kulcsát magában hordozó kifejezés, melyet ösmernem avagy neadjisten (de adj!) értenem kéne (gondolok - gondoltam - itt esetleges nagy ívű filmtervekre vagy hasonlókra, melyekről a mester nyilatkozott), holott nem dereng semmi azon kívül, hogy (2) fenti jeles rendező filmjei között kétségkívül fellelhető némi tematikai összefüggés. A Feri által fentebb említett könyvet mindenesetre beszerzem (a Lynch riportjait összegyűjtő könyv is sok dologban közelebb lökdösött az említett rendező megértéséhez), és addig olvasom újra meg újra, míg meg nem értem, hogy (1)=(2).

(* : Szóval akkor te vagy GyZ**? (Leleplezted magad!) Hiába, az internet nickek mögé rejtőző világában nekem minden egyes "nick->(általam is ismert) valódi név" hozzárendelés (hogynemondjam függvény) egy-egy kisebb reveláció erejével hat.)

(** : Biztos utálod ezt a kérdést***, de te írtál a KByte-ba CoVboy távozása körültől egy darabig, ugye? Hinnye, de szerettem azt az újságot...)

(*** : De miért lenne biztos?!?!)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.05. 22:29:44

Ramiz: Nem, nem ő az.

Egyébként ha a Kiss Laci (CoVBoy) valaha írni akarna nekünk, elmondhatatlan örömet szerezne. Ő az egyetlen magyar újságíró/kritikus, akit becsülök. Enyhén szólva hatott rám a stílusa.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.11.06. 12:25:10

Igen. Lebuktattál. Én vagyok GyéZé. Én vagyok Kovboj. Én vagyok bobbiperu, sőt, most már azt is elmondhatom, hogy még Wostry is én vagyok. A Gonzó Géza persze nem én vagyok, mer ő köcsög. És a legkevésbé Parragh Ádika vagyok, mer az túl magától értetődő lenne, nem mellesleg ő is köcsög.

Én naiv, ki azt hittem, hogy megtéveszthetem a világot!

(Ramiz, azok után, hogy már józanul is taliztunk, "ez nekem magas".)

Beyonder 2007.11.06. 13:37:42

Parra: szerintem Ramiz viccelt. Neki ilyen a humora. Majd megszokjuk.

Ramiz 2007.11.06. 13:45:52

Te vagy Wostry? Akkor ezt már tényleg nem értem.

(((Remélem megszokjátok. :D (Egyébként a zárójeles megjegyzéssel kiléptél a szerepedből, P. Mindenesetre itt a BME könyvtárának csendes magányában hangosan felröhögtem frappáns riposztodon.) CoVboy meg tényleg nagy arc volt, kár, hogy sosem ismertem személyesen.)))

RoFä 2007.11.06. 14:30:43

CoVboy szemét egy csávó. Sok ált. iskolai óráról való kitiltást vont maga után, pad alatt olvasás + vonyítva röhögés okán.

vittorio 2007.11.07. 08:46:21

Visszakanyarodva a témához:

"SHIVERS meg egy első film, "defines the form, sets the standard". :) Pontosan ebben rejlik a fontossága - tagadhatatlan, hogy sok helyütt nyikorog, de ezzel együtt is micsoda film!"

Nekem meg a Shivers a kedvencem tőle! Olyan hangulatos, kiráz tőle a hideg.

vittorio 2007.11.07. 08:55:00

A visszakanyarodás most nézem, hogy nem igazán sikerült. A kommenteket olvasván el is felejtettem, hogy ez nem is Cronenberg topik.

De akkor a Nevető ablakos ház mellet én ajánlanám még a Bűvös árkánumot. Nagyon szép film. A királyi tévé is adta párszor.
süti beállítások módosítása